W jaki sposób można rozpoznać czy przyczyną niesprawności jest mieszek czy kierownice turbiny??
Turbawka , 1.9 TDI ALH 66kw, spadek mocy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawarafau12,
jeszcze zostają dwa ostatnie pytania...
Zamieszczone przez rafau12Generalnie mechnik zdjal wszystkei gumy ktore dochodzily od/do turbiny,
Zamieszczone przez rafau12a takze od zaworu recyrkulacji spalin (ten z góry z "blaszanym kapeluszem" do ktorego dochodza wezyki od N18)
Zamieszczone przez rafau12w srodku pełno oleju (i to nie byle zapocenie ale mozna było palucha sobie "pomoczyć"
Zamieszczone przez rafau12luz na turbinie ponoc byl duuuzo wiekszy nic byc powinien, odglos dzwonienia slyszalem z kilku metrów
Zamieszczone przez rafau12caly tył silnika od strony turbiny zarzygany olejem...Zamieszczone przez rafau12od środy ubiegłego tygodnia aż do wczoraj wciągnęło mi ponad pół litra oleju a to raczej normalne nie jest (przejechałem może 300km).
... ale to Twój cyrk ... więc wymień jak chcesz turbinę. To wszystko co napisałeś nie przekonuje mnie do uszkodzonej turbiny ale z drugiej strony przekazujesz tylko to co mechanik powiedział więc
pozdr
Rafał
[ Dodano: Sro 26 Mar, 08 20:58 ]
Zamieszczone przez SamiecZamieszczone przez rafau12i to nie byle zapocenie ale mozna było palucha sobie "pomoczyć"
Ale nie ubywa mi napewno 0,5l oleju na 300km, jestes pewny ze tyle ci ubylo? :roll:
[ Dodano: Pią 28 Mar, 08 15:23 ]
i wsjo jasne, za duze luzy wzdłużne i poprzeczne, uszczelniacze do bani, łożyska do bani, wg. turboservice ktoś wcześniej przy turbinie dłubał, tak więc pozostaje regeneracja
Komentarz
-
-
Witam!! mam podobny problem jak opisywał kolega RAfau 12.Moja octa (1.9 tdi 110 KM silnik ASV)także traci moc (od czasu do czasu) gdy wkręcam ja tak ciut powyzej 3000 obr. Wylacze i wlacze auto jest ok. sprawdzalem na kompie , nie pokazalo zadnych bledow-nawet w pamieci.Gdy ponownie podjechalem na kompa (gdy moc zniknela)nie gaszac silnika sprawdzili mi i dopiero wtedy pokazalo blad-doladowania turbiny. wymienilem jak powiedzieli zawor sterowania turbina i ..... znow to samo. podjechalem do innych fachowcow to powiedzieli ze turoina sie juz konczy i najlepiej jak najszybciej wymienic na nowa aha i takze slychac jakies gwizdy gdy dodaje gazu ale jakby spod auta. Kur.... dopiero poszarpalo mi portfel po wymianie sprzegla z kolem a teraz to.Blecher
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blecherpodjechalem do innych fachowcow to powiedzieli ze turoina sie juz konczy i najlepiej jak najszybciej wymienic na nowa:
podjedź we wtorek na spota to coś poradzimy. Na pewno nie będziesz wymieniał turbiny, najwyżej jedną część składową :wink:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ziomaldobrygrzeswawa napisał/a:
Na pewno nie będziesz wymieniał turbiny, najwyżej jedną część składową
Mieszek kierowniku dyrektorze :diabelski_usmiechNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blecherwitam! samochod jesdzi glownie w miescie ale zdarzaja sie i wypady w trase bylem u mechanika w Jankach i tam stwierdzili ze turbina jest do wymiany.
Ziomal, dzięki za rekomendacje, wiesz jak ja uwielbiam tych co diagnozują że turbina jest do wymiany na podstawie zaolejonego dolotu, awarii mieszka lub zatartych kierownic... Paranoja ad:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ziomalteż tak miałem :szeroki_usmiechPerfectService by DGW
Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+
Komentarz
-
-
Adrian, ufff miałem pisać ziombel co u Ciebie
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaZiomal, dzięki za rekomendacje, wiesz jak ja uwielbiam tych co diagnozują że turbina jest do wymiany na podstawie zaolejonego dolotu, awarii mieszka lub zatartych kierownic... ParanojaByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Witam!!w Jankach w Diaktronik czy jakos tak. o turbinie stwierdzili po podpieciu do kompa w momencie gdy moc zniknela,przynajmiej tak mowili. twierdzili tez ze regulowali katy wtrysku. moze i tak bo wydaje sie zwawsza ale i tak mam wrazenie ze to nie to na co ja stac bo rzekomo w salonie spieli ja na 130 koni. co do turbiny to od paru dni mam spokoj i mimo ze ja czasem przeciagne jest spokoj.
DobryGrześWawa-nie dalem rady podjechac na spota-praca :evil:
jest jakas mozliwosc podjechac w tygodniu na wreszcie fachowa diagnoze??pozdrawiam wszystkich!
[ Dodano: Sro 02 Kwi, 08 00:03 ]
:spioch
[ Dodano: Sro 02 Kwi, 08 00:03 ]
:spiochBlecher
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blecherw Jankach w Diaktronik czy jakos tak
Napisz mi na pw w jakich godzinach mógłbyś podjechać do mnie do warsztatu, dane masz w cenniku w podpisieNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
I historii finał:
Turbałka po regeneracji u pana Sadowskiego (rok gwarancji, turboservice.pl), demolka w turbałce taka jak opisywałem w poprzednich postach (duże luzy poprzeczne i wzdłużne, łożyska zmasakrowane, uszczelniacze toże), srebrna czeszka śmiga teraz aż miło, dodatkowo wymieniona pokrywa zaworów (poprzednia była przez wcześniejszego właściciela "uszczelniona silikonem"... jaki syf naokoło od oleju - wspominać nie musze). Dodatkowo kolektor dolotowy i wydechowy trzymały się "na słowo" (dosłownie 3 śrubki bo reszta niezbyt dokręcona, pojeździłbym trochę i samo by odpadło...).
Dodam też że żaden z powyższych problemów _NIE_ZOSTAŁ_ zdiagnozowany w ASO Auto-Wimar na Modlińskiej, po prostu żenada , pan "fachowiec" stwierdził że "ta zapocona miska to od gwintu w misce olejowej ktory się wyrobił". Po prostu wielka kupa gówna za 170pln (tak zwany przegląd "przedzakupowy"). Totalnie odradzam tych buraków bo szkoda pieniędzy i czasu, bo jakość wprost proporcjonalnie do ceny w wypadku ASO na modlińskiej napewno nie wzrasta. Całość została naprawiona u mojego znajomego mechanika w Ząbkach, u którego wcześniej przez lata serwisowałem Polo III (ADX 1.3).
dzieki wszystkim za sugestie i wskazówki :-)
pozdrav
Rafał
Komentarz
-
-
rafau12, dobrze więc że masz auto zrobione
mam tylko jedno pytanie, na jakich częściach są regenerowane turbawki u Sadowskiego, chodzi mi o firmę?NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawarafau12, dobrze więc że masz auto zrobione
mam tylko jedno pytanie, na jakich częściach są regenerowane turbawki u Sadowskiego, chodzi mi o firmę?
Komentarz
-
-
dobrygrzeswawa napisał/a:
rafau12, dobrze więc że masz auto zrobione
mam tylko jedno pytanie, na jakich częściach są regenerowane turbawki u Sadowskiego, chodzi mi o firmę?
nie mam bladego pojecia, chociaz moge sie dopytac i wrzucic na forum, posrednikiem naprawie turbiny byl moj mechanik, pewnie bedzie mial info na ten temat, z tego co opowiadal to nigdy nie zdarzyla sie reklamacja od Sadowskiego, wczesniej regenerowali turbawki w jakism serwisie we Wroclawiu jednak najlepszej jakosci to nie bylo... raz turbawka po regeneracji przyjechala z... zapieczonymi kierowniczkami turbiny. I wtedy zdecydowali sie na turboservice.pl. Nie kosztowalo to najtaniej (1600), ale mam nadzieje ze bedzie sie sprawowalo jak nalezy.
a zapieczone kierowniczki to nie wina zakładu który regenerował suszarkę
(pomijam kwestie oczywiste takie jak czystość przy składaniu)
tylko kierownika :wink:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blecherdobrygrzeswawa-mam nadzieje ze wiadomosc doszla bo mialem klopoty z kompem
[ Dodano: Czw 03 Kwi, 08 09:50 ]
Zamieszczone przez MaicroftCena regeneracji powala,
za tą cenę bebechy powinny być nowe
choć za części nie oryginalne to kosmiczna kwota
jeśli trzeba już wydać takie pieniądze to warto zastanowić się nad nową i od razu mocniejszą :diabelski_usmiechNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
spadek mocy
Witam
Od wczoraj zaobserwowałem dokładnie takie same objawy u mojej octavki jak autor tego tematu.
Przy 2500 spadek mocy, lub bardzo wolne rozpędzanie (straszne!)
pali się kontrolka elektroniki silnika.
Może ktoś z forumowiczów może pomóc, mieszkam w Warszawie a samochód (sprawny) jest mi bardzo potrzebny.
Pozdr wszystkich
Tomek
Komentarz
-
Komentarz