prezes73, nawet jeśli w Oryginale czyli jak auto wyjeżdza z salonu ma z przodu czy z tyłu TRW to "takiego" TRW nie kupisz nigdzie. Nawet to co jest w ASO na półkach nie jest tym w co auto było wyposażone w fabryce tylko zawsze ciut niższa jakoś jednak na odpowiednim poziomie w porównaniu z tym TRW co masz w inter carsach itp.
prezes73, nawet jeśli w Oryginale czyli jak auto wyjeżdza z salonu ma z przodu czy z tyłu TRW to "takiego" TRW nie kupisz nigdzie. Nawet to co jest w ASO na półkach nie jest tym w co auto było wyposażone w fabryce tylko zawsze ciut niższa jakoś jednak na odpowiednim poziomie w porównaniu z tym TRW co masz w inter carsach itp.
Ja myśle że nawet trochę więcej niż ciut niższa...skoro mamy takie problemy. Swoją drogą zastanawiam się jaki w tym wszystkim udział mają podróbki...
BASTIAN001, Ogromny. W domu mamy też nowego Rapida i co ciekawe na przodzie jeśli chodzi o klocki to jest JURID. Oczywiście obok również logo VW AG natomiast na klockach z tyłu TRW a obok VW AG. I jestem przekonany że kupując klocki tych firm w intercarsach partsach itp itd nie kupisz tego samego co tam.... niestety... Na tarczach poza wymiarem granicznym i numerem katalogowym nie ma znakowania producenta.. ale to tak jako ciekawostka.. Niestety 2 razy musiałem zaufać w polecane ATE a dopiero po 2 reklamacjach wybuliłem w ASO i dopiero pomogło... a i tak na nich był tylko numer katalogowy i minimalna grubość. Jedynie była naklejka i było wszystko na niej napisane w języku niemieckim więc można jedynie gdybać kto to robi..
Ja w aucie żony (Fabia II) postawiłem na textary tarcze i klocki. Na razie jest ok. Poprzednie nie wiem jakie siedziały ale chyba jakieś podróby bo grubość miały prawie 22 czyli zużycie praktycznie żadne a biły, że się fajery nie dało utrzymać.
ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
Mam to samo, tarcze mogę zmieniać co trzy miesiące.
Ale po przeczytaniu wątku najpierw zrobię pomiar bicia na piaście.
Kiedyś miałem ate pd i było wszystko ok. Od ok roku tarcze zaczynają mi świrować. Zastanawiałem się czy przypadkiem nie wjechałem na jakiś krawężnik czy coś podobnego i coś skrzywiłem. Bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Ja regularnie zauważam zmienność natężenie bicia tarcz w zależności od temperatury otoczenia.
Ale nie ma w tym stale powtarzających się wartości - czasami w tych wyższych temperaturach jest lepiej, aby po jakimś czasie zrobiło się na odwrót.
Jednak najczęściej sprzyjającymi warunkami, są te niższe temperatury.
Jestem już po pomiarach, ciekawostka jest taka, że tylko tarcza od kierowcy jest krzywa, od pasażera jest dobra.
Wiec tak, na piaście jest 0,03mm, a na tarczy już 0,35. Zawsze wymieniałem dwie tarcze a tu teraz wypadałoby tylko jedną.
Piasta jak czytałem powinna mieć 0,01-0,02mm czy te moje 0,03 lokuje ja do wymiany?
Dodatkowo zauwazyliśmy, że śruba dolna trzymająca zacisk wyrobiła się na gwincie , górna była ok. Trzeba będzie to załatwić ale czy cos takiego mogło mieć wpływ na tarcze?
Dziwne pytania bo sa oczewiste. Te sruby trzymaja zacisk by nie odlecial. Samo stwierdzenie ze sie wyrobil tez jest troche mocno dziwne. Predzej znuszczony zistal gwint przez sfatygowany gwint na tez srubie priwadnicy lub ktos wkrecil krzywo ten element. Piasty masz okej.
W sumie samochód ma już troch przebiegu. W następnym tygodniu będzie to naprawione.
Będzie tez nowa tarcza.
Myślę, żeby wymienić tylko jedną skoro ta druga jest dobra.
Jeśli masz coś grzebane przy prowadnicy i sam zauważyłeś że jest coś nie tak to już chyba wiadomo co krzywi tą tarczę.. Wystarczy że zacisk chodzi z lekkim oporem na prowadnicy i będzie przegrzewał tarczę i w rezultacie krzywił. Przyjrzyj się tej prowadnicy i zrób z tym porządek. Zacisk musi chodzić bez oporów.
Czyli uszkodzone jarzmo. Wymienic na inne cale, doprawadzic prowadnice do stanu idealnego oraz przy okazji zrobic konserwacje samego zacisku z wymiana wszystkich gumek. Wtedy mamy pewnosc, ze juz tam nie bedziemy zagladac.
Widzę, że powoli dochodzimy do sedna tej dyskusji...
Co tak naprawdę krzywi tarcze?
W moim przekonaniu to nie jest tak, że każdy ze znanych producentów ATE, Brembo, TRW, Zimmermann itp., produkują kiepskiej jakości produkty, a w ASO dostępne są inne lepiej selekcjonowane i dopieszczone części.
Problem leży w jakości wykonania usługi wymiany tych podzespołów i sprawdzeniu przy wymianie tych elementów pozostałych mających wpływ na te podzespoły.
Tarcza będzie się krzywić, kiedy będzie przegrzewana. A dzieje się to wtedy, kiedy klocek w sposób ciągły ociera o tarczę...
Pozdrawiam
Piotr
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Komentarz