Witam.
Ostatnio jechałem trasę 60km przy -5 stopni celsjusza i włączonym ogrzewaniu i wskazówka temperatury wahała się między 80 a 85 stopni, dopiero w mieście w korku osiągnęła 90 stopni. Moje pytanie czy jest to normalne zachowanie? Czy może termostat jest uszkodzony? Jak jest u Was? Mój silnik to 1.8T AUM. Z góry dziękuje za informację. Pozdrawiam
Co prawda w TDI u mnie, ale przy dużych mrozach+trasa+ogrzewanie na full, też potrafi zejść na 80 st.C a w ruchu miejskim wraca do 90 st.C. Chyba taka ma być :-)
Masz mieć 90st tym bardziej w 1.8T które się grzeje jak piekarnik. Tak samo z dieslem - jak jest sprawny układ to ma być cały czas 90 - wiadomo, że wolniej się nagrzeje niż benzyna ale ma byc 90
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Moje pytanie czy jest to normalne zachowanie? Czy może termostat jest uszkodzony?
Jeżeli temperatura osiągnęła 90, a potem spadła do tych 80 w trasie, to termostat do wymiany. Ja tak miałem. Zaczęło się od tego, że temperatura płynu spadała przy zjazdach ze wzniesień i hamowaniu silnikiem.
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Hmmmm, miałem i mam tak samo od pierwszej zimy. ASO badało temat-chyba z godzinę chodził na biegu jałowym u nich, potem jazda i znowu jałowy i stwierdzili, że jest wsio OK. Ale jak piszecie, że ma trzymać 90 st.Cm, i kropka, to mus się tematem zająć i termostat wymienić...
U mnie niestety to samo (2.0 AQY), dopiero w korku dobijam do 90. Tak to w trakcie jazdy wskazówka lata między 70 a 85 stopni. Też na dniach zamierzam wymienić termostat, bo się cholerne masło pod korkiem zaczęło robić :/ A do pracy trasa wcale nie jest jakaś mała bo ok 20 kilometrów w jedną stronę.
Witam.
A w moim 1.8T AUM juz tak od pół roku woda dochodzi tylko do 80 stopni, czasem 85, ale prawie nigdy nie dociąga do 90 stopni. Moje auto ma co prawda 12 lat, ale do tej pory trzymało wodę pionowo na wskaźniku jak przybite gwoźdźiem, nieważne, czy w mieście, czy na spacerze, czy 200 na godzinę.
Czy to już termostat się nie domyka? Czy może czujnik temperatury, jak sugerowali niektórzy w innych postach?
A jeśli to termostat, to czy w silniku 1.8T AUM trudno się do tego dobrac na parkingu? czy nie zawracac sobie głowy i zlecic serwisowi? Bo jak mają zdejmowac alternator i diabli wiedzą, co jeszcze, to pewnie policzą jak za zboże.
No i czy termostat kupic z allegro, czy w serwisie nie będzie bardzo drogi?
arcy, co jest źle.. trzeba sprawdzić i tyle. Najprostszy test.. zapalisz auto i jak zacznie się podnosić wskazówka temp to otwórz maskę i dotknij górny wąż od chłodnicy - jeżeli robi się ciepły to masz termostat do wymiany. Jeżeli nie masz kluczy i nie wiem za bardzo jak ogarnąć temat to lepiej dać do warsztatu
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
dziękuję panom za poradę.
tak myślałem, że to lazy thermo.
jak zajrzałem pod maskę, to jednak myślę, że na parkingo pod blokiem nie będę się w to bawił.
poza tym z moim autem to tak jest, że ma dużo części a to od rs-a albo od 1.9tdi, więc kupię części w serwisie.
Panowie, sory ze zapytam w tym temacie, ale kto wie gdzie znajde czunik temperatury cieczy chlodzacej, nie chodzi mi o ten co idzie na wskaznik w liczniku tylko ten co na komputer, właśnie w silniku AUM, 1.8
[ Dodano: Nie 07 Gru, 14 20:48 ]
a co do termostatu wymieniale dzisiaj, stary takie podejscie hujowe jest do Niego, ze szok... obok alternatora sie u Nas znajduje.. godzinka zglowy poki sie dobrać do niego zeby odkrecic:P
Panowie, sory ze zapytam w tym temacie, ale kto wie gdzie znajde czunik temperatury cieczy chlodzacej, nie chodzi mi o ten co idzie na wskaznik w liczniku tylko ten co na komputer, właśnie w silniku AUM, 1.8
[ Dodano: Nie 07 Gru, 14 20:48 ]
a co do termostatu wymieniale dzisiaj, stary takie podejscie hujowe jest do Niego, ze szok... obok alternatora sie u Nas znajduje.. godzinka zglowy poki sie dobrać do niego zeby odkrecic:P
czujnik jest jeden, G2=G62 i podaje info na zegary i do kompa, przynajmniej i mnie w 1,6 tak jest ale wątpię by w innych silnikach VAG było inaczej.
czujnik jest jeden, G2=G62 i podaje info na zegary i do kompa, przynajmniej i mnie w 1,6 tak jest ale wątpię by w innych silnikach VAG było inaczej.
no mowisz, ze jest jeden czujnik, dzisiaj zrobilem maly eksperyment i odlaczylem, wlasnie ten czujnik co we wczesniejszym poscie zaznaczony jestm i tylko opadla temperatura na liczniku, a byl podlaczony pod komputer i dalej pokazywalo, ze czujnik przeklamuje
no mowisz, ze jest jeden czujnik, dzisiaj zrobilem maly eksperyment i odlaczylem, wlasnie ten czujnik co we wczesniejszym poscie zaznaczony jestm i tylko opadla temperatura na liczniku, a byl podlaczony pod komputer i dalej pokazywalo, ze czujnik przeklamuje
Powiem Ci, chce go wpierw znaleźć w którym miejscu on sie znajduje i szukać wtedy danego czujnika do autka:P ten z linku to jest pewnie, jeden z nie licznych które ewentualnie by pasowaly
Powiem Ci, chce go wpierw znaleźć w którym miejscu on sie znajduje i szukać wtedy danego czujnika do autka:P ten z linku to jest pewnie, jeden z nie licznych które ewentualnie by pasowaly
jeśli to ten, to działa tak jak pisałem.
Czujnik 2 w 1 G2 i G62, podaje info do ECU jednym przewodem a drugim do licznika.
No to jak dalej pokazuje temperature po odpieciu wtyczki, to zacznij sciagac podszybie i wyjmowac komputer. Nastepnie kontrola wiazki. Czesto bywa tak, ze piny przy wtyczce czujnika sa zielone i tak samo jest po stronie ECU. Stad potem temperatury z kosmosu.
panowie, zapytam off-topic: niektórzy mają na spodzie swojego postu takie fajne paseczki ze średnim spalaniem auta. jak to zrobic, żeby coś takiego wyświetlało się również u mnie?
No to jak dalej pokazuje temperature po odpieciu wtyczki, to zacznij sciagac podszybie i wyjmowac komputer. Nastepnie kontrola wiazki. Czesto bywa tak, ze piny przy wtyczce czujnika sa zielone i tak samo jest po stronie ECU. Stad potem temperatury z kosmosu.
Dobrze Maicroft mowisz, dobra bede sie bawil sprawdzal, bo podlaczylem pod kompa na rozgrzanym silniku 90 stopni, i pokazuje ze temperatury cieczy to 1.6 stopnia raptem
Komentarz