krzywe tarcze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • msk85
    Classic
    • 2016
    • 11

    Czy orientujecie się czy tarcze Zimmermann Sport rozwiązują problem krzywienia się tarczy hamulcowych?

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      Zamieszczone przez haragon
      Zamieszczone przez utek

      5. Po wykonaniu przeszczepu tarcz na większe problem znika.
      Czytałeś mojego posta? Zmieniłem na 288mm i nowe tarcze ATE również się pogięły. Założone zostały stare zużyte oryginalne tarcze i problemu nie było.

      W drugiej Skodzie zmieniałem tarcze, układ pozostał 280mm i o dziwo tarcze TRW również dają radę. I co? Masa? Nie. Fuks w trafieniu w dobrą partię.

      A co do skuteczności i siły, to w jakimś tam rankingu, Skoda Octavia II jest w dość wysokiej stawce pod względem skuteczności hamulców. Z tego co mi wiadomo to układ w O1 i O2 zbyt wiele się nie różni, poza rozstawem śrub.

      Wracając do tego "ciężkiego hamulca" to nawet w tej Octavii na 280mm, hamulce przy delikatnym naciskaniu na pedał działają jak kotwica. To czy pedał ciężko chodzi czy nie, to raczej kwestia podciśnienia w układzie wspomagania.

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        W Octavii 3 która jest lżejsza też stosują układ FS III znany z O1. I co ? Daje radę. Obecnie zamienniki są marnej jakości. Też walczyłem z tarczami i w koncu kupiłem Oryginalne 280 mm i jak ręką odjął. Do normalnej eksploatacji jak najbardziej wystarczy taki układ. Masa pojazdu to raczej słaby argument skoro w O3 jest też układ FS III i wystarczy jechać w 3-4 osoby i mamy tą samą masę co w O1 która jest cięższa. Oczywiście 288 czy 312 jak najbardziej działa lepiej ale nie można mówić ze 280 mm się nie nadaje do tego samochodu. Jeśli wszystko w zawieszeniu i układzie hamulcowym jest bez luzów i bicia to musi to działać i nie ma innej opcji. Reszta to słabej jakości zamienniki. Niestety czy to będzie ATE czy typowa chińska podróba efekt może być taki sam jeśli jest słaby materiał i obróbka.

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • hsurim
          Elegance
          • 2006
          • 788
          • Kia
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          Tak czytam, czytam i ... gdyby teoria o niewystarczających 280mm była słuszna, to sprawdzała by się u wszystkich jej producentów - a tak nie jest.

          Ktoś tutaj poruszył myśl o tarczach 280, ale wentylowanych (zapewne nawiercanych) - osobiście właśnie takimi, przy najbliżej okazji, raczej się zainteresuję.
          Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

          Komentarz

          • Klima
            Ambiente
            • 2014
            • 239
            • Octavia I combi (1U5)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            hsurim, wszystkie tarcze w OI z przodu są wentylowane

            Komentarz

            • msk85
              Classic
              • 2016
              • 11

              Zamieszczone przez roLLo
              Też walczyłem z tarczami i w koncu kupiłem Oryginalne 280 mm i jak ręką odjął.

              roLLo powiedz proszę ile tysięcy kilometrów zrobiłeś na oryginalnych tarczach? Klocki Też masz z serwisu? Wymieniałeś sam czy w serwisie?


              Ceny w autoryzowanym serwisie TMT we Wrocławiu:
              Przód:
              klocki: 380 zł
              tarcze: 720 zł
              wymiana: 160 zł

              Przód (wersja eco)
              klocki: 160zł
              tarcze: 440 zł
              wymiana: 160zł


              Tył
              tarcze: 440zł
              klocki 290zł
              wymiana : 150zł

              Tył eco:
              klocki 129 zł

              Komentarz

              • hsurim
                Elegance
                • 2006
                • 788
                • Kia
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                Zamieszczone przez Klima
                hsurim, wszystkie tarcze w OI z przodu są wentylowane
                Miałem na myśli nawiercane - w celu ich lepszej wentylacji.
                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                Komentarz

                • wesol
                  Rider
                  • 2008
                  • 689

                  Po mojemu wymyslacie. Dobre tarcze plus klicki i zalatwia sprawe. Tylko zrobic odrazu przeglad pracy tloczkow w zaciskach. Tarcze ate lub zimermann z rakimi samymi klockami. Odwieczna zasada jest to zeby stosowac tarcze i klocki tych samych firm. Nie zawsze mieszanie wychodzi na zdrowie
                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                  Komentarz

                  • roLLo
                    L&K
                    • 2008
                    • 1063
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    msk85, Tarcze fabryczne jeździły od nowości do 127000. W międzyczasie były raz zmieniane klocki. Potem wpadły tarcze TRW i nie wytrzymały 1000 km.... Z racji że nie było zużycia poszły do toczenia.. Pomogło na jakies 2000km. Po ponownej wizycie w zakładzie z tarczami pod pachą wyszło że krzywa jest jedna tarcza. Znów zabieg wystarczył na 2-3 tyś km. Znow pojawiłem się przy tokarce i co ? ta sama tarcza znowu skrzywiona... Specjalnie założyłem ją na drugą stronę ale ciągle krzywiła się jedna i ta sama. Więc wiadomo że z autem wszystko okej. Potem dałem sobie spokój i jakoś jeździłem z lekkim biciem aż do 205000 więc nawet sporo. Zakupiłem ATE razem z klockami ATE. 10000 km i znów bicie. Kupiłem nowe bo nie było wyjścia a jednocześnie spróbowałem gwarancji i uznali bez gadania. Niestety nowe ATE również nie wytrzymały za długo bo jakieś 5-7 tyś km... Wtedy w akcie desperacji kupiłem Oryginały w ASO za 310 zł sztuka i wreszcie problem ustąpił a 2 komplet ATE także uznali na gwarancji. Wszystko robię sam a klocki zostawiłem te co kupiłem z pierwszym kompletem ATE i są okej i wszystko gra. Kosztowało ale wydaje mi się że było warto. Obecnie auto ma 278000 przebiegu a tarcze oryginalne mają coś koło 50 - 60 tyś km i mają się dobrze a nie ukrywam że hamować czasem trzeba było i to z dobrze załadowanym autem wraz z przyczepą.

                    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                    Komentarz

                    • utek
                      Elegance
                      • 2007
                      • 867
                      • Superb II combi (3T5)
                      • APK 2.0 MPI 115 KM

                      Zamieszczone przez wesol
                      Po mojemu wymyslacie. Dobre tarcze plus klicki i zalatwia sprawe. Tylko zrobic odrazu przeglad pracy tloczkow w zaciskach. Tarcze ate lub zimermann z rakimi samymi klockami. Odwieczna zasada jest to zeby stosowac tarcze i klocki tych samych firm. Nie zawsze mieszanie wychodzi na zdrowie
                      Jak wymieniałem tarcze, to cały komplet (przód + tył) łącznie z klockami i płynem hamulcowym było ATE. I tak się pokrzywiły.

                      Komentarz

                      • hsurim
                        Elegance
                        • 2006
                        • 788
                        • Kia
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        Też miałem komplet (tarcze + klocki) boscha - jak już wcześniej wspominałem, hamowały nieźle do około 2-3 hamowań.
                        Jak się podgrzały, to kierownicę wyrywało z ręki.
                        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                        Komentarz

                        • mrfazi
                          • 2010
                          • 3103
                          • Superb III (3V3)
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          Zamieszczone przez hsurim
                          bosch
                          nigdy więcej, w mojej daaaawnej O1 miałem komplet, który powyginał się po miesięcznej eksploatacji.

                          Komentarz

                          • tryton
                            Elegance
                            • 2008
                            • 935

                            A co sądzicie o komplecie icera

                            Komentarz

                            • wesol
                              Rider
                              • 2008
                              • 689

                              Wychodzi na to ze i ate sie spodlilo. Ja jestem mocnym przeciwnikiem wszystkiego co robione w chinach. Dajemy tym galganom zarobic. W europie bezrobocie a tam jeszcze za ta kase sie zbroja. Nawet bulki sie tam produkije i poddaje glebokiemu mrozeniu a do nas przyjezdza i podgrzewa.
                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                              Komentarz

                              • Tony065
                                RS
                                • 2009
                                • 2487
                                • Octavia I (1U2)
                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                Zamieszczone przez hsurim
                                Zamieszczone przez Klima
                                hsurim, wszystkie tarcze w OI z przodu są wentylowane
                                Miałem na myśli nawiercane - w celu ich lepszej wentylacji.
                                ja pisałem i nawierconych i nacinanych Mikoda GT, ale mam kpl hampli z RS :diabelski_usmiech . Do codziennej jazdy zostałbym przy nacinanych, bo moje przeloty roczne to ostatnio jakieś 6-8kkm. BTW, klocki mam Ferodo Premier.
                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                @ by Tune-up Gdańsk
                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                Antek

                                Komentarz

                                • wesol
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 689

                                  Nawiercane tarcze to nie sa do chlodzenia.
                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                  Komentarz

                                  • prezes73
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 522
                                    • Hyundai

                                    :shock:
                                    Nawiercane tarcze to nie sa do chlodzenia.
                                    A do czego?
                                    Głównie chłodzenie
                                    Też pył z klocków hamulcowych nie zostaje uwięziony pomiędzy klockiem i tarczą a jest zbierany do środka otworów, a następnie jest wydmuchiwany poza tarcze.

                                    [ Dodano: Nie 23 Paź, 16 18:58 ]
                                    Apropo tematu, wczoraj po walce (szukaniem przyczyny) bicia przy hamowaniu stwierdziłem że tylna tarcza TRW po przejechaniu około 10kkm idzie w śmietnik :?

                                    Komentarz

                                    • msk85
                                      Classic
                                      • 2016
                                      • 11

                                      [quote="prezes73"]:shock:

                                      [ Dodano: Nie 23 Paź, 16 18:58 ]
                                      Apropo tematu, wczoraj po walce (szukaniem przyczyny) bicia przy hamowaniu stwierdziłem że tylna tarcza TRW po przejechaniu około 10kkm idzie w śmietnik :?


                                      @prezes73

                                      Jakie miałeś objawy krzywej tylnej tarczy hamulcowej? Szczerze? Myślałem, że tylko przednie są narażone na krzywienie ....

                                      Komentarz

                                      • prezes73
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 522
                                        • Hyundai

                                        msk85, przy ostrym hamowaniu z większej prędkości czuć było bicie na całej budzie. Poza tym podczas toczenia, było słychać rytmiczne szuranie. Ciekawostka dla mnie nie do ogarnięcia: krzywa jest tylko 1 tarcza w dodatku tam gdzie był zamontowany nowy zacisk lewy tył. Piasta jest ok, sprawdzona czujnikiem zegarowym, tarcza bicie 0.8mm :shock: :evil:

                                        Komentarz

                                        • msk85
                                          Classic
                                          • 2016
                                          • 11

                                          @prezes73


                                          Ogromne bicie u Ciebie .... Poniżej moje wyniki:

                                          Przód lewy:
                                          bicie tarczy hamulcowej 0,10mm

                                          Przód prawy:
                                          bicie tarczy hamulcowej 0,12mm
                                          bicie piasty 0,02mm

                                          Tył prawy:
                                          środek tarczy: bicie 0,08mm
                                          skraj tarczy: bicie 0,03mm

                                          Tył prawy:
                                          środek tarczy: bicie 0,05mm
                                          skraj tarczy: bicie 0,03mm

                                          Komentarz

                                          • prezes73
                                            Rider
                                            • 2015
                                            • 522
                                            • Hyundai

                                            Idzie do reklamacji. Dziwne że przy spokojnym hamowaniu praktycznie nie było tego bicia czuć. Pomiar robiłem kilkukrotnie włącznie ze zdjęciem tarczy i przeczyszczeniem powierzchni tarcza-piasta.Nic to nie dało.Z przodu mam ATE tarcze i klocki około 15kkm i są bez uwag. Zamówiłem na tył też ATE

                                            Komentarz

                                            • wesol
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 689

                                              Nawiercenia sa do scinania-heblowania klocka by sie nie szkliwil. Przy okazji tez jest odswiezany. A jakacwentylacje chcialbys uzyskac tymi otworami jak tarcza jest wentylowana sama w sobie juz od srodka do zewnatrz to czysta glupota jest robienie otwory w polowie jej budowy. Nie wiem na jakiej uczelni to miakes ale unas inaczej muelismy.
                                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                              Komentarz

                                              • prezes73
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 522
                                                • Hyundai

                                                wesol, nie chce mi się pisać, wklejam jeden z artykułów:
                                                Tarcze nawiercane

                                                Tarcz nacinane również eliminują fading, ponieważ dzięki ich konstrukcji utworzenie się poduszki z gorących gazów jest praktycznie niemożliwe. Wpływają na to otwory, na bieżąco uwalniające gromadzące się gazy.

                                                4000xs-series-drilled-slotted-rotors-black

                                                Otwory sprawiają, żę tarcza nawiercana jest lepiej chłodzona niż tarcze nacinane. Gorące powietrze szybciej wydostaje się w centralnej części tarczy, zmniejszając ryzyko przegrzania całego układu hamulcowego. Co więcej, minimalizowane jest również ryzyko uszkodzenia tarczy wskutek nagłej zmiany temperatur.

                                                Kolejna funkcja otworów to odprowadzanie pyłu z klocków hamulcowych, który nie jest więziony między klockiem a tarczą. Zamiast tego pył zbiera się do środka tarczy, po czym zostaje wydmuchany poza powierzchnię pracy. Takie rozwiązanie zwiększa trwałość zarówno klocków, jak i samej tarczy.

                                                Stosowanie tarcz nacinanych umożliwia również czyszczenie na bieżąco wewnętrznej powierzchni klocka z zeszkliwienia, które, jak już wspomnieliśmy, powstające w wyniku działania wysokiej temperatury.

                                                Tarcze nawiercane nawet o 20% lżejsze od tarcz gładkich, dzięki czemu układ hamulcowy cechuje zmniejszona bezwładność własna. Lżejsza tarcza przekłada się na mniejszą masę nieresorowaną, czyli zmniejszone obciążenie dla zawieszenia, a także lepsze prowadzenie samochodu na zakrętach.

                                                Komentarz

                                                • wesol
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 689

                                                  Sluchaj co mnie tu uczysz. Ja mam tytul inziniera z motoryzacji. Artykuly to ja moge pisac. Zreszta pisalem prace inzynierska wlasnie z ukladow hamulcowych. Brednie z neta to mnie nie ruszaja. Nacinane i nawiercane tarcze to heblowanie klockow. Zreszta pomysl sam czemu tu kolega pisal ze tarcze 280 maja mniej miesa jak 288 i nie chodzi tu o ich srednice a grubosc. Nie czytaj pustych artykulow z neta czy smiesznych gazet bo to nie jest ani wyrocznia ani zacne zrodlo.
                                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                  Komentarz

                                                  • BASTIAN001
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1177
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                    wesol,
                                                    Piszesz że "wymyślamy"... Nikt tu na siłę nie wymyśla problemu. To problem znajduje nas, użytkowników. My szukamy źródła tego problemu oraz sposobu lub sposobów rozwiązania. Na innych forach (Golf IV, Leon) użytkownicy również poruszają problem krzywienia się tarcz 280 mm.
                                                    Przypadek..?
                                                    Jak i tam tak i podobnie u nas problem dotyczy zamienników, przy oryginalnych tarczach problem nie występuje.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...