Czy orientujecie się czy tarcze Zimmermann Sport rozwiązują problem krzywienia się tarczy hamulcowych?
krzywe tarcze
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez haragonZamieszczone przez utek
5. Po wykonaniu przeszczepu tarcz na większe problem znika.
W drugiej Skodzie zmieniałem tarcze, układ pozostał 280mm i o dziwo tarcze TRW również dają radę. I co? Masa? Nie. Fuks w trafieniu w dobrą partię.
A co do skuteczności i siły, to w jakimś tam rankingu, Skoda Octavia II jest w dość wysokiej stawce pod względem skuteczności hamulców. Z tego co mi wiadomo to układ w O1 i O2 zbyt wiele się nie różni, poza rozstawem śrub.
Wracając do tego "ciężkiego hamulca" to nawet w tej Octavii na 280mm, hamulce przy delikatnym naciskaniu na pedał działają jak kotwica. To czy pedał ciężko chodzi czy nie, to raczej kwestia podciśnienia w układzie wspomagania.
Komentarz
-
-
W Octavii 3 która jest lżejsza też stosują układ FS III znany z O1. I co ? Daje radę. Obecnie zamienniki są marnej jakości. Też walczyłem z tarczami i w koncu kupiłem Oryginalne 280 mm i jak ręką odjął. Do normalnej eksploatacji jak najbardziej wystarczy taki układ. Masa pojazdu to raczej słaby argument skoro w O3 jest też układ FS III i wystarczy jechać w 3-4 osoby i mamy tą samą masę co w O1 która jest cięższa. Oczywiście 288 czy 312 jak najbardziej działa lepiej ale nie można mówić ze 280 mm się nie nadaje do tego samochodu. Jeśli wszystko w zawieszeniu i układzie hamulcowym jest bez luzów i bicia to musi to działać i nie ma innej opcji. Reszta to słabej jakości zamienniki. Niestety czy to będzie ATE czy typowa chińska podróba efekt może być taki sam jeśli jest słaby materiał i obróbka.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
Tak czytam, czytam i ... gdyby teoria o niewystarczających 280mm była słuszna, to sprawdzała by się u wszystkich jej producentów - a tak nie jest.
Ktoś tutaj poruszył myśl o tarczach 280, ale wentylowanych (zapewne nawiercanych) - osobiście właśnie takimi, przy najbliżej okazji, raczej się zainteresuję.Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez roLLoTeż walczyłem z tarczami i w koncu kupiłem Oryginalne 280 mm i jak ręką odjął.
roLLo powiedz proszę ile tysięcy kilometrów zrobiłeś na oryginalnych tarczach? Klocki Też masz z serwisu? Wymieniałeś sam czy w serwisie?
Ceny w autoryzowanym serwisie TMT we Wrocławiu:
Przód:
klocki: 380 zł
tarcze: 720 zł
wymiana: 160 zł
Przód (wersja eco)
klocki: 160zł
tarcze: 440 zł
wymiana: 160zł
Tył
tarcze: 440zł
klocki 290zł
wymiana : 150zł
Tył eco:
klocki 129 zł
Komentarz
-
-
Po mojemu wymyslacie. Dobre tarcze plus klicki i zalatwia sprawe. Tylko zrobic odrazu przeglad pracy tloczkow w zaciskach. Tarcze ate lub zimermann z rakimi samymi klockami. Odwieczna zasada jest to zeby stosowac tarcze i klocki tych samych firm. Nie zawsze mieszanie wychodzi na zdrowieG4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
msk85, Tarcze fabryczne jeździły od nowości do 127000. W międzyczasie były raz zmieniane klocki. Potem wpadły tarcze TRW i nie wytrzymały 1000 km.... Z racji że nie było zużycia poszły do toczenia.. Pomogło na jakies 2000km. Po ponownej wizycie w zakładzie z tarczami pod pachą wyszło że krzywa jest jedna tarcza. Znów zabieg wystarczył na 2-3 tyś km. Znow pojawiłem się przy tokarce i co ? ta sama tarcza znowu skrzywiona... Specjalnie założyłem ją na drugą stronę ale ciągle krzywiła się jedna i ta sama. Więc wiadomo że z autem wszystko okej. Potem dałem sobie spokój i jakoś jeździłem z lekkim biciem aż do 205000 więc nawet sporo. Zakupiłem ATE razem z klockami ATE. 10000 km i znów bicie. Kupiłem nowe bo nie było wyjścia a jednocześnie spróbowałem gwarancji i uznali bez gadania. Niestety nowe ATE również nie wytrzymały za długo bo jakieś 5-7 tyś km... Wtedy w akcie desperacji kupiłem Oryginały w ASO za 310 zł sztuka i wreszcie problem ustąpił a 2 komplet ATE także uznali na gwarancji. Wszystko robię sam a klocki zostawiłem te co kupiłem z pierwszym kompletem ATE i są okej i wszystko gra. Kosztowało ale wydaje mi się że było warto. Obecnie auto ma 278000 przebiegu a tarcze oryginalne mają coś koło 50 - 60 tyś km i mają się dobrze a nie ukrywam że hamować czasem trzeba było i to z dobrze załadowanym autem wraz z przyczepą.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wesolPo mojemu wymyslacie. Dobre tarcze plus klicki i zalatwia sprawe. Tylko zrobic odrazu przeglad pracy tloczkow w zaciskach. Tarcze ate lub zimermann z rakimi samymi klockami. Odwieczna zasada jest to zeby stosowac tarcze i klocki tych samych firm. Nie zawsze mieszanie wychodzi na zdrowie
Komentarz
-
-
Wychodzi na to ze i ate sie spodlilo. Ja jestem mocnym przeciwnikiem wszystkiego co robione w chinach. Dajemy tym galganom zarobic. W europie bezrobocie a tam jeszcze za ta kase sie zbroja. Nawet bulki sie tam produkije i poddaje glebokiemu mrozeniu a do nas przyjezdza i podgrzewa.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hsurimZamieszczone przez Klimahsurim, wszystkie tarcze w OI z przodu są wentylowaneBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
:shock:
Nawiercane tarcze to nie sa do chlodzenia.
Głównie chłodzenie
Też pył z klocków hamulcowych nie zostaje uwięziony pomiędzy klockiem i tarczą a jest zbierany do środka otworów, a następnie jest wydmuchiwany poza tarcze.
[ Dodano: Nie 23 Paź, 16 18:58 ]
Apropo tematu, wczoraj po walce (szukaniem przyczyny) bicia przy hamowaniu stwierdziłem że tylna tarcza TRW po przejechaniu około 10kkm idzie w śmietnik :?
Komentarz
-
-
[quote="prezes73"]:shock:
[ Dodano: Nie 23 Paź, 16 18:58 ]
Apropo tematu, wczoraj po walce (szukaniem przyczyny) bicia przy hamowaniu stwierdziłem że tylna tarcza TRW po przejechaniu około 10kkm idzie w śmietnik :?
@prezes73
Jakie miałeś objawy krzywej tylnej tarczy hamulcowej? Szczerze? Myślałem, że tylko przednie są narażone na krzywienie ....
Komentarz
-
-
msk85, przy ostrym hamowaniu z większej prędkości czuć było bicie na całej budzie. Poza tym podczas toczenia, było słychać rytmiczne szuranie. Ciekawostka dla mnie nie do ogarnięcia: krzywa jest tylko 1 tarcza w dodatku tam gdzie był zamontowany nowy zacisk lewy tył. Piasta jest ok, sprawdzona czujnikiem zegarowym, tarcza bicie 0.8mm :shock: :evil:
Komentarz
-
-
@prezes73
Ogromne bicie u Ciebie .... Poniżej moje wyniki:
Przód lewy:
bicie tarczy hamulcowej 0,10mm
Przód prawy:
bicie tarczy hamulcowej 0,12mm
bicie piasty 0,02mm
Tył prawy:
środek tarczy: bicie 0,08mm
skraj tarczy: bicie 0,03mm
Tył prawy:
środek tarczy: bicie 0,05mm
skraj tarczy: bicie 0,03mm
Komentarz
-
-
Idzie do reklamacji. Dziwne że przy spokojnym hamowaniu praktycznie nie było tego bicia czuć. Pomiar robiłem kilkukrotnie włącznie ze zdjęciem tarczy i przeczyszczeniem powierzchni tarcza-piasta.Nic to nie dało.Z przodu mam ATE tarcze i klocki około 15kkm i są bez uwag. Zamówiłem na tył też ATE
Komentarz
-
-
Nawiercenia sa do scinania-heblowania klocka by sie nie szkliwil. Przy okazji tez jest odswiezany. A jakacwentylacje chcialbys uzyskac tymi otworami jak tarcza jest wentylowana sama w sobie juz od srodka do zewnatrz to czysta glupota jest robienie otwory w polowie jej budowy. Nie wiem na jakiej uczelni to miakes ale unas inaczej muelismy.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
wesol, nie chce mi się pisać, wklejam jeden z artykułów:
Tarcze nawiercane
Tarcz nacinane również eliminują fading, ponieważ dzięki ich konstrukcji utworzenie się poduszki z gorących gazów jest praktycznie niemożliwe. Wpływają na to otwory, na bieżąco uwalniające gromadzące się gazy.
4000xs-series-drilled-slotted-rotors-black
Otwory sprawiają, żę tarcza nawiercana jest lepiej chłodzona niż tarcze nacinane. Gorące powietrze szybciej wydostaje się w centralnej części tarczy, zmniejszając ryzyko przegrzania całego układu hamulcowego. Co więcej, minimalizowane jest również ryzyko uszkodzenia tarczy wskutek nagłej zmiany temperatur.
Kolejna funkcja otworów to odprowadzanie pyłu z klocków hamulcowych, który nie jest więziony między klockiem a tarczą. Zamiast tego pył zbiera się do środka tarczy, po czym zostaje wydmuchany poza powierzchnię pracy. Takie rozwiązanie zwiększa trwałość zarówno klocków, jak i samej tarczy.
Stosowanie tarcz nacinanych umożliwia również czyszczenie na bieżąco wewnętrznej powierzchni klocka z zeszkliwienia, które, jak już wspomnieliśmy, powstające w wyniku działania wysokiej temperatury.
Tarcze nawiercane nawet o 20% lżejsze od tarcz gładkich, dzięki czemu układ hamulcowy cechuje zmniejszona bezwładność własna. Lżejsza tarcza przekłada się na mniejszą masę nieresorowaną, czyli zmniejszone obciążenie dla zawieszenia, a także lepsze prowadzenie samochodu na zakrętach.
Komentarz
-
-
Sluchaj co mnie tu uczysz. Ja mam tytul inziniera z motoryzacji. Artykuly to ja moge pisac. Zreszta pisalem prace inzynierska wlasnie z ukladow hamulcowych. Brednie z neta to mnie nie ruszaja. Nacinane i nawiercane tarcze to heblowanie klockow. Zreszta pomysl sam czemu tu kolega pisal ze tarcze 280 maja mniej miesa jak 288 i nie chodzi tu o ich srednice a grubosc. Nie czytaj pustych artykulow z neta czy smiesznych gazet bo to nie jest ani wyrocznia ani zacne zrodlo.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
wesol,
Piszesz że "wymyślamy"... Nikt tu na siłę nie wymyśla problemu. To problem znajduje nas, użytkowników. My szukamy źródła tego problemu oraz sposobu lub sposobów rozwiązania. Na innych forach (Golf IV, Leon) użytkownicy również poruszają problem krzywienia się tarcz 280 mm.
Przypadek..?
Jak i tam tak i podobnie u nas problem dotyczy zamienników, przy oryginalnych tarczach problem nie występuje.
Komentarz
-
Komentarz