Co to jest

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hans1979
    Classic
    • 2010
    • 3

    Co to jest

    Poszła uszczelka pod głowicą, objawami było grzanie się silnika przy dużym obciążeniu.
    Wszystkie objawy, diagnozy i komentarze są w wątkach poniżej.
    A tutaj skondensowana wiedza o naprawie tej awarii.

    Podczas tego remontu zostały poczynione poniższe działania:
    - czyszczenie turbo ARL
    - czyszczenie pompowtrysków i wymiana ich uszczelnień
    - wymiana jednej pompki na używkę (działa jak złoto)
    - wymiana szklanek zaworów
    - sprawdzenie i planowanie głowicy + wymiana uszczelniaczy zaworowych (usługa zewnętrzna)
    - wymiana kompletnego rozrządu
    - regeneracja pompy tandemowej
    - wymiana uszczelek: głowicy, dolotu, wydechu, pompy tandemowej, króćca wody, EGR, przepustnicy, pokrywy zaworów
    - wymiana świec żarowych
    - wymiana śrub: głowicy, pokryw łożysk wałka, popychaczy pompowtrysków, jarzm pompowtrysków

    Koszty/zakupy (ceny w nawiasach to zamienniki AJUSA i ELRING):
    Kod:
    EAUTOPARTS
    uszczelka pokrywy zaworów
    038 103 483 D   100 (42)zł
    
    śruba głowicy M12x166 10szt.
    038 103 384   220 (72)zł
    
    Uszczelka pompy tandemowej
    038 145 215   37 (18)zł
    
    Uszczelka kolektora dolotowego
    028 129 717 D   37 (10)zł
    
    Uszczelka kolektora wydechowego
    037 253 039 D   44 (35)zł
    
    ASO
    uszczelka króćca wody
    037 121 688   14zł
    
    uszczelka pod głowicę 1,65mm (3 otwory)
    038 103 383 DG   240zł
    
    uszczelka egr
    N 909 787 01   8zł
    
    uszczelka przepustnicy
    N 909 273 02   8zł
    
    śruba pokrywy wałka rozrządu M6x54 10szt.
    038 103 714 G   70zł
    
    śruba popychacza pompki M8x90 8szt.
    038 103 714 A   160zł
    
    śruba pompki M6x64 3szt.
    038 103 385 A   33zł
    
    dodatkowo:
    świece żarowe BERU
    uszczelki pompek BOSCH
    rozrząd OEM
    
    -------------------------------------
    rozrząd kompletny OEM- 555
    uszczelki aso - 252
    uszczelki, śruby eauto - 177
    świece żarowe - 138
    uszczelki PD - 118
    śruby ASO - 281
    popychacze szklanki - 224
    głowica - 250
    -------------------------------
    suma ~ 2000zł
    nie ma w tym robocizny
    Rozbieranie silnika






    Głowica na wierzchu, obieramy ją z osprzętu






    Uszkodzona uszczelka, widać rdzawe przebarwienia między tłokiem a kanałem wodnym


    Turbina do regeneracji

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hF9tJU1LiSY[/youtube]

    Klamoty po rozbiórce




    Głowica po planowaniu i składanie osprzętu








    Główny inżynier projektu - dobrysąsiadpiotr


    Wymiana uszczelaniaczy pompowtrysków i innych elementów




    Składanie interesu




    Niestety ta szpilka koliduje z kolektorem i trzeba go popuścić na śrubach :?


    Nowe szklanki




    Ustawianie pompek


    octa 1,9 TDI AXR
  • meeku
    Drive
    • 2009
    • 66

    #2
    Co to jest

    Witam,

    Może ktoś wie co to jest bo się odłamało i nie wiem co mam kupić żeby to naprawić
    Załączone pliki
    Nie jestem piratem drogowym, ja po prostu dbam o budżet Państwa. O1

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #4
      wojtas19162, na ścisłość to jest sam amortyzator od napinacza. Można dokupić sam amortyzator (chociaż nie jest łatwo znaleźć, w większości sklepów jest razem z napinaczem). Przerabiałem ten temat, bo u mnie był tak wywalony, że w ogóle nie spełniał swojej roli.

      [ Dodano: Czw 18 Gru, 14 20:10 ]
      Koszt samego amortyzatora poniżej 100 zł.
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • meeku
        Drive
        • 2009
        • 66

        #5
        Dziękuję bardzo, w sam raz wydatek przed świętami
        Nie jestem piratem drogowym, ja po prostu dbam o budżet Państwa. O1

        Komentarz


        • #6
          rafiki, nie zbyt dobra rada bez diagnozy, trzeba sprawdzic sprzegielko jak dobrze pewnie wiesz bo z reguly przez nie szlag trafia amortyzator i pozniej napinacz, temat walkowany bo to niemalze norma.
          meeku, wiec diagnoza sprzegla, obstawiam ze sie wysralo i wtedy szkoda kasy na amortyzatorek bo to na chwile starczy, ale z tego co piszesz odlamal sie wiec caly napinacz do wymiany i i raczej sprzegielko rowniez zdaje sie do tego warto zmienic rolke prowadzaca i pasek wielorowkowy koszta sie robia jak za taka "pierdole", ale jak nie zrobisz to za chwile i tak bedzie trzeba.

          Komentarz

          • meeku
            Drive
            • 2009
            • 66

            #7
            jak robić to już dobrze, po co się bujać kilka razy z jakimś szczegółem
            Nie jestem piratem drogowym, ja po prostu dbam o budżet Państwa. O1

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #8
              Tak jak piszą koledzy wyżej.. diagnoza całego napędu i dopiero wymiana. Zapewne pójdzie sprzęgiełko jednokierunkowe, pasek i sam napinacz :lol: Koszt obstawiam +/- 300pln bez roboty zależy jaka wersja auta..
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              Pracuję...