krzywe tarcze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • prezes73
    Rider
    • 2015
    • 522
    • Hyundai

    Zamieszczone przez BASTIAN001
    dotyczy zamienników, przy oryginalnych tarczach problem nie występuje
    Ori zestaw na tył to TRW? jeżeli się mylę to poprawcie, ale właśnie TRW mi wygięło.

    wesol,
    Pozostawię to co napisałeś bez komentarza. :lol:

    Komentarz

    • roLLo
      L&K
      • 2008
      • 1063
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      prezes73, nawet jeśli w Oryginale czyli jak auto wyjeżdza z salonu ma z przodu czy z tyłu TRW to "takiego" TRW nie kupisz nigdzie. Nawet to co jest w ASO na półkach nie jest tym w co auto było wyposażone w fabryce tylko zawsze ciut niższa jakoś jednak na odpowiednim poziomie w porównaniu z tym TRW co masz w inter carsach itp.

      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

      Komentarz

      • prezes73
        Rider
        • 2015
        • 522
        • Hyundai

        roLLo, niestety....

        Komentarz

        • BASTIAN001
          L&K
          • 2013
          • 1177
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          Zamieszczone przez roLLo
          prezes73, nawet jeśli w Oryginale czyli jak auto wyjeżdza z salonu ma z przodu czy z tyłu TRW to "takiego" TRW nie kupisz nigdzie. Nawet to co jest w ASO na półkach nie jest tym w co auto było wyposażone w fabryce tylko zawsze ciut niższa jakoś jednak na odpowiednim poziomie w porównaniu z tym TRW co masz w inter carsach itp.
          Ja myśle że nawet trochę więcej niż ciut niższa...skoro mamy takie problemy. Swoją drogą zastanawiam się jaki w tym wszystkim udział mają podróbki...

          Komentarz

          • roLLo
            L&K
            • 2008
            • 1063
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            BASTIAN001, Ogromny. W domu mamy też nowego Rapida i co ciekawe na przodzie jeśli chodzi o klocki to jest JURID. Oczywiście obok również logo VW AG natomiast na klockach z tyłu TRW a obok VW AG. I jestem przekonany że kupując klocki tych firm w intercarsach partsach itp itd nie kupisz tego samego co tam.... niestety... Na tarczach poza wymiarem granicznym i numerem katalogowym nie ma znakowania producenta.. ale to tak jako ciekawostka.. Niestety 2 razy musiałem zaufać w polecane ATE a dopiero po 2 reklamacjach wybuliłem w ASO i dopiero pomogło... a i tak na nich był tylko numer katalogowy i minimalna grubość. Jedynie była naklejka i było wszystko na niej napisane w języku niemieckim więc można jedynie gdybać kto to robi..

            Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

            Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
            Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
            Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

            Komentarz

            • gomar
              Rider
              • 2012
              • 480

              [quote="BASTIAN001"]
              Zamieszczone przez roLLo
              prezes73 Swoją drogą zastanawiam się jaki w tym wszystkim udział mają podróbki...
              No właśnie...
              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

              Komentarz

              • prezes73
                Rider
                • 2015
                • 522
                • Hyundai

                TRW kupowałem w serwisie skody. Inaczej kupiłem ori a w kartonie były TRW

                Komentarz

                • utek
                  Elegance
                  • 2007
                  • 867
                  • Superb II combi (3T5)
                  • APK 2.0 MPI 115 KM

                  Jak ja kupowałem komplet TRW, to tarczy były w pudełkach TRW, natomiast klocki TRW były w pudełkach VW. Kupowane poza ASO w skodaczesci.pl

                  Komentarz

                  • Bambek1
                    Elegance
                    • 2015
                    • 964
                    • Octavia I (1U2)
                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                    Ja w aucie żony (Fabia II) postawiłem na textary tarcze i klocki. Na razie jest ok. Poprzednie nie wiem jakie siedziały ale chyba jakieś podróby bo grubość miały prawie 22 czyli zużycie praktycznie żadne a biły, że się fajery nie dało utrzymać.
                    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                    Spalanie - Motostat.pl
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz

                    • BASTIAN001
                      L&K
                      • 2013
                      • 1177
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      Zamieszczone przez prezes73
                      Zamieszczone przez BASTIAN001
                      dotyczy zamienników, przy oryginalnych tarczach problem nie występuje
                      Ori zestaw na tył to TRW? jeżeli się mylę to poprawcie, ale właśnie TRW mi wygięło.
                      Zapomniałem dodać że oryginał kupiony w ASO. W kwestii czy to TRW nie wypowiem się...

                      Komentarz

                      • autorus
                        Rider
                        • 2004
                        • 508

                        Mam to samo, tarcze mogę zmieniać co trzy miesiące.

                        Ale po przeczytaniu wątku najpierw zrobię pomiar bicia na piaście.

                        Kiedyś miałem ate pd i było wszystko ok. Od ok roku tarcze zaczynają mi świrować. Zastanawiałem się czy przypadkiem nie wjechałem na jakiś krawężnik czy coś podobnego i coś skrzywiłem. Bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.
                        http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                        Budowa mojego domku MURATORZE

                        ----------------------------------------------------
                        Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          To co zawsze do sprawdzenia:

                          Bicie piast na cieplo
                          Bicie tarcz po zalozeniu i kilku kkm
                          Tuleje wahaczy
                          Sworzen wahacza
                          Stan zaciskow i prowadnic zaciskow
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • hsurim
                            Elegance
                            • 2006
                            • 788
                            • Kia
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            Ja regularnie zauważam zmienność natężenie bicia tarcz w zależności od temperatury otoczenia.
                            Ale nie ma w tym stale powtarzających się wartości - czasami w tych wyższych temperaturach jest lepiej, aby po jakimś czasie zrobiło się na odwrót.

                            Jednak najczęściej sprzyjającymi warunkami, są te niższe temperatury.
                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                            Komentarz

                            • autorus
                              Rider
                              • 2004
                              • 508

                              Ok, a jeśli się okaże że piasta jest krzywa? Co wtedy wymiana, regeneracja ?
                              http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                              Budowa mojego domku MURATORZE

                              ----------------------------------------------------
                              Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                              Komentarz

                              • utek
                                Elegance
                                • 2007
                                • 867
                                • Superb II combi (3T5)
                                • APK 2.0 MPI 115 KM

                                Jak krzywa piasta to do wymiany. Przetaczanie nie ma raczej sensu.

                                Osobiście wątpię, żeby to była krzywa piasta.

                                U ciebie są tarcze 288mm?

                                Komentarz

                                • autorus
                                  Rider
                                  • 2004
                                  • 508

                                  Tak, 288. W takim razie piasty też 288?
                                  http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                                  Budowa mojego domku MURATORZE

                                  ----------------------------------------------------
                                  Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                                  Komentarz

                                  • robekcool
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2041
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Piasta przy 288 jest taka sama. Inna jest zwrotnica.
                                    www.k-mot.pl
                                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                    Autoholowanie.
                                    Robert Kulma

                                    Komentarz

                                    • autorus
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 508

                                      Jestem już po pomiarach, ciekawostka jest taka, że tylko tarcza od kierowcy jest krzywa, od pasażera jest dobra.

                                      Wiec tak, na piaście jest 0,03mm, a na tarczy już 0,35. Zawsze wymieniałem dwie tarcze a tu teraz wypadałoby tylko jedną.

                                      Piasta jak czytałem powinna mieć 0,01-0,02mm czy te moje 0,03 lokuje ja do wymiany?

                                      Dodatkowo zauwazyliśmy, że śruba dolna trzymająca zacisk wyrobiła się na gwincie , górna była ok. Trzeba będzie to załatwić ale czy cos takiego mogło mieć wpływ na tarcze?
                                      http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                                      Budowa mojego domku MURATORZE

                                      ----------------------------------------------------
                                      Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                                      Komentarz

                                      • wesol
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 689

                                        Dziwne pytania bo sa oczewiste. Te sruby trzymaja zacisk by nie odlecial. Samo stwierdzenie ze sie wyrobil tez jest troche mocno dziwne. Predzej znuszczony zistal gwint przez sfatygowany gwint na tez srubie priwadnicy lub ktos wkrecil krzywo ten element. Piasty masz okej.
                                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                        Komentarz

                                        • autorus
                                          Rider
                                          • 2004
                                          • 508

                                          W sumie samochód ma już troch przebiegu. W następnym tygodniu będzie to naprawione.
                                          Będzie tez nowa tarcza.
                                          Myślę, żeby wymienić tylko jedną skoro ta druga jest dobra.
                                          http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                                          Budowa mojego domku MURATORZE

                                          ----------------------------------------------------
                                          Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                                          Komentarz

                                          • roLLo
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1063
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Jeśli masz coś grzebane przy prowadnicy i sam zauważyłeś że jest coś nie tak to już chyba wiadomo co krzywi tą tarczę.. Wystarczy że zacisk chodzi z lekkim oporem na prowadnicy i będzie przegrzewał tarczę i w rezultacie krzywił. Przyjrzyj się tej prowadnicy i zrób z tym porządek. Zacisk musi chodzić bez oporów.

                                            Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                            Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                            Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                            Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              Czyli uszkodzone jarzmo. Wymienic na inne cale, doprawadzic prowadnice do stanu idealnego oraz przy okazji zrobic konserwacje samego zacisku z wymiana wszystkich gumek. Wtedy mamy pewnosc, ze juz tam nie bedziemy zagladac.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • haragon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 310

                                                Witam

                                                Widzę, że powoli dochodzimy do sedna tej dyskusji...
                                                Co tak naprawdę krzywi tarcze?
                                                W moim przekonaniu to nie jest tak, że każdy ze znanych producentów ATE, Brembo, TRW, Zimmermann itp., produkują kiepskiej jakości produkty, a w ASO dostępne są inne lepiej selekcjonowane i dopieszczone części.

                                                Problem leży w jakości wykonania usługi wymiany tych podzespołów i sprawdzeniu przy wymianie tych elementów pozostałych mających wpływ na te podzespoły.

                                                Tarcza będzie się krzywić, kiedy będzie przegrzewana. A dzieje się to wtedy, kiedy klocek w sposób ciągły ociera o tarczę...

                                                Pozdrawiam
                                                Piotr
                                                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                                >>Software - rogalotti<<

                                                Komentarz

                                                • roLLo
                                                  L&K
                                                  • 2008
                                                  • 1063
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Poprawność wykonania wymiany to jedno a jakość tarcz to drugie.

                                                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                                  Komentarz

                                                  • utek
                                                    Elegance
                                                    • 2007
                                                    • 867
                                                    • Superb II combi (3T5)
                                                    • APK 2.0 MPI 115 KM

                                                    Zamieszczone przez haragon

                                                    Tarcza będzie się krzywić, kiedy będzie przegrzewana. A dzieje się to wtedy, kiedy klocek w sposób ciągły ociera o tarczę...

                                                    Pozdrawiam
                                                    Piotr
                                                    I znów pytanie co z sytuacją gdy np oryginalna tarcza dotrwała do końca eksploatacji jako prosta, a pokrzywiła się dopiero ta wymieniona po np 2kkm?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...