[O1] Temperatura pracy na mrozie silnik 1.8 turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gorgoth82
    Classic
    • 2018
    • 3
    • Octavia I (1U2)
    • AGN 1.8 20V 125 KM

    [O1] Temperatura pracy na mrozie silnik 1.8 turbo

    No Paweł Ostatnio było chyba z 30 osób
  • Gorgoth82
    Classic
    • 2014
    • 1

    #2
    [O1] Temperatura pracy na mrozie silnik 1.8 turbo

    Witam.
    Ostatnio jechałem trasę 60km przy -5 stopni celsjusza i włączonym ogrzewaniu i wskazówka temperatury wahała się między 80 a 85 stopni, dopiero w mieście w korku osiągnęła 90 stopni. Moje pytanie czy jest to normalne zachowanie? Czy może termostat jest uszkodzony? Jak jest u Was? Mój silnik to 1.8T AUM. Z góry dziękuje za informację. Pozdrawiam

    Komentarz

    • Lashlo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1455

      #3
      Co prawda w TDI u mnie, ale przy dużych mrozach+trasa+ogrzewanie na full, też potrafi zejść na 80 st.C a w ruchu miejskim wraca do 90 st.C. Chyba taka ma być :-)

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        Masz mieć 90st tym bardziej w 1.8T które się grzeje jak piekarnik. Tak samo z dieslem - jak jest sprawny układ to ma być cały czas 90 - wiadomo, że wolniej się nagrzeje niż benzyna ale ma byc 90
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • adaś
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2006
          • 876
          • Volkswagen

          #5
          Moje pytanie czy jest to normalne zachowanie? Czy może termostat jest uszkodzony?
          Jeżeli temperatura osiągnęła 90, a potem spadła do tych 80 w trasie, to termostat do wymiany. Ja tak miałem. Zaczęło się od tego, że temperatura płynu spadała przy zjazdach ze wzniesień i hamowaniu silnikiem.
          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

          Komentarz

          • Lashlo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1455

            #6
            Hmmmm, miałem i mam tak samo od pierwszej zimy. ASO badało temat-chyba z godzinę chodził na biegu jałowym u nich, potem jazda i znowu jałowy i stwierdzili, że jest wsio OK. Ale jak piszecie, że ma trzymać 90 st.Cm, i kropka, to mus się tematem zająć i termostat wymienić...

            Komentarz

            • slagier
              Rider
              • 2014
              • 381
              • Octavia I combi (1U5)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #7
              Panowie u Mnie to wogle temperatura do 70 dochodzi nie wiecej:P takze, z pewnoscia termostat do wymiany

              Komentarz

              • dj1910
                Ambiente
                • 2014
                • 166

                #8
                U mnie niestety to samo (2.0 AQY), dopiero w korku dobijam do 90. Tak to w trakcie jazdy wskazówka lata między 70 a 85 stopni. Też na dniach zamierzam wymienić termostat, bo się cholerne masło pod korkiem zaczęło robić :/ A do pracy trasa wcale nie jest jakaś mała bo ok 20 kilometrów w jedną stronę.

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  Przyszło troszkę mrozu i "tematy termostaty" będą się mnożyć jak co roku
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • adaś
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 876
                    • Volkswagen

                    #10
                    Przy -5 nie powinno być problemu z dobiciem do 90st. Co innego gdyby na zewnątrz było -25 ... wtedy pozostaje zasłonić chłodnicę.
                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                    Komentarz

                    • Klima
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 239
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Jak wskaźnik na desce lata to znaczy, że temperatura mocno wariuje i to nie jest amplituda rzędu 5 stopni C . Termostat do wymiany.

                      Przy sprawnym termostacie i osobnym czujniku widać, że temp. płynu oscyluje między 80, a 100 stopni.

                      Komentarz

                      • arcy
                        Classic
                        • 2013
                        • 45
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM
                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Witam.
                        A w moim 1.8T AUM juz tak od pół roku woda dochodzi tylko do 80 stopni, czasem 85, ale prawie nigdy nie dociąga do 90 stopni. Moje auto ma co prawda 12 lat, ale do tej pory trzymało wodę pionowo na wskaźniku jak przybite gwoźdźiem, nieważne, czy w mieście, czy na spacerze, czy 200 na godzinę.
                        Czy to już termostat się nie domyka? Czy może czujnik temperatury, jak sugerowali niektórzy w innych postach?
                        A jeśli to termostat, to czy w silniku 1.8T AUM trudno się do tego dobrac na parkingu? czy nie zawracac sobie głowy i zlecic serwisowi? Bo jak mają zdejmowac alternator i diabli wiedzą, co jeszcze, to pewnie policzą jak za zboże.
                        No i czy termostat kupic z allegro, czy w serwisie nie będzie bardzo drogi?

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          arcy, co jest źle.. trzeba sprawdzić i tyle. Najprostszy test.. zapalisz auto i jak zacznie się podnosić wskazówka temp to otwórz maskę i dotknij górny wąż od chłodnicy - jeżeli robi się ciepły to masz termostat do wymiany. Jeżeli nie masz kluczy i nie wiem za bardzo jak ogarnąć temat to lepiej dać do warsztatu
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            termostat do wymiany!
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • arcy
                              Classic
                              • 2013
                              • 45
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM
                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                              #15
                              dziękuję panom za poradę.
                              tak myślałem, że to lazy thermo.
                              jak zajrzałem pod maskę, to jednak myślę, że na parkingo pod blokiem nie będę się w to bawił.
                              poza tym z moim autem to tak jest, że ma dużo części a to od rs-a albo od 1.9tdi, więc kupię części w serwisie.

                              Komentarz

                              • slagier
                                Rider
                                • 2014
                                • 381
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                #16
                                Panowie, sory ze zapytam w tym temacie, ale kto wie gdzie znajde czunik temperatury cieczy chlodzacej, nie chodzi mi o ten co idzie na wskaznik w liczniku tylko ten co na komputer, właśnie w silniku AUM, 1.8

                                [ Dodano: Nie 07 Gru, 14 20:37 ]
                                http://forum.octaviaclub.pl/files/clipboard02_201.jpg o tu strzalką jest pokazany czujnik ale ten ktory pokazuje temperature na licznik

                                [ Dodano: Nie 07 Gru, 14 20:48 ]
                                a co do termostatu wymieniale dzisiaj, stary takie podejscie hujowe jest do Niego, ze szok... obok alternatora sie u Nas znajduje.. godzinka zglowy poki sie dobrać do niego zeby odkrecic:P

                                Komentarz

                                • michalrh
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 322
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez slagier
                                  Panowie, sory ze zapytam w tym temacie, ale kto wie gdzie znajde czunik temperatury cieczy chlodzacej, nie chodzi mi o ten co idzie na wskaznik w liczniku tylko ten co na komputer, właśnie w silniku AUM, 1.8

                                  [ Dodano: Nie 07 Gru, 14 20:37 ]
                                  http://forum.octaviaclub.pl/files/clipboard02_201.jpg o tu strzalką jest pokazany czujnik ale ten ktory pokazuje temperature na licznik

                                  [ Dodano: Nie 07 Gru, 14 20:48 ]
                                  a co do termostatu wymieniale dzisiaj, stary takie podejscie hujowe jest do Niego, ze szok... obok alternatora sie u Nas znajduje.. godzinka zglowy poki sie dobrać do niego zeby odkrecic:P
                                  czujnik jest jeden, G2=G62 i podaje info na zegary i do kompa, przynajmniej i mnie w 1,6 tak jest ale wątpię by w innych silnikach VAG było inaczej.
                                  był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                                  jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                                  komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                                  Komentarz

                                  • slagier
                                    Rider
                                    • 2014
                                    • 381
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez michalrh
                                    czujnik jest jeden, G2=G62 i podaje info na zegary i do kompa, przynajmniej i mnie w 1,6 tak jest ale wątpię by w innych silnikach VAG było inaczej.
                                    no mowisz, ze jest jeden czujnik, dzisiaj zrobilem maly eksperyment i odlaczylem, wlasnie ten czujnik co we wczesniejszym poscie zaznaczony jestm i tylko opadla temperatura na liczniku, a byl podlaczony pod komputer i dalej pokazywalo, ze czujnik przeklamuje

                                    Komentarz

                                    • michalrh
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 322
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez slagier
                                      no mowisz, ze jest jeden czujnik, dzisiaj zrobilem maly eksperyment i odlaczylem, wlasnie ten czujnik co we wczesniejszym poscie zaznaczony jestm i tylko opadla temperatura na liczniku, a byl podlaczony pod komputer i dalej pokazywalo, ze czujnik przeklamuje
                                      czy ten czujnik wygląda tak: link allegro czujnik temp ?
                                      był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                                      jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                                      komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                                      Komentarz

                                      • slagier
                                        Rider
                                        • 2014
                                        • 381
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                        #20
                                        Powiem Ci, chce go wpierw znaleźć w którym miejscu on sie znajduje i szukać wtedy danego czujnika do autka:P ten z linku to jest pewnie, jeden z nie licznych które ewentualnie by pasowaly

                                        Komentarz

                                        • michalrh
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 322
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez slagier
                                          Powiem Ci, chce go wpierw znaleźć w którym miejscu on sie znajduje i szukać wtedy danego czujnika do autka:P ten z linku to jest pewnie, jeden z nie licznych które ewentualnie by pasowaly
                                          jeśli to ten, to działa tak jak pisałem.
                                          Czujnik 2 w 1 G2 i G62, podaje info do ECU jednym przewodem a drugim do licznika.
                                          był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                                          jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                                          komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                                          Komentarz

                                          • alxxx
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1823
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                            #22
                                            Czujnik temp jest pod numerem 12 i jest to czujnik G62 - 2 obwody - szafa i ecu - kupuj tylko ori.

                                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              No to jak dalej pokazuje temperature po odpieciu wtyczki, to zacznij sciagac podszybie i wyjmowac komputer. Nastepnie kontrola wiazki. Czesto bywa tak, ze piny przy wtyczce czujnika sa zielone i tak samo jest po stronie ECU. Stad potem temperatury z kosmosu.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • arcy
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 45
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                #24
                                                panowie, zapytam off-topic: niektórzy mają na spodzie swojego postu takie fajne paseczki ze średnim spalaniem auta. jak to zrobic, żeby coś takiego wyświetlało się również u mnie?

                                                Komentarz

                                                • slagier
                                                  Rider
                                                  • 2014
                                                  • 381
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  No to jak dalej pokazuje temperature po odpieciu wtyczki, to zacznij sciagac podszybie i wyjmowac komputer. Nastepnie kontrola wiazki. Czesto bywa tak, ze piny przy wtyczce czujnika sa zielone i tak samo jest po stronie ECU. Stad potem temperatury z kosmosu.
                                                  Dobrze Maicroft mowisz, dobra bede sie bawil sprawdzal, bo podlaczylem pod kompa na rozgrzanym silniku 90 stopni, i pokazuje ze temperatury cieczy to 1.6 stopnia raptem

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...