Turbawka , 1.9 TDI ALH 66kw, spadek mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • waldus1_1
    Classic
    • 2008
    • 5

    #26
    W jaki sposób można rozpoznać czy przyczyną niesprawności jest mieszek czy kierownice turbiny??

    Komentarz

    • rafau12
      Drive
      S_OCP Member
      • 2008
      • 63

      #27
      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
      rafau12,
      jeszcze zostają dwa ostatnie pytania...
      Zamieszczone przez rafau12
      Generalnie mechnik zdjal wszystkei gumy ktore dochodzily od/do turbiny,
      syskie dwie + ewentualnie wężyk z mieszka :wink:
      Zamieszczone przez rafau12
      a takze od zaworu recyrkulacji spalin (ten z góry z "blaszanym kapeluszem" do ktorego dochodza wezyki od N18)
      poprawne tłumaczenie, jeśli ktoś nie wie z tym że od N18 do EGR odchodzi jeden przewód (wężyk)
      Zamieszczone przez rafau12
      w srodku pełno oleju (i to nie byle zapocenie ale mozna było palucha sobie "pomoczyć"
      w środku tzn gdzie??? w EGR??? w turbinie??? w IC??? w kolektorze??? w przewodzie doprowadzającym powietrze do turbiny???
      Zamieszczone przez rafau12
      luz na turbinie ponoc byl duuuzo wiekszy nic byc powinien, odglos dzwonienia slyszalem z kilku metrów
      dzwonienia ale czego? Jeśli wirnik przycierałby o obudowę byłoby to widać ale na pewno nie wywołuje to odgłosu dzwonienia. Może mamy różne wyobrażenia o dzwonieniu więc to pomijam. Odgłos był na odpalonym silniku czy jak ten ktoś ruszał sztangą?
      Zamieszczone przez rafau12
      caly tył silnika od strony turbiny zarzygany olejem...
      w prosty sposób można sprawdzić czy to z turbiny rzyga czy np. odmą daje (jeśli oczywiście jest dużo oleju w dolocie) ale to mechanik powinien wiedzieć :roll:
      Zamieszczone przez rafau12
      od środy ubiegłego tygodnia aż do wczoraj wciągnęło mi ponad pół litra oleju a to raczej normalne nie jest (przejechałem może 300km).
      wiesz, u mnie któregoś razu wciągnęło około 5litrów na dystansie 15km i nie była to turbina :lol:

      ... ale to Twój cyrk ... więc wymień jak chcesz turbinę. To wszystko co napisałeś nie przekonuje mnie do uszkodzonej turbiny ale z drugiej strony przekazujesz tylko to co mechanik powiedział więc
      generalnie to były oględziny na szybko, póki co zostawiłem auto u majstra i mają wyjąć turbinę do dokładniejszych oględzin, co do odmy, wcześniej miałem polówkę i w zasadzie tam odma była lekko zapocona od oleju (co prawda była to benzyna 1.4), a tutaj w octavii po prostu olej ściekał, czy to zdechnięta cała turbina okaże się jutro, jak będę miał info dam znać na forum :-)

      pozdr
      Rafał

      [ Dodano: Sro 26 Mar, 08 20:58 ]
      Zamieszczone przez Samiec
      Zamieszczone przez rafau12
      i to nie byle zapocenie ale mozna było palucha sobie "pomoczyć"
      To to akurat mnie nie przekonuje, bo u mnie jest wszystko wporzadku, a tez moge sobie po zdjeciu gumowego weza od EGRa pomoczyc palucha :!: :szeroki_usmiech
      Ale nie ubywa mi napewno 0,5l oleju na 300km, jestes pewny ze tyle ci ubylo? :roll:
      Tak, sprawdzałem tydzień temu, wczoraj (we wtorek) musiałem dolać pół litra.

      [ Dodano: Pią 28 Mar, 08 15:23 ]
      i wsjo jasne, za duze luzy wzdłużne i poprzeczne, uszczelniacze do bani, łożyska do bani, wg. turboservice ktoś wcześniej przy turbinie dłubał, tak więc pozostaje regeneracja

      Komentarz

      • blecher
        Classic
        S_OCP Member
        • 2008
        • 13

        #28
        Witam!! mam podobny problem jak opisywał kolega RAfau 12.Moja octa (1.9 tdi 110 KM silnik ASV)także traci moc (od czasu do czasu) gdy wkręcam ja tak ciut powyzej 3000 obr. Wylacze i wlacze auto jest ok. sprawdzalem na kompie , nie pokazalo zadnych bledow-nawet w pamieci.Gdy ponownie podjechalem na kompa (gdy moc zniknela)nie gaszac silnika sprawdzili mi i dopiero wtedy pokazalo blad-doladowania turbiny. wymienilem jak powiedzieli zawor sterowania turbina i ..... znow to samo. podjechalem do innych fachowcow to powiedzieli ze turoina sie juz konczy i najlepiej jak najszybciej wymienic na nowa aha i takze slychac jakies gwizdy gdy dodaje gazu ale jakby spod auta. Kur.... dopiero poszarpalo mi portfel po wymianie sprzegla z kolem a teraz to.
        Blecher

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #29
          blecher, skoro N75 wymieniłeś to raczej będą to kierownice spalin zapieczone


          Samochód jeździ w mieście ? trasa ?
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #30
            Zamieszczone przez blecher
            podjechalem do innych fachowcow to powiedzieli ze turoina sie juz konczy i najlepiej jak najszybciej wymienic na nowa:
            można wiedzieć gdzie :?: Uwielbiam takie diagnozy :lol:
            podjedź we wtorek na spota to coś poradzimy. Na pewno nie będziesz wymieniał turbiny, najwyżej jedną część składową :wink:
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
              Na pewno nie będziesz wymieniał turbiny, najwyżej jedną część składową
              Mieszek kierowniku dyrektorze :diabelski_usmiech
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #32
                Zamieszczone przez Ziomal
                dobrygrzeswawa napisał/a:
                Na pewno nie będziesz wymieniał turbiny, najwyżej jedną część składową
                Mieszek kierowniku dyrektorze :diabelski_usmiech
                pewnie ma pan racje proszę pana ale trzeba to pomacać :wink: :szeroki_usmiech
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • blecher
                  Classic
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 13

                  #33
                  witam! samochod jesdzi glownie w miescie ale zdarzaja sie i wypady w trase bylem u mechanika w Jankach i tam stwierdzili ze turbina jest do wymiany.
                  Blecher

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    blecher, posłuchaj grzesia On się zna na tym , i o wymianie turbiny myśl zawsze na końcu , też tak miałem :szeroki_usmiech
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #35
                      Zamieszczone przez blecher
                      witam! samochod jesdzi glownie w miescie ale zdarzaja sie i wypady w trase bylem u mechanika w Jankach i tam stwierdzili ze turbina jest do wymiany.
                      co za firma (ten mechanik)? na jakiej podstawie stwierdzili że turbina jest do wymiany?
                      Ziomal, dzięki za rekomendacje, wiesz jak ja uwielbiam tych co diagnozują że turbina jest do wymiany na podstawie zaolejonego dolotu, awarii mieszka lub zatartych kierownic... Paranoja ad:
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • Adrian
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 662
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez Ziomal
                        też tak miałem :szeroki_usmiech
                        ja też już szukałem nowej turbiny...niepotrzebnie bo wystarczyła wizyta u dobrygrzeswawa i wymiana samego mieszka rozwiązała problem.
                        PerfectService by DGW
                        Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                        Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                        Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #37
                          Adrian, ufff miałem pisać ziombel co u Ciebie

                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          Ziomal, dzięki za rekomendacje, wiesz jak ja uwielbiam tych co diagnozują że turbina jest do wymiany na podstawie zaolejonego dolotu, awarii mieszka lub zatartych kierownic... Paranoja
                          To są Fachowcy jednym słowem :diabelski_usmiech
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          • blecher
                            Classic
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 13

                            #38
                            Witam!!w Jankach w Diaktronik czy jakos tak. o turbinie stwierdzili po podpieciu do kompa w momencie gdy moc zniknela,przynajmiej tak mowili. twierdzili tez ze regulowali katy wtrysku. moze i tak bo wydaje sie zwawsza ale i tak mam wrazenie ze to nie to na co ja stac bo rzekomo w salonie spieli ja na 130 koni. co do turbiny to od paru dni mam spokoj i mimo ze ja czasem przeciagne jest spokoj.

                            DobryGrześWawa-nie dalem rady podjechac na spota-praca :evil:
                            jest jakas mozliwosc podjechac w tygodniu na wreszcie fachowa diagnoze??pozdrawiam wszystkich!

                            [ Dodano: Sro 02 Kwi, 08 00:03 ]
                            :spioch

                            [ Dodano: Sro 02 Kwi, 08 00:03 ]
                            :spioch
                            Blecher

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #39
                              Zamieszczone przez blecher
                              w Jankach w Diaktronik czy jakos tak
                              hmm nie jest to firma krzak ale coś mi się wydaje że jednak się mylą. Muszę jakoś auto "pomacać" wtedy wydam jakąś opinię
                              Napisz mi na pw w jakich godzinach mógłbyś podjechać do mnie do warsztatu, dane masz w cenniku w podpisie
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • rafau12
                                Drive
                                S_OCP Member
                                • 2008
                                • 63

                                #40
                                I historii finał:

                                Turbałka po regeneracji u pana Sadowskiego (rok gwarancji, turboservice.pl), demolka w turbałce taka jak opisywałem w poprzednich postach (duże luzy poprzeczne i wzdłużne, łożyska zmasakrowane, uszczelniacze toże), srebrna czeszka śmiga teraz aż miło, dodatkowo wymieniona pokrywa zaworów (poprzednia była przez wcześniejszego właściciela "uszczelniona silikonem"... jaki syf naokoło od oleju - wspominać nie musze). Dodatkowo kolektor dolotowy i wydechowy trzymały się "na słowo" (dosłownie 3 śrubki bo reszta niezbyt dokręcona, pojeździłbym trochę i samo by odpadło...).

                                Dodam też że żaden z powyższych problemów _NIE_ZOSTAŁ_ zdiagnozowany w ASO Auto-Wimar na Modlińskiej, po prostu żenada , pan "fachowiec" stwierdził że "ta zapocona miska to od gwintu w misce olejowej ktory się wyrobił". Po prostu wielka kupa gówna za 170pln (tak zwany przegląd "przedzakupowy"). Totalnie odradzam tych buraków bo szkoda pieniędzy i czasu, bo jakość wprost proporcjonalnie do ceny w wypadku ASO na modlińskiej napewno nie wzrasta. Całość została naprawiona u mojego znajomego mechanika w Ząbkach, u którego wcześniej przez lata serwisowałem Polo III (ADX 1.3).

                                dzieki wszystkim za sugestie i wskazówki :-)

                                pozdrav
                                Rafał

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #41
                                  rafau12, dobrze więc że masz auto zrobione
                                  mam tylko jedno pytanie, na jakich częściach są regenerowane turbawki u Sadowskiego, chodzi mi o firmę?
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • rafau12
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 63

                                    #42
                                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                    rafau12, dobrze więc że masz auto zrobione
                                    mam tylko jedno pytanie, na jakich częściach są regenerowane turbawki u Sadowskiego, chodzi mi o firmę?
                                    nie mam bladego pojecia, chociaz moge sie dopytac i wrzucic na forum, posrednikiem naprawie turbiny byl moj mechanik, pewnie bedzie mial info na ten temat, z tego co opowiadal to nigdy nie zdarzyla sie reklamacja od Sadowskiego, wczesniej regenerowali turbawki w jakism serwisie we Wroclawiu jednak najlepszej jakosci to nie bylo... raz turbawka po regeneracji przyjechala z... zapieczonymi kierowniczkami turbiny. I wtedy zdecydowali sie na turboservice.pl. Nie kosztowalo to najtaniej (1600), ale mam nadzieje ze bedzie sie sprawowalo jak nalezy.

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #43
                                      dobrygrzeswawa napisał/a:
                                      rafau12, dobrze więc że masz auto zrobione
                                      mam tylko jedno pytanie, na jakich częściach są regenerowane turbawki u Sadowskiego, chodzi mi o firmę?


                                      nie mam bladego pojecia, chociaz moge sie dopytac i wrzucic na forum, posrednikiem naprawie turbiny byl moj mechanik, pewnie bedzie mial info na ten temat, z tego co opowiadal to nigdy nie zdarzyla sie reklamacja od Sadowskiego, wczesniej regenerowali turbawki w jakism serwisie we Wroclawiu jednak najlepszej jakosci to nie bylo... raz turbawka po regeneracji przyjechala z... zapieczonymi kierowniczkami turbiny. I wtedy zdecydowali sie na turboservice.pl. Nie kosztowalo to najtaniej (1600), ale mam nadzieje ze bedzie sie sprawowalo jak nalezy.
                                      dopytaj się dopytaj bo bardzo mnie interesuje jakich zamienników używają :?
                                      a zapieczone kierowniczki to nie wina zakładu który regenerował suszarkę
                                      (pomijam kwestie oczywiste takie jak czystość przy składaniu)
                                      tylko kierownika :wink:
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • blecher
                                        Classic
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 13

                                        #44
                                        Witam wszystkich!
                                        dobrygrzeswawa-mam nadzieje ze wiadomosc doszla bo mialem klopoty z kompem[shadow=olive:49be80fc9b][/shadow:49be80fc9b][glow=black:49be80fc9b][/glow:49be80fc9b]
                                        Blecher

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #45
                                          Cena regeneracji powala, ale jak ma byc w 100% sprawna to czemu nie.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #46
                                            Zamieszczone przez blecher
                                            dobrygrzeswawa-mam nadzieje ze wiadomosc doszla bo mialem klopoty z kompem
                                            hmm tylko która wiadomość :? ?

                                            [ Dodano: Czw 03 Kwi, 08 09:50 ]
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Cena regeneracji powala,
                                            to fakt
                                            za tą cenę bebechy powinny być nowe
                                            choć za części nie oryginalne to kosmiczna kwota
                                            jeśli trzeba już wydać takie pieniądze to warto zastanowić się nad nową i od razu mocniejszą :diabelski_usmiech
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • blecher
                                              Classic
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 13

                                              #47
                                              ta z inform kiedy moge podjechac
                                              Blecher

                                              Komentarz

                                              • Samiec
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4287
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                                jeśli trzeba już wydać takie pieniądze to warto zastanowić się nad nową i od razu mocniejszą :diabelski_usmiech
                                                Tu to nie ma sie nad czym zastanawiac, tylko odrazu trzeba szukac nowej mocniejszej :diabelski_usmiech
                                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                Komentarz

                                                • sheep
                                                  Classic
                                                  • 2007
                                                  • 16

                                                  #49
                                                  spadek mocy

                                                  Witam
                                                  Od wczoraj zaobserwowałem dokładnie takie same objawy u mojej octavki jak autor tego tematu.
                                                  Przy 2500 spadek mocy, lub bardzo wolne rozpędzanie (straszne!)
                                                  pali się kontrolka elektroniki silnika.

                                                  Może ktoś z forumowiczów może pomóc, mieszkam w Warszawie a samochód (sprawny) jest mi bardzo potrzebny.

                                                  Pozdr wszystkich

                                                  Tomek

                                                  Komentarz

                                                  • wojtass
                                                    Rider
                                                    • 2007
                                                    • 473

                                                    #50
                                                    witam
                                                    to ja sie pochwale podobnym zjawiskiem. Otóż przy ok 3500 obr/min standard Notlauf i muł. Jadę jadę jak czereśniak bez restartowania i nagle odmulenie i idz :shock: ie.
                                                    Szukałem na forum pod hasłem Notlauf ale nic nie przeczytałem o podobnym zjawisku. Co to może być hę ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...