Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Klimatyzacja i wentylator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    U mnie też zauważyłem, ze po włączeniu klimy nie kręci sie duży wiatrak. Po rozgrzewaniu silnika w dzisiejszym upale, nie doprowadziłem do włączenia się dużego, tylko mały chodził. Temperatura zawsze stoi jak drut na 90.

    Dzisiaj akurat podczas wyjazdu w trasę przejeżdżałem koło mojego ASO, więc zajechałem i spytałem o to.

    Powiedzieli, że powinien chodzić tylko mały (nawet z klimą), a duży dołącza tylko jak jest potrzeba schłodzenia bardzo zagrzanego silnika.
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez ruwado
      Powiedzieli, że powinien chodzić tylko mały (nawet z klimą), a duży dołącza tylko jak jest potrzeba schłodzenia bardzo zagrzanego silnika.
      to Cię wprowadzili w błąd, mają chodzić oba po włączeniu klimy.
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz


      • #28
        Maja chodzić DWA wentylatory po załączeniu klimy.

        Jak pisałem wcześniej u mnie chodził tylko jeden (mały). W weekend wziąłem się za to.
        Rozpiąłem kostki od dużego i na krótko podłączyłem do aku i działa (dwa biegi). Poskładałem, odpaliłem klime i już się kręciły dwa

        Chyba coś na stykach....

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez loru
          ruwado napisał/a:
          Powiedzieli, że powinien chodzić tylko mały (nawet z klimą), a duży dołącza tylko jak jest potrzeba schłodzenia bardzo zagrzanego silnika.

          to Cię wprowadzili w błąd, mają chodzić oba po włączeniu klimy.
          No i fakt. Męczyło mnie to. Bo za kilka dni szykował się wyjazd do Cro na wymarzony urlopik. Wiadomo góry, upał, korki na autostradach...

          Odwiedziłem więc jeszcze dwa warsztaty prywatne, żeby uzyskać pewność jak ma być. Wszyscy zgodnie twierdzili, że powinien chodzić tylko mały (nawet z klimą), a duży dołącza tylko jak jest potrzeba schłodzenia bardzo zagrzanego silnika - nawet warsztat, który ma na szyldzie naprawy VW - AUDI - SKODA. Wszyscy bez zastanowienia byli pewni, że wszystko jest dobrze. Wyłuszczali swoje teorie kręcąc wentylatorem dużym, że jest luźny i jest OKI.

          W końcu jeszcze raz zadzwoniłem do ASO i trafiłem na gościa, który wg. mnie jest najbardziej zorientowany. Od razu powiedział, że jest źle. Ale oczywiście...urlopy... itp. Jednak jak troche się wk...łem,że już zasięgałem opinii "kolegi" zostałem zapisany na sprawdzenie (1 dzień przed wyjazdem).

          Od razu powiedziano, że jest sp...lony - wymiana dużego wentylatora - teraz chodzą oba, a jak jest gorąc, to duży huczy jak wichura.

          Jednak OCP jest biblią!!!!!

          Smutna rzeczywistość... Trzeba samemu wiedzieć, co jest do wymiany, pokazać palcem, a najlepiej samemu wymienić.

          A za diagnozę... wieeeeeeeeeeeeelkie dzieki! Widziałem na autostradzie w Cro kilkanaście autek (o klasę lepszych) na pasie awaryjnym zagotowanych. A moja Octavka przemknęła 4600 km i wróciła do domciu dzielnie.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz


          • #30
            Tak to jest z przydrożnymi warsztatami "Panami Kaziami" :-) - lepiej żeby nic nie mówili niż człowieka w błąd wprowadzali... Oczywiście nie wszystkie warsztaty takie są - ale widocznie miałeś pecha trafiając na nich 8). Lepiej tam więcej się nie pokazuj...
            A swoja drogą to serwis popisał się wiedzą.....

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez laurin
              A swoja drogą to serwis popisał się wiedzą.....
              wiedzą się popisał, ale moim zdaniem skoro ktoś do nich zajeżdża, to można ruszyć dupę i sprawdzić, żeby klientowi udowodnić, że jest dobrze. Wtedy wyjdzie, że jest źle i same tłumoki by się nauczyły...
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz


              • #32
                otóż to człowiek uczy sie całe życie a serwis wie najlepiej hehehe

                Komentarz


                • #33
                  Mam pytanie odnośnie wentylatorów ale zacznijmy od początku. Auto vw sharan (co prawda nie skoda ale też VAG) 1,8T rok 99 silnik AUM (dokładnie nie pamiętam ale to chyba ten-samochód ojca) klimatronik. Zaczęło się od tego że słabo chłodziła klima (była nabijana rok temu) po wizycie w warsztacie stwierdzono że ubyło czynnika (podejrzenie nieszczelność kompresora) ale okazało się ze trzeba wymienić obudowę kompresora bo przepuszcza. Po wymianie i nabiciu czynnika klima działa ale nie chodzi mały wentylator (duży działa). Nie wiem jak było wcześniej czy działał czy nie bo nikt nie zwracał na to uwagi ale warsztat stwierdził że to było powodem uszkodzenia obudowy kompresora i do puki nie zostanie naprawiony wentylator bardzo umiarkowanie używać klimy szczególnie w mieście. I teraz moje pytanie o wskazówki gdzie szukać niesprawności małego wentylatora? Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.
                  Jest Vectra C Caravan 1,9 CDTI
                  Był VW Sharan 1,8T AJH
                  Była Octavia 2 Liftback 1,9 TDI BXE
                  Była Octavia 1 Combi 1,9 TDI ASV

                  Komentarz


                  • #34
                    Miałem to samo i skończyło się wczoraj na wymianie szczotek.

                    Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie - Passat B5 (3B i 3BG) - Passat Forum

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez abitwx6
                      Zamieszczone przez hsurim
                      Mały wentylator ma TYLKO jeden bieg. Duży jest dwubiegowy.
                      Mały wentylator ma zawsze dwa biegi. Duży natomiast jest zawsze dwubiegowy, wyjątek stanowi silnik 1.6 i 1.9 SDI bez klimatyzacji gdzie zamontowany jest tylko jeden główny duży wentylator
                      Mam 1.6 MPI z klimą i mam tylko jeden wentylator....i to on się włącza podczas włączenia klimy. Nadmieniam, że klima jest fabryczna...

                      Komentarz


                      • #36
                        witam podepne się pod temat mój szkodnik to 1.8 t 110 kw z klimą manual 1998 r odrazu dodam iż nie wiem czy klima wcześniej chodziła nie uzyskałem takiej info od poprzedniego właściciela starszy kolo twierdził że nie używał bo nie potrzebował choć według vin to wersja modelowa 99l po włączęniu klimy nie odpala żaden wentylator co do temperatury to wskażnik wskawuje 90*C dziś przy wiekszej temperaturze załączył sie mniejszy wentyl...... czyli od klimy po odpięciu wtyczki od czujnika znajdującego sie na chłodnicy po stronie akumulatora i zwarciu pinów wtyczki tego czujnika załączył się mały wentylator obydwa biegi przechodząc do konkretów to moje pytanie
                        primo: jak podpiąć duży wentylator pod akumulator bo mam zamiar jutro do tego podejść
                        od razu napisze że nie mam kompa z vagiem chyba że jest jakiś klubowicz ze szczecina który mógł by pomóc
                        i z góry dzięki za pomysły i pomoc

                        [ Dodano: Pią 24 Maj, 13 23:04 ]
                        chyba nikt już tu nie zagląda

                        Komentarz


                        • #37
                          WItam forumowiczów. Chciałem podłączyć się pod temat. Octavia 1, 1.9tdi klima mnualna, nie chłodzi. Chłodziła dość słabo, pojechałem do napełnienia i okazało się że bylo tylko 360g czynnika, czyli szczelna, bo 3 lata do niej nie zaglądałem. Dobili mi ja do 750 i pohodziłą pół godz. i przestała chłodzić. Objawy: po wciśnieciu przycisku podświetlenie się zapala, sprzegiełko zaskakuje, wentylatory ruszają ( tzn. duży wentyl jest uszkodzony, skończyły się szczotki ) ale bez niego wcześniej chodziła. Co mogę sam sprawdzić zanim pojade do specjalistów którzy nie maja pojęcia o tym co robia i zacznie się droga przez męke i teorie od których więdna uszy...
                          p.s. Czy oba wentyle musza byc sprawne?

                          Komentarz


                          • #38
                            [quote="michal11897"]WItam forumowiczów. Chciałem podłączyć się pod temat. Octavia 1, 1.9tdi klima mnualna, nie chłodzi. Chłodziła dość słabo, pojechałem do napełnienia i okazało się że bylo tylko 360g czynnika, czyli szczelna, bo 3 lata do niej nie zaglądałem. Dobili mi ja do 750 i pohodziłą pół godz. i przestała chłodzić. Objawy: po wciśnieciu przycisku podświetlenie się zapala, sprzegiełko zaskakuje, wentylatory ruszają ( tzn. duży wentyl jest uszkodzony, skończyły się szczotki ) ale bez niego wcześniej chodziła. Co mogę sam sprawdzić zanim pojade do specjalistów którzy nie maja pojęcia o tym co robia i zacznie się droga przez męke i teorie od których więdna uszy...
                            p.s. Czy oba wentyle musza byc sprawne?[/quo



                            mam troche podobny problem a z tego co przekopałem forum to przy klimie manualnej tak jak w naszych szkodnikach po załonczeniu klimy startują oba wentylatory więc sądze że jedyne co możesz żrobić to jeśli masz znajomego z takim samym autkiem to podmienić duży wentylator i zobaczyć czy pomoże jeśli nie to zostaje zakup nowego idzie lato więc i tak nie uciekniesz przed tym
                            pozdrawiam

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez michal11897
                              (...) duży wentyl jest uszkodzony (...)
                              Bez sprawnego wentylatora (w konsekwencji) spalisz cewkę sprzęgła, tak więc nie używaj klimatyzacji dopóki nie naprawisz chłodzenia.
                              Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                              Komentarz


                              • #40
                                wentyle zmienione i sprawne. Kompresor sie załacza i zimna nic. Pytanko, zepsuty albo kompresor albo zawór rozprężny, czy jakby zawor był uszkodzony to przewody powinny które idą do kabiny być zimne? tzn. przynajmniej jeden z nich ?

                                Komentarz


                                • #41
                                  .Właśnie - zawór rozprężny - u mnie sprężarka się załącza, klima chłodzi ale?, słabo . Po serwiisie jest wszystki oki, ale klima słaba. To może być ten zawõr? Jjpak się do niego dostać??
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zawór rozpręzny jest od strony silnika przed grodzia, zamkniety w takiej plastikowej puszeczce, trzeba odpiac zatrzask i masz go jak na dłoni. Popatrz na przewody od klimy gdzie wchodza do kabiny i przed grodzia go znajdziesz i sprawdź od razu czy jak odpalisz klime to czy jeden z tych przewodów jest zimny, u mnie oba są letnie, a kiedyś jak śmigała to chyba ten cieńszy był zimny, ale teraz to już sam pewności nie mam. U mnie chyba sprężarka padła nie wiecie koledzy jaki to koszt?

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      nowa spraężarke na allegro możesz mieć za 500 zl urzywana od 90 w góre

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez abitwx6
                                        Zamieszczone przez kilgor
                                        Na akumulatorze?
                                        Zgadza się.
                                        1 - pompa układu ABS
                                        2 - zawór układu ABS
                                        3 - pierwszy wentylator chłodnicy
                                        4 - świece żarowe (tylko klekoty :szeroki_usmiech )
                                        5 - elektroniczne urządzenie sterujące silnikiem, a w benzynowych dodatkowo przekaźnik pompy paliwa
                                        6 - drugi wentylator chłodnicy
                                        7 - doprowadzenie prądu do panelu bezpieczników
                                        8 - alternator
                                        A propos... mam przepalony bezpiecznik (co widać na zdjęciu) z Twojego opisu wynika, że to drugi wentylator chłodnicy, choć pewnie się mylę, bo po włączeniu klimatyzacji włączają się obydwa wentylatory. W związku z tym pytanie, od czego jest ten bezpiecznik (biało-czerwony przewód)? Niestety nigdzie nie mogę znaleźć dokładnego opisu skrzynki jak w moim modelu: Octavia Tour, 2006 r., benzyna 1.6 (75 kW).
                                        Załączone pliki

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          W ASO chyba sami nie wiedzą co mówią.
                                          Schemat jasno pokazuje, że oba silniki są spięte równolegle. Czyli powinny działać przy włączonej klimie oba. I tak działają po wymianie uszkodzonego wentylatora (ów). U mnie też działał tylko jeden, aż się i on sfajczył w spektakularny sposób. Po wymianie działają oba.

                                          Pozdrawiam.
                                          Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                          ---


                                          A to moja skodzinka:
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez guzolot
                                            W ASO chyba sami nie wiedzą co mówią.
                                            Schemat jasno pokazuje, że oba silniki są spięte równolegle. Czyli powinny działać przy włączonej klimie oba. I tak działają po wymianie uszkodzonego wentylatora (ów). U mnie też działał tylko jeden, aż się i on sfajczył w spektakularny sposób. Po wymianie działają oba.

                                            Pozdrawiam.
                                            No nie koniecznie.U mnie po załączeniu klimy chodzi jeden ten duży,a po nagrzaniu silnika drugi. Wszystko zależy od modelu.
                                            Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              fazy2, u mnie w BFQ chodziły oba na załączonej klimie!!!
                                              pozdrawiam - Darek

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Witam. Temat mnie też swego czasu nurtował ale u mnie też tylko mały wentyl rusza po zał Klimy. Dużego nigdy nie słyszałem nawet przy takich temperaturach jak dziś (37 w cieniu) a wskaźnik temp. stoi cały czas na 90°. Dziś zabieram się za badanie sprawności wentylatorów i to wnikliwie. Kurka żaden wentyl mi tu fikał nie będzie!

                                                P.S. Poczytajmy co jeszcze napisali tutaj:
                                                Forum - Octavia Club Polska
                                                bo taki temat już się urodził.

                                                [ Dodano: Sob 08 Sie, 15 15:19 ]
                                                Witam po krótkiej przerwie, a więc tak.
                                                Miałem uszkodzony duży wentylator, skończyły się szczotki. Szczotki wymieniłem i wentyl śmiga jak nowy. Przy załączeniu klimatyzacji teraz mały i duży startują na I bieg. Mam takie może nieco subiektywne odczucie, że teraz klima chłodzi jakby odrobinę lepiej ale mówię to może być tylko odczucie. Chłodnica klimy jednak robi się dobrze ciepła więc może i tak rzeczywiście być że chłodzi nieco lepiej jak dwa wentylatory pracują.

                                                Zrobiłem kilka zdjęć w czasie naprawy postaram się wrzucić fotostory z przebiegu naprawy. Sprawa naprawdę do ogarnięcia nawet dla laika i co najważniejsze koszt naprawy 12zł za komplet szczotek plus 2 piwa plus wyjazd do sklepu po szczotki.
                                                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                                Spalanie - Motostat.pl
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Panowie mam podobny problem - nie działa mi duży wentylator na chłodnicy. Chcę go podłączyć na krótko do akumulatora i sprawdzić. Dogrzebałem się do wtyczki i są 3 przewody - brązowy, czarno czerwony, biało czerwony. gdzie jest + a gdzie - :?:

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    macmaj, Jeżeli ci ciężej chodzi,słychać zgrzyty to padł Link miałem u siebie.
                                                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                                    Pozdrawiam ANIOL

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X