Poszła uszczelka pod głowicą, objawami było grzanie się silnika przy dużym obciążeniu.
Wszystkie objawy, diagnozy i komentarze są w wątkach poniżej.
A tutaj skondensowana wiedza o naprawie tej awarii.
Podczas tego remontu zostały poczynione poniższe działania:
- czyszczenie turbo ARL
- czyszczenie pompowtrysków i wymiana ich uszczelnień
- wymiana jednej pompki na używkę (działa jak złoto)
- wymiana szklanek zaworów
- sprawdzenie i planowanie głowicy + wymiana uszczelniaczy zaworowych (usługa zewnętrzna)
- wymiana kompletnego rozrządu
- regeneracja pompy tandemowej
- wymiana uszczelek: głowicy, dolotu, wydechu, pompy tandemowej, króćca wody, EGR, przepustnicy, pokrywy zaworów
- wymiana świec żarowych
- wymiana śrub: głowicy, pokryw łożysk wałka, popychaczy pompowtrysków, jarzm pompowtrysków
Koszty/zakupy (ceny w nawiasach to zamienniki AJUSA i ELRING):
Rozbieranie silnika
Głowica na wierzchu, obieramy ją z osprzętu
Uszkodzona uszczelka, widać rdzawe przebarwienia między tłokiem a kanałem wodnym
Turbina do regeneracji
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hF9tJU1LiSY[/youtube]
Klamoty po rozbiórce
Głowica po planowaniu i składanie osprzętu
Główny inżynier projektu - dobrysąsiadpiotr
Wymiana uszczelaniaczy pompowtrysków i innych elementów
Składanie interesu
Niestety ta szpilka koliduje z kolektorem i trzeba go popuścić na śrubach :?
Nowe szklanki
Ustawianie pompek
Wszystkie objawy, diagnozy i komentarze są w wątkach poniżej.
A tutaj skondensowana wiedza o naprawie tej awarii.
Podczas tego remontu zostały poczynione poniższe działania:
- czyszczenie turbo ARL
- czyszczenie pompowtrysków i wymiana ich uszczelnień
- wymiana jednej pompki na używkę (działa jak złoto)
- wymiana szklanek zaworów
- sprawdzenie i planowanie głowicy + wymiana uszczelniaczy zaworowych (usługa zewnętrzna)
- wymiana kompletnego rozrządu
- regeneracja pompy tandemowej
- wymiana uszczelek: głowicy, dolotu, wydechu, pompy tandemowej, króćca wody, EGR, przepustnicy, pokrywy zaworów
- wymiana świec żarowych
- wymiana śrub: głowicy, pokryw łożysk wałka, popychaczy pompowtrysków, jarzm pompowtrysków
Koszty/zakupy (ceny w nawiasach to zamienniki AJUSA i ELRING):
Kod:
EAUTOPARTS uszczelka pokrywy zaworów 038 103 483 D 100 (42)zł śruba głowicy M12x166 10szt. 038 103 384 220 (72)zł Uszczelka pompy tandemowej 038 145 215 37 (18)zł Uszczelka kolektora dolotowego 028 129 717 D 37 (10)zł Uszczelka kolektora wydechowego 037 253 039 D 44 (35)zł ASO uszczelka króćca wody 037 121 688 14zł uszczelka pod głowicę 1,65mm (3 otwory) 038 103 383 DG 240zł uszczelka egr N 909 787 01 8zł uszczelka przepustnicy N 909 273 02 8zł śruba pokrywy wałka rozrządu M6x54 10szt. 038 103 714 G 70zł śruba popychacza pompki M8x90 8szt. 038 103 714 A 160zł śruba pompki M6x64 3szt. 038 103 385 A 33zł dodatkowo: świece żarowe BERU uszczelki pompek BOSCH rozrząd OEM ------------------------------------- rozrząd kompletny OEM- 555 uszczelki aso - 252 uszczelki, śruby eauto - 177 świece żarowe - 138 uszczelki PD - 118 śruby ASO - 281 popychacze szklanki - 224 głowica - 250 ------------------------------- suma ~ 2000zł nie ma w tym robocizny
Głowica na wierzchu, obieramy ją z osprzętu
Uszkodzona uszczelka, widać rdzawe przebarwienia między tłokiem a kanałem wodnym
Turbina do regeneracji
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hF9tJU1LiSY[/youtube]
Klamoty po rozbiórce
Głowica po planowaniu i składanie osprzętu
Główny inżynier projektu - dobrysąsiadpiotr
Wymiana uszczelaniaczy pompowtrysków i innych elementów
Składanie interesu
Niestety ta szpilka koliduje z kolektorem i trzeba go popuścić na śrubach :?
Nowe szklanki
Ustawianie pompek
Komentarz