Octawia traci moc - znowu - aczkolwiek czasami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tobi77
    Rider
    • 2012
    • 509
    • Octavia I combi (1U5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #76
    Niestety i mnie dzisiaj dopadł notlauf.

    Jedyny błąd: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

    Mam od jutra 3 dni na testowanie bo weekend, tak że poradźcie jak prawidłowo zrobić logi i co mechanicznie sprawdzić/smarować/rozruszać.
    Moja Octavia

    Komentarz

    • mad_mark
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 413

      #77
      no i ja walcze z notlafuem.
      silnik BJB, rocznik 2005 przejechane niecale 60kkm.

      objawy po części pokrywają się z tym co wcześniej opisane z tym że:
      1. notlauf tylko na piątym biegu.
      2. 2-3-4bieg pełna rura - dziwnie chwilami lekko poszarpuje, widać to na logach 11'stki.
      3. na wolnych obrotach otwieram maske, zdejmuje pokrywe silnika i slychac cichy stały świst, wydaje mi się że z okolicy 'mieszka' w czołowej części silnika.
      4. sztanga turbo daje sie poruszac z wyczuwalnym stałym oporem, przy 11BS pracuje w pełnym zakresie bez skokow.
      5. 1-2 bieg przy przyspieszaniu zaraz po wcisnieciu sprzegla w momencie zmiany biegu zlychac ciche 'szurniecie'.

      no i zeby dodac smaku do calej historii - auto jakis czas temu bylo zalane benzyna. benzyna spuszczona z baku (niestety nie wiem czy na 100%) i zalane ropa. od tamtego czasu robi cyrki na rezerwie - tak jakby sie zapowietrzal, czasami trzeba krecic kilka minut zeby zapalil.

      .... logi dynamiczne coming soon...

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #78
        Zamieszczone przez Tobi77
        Niestety i mnie dzisiaj dopadł notlauf.

        Jedyny błąd: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

        Mam od jutra 3 dni na testowanie bo weekend, tak że poradźcie jak prawidłowo zrobić logi i co mechanicznie sprawdzić/smarować/rozruszać.
        Było już wiele razy

        3 bieg 1500obr i gaz w podloge do ok 4-4200obr

        Na początek skasuj błąd i log kanalów 3,8,11 razem.

        [ Dodano: Sob 17 Lis, 12 20:00 ]
        Zamieszczone przez mad_mark
        no i ja walcze z notlafuem.
        silnik BJB, rocznik 2005 przejechane niecale 60kkm.

        objawy po części pokrywają się z tym co wcześniej opisane z tym że:
        1. notlauf tylko na piątym biegu.
        2. 2-3-4bieg pełna rura - dziwnie chwilami lekko poszarpuje, widać to na logach 11'stki.
        3. na wolnych obrotach otwieram maske, zdejmuje pokrywe silnika i slychac cichy stały świst, wydaje mi się że z okolicy 'mieszka' w czołowej części silnika.
        4. sztanga turbo daje sie poruszac z wyczuwalnym stałym oporem, przy 11BS pracuje w pełnym zakresie bez skokow.
        5. 1-2 bieg przy przyspieszaniu zaraz po wcisnieciu sprzegla w momencie zmiany biegu zlychac ciche 'szurniecie'.

        no i zeby dodac smaku do calej historii - auto jakis czas temu bylo zalane benzyna. benzyna spuszczona z baku (niestety nie wiem czy na 100%) i zalane ropa. od tamtego czasu robi cyrki na rezerwie - tak jakby sie zapowietrzal, czasami trzeba krecic kilka minut zeby zapalil.

        .... logi dynamiczne coming soon...
        Pomoc coming soon....... :P
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • mad_mark
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 413

          #79
          na poczatek 3 i 4 bieg grupa 11. markery wstawione przed pelnym obciazeniem. niestety nie mialem miejsca rozbujac 4 biegu do 4000obr/m ale juz widac o co chodzi. no i te wachania obrotów mnie niepokoja, to wtedy sa swlikatne szarpniecia.

          Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mad_mark__104875.html
          Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mad_mark__104876.html

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #80
            Zamieszczone przez mad_mark
            na poczatek 3 i 4 bieg grupa 11. markery wstawione przed pelnym obciazeniem. niestety nie mialem miejsca rozbujac 4 biegu do 4000obr/m ale juz widac o co chodzi. no i te wachania obrotów mnie niepokoja, to wtedy sa swlikatne szarpniecia.

            Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mad_mark__104875.html
            Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mad_mark__104876.html
            Wykasuj wszystkie stare logi i zrób je raz jeszcze porządnie 3 bieg wystarczy. Od 1500 obr do 4200 z gazem w podlodze.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • mad_mark
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 413

              #81
              W pierwszym logu jest 3 bieg rura do 4000obr/m, zaczyna sie przy markerze 1.

              [ Dodano: Sro 21 Lis, 12 10:37 ]
              no to zrobione świeże logi:

              dynamicnze:
              Grupy: 008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/mad_mark__105338.html
              Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/mad_mark__105339.html
              (logi obcięte, pokazują tylko pełną rurę na 3 biegu)

              statyczne:
              Grupy: 001,004,007 - http://vaglog.rtnet.pl/mad_mark__105340.html
              Grupy: 010,013 - http://vaglog.rtnet.pl/mad_mark__105341.html
              Grupy: 018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/mad_mark__105342.html
              Grupy: 011(BS) - http://vaglog.rtnet.pl/mad_mark__105343.html

              Komentarz

              • misiek434
                Classic
                • 2012
                • 3

                #82
                Witam,
                Podpinam się do tematu. Octavia 1,9TDI 2004rok
                Przy przyśpieszaniu zaświeca mi się kontrolka check engine, towrzyszy temu lekkie przyhamowanie i brak mocy.
                W pierwszym momencie pojechałem na komputer pojawił się błąd:

                17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                P1557 - 35-10 - - - Intermittent

                Po wykasowaniu wszystko było ok przez pare dni, pózniej to samo.
                Czytając posty wychodzi na to że spotkało mnie to co niejednego czyli notlauf.
                Zgaszenie silnika powoduje powrót do stanu poprzedniego, czyli wszystko łądnie kręci tyle że świeci się w dalszym ciągu CHECK ENGINE. Po przejechaniu ok. 50km kontrolka znika, a za parę dni historia się powtarza i tak na okrągło.
                Próbowałem rozruszać turbinke więc kilka razy wyjechałem na autostrade 3 czy 4 i gaz do dechy. Ostatnio spokojnie rozbujał się do 180 bez zajaknięcia. Minelo pare dni i to samo...
                Po sprawdzeniu błędu i czytajać posty wynika że nie da się jednoznacznie stwierdzic co jest powodem dlatego zwracam się do was o pomoc.
                Nie jestem znawcą, powiedziałbym nawet że jestem zielony dlatego proszę o wyrozumiałość.

                Doczytałem że może to być:
                1. Przepływomierz bo lubi padać - czy istnieje mozliwość sprawdzenia poza logami? Czy odpięcie coś mi da?
                2. Gruszka bądz sztanga kierujaca geometrią łopadek - w tutaj mam problem bo poza logami można sprawdzić czy sztanga się rusza ale niestety nie potrafie się dostać do samej turbiny. Co gorsza nie wiem dokładnie z której strony do niej podejść, z góry z dołu czy może coś mam wykrecić.
                3. EGR - Biore pod uwagę zebrany syf powodujący przytkanie ale czy powodowałby ten własnie błąd?
                4. Zawór N75 i przewody - brak drozności w przewodach lub dostające się fałszywe powietrze. Tu kolejny problem bo nie do końca wiem jak moge ugryźć sprawdzenie tego. Czy mogę odłączać przewody np z zaworów i sprawdzać drożność? Czytałem że szlag trafia przewód podciśnienia? pytanie który to i czy idzie go sprawdzić. Już mi ię wszystko myli powoli, więc jeśli coś pokręciłem to będzie wdzieczny za naprostowanie Przeczytałem że można zamienić przewod z N75 i N18 ale nie mam pojęcia które przewody no i nie mam pewności kiedy znowu przejde w tryb awaryjny. No i czy to do konca bezpieczne.
                Nie do końca wiem który przewód za co odpowiada...

                Nie posiadam kableka więc nie moge zrobić logów.
                czy jest ktoś kto byłby w stanie mi pomóc? Zrobić logi, zasugerować co przepiąć co podpiąć

                Pozdrawiam
                Grzegorz

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #83
                  Zamieszczone przez misiek434
                  Podpinam się do tematu. Octavia 1,9TDI 2004rok
                  Wykonaj logi dynamiczne grup 011,010 oraz log statycznych 011 w trybie Basic Settings
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • misiek434
                    Classic
                    • 2012
                    • 3

                    #84
                    Zamieszczone przez przemik
                    Zamieszczone przez misiek434
                    Podpinam się do tematu. Octavia 1,9TDI 2004rok
                    Wykonaj logi dynamiczne grup 011,010 oraz log statycznych 011 w trybie Basic Settings
                    Tak jak już napisałem na końcu moich wypocin, że byłbym wdzięczny za pomoc w zrobieniu również logów ponieważ nie posiadam kabla jak i laptopa którym mógłbym to wykonać.

                    [ Dodano: Pią 30 Lis, 12 22:30 ]
                    No to klops... Teraz juz notlauf zagościł na dobre... Już nie pomaga mu nawet wyłączenie silnika... Ktoś się zlituje i mi pomoże?

                    Komentarz

                    • FROST2009
                      Classic
                      • 2010
                      • 9

                      #85
                      ja tez walcze z osłabioną octavią , zero błędów , turbo sprawdzone ponoc ładuje OK itd. itd. ,nie kopci. przepływka OK.
                      Spalanie chyba litr za dużo i na 5 biegu b.słaby max 130-140 /h .
                      Logów nie robiłem jeszcze bo dop. sie ucze VAGa od wczoraj.
                      Kiedys miałem tak po za kupie auta ,słabo jeździło chyba do 150 /h . Przeczyściłem chyba N75 , coś tam jeszcze posprawdzałem wężyki , poruszałem czymś tam i jak ręką odjął no ale zawsze nowicjusz ma farta.
                      bez VAGa ,bez wiedzy no ale po 2 latach w głowicy szlag coś trafił .
                      Może po 1 sprawdź kompresje.

                      Komentarz

                      • rOBERTO795
                        RS
                        • 2009
                        • 3465
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #86
                        Zamieszczone przez Tobi77
                        Niestety i mnie dzisiaj dopadł notlauf.

                        Jedyny błąd: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

                        Mam od jutra 3 dni na testowanie bo weekend, tak że poradźcie jak prawidłowo zrobić logi i co mechanicznie sprawdzić/smarować/rozruszać.
                        logi 3,8, 11 , 10 , 11Basic Settings. na poczatek. Kazdy z osobna najlepiej.
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz

                        • Tobi77
                          Rider
                          • 2012
                          • 509
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #87
                          Co ciekawe wczoraj na autostradzie spokojnie obroty dochodzily do 4K i notlaufa nie było...
                          Ale logi zrobię jak znajdę chwilę czasu.
                          Moja Octavia

                          Komentarz

                          • mocwiatru
                            Classic
                            • 2012
                            • 5

                            #88
                            Jakie powinno być doładowanie turbiny w silniku ATD?
                            Silnik nie ma mocy powyżej 2,5tyś obrotów, lekko szarpie i obroty nie wchodzą powyżej 3tyś.
                            Octavia 4x4 1,9
                            Passat 2,5 V6
                            Patrol 4x4 2,8

                            Komentarz

                            • karlito1982
                              Rider
                              • 2009
                              • 720
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                              #89
                              też się podepnę jesli pozwolicie O1 AHF 110km 2001r takie coś mi wyskoczyło:
                              17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
                              P1556 - 35-10 - - - Intermittent

                              czytam i czytam i każdy ma positive a ja mam negative deviation. czym to się różni? opis - auto jest ospałe i nie ma mocy zwłaszcza na 4 biegu.wcześniej była redukcja i szło do przodu a teraz poprostu zwalnia. na 4 biegu jest tak że ciągnie osiągam 100km/h i nagle taki jakby kangur jakbym przyhamował i nie jedzie ponad sto nawet jak zredukuje na trójkę. na piątce max 120km/h. czytałem i podejrzewam n75 i n18. turbo czyszczone jakiś czas temu
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #90
                                karlito1982, sprawdz przewody podcisnieniowe i gryszke od geometri czy nie ma nieszczelnosci
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • karlito1982
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 720
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                  #91
                                  gruszka zmieniana przy czyszczeniu turbo a przewody jakis rok temu na nowe.posprawdzać moge ale wątpie ze to to
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez karlito1982
                                    gruszka zmieniana przy czyszczeniu turbo a przewody jakis rok temu na nowe.posprawdzać moge ale wątpie ze to to
                                    A ustawial ktos gruszke przy wymianie przy pomocy vcds-a?
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • karlito1982
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 720
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      #93
                                      rOBERTO795, tak wszystko poustawiane.byłem u chłopaków na mokrej w krk. nawet kąty wtrysku ustawił i całkiem inne auto od tamtej pory aż do teraz. a błąd wskazujacy na n75 juz po raz kolejny się pojawił
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                                      Komentarz

                                      • rOBERTO795
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 3465
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        #94
                                        Komplet logów ewentualnie zamień na chwile zaworki i sie przejedz.
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz

                                        • karlito1982
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 720
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                          #95
                                          zamienie i zobaczymy, wtedy sie odezwe. a moze głupie pytanie - jak zamienie a jest zepsuty to sie nic nie stanie złego jak dam zepsuty za dobry. jaka powinna byc reakcja oprócz tego że auto zacznie jexdzic normalnie?
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            #96
                                            żadna inna :P
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • karlito1982
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 720
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                              #97
                                              to po kiego grzyba dwa zaworki? bez sensu :shock: :evil:
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                                              Komentarz

                                              • rOBERTO795
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 3465
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                #98
                                                Zamieszczone przez karlito1982
                                                to po kiego grzyba dwa zaworki? bez sensu :shock: :evil:

                                                Ale to chyba nie do mnie pytanie tylko do VW . Jeden steruje gruszką drugi egr-em
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz

                                                • karlito1982
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 720
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  #99
                                                  no tak :diabelski_usmiech
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                                                  Komentarz

                                                  • przemik
                                                    RS
                                                    • 2012
                                                    • 1610

                                                    N18 ma troche inną charakterystyke pracy niz N75... spoko... :wink:
                                                    Przemek
                                                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...