Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Klimatyzacja i wentylator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Klimatyzacja i wentylator

    Jakoś chyba się nie zrozumieliśmy. Narzekam na durną politykę koncernu - wy tej polityki zdaje się bronicie. A polityka jest durna. Przykład pierwszy z brzegu: kto przy zdrowych zmysłach wsadza silnik 1.4 16V do takiego auta jak O1? Zdaje się, że podziwiasz pracę działu PR...Ludziom można wmówić wszystko, nawet to, że potrzebują płacić za ów nieszczęsny pokrowiec na narty. Ja natomiast chciałbym mieć możliwość wyboru silnika 2.0TSi 240 w Octavii. A takowy jest jedynie w Seacie. W O2 RS jest natomiast całe mnóstwo wyliczanych przez mnie dodatków, dzięki którym cena robi się wielka jak krowa, skoro już cytujemy reklamy.

    Piszesz, że nie można porównywać takich aut jak Superb i Passat? A dlaczego nie? Czym różni się Superb od Passata? Kształtem nadwozia głównie. Podobnie zresztą Octavia, golf, audi a3, seat leon. Czy to aby nie ta sama płyta podłogowa i silniki?

    Wiesz.. fajnie jest, jeżeli ściągasz plastikową nakładkę na silnik z logo Skoda i pod spodem na każdej części jest logo Audi. Ja tak przynajmniej mam. Ale jeżeli samochód z logo Skoda zaczyna się zbliżać cenowo do samochodu z logo Audi, to przyznasz, że dzieje się coś niepokojącego. Porównajcie ceny sprzed kilku lat A3 i Octavii, porównajcie teraz.
    Sory, ale prestiżu marki nie buduje się podnosząc ceny.

    Celowo porównuję O2 do A3 bo to zdaje się te same samochody? A4 o której piszesz w kontekście lakieru ma rozstaw osi o 30cm większy (notabene większy nawet od Superba)

    Idąc dalej... jeżeli cena Superba przeskakuje cenę Pasata ( a jak sądzę to w dalszym ciągu te same auta ) to trzeba chyba dużo samozaparcia, żeby kupić Skodę.
    Bo chyba nikt nie lokuje Superba klasę wyżej niż passata?
    Jeżeli cena Superba jest mniejsza od A4 o 5 procent (pozwolisz będę te auta lokował w jednym segmencie, ze względu na wymiary) ... no to ja wolę chyba A4 (zakładając hipotetycznie gotowość wydania 170kPln na samochód)

    A politykę podnoszenia cen i unikania wewnętrznej konkurencji rozumiem. Tylko proszę mi nie wmawiać, że to fajnie, że auta drożeją. :-)

    Pozdrawiam i miłego dnia :-)





    Zamieszczone przez pkacz
    Czarny108, przeczytałem sobie teraz cały ten topic i widzę, że masz niejako pretensje do garbatego, że ma proste dzieci

    Zdaje się, że idealnym dla ciebie rozwiazaniem byłoby gdybyś mógł sobie zamówić karoserię S-klasy, ale z DSG bo to najlepsiejsza skrzynia, silnikiem z F1 i jeszcze żeby się prowadziło jak Evo... Tak to tylko w Erze. Producent daje ci wybór, ale jest to wybór ograniczony tylko do zaproponowanych możliwości wyboru.

    Zacznijmy od tego, że celem funkcjonowania VAG nie jest dogadzanie pojedyńczemu klientowi i skłanianie się ku jego życzeniom, ale generowanie zysków. Koncern po to ma tyle marek, żeby odpowiedzieć na jak największe możliwe spektrum oczekiwań. Dlatego też, jak piszesz, Seat to marka pseudosportowa, Audi ekskluzywna itd. Tylko, że wynika to jedynie z niezłej pracy działu PR. To już nie sa de facto osobne firmy, to tylko brandy wielkiej korporacji. A korporacji nie zależy żeby jej produkty ze sobą wzajemnie konkurowały.

    Porównanie
    Zamieszczone przez czarny108
    Superb 160k
    Passat 149k
    dla porównania A4 3,2quatro 170k
    do w ogóle jakiś hardcore, przecież aut tych nie da się porównać choćby pod względem gabarytów, nie mówiąc już o przeznaczeniu czy targecie... Tak samo jak porównanie cen A3 i Octy - to kosmos, jeśli wystarcza ci A3 to Octa po prostu nie jest dla ciebie... Tylko dlatego, że ktoś do pewnych wersji obu modeli dokleił przydomek "sportowa" nie oznacza, ze można je porównywać.

    Co to tego, że ceny Skód nie są już tak korzystne jak onegdaj bywało: jednym z czynników, które wpłyneły na tą zmianę jest fakt, że Skody kupiła masa ludzi i to właśnie ze względu na cenę. Teraz jakiś przykładowy przedstawiciel działu marketingu, podnosząc ceny, podnosi jednocześnie rangę marki w oczach osób, które juz ten samochód nabyły nadajac przekaz: widzicie, wasze budżetowe auto świetnie się sprzedało więc nie może być takie złe i takim powodem do wstydu jak to się powszechnie uważało. Wiec bądź dumny ze swego nabytku i jak bedziesz wymieniał to wróć do nas i kup to samo ale juz za większa kasę...

    Piszesz też o sentymencie do marki... Przyjacielu! Jakiś sprytny mały PRowiec właśnie to czyta i zaciera ręce z uciechy! Tabuny ludzi pracują w metaforycznym pocie czoła, byś ty odczuł sentyment do przedmiotu, który od nich kupujesz. Żebyś posiadając dany samochód, pijąc daną kawę, paląc dane szlugi czuł się lepiej niż ci, którzy używaja innych (de facto to czy lepszych czy gorszych nie ma znaczenia) produktów. Ja obecnie czekam na odbiór O2FL, i będzie to piąta Skoda w rodzinie (3 moja) w przeciągu jakichś 6 lat. I powiem szczerze, że jestem wolny od sentymentu do tej marki. Lubiłem każdy z tych samochodów, bo pasowały do moich potrzeb i nigdy mnie nie zawiodły. Ale decydując sie teraz na zmianę, obejrzałem w necie oferty wszystkich chyba znanych marek, przejechałem się do kilku salonów i odbyłem kilka jazd interesujacymi mnie modelami a o tym, że jednak kupię kolejną Skodę, zdecydowało tylko i wyłącnie to, ze nie znalazłem lepszego moim zdaniem połączenia wielkości bagażnika, parametrów technicznych, gabarytów, bezpieczeństwa, wyposażenia, wykonania, ceny i wyglądu... W tej kolejności. Jak przejadę moją nową Octą jakieś 70-100tys i nie da gdzieś ciała to tez ja polubię

    Jeszcze pozwole sobie poruszyc kwestię niechcianych dodatków w horendalnych cenach. To również celowe i skalkulowane działanie producenta. Ja pierwotnie celowałem w Ambiente, ale jak zacząłem liczyć co bym do niej potrzebował dokupić to wyszło mi, że lepiej się opłaci wziąć Elegance, w której bedą potrzebne mi dodatki jak i kilka takich za które normalnie bym nie zamierzał płacić np: uwaga! 16 calowe alufelgi :P I takie właśnie mają zadanie ceny dodatków dokupowanych osobno a nie jako część wersji wyposażenia. Tutaj jeszcze mała zagadka: A4 Avant jest samochodem podobnych rozmiarów co Octavii Combi. Czy wiec lakier perłowy stosowany przez Audi jest o tyle lepszy by uzasadnić to, że jest dwukrotnie droższy?

    Co do horendalnych kosztów to pojedźmy dalej. Gwarancja a serwis. Jako mieszkaniec wsi podwarszawskiej najbliżej mam do Auto Wimaru, gdzie jeszcze mi się nie zdażyło nie narzekać na coś po serwisie. Tak sie składa, ze niecały kilometr dalej jest zakład mechaniczny, w którym jakość usług jest o niebo wyższa, obsługa o wiele przyjemniejsza i nie traktujaca cię jak petenta a ceny przy tym niższe średnio o 2/3. Przy pierwszym aucie jednak serwisowałem wiernie w ASO żeby nie stracic gwarancji, bo a nuż. Przy drugim aucie miałem juz lepsze zdanie o jakości wykonania Fabii i serwisowałem w owym zakładzie nieautoryzowanym. I mówiąc szczerze, an przestrzeni 3 lat i 60tys przejechanych mi się to opłaciło nawet pomimo utraty wartości pojazdu w skutek serwisowania poza ASO - co przecież jest totalną bzdurą, bo moja Fabka miała o wiele lepsza opiekę serwisową niż zagwarantowało by jej to ASO. Teraz przy Octawii bedę miał w tej kwestii poważny zgryz - czy lepiej płacić mniej za lepszą jakość, czy wiecej za gorsza ale bez utraty gwarancji... Ot, nieuczciwą konkurencją i praktykami monopolowymi to pachnie, nie? Ale grupie VAG niewątpliwie generuje zyski...

    I jeszcze jedna rzecz, jeśli mówimy o rzeczach za które nie warto płacić tyle co chcą w serwisie... Nie wiem, na ile znasz tematykę car audio ale zapytaj w dobrym zakładzie (chodźby CASKPa tu na forum) co można zrobić w aucie za pieniądze, które Skoda rząda za, dajmy na to odtwarzacz Bolero z całym osławionym Sound Systemem... I to nawet jeśli pominąć fakt, zę sam sprzęt jest tego nie wart, to jeszcze dochodzi tu coś co należy nazwać know-how wykonującego montaż, takim "dotknięciem eksperta". Nie mam wątpliwości, że ten sam sprzęt zamontowany w ASO i u CASKPa czy na przykład w podwarszawskim Barbusie, gdzie ja robię całe swoje ca zagra zupełnie inaczej, na niekorzysć ASO oczywiście... Dlatego też teraz muszę sie jakoś w ASO dogadać, żeby zrobienie ca nie obcieło mi całej gwarancji

    Dobra, rozpisałem się po próżnicy a powinienem tyrać
    Zdrowia!
    ASV 2005 r.
    150/320 Nm

  • #2
    Klimatyzacja i wentylator

    Bylem dzisiaj na przegladzie klimatyzacji i koles powiedzial mi ze jak wlacza sie klima (manualna) to powinny aie wlaczac dwa wiatraki na 1 bieg. Umnie wlacza sie tylko ten mniejszy. Podlaczylem vag w domu i w zaklatce silnik zrobilem test elementow z vaga wlaczyl mi sie tylko jeden wiatrak natomiast drugi nie. Jak powinny pracowac wiatraki przy klimatyzacji manualnej? Czy z vaga mozna przetestowac dwa wiatraki?

    Komentarz


    • #3
      Powinny się obydwa włączać na pierwszy bieg. Sprawdź bezpieczniki, od wiatraków znajdują sie w komorze silnika. Jak bezpiecznik będzie dobry to odepnij wtyczkę i podłącz pod akumulator bezpośrednio, jak się nie będzie kręcił to do wymiany.

      Pozdrawiam
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz


      • #4
        Ale dwa wentylatory urchamiaja sie na pierwszy bieg bez wzgledu na temp otoczenia i temp silnika?? Chyba jednak nie. :?
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Maicroft, Napewno załączaja się obydwa na raz!

          Komentarz


          • #6
            Ja też jestem pewien że obydwa powinny się załączyć na pierwszy bieg.
            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

            Komentarz


            • #7
              Proponuję weź drewienko , młotek i poprzez drewienko popukaj dość energicznie w stojan Link jest zapieczony to powinien puścić i będzie działał. :wink:

              Komentarz


              • #8
                Mały zaiwania pełna parą a ten większy na pół gwizdka.
                Nie bagatelizuj tego, bo w efekcie (w upały) spalisz cewkę elektromagnesu sprzęgła klimy.
                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                Komentarz


                • #9
                  załączają sie na 100% dwa wiatraki. Ostatnio miałem ten sam problem tylko z tym większym Pisałem gdzieś o tym na forum Był tak zapieczony że hej. Wymieniłem wiatrak i hula zę hej !!!!!!!!!!

                  Komentarz


                  • #10
                    Wentylatory zapiekają się jak się długo nie włącza klimy (zima).Można kupić nowy ,a można i go zregenerować :wink:

                    Komentarz


                    • #11
                      Wentyaltory jednak powinny wlaczac sie dwa jednoczesnie na 1 bieg. Po wymianie wentylatora wszystko wrocilo do normy. Rozbebeszylem stary wentylator i mial polamane szczotki i zmasakrowany komutator.

                      Komentarz


                      • #12
                        Mały wentylator ma TYLKO jeden bieg. Duży jest dwubiegowy.
                        A odnośnie połamanych szczotek i zmasakrowanego komutatora, to ... "norma"
                        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                        Komentarz


                        • #13
                          lolek_2, oba sie powinny zalaczyc, oba sa dwubiegowe - mozna nawet postac i popatrzyc, ten mniejszy z reguly zmienia swoja predkosc czesciej niz duzy.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez hsurim
                            Mały wentylator ma TYLKO jeden bieg. Duży jest dwubiegowy.
                            Mały wentylator ma zawsze dwa biegi. Duży natomiast jest zawsze dwubiegowy, wyjątek stanowi silnik 1.6 i 1.9 SDI bez klimatyzacji gdzie zamontowany jest tylko jeden główny duży wentylator
                            2.0 APK BRC S24
                            2.0 AZJ BRC S24

                            Komentarz


                            • #15
                              Przy okazji gdzie znajde bezpieczniki od wentylatorow?
                              Na akumulatorze?

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez kilgor
                                Na akumulatorze?
                                Zgadza się.
                                1 - pompa układu ABS
                                2 - zawór układu ABS
                                3 - pierwszy wentylator chłodnicy
                                4 - świece żarowe (tylko klekoty :szeroki_usmiech )
                                5 - elektroniczne urządzenie sterujące silnikiem, a w benzynowych dodatkowo przekaźnik pompy paliwa
                                6 - drugi wentylator chłodnicy
                                7 - doprowadzenie prądu do panelu bezpieczników
                                8 - alternator
                                Załączone pliki
                                2.0 APK BRC S24
                                2.0 AZJ BRC S24

                                Komentarz


                                • #17
                                  no to chyba u mnie też ten duży wentylator padł, jak włączam klimę to sie nie kręci (a z tego co napisaliście powinien). możecie podać orientacyjny koszt takiego wentylatora ??
                                  Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Spróbuj kolego go reaktywać,u mnie był zapieczony i po zabiegu z młotkiem i kawałkiem kija działa jak należy

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Arti23
                                      no to chyba u mnie też ten duży wentylator padł, jak włączam klimę to sie nie kręci (a z tego co napisaliście powinien). możecie podać orientacyjny koszt takiego wentylatora ??
                                      Powinien się kręcić. A ceny od 130zł z przesyłką na allegro do 600zł jak dobrze pamiętam w ASO. A coś pomiędzy to Link Decyzja nalezy do Ciebie.

                                      Ja w obu samochodzach mam duże wentylatory z allegro. Jak narazie chodzą. Fabryczny wytrzymał nie więcej niż 100tys.km Niewiem czy jest sens płacić 600 w ASO jak i tak długo nie nachodzi.

                                      Wymiana prosta, odkręcasz, wyjmujesz, wsadzasz i przykręcasz.
                                      2.0 APK BRC S24
                                      2.0 AZJ BRC S24

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Jak kupywalem w lokalnym sklepie to mialem do wyboru 180 za jakas chinska podrobke HP i za oryginal 310zl wiec nawet oryginal nie jest mocno drogi.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          abitwx6, Dzieki za info

                                          Ale niestety to wina silniczka. Jak zakrece nim to sie kreci a po jakies chwili zatrzymuje sie.
                                          Wiec to moze szczotki zawisly. Delikatne pukanie mlotkiem nie pomoglo.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez kilgor
                                            Ale niestety to wina silniczka. Jak zakrece nim to sie kreci a po jakies chwili zatrzymuje sie.
                                            Wiec to moze szczotki zawisly. Delikatne pukanie mlotkiem nie pomoglo.
                                            Ja bym wymienił, koszt niewielki a lato idzie więc szkoda przegrzać silnik. Do klimatyzacji również potrzebny.
                                            2.0 APK BRC S24
                                            2.0 AZJ BRC S24

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              dzięki koledzy za info. p powrocie z długiego weekendu zajmę się sprawą

                                              pozdr
                                              i życzę wszystkim miłego wypoczynku
                                              Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                witam, posiadam asv 110km 2002r
                                                u mnie nie zarejstowałem jeszcze pracy dużego wentlatora podczas stania w korku, temperatura jeszcze nigdy nie przkroczyła 90st na wskazniku. czy to mozliwe? natomist podczas pracy klimy pracują oba wiatraki a duzy wydaje mi sie ze zapiernicza mocno, wiec raczej jest to od razu 2 bieg a nie pierwszy. czy to znaczy ze mam 1 spalony i od razu włącza sie drugi bieg? probowałem na krótko sprawdzić (sa tam 2 kabelki jeden dla 1ego biegu drugi dla drugiego) jednak ciezko wypiac wtyczkę na dole wiec postaram sie z kanału dojść.
                                                jakieś sugestie?
                                                pozdrawiam

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witam,

                                                  Wczoraj serwisowałem klimę (wymiana czynnika chłodzącego i oliwy) i jak już panowie zakończyli działania to stwierdzili że po odpaleniu i załączeniu klimy nie kręci się wiatrak duży na chłodnicy.

                                                  Sprawdziłem dzisiaj na szybko bezpiecznik ten na akumulatorze nr 3 z foto i jest ok. Zakręciłem ręką duży wiatrak i chodzi leciutko - luzów za bardzo nie ma.

                                                  Jutro sprawdzę na krótko czy działa.
                                                  Z racji tego ze nie będę miał za bardzo dostępu do netu przez 3 dni to mam pytanko - jeżeli wiatrak podpięty na krótko będzie działał to co jeszcze mam sprawdzić?

                                                  [ Dodano: Czw 08 Lip, 10 12:27 ]
                                                  Zamieszczone przez lolek_2
                                                  Podlaczylem vag w domu i w zaklatce silnik zrobilem test elementow z vaga wlaczyl mi sie tylko jeden wiatrak natomiast drugi nie. Jak powinny pracowac wiatraki przy klimatyzacji manualnej? Czy z vaga mozna przetestowac dwa wiatraki?

                                                  Jak zrobić taki test??

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X