Pompowanie kól azotem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • waldi
    Drive
    • 2005
    • 40

    Pompowanie kól azotem

    Zamieszczone przez Nexus6
    tak Ci się tylko wydaje, z normalnym słuchaniem muzyki nie ma to wiele współnego :diabelski_usmiech
    W koncu czlowiek uszy ma skierowane do przodu. Jakbysmy mieli sluchac z tylu to pewnie by bylo inaczej.
  • Emil
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1092

    #2
    Pompowanie kól azotem

    Wiele pozytywnego slyszalem na temat stosowania azotu do pompowania kól. Zastanawiam sie jednak jak to wyglada od strony praktycznej . Czy faktycznie roznice sa zauwazalne, czy tylko wyrzucenie pieniedzy ?
    BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
    CR-V 2,2 i-ctdi
    Perfectservice by Dobrygrześwawa

    Komentarz

    • wasyl
      L&K
      • 2005
      • 1084

      #3
      No ja też troche się nasłuchałem od faceta z NOURAUTO że jazda na oponach z gazem, lepiej wpływa na trakcję, ciszej się jeździ, gaz rozchodzi się w gumie równomiernie co wpływa korzystnie na toczenie się koła.... ale czy to prawda :roll: 10zł od koła hmmm :|
      ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
      www.wasilewski-foto.pl
      KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

      Komentarz

      • morfeo11
        Drive
        • 2005
        • 61

        #4
        ja mam pompowane azotem,ale zebym jakos roznice odczuwal-niepowiem.

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          Jezdzilem w ubieglym sezonie na kolach napompowanych azotem. Nie zauwazylem roznicy pomiedzy tym a zwyklym powietrzem.

          Nie twierdze jednak tym samym, ze jej nie ma...
          TDI 205PS

          Komentarz

          • djczas
            RS
            • 2005
            • 9612

            #6
            Ja też mam od nowości pompowane koła azotem i wiżcie mi jest różnica podczas ostrej jazdy koła się troche mniej grzeją. Opona do 150 km/h Barum (afe) wytrzymała w zimie jazde z predkościami do 180 i powyżej była pompowana azotem. :diabelski_usmiech
            Nie bierzcie ze mnie przykładu ja się dopiero niedawno dowiedziałem że zimówki które miałem były do 150 km/h

            Komentarz

            • rentier
              Ambiente
              • 2005
              • 203

              #7
              mam pompowane azotem, ale placilem od gumy 4 PLN, jednak nie polecam mojego wulkanizatora zlodzieja, gumy sprzedal mi drozej 100 PLN za szt. niz w internecie :twisted:
              1.9 TDI ATD KOMBI 4x4

              Komentarz

              • arci9
                RS
                • 2004
                • 2007

                #8
                Zastanawiam sie jednak jak to wyglada od strony praktycznej .
                Mała dolegliwość polega na tym,że gdy chcesz dopompować musisz szukać gościa co ma azot - już na każdej stacji benzynowej sobie nie poradzisz... :roll:

                Komentarz

                • BioBogon
                  Elegance
                  • 2005
                  • 921

                  #9
                  sprzedal mi drozej 100 PLN za szt. niz w internecie
                  to chyba standard we wszystkich serwisach oponiarskich
                  Leon FR 2.0TDI 170KM

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    Zamieszczone przez arci9
                    Mała dolegliwość polega na tym,że gdy chcesz dopompować musisz szukać gościa co ma azot - już na każdej stacji benzynowej sobie nie poradzisz... :roll:
                    Podobno w kolach pompowanych azotem nie zmniejsza sie cisnienie, wiec nie ma potrzeby dopompowywania.

                    Ile w tym pradwy to nie wiem - nie sprawdzilem...


                    Zamieszczone przez rentier
                    mam pompowane azotem, ale placilem od gumy 4 PLN, jednak nie polecam mojego wulkanizatora zlodzieja, gumy sprzedal mi drozej 100 PLN za szt. niz w internecie :twisted:
                    Predzej Ty jestes frajerem niz on zlodziejem...

                    Przepraszam Cie, ale wkurza mnie cos takiego. :evil:
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • djczas
                      RS
                      • 2005
                      • 9612

                      #11
                      arci9, możesz normalnie dopompowac powietrzem tam też jest azot :szeroki_usmiech

                      MiKruS, Jest to w połowie prawda od czasu do czasu trzeba dopompować ale jak
                      nabijesz kółka azotem to on wolniej schodzi z kół. Co do ciśnienia to jest prawda zmieżone przeze mnie na zimnych gumach i na ciepłych takie samo

                      Komentarz

                      • rentier
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 203

                        #12
                        Mikrus byc moze jestem frajerem, ale zapytalem go przed zmiana o spojrzenie na gumy, ktore przywiozlem ... powiedzial, ze sa OK, a jak felgi byly "gole" to dowiedzialem, ze 2 szt. sa do dupy, wiec musialem kupic u niego najdrozsze pirelki bo innych nie mial .................. pozniej dowiedzialem sie od jego kuzyna, ze u niego to standart ... wiec dla mnie jest zlodziejem a ja dla Ciebie frajerem :?
                        nie przynudzam wiecej bo tematem nie sa moje gumy
                        1.9 TDI ATD KOMBI 4x4

                        Komentarz

                        • Sebastian_SComp
                          Drive
                          • 2004
                          • 78

                          #13
                          Jeżdże na kołach pompowanych azotem i nie odczuwam większej różnicyw prowadzeniu autka.
                          Jedyna różnica jest taka, że w ogumieniu pompowanym gazem nie zmienia się ciśnienie - jak są szczelne oczywiśnie - wraz ze zmianami temperatury zewnętrznej.
                          W kołach pompowanych powietrzem zmnienia się nasycenie pary wraz ze zmianą temperatury i może zmieniać się cisnienie.

                          Zamieszczone przez arci9
                          Mała dolegliwość polega na tym,że gdy chcesz dopompować musisz szukać gościa co ma azot - już na każdej stacji benzynowej sobie nie poradzisz...
                          Koła w każdej chwili można dopompować zwykłym powietrzem, tylko wtedy szkoda gazu

                          Komentarz

                          • arci9
                            RS
                            • 2004
                            • 2007

                            #14
                            arci9, możesz normalnie dopompowac powietrzem tam też jest azot
                            Koła w każdej chwili można dopompować zwykłym powietrzem, tylko wtedy szkoda gazu
                            to właśnie miałem na myśli, po co wtedy azot jak walisz powietrzem dodatkowo...

                            Ale jak już koledzy napisali, może nie ma takiej potrzeby, bo azot nie ucieka...

                            Komentarz

                            • Samiec
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4287
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez arci9
                              Ale jak już koledzy napisali, może nie ma takiej potrzeby, bo azot nie ucieka...
                              Ale jak bedziesz mial duzo bagazu ciezkiego do przewiezienia ,to i tak trzeba do pompowac :roll:
                              A z tego co czytalem to i tak w tym azocie jest podobno bodajrze 20% zwyklego powietrza. Wiec minimalnie na temperature tez moze reagowac. Jak bym mial taka butle w garazu to bym azot pompowal ,ale tak to pakuje zwykle powietrze :szeroki_usmiech
                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #16
                                Zamieszczone przez rentier
                                Mikrus byc moze jestem frajerem
                                Nie napisalem, ze jestes frajerem tylko, ze predzej jestes frajerem niz on zlodziejem. Mam nadzieje, ze wyczuwasz te lekka roznice. :wink:

                                W kazdym razie nie napisales wczesniej, ze to tak wygladalo. Odnioslem wrazenie, ze masz pretensje do tego, ze ktos dorzej sprzedaje od kogos innego i nazywasz go zlodziejem z tego powodu

                                Teraz juz wszystko jasne.
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • BioBogon
                                  Elegance
                                  • 2005
                                  • 921

                                  #17
                                  Tylko przypomnę, że powietrze zawiera:
                                  Azot - 78,06 %
                                  Tlen - 20,98 %
                                  Argon - 0,93%
                                  inne - 0.03 "%
                                  Leon FR 2.0TDI 170KM

                                  Komentarz

                                  • Samiec
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 4287
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez BioBogon
                                    Tylko przypomnę, że powietrze zawiera:
                                    Azot - 78,06 %
                                    Tlen - 20,98 %
                                    Argon - 0,93%
                                    inne - 0.03 "%
                                    Czyli pomotalem i mialo bys tak jak piszesz ze tlenu w powietrzu jest 20% a azotu 80%
                                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      #19
                                      Czyli w tym azocie co w norauto pompuja jest tylko 20% tlenu :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #20
                                        no no no. chyba w końcu wrzucę soje 3 grosze bo jestem na forum chyba jedynym wulkanistą :wink: . a więc azot jest ok i to nie podlega dyskusji . sądzę że z a 10 latek będzie to standaerd a ten kto nie bedzie miał wytwornicy to przpepadnie. nadmieniam że w stanach azot jest w tej chwili w zasadzie normą a w Polsce dostepne są wytwornice identyczne jak tam /sam mam/. jeżeli chodzi o brak różnicy w jeżdzie na azocie to proponuje zrobić taki eksperyment że napmpować koła powietrzm , zrobić 1tyś i dmuchnąć azot , chyba niie miałem klientów którzy by nie zauważali różnicy , chyba że mają bardzo luksusowe auta. ważna jest " technologia " pompowania , po wypuszczeniu powietrza należy napompować koło około 1 atmosfery azotem a potem go wypuścic i dopiero pompować właściwie . niestety mało kto tak robi . co się tyczy cen opon to niestety nie mamy możliwości zejść do cen internetowych poniewarz tam sklepy zadowalaja się 7-9% marzy a nas na to niestać bo mamy o wiele większe koszty utrzymania / maszyny , ludzie / a poza tym taki sklep handluje za wasze pieniądze / najpierw kaska potem towar/ . w niedługim czasie doprowadzi to do sytuacji jak na zachodzie że opony będą stosunkowo tanie natomiast za usługę zapłaci się majątek , i to za kazdą naprawę , przkładkę itd. ale to będzie wtedy p orybkach. 10 zł za azot no to super cena ale troche za dużo , ja biorę 5 . jeżeli kogoś skatowałem :roll: to sorki koledzy

                                        [ Dodano: Wto 07 Cze, 05 23:38 ]
                                        a i jeszcze jedno . nie pompujcie azotem z butli , różne rzeczy są w butlach tych , niekoniecznie azot 8) :lol:
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • Dig Dug
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1306
                                          • Seat

                                          #21
                                          Sprawa azotu wyglada tak, ze azot ma mniejsza rozszezalnosc cieplna od powietrza, nasycenie para nic tu nie ma do rzeczy. To samo dotyczy szczelnosci. W przypadku azotu nic sie nie zmienia, bo w powietrzu sa glownie czasteczki tlenu i azotu, wiec podobne wielkosciowo.

                                          Jedynym atutem pompowania azotem, to mniejsza rozszezalnosc cieplna, czyli gaz podczas nagrzewania sie opony czy tez podczas zmian temperatury zewnetrznej nie zmienia swojego cisnienia. Moze w przypadku predkosci kolo 200 km/h ma to jakies znaczenie, ale w normalnej eksploatacji nie ma wiekszej roznicy.

                                          Nie neguje pompowania azotem opon, ale plusy ktore ona przynosi sa takie jak stosowanie lepszego drozszego paliwa Ultimate itp. Papierowo tak, w praktyce nie.

                                          djczas, jazda na oponie z indeksem predkosci 150 w granicach 180 jest dopuszczalna, bo 150 dotyczy jazdy autem, ktorego nacisk na kolo wynosi nominalna wartosc. Jak masz nosnosc opony 750 kg na kolo, to mozesz zasowac z taka predkoscia 150 km/h i nic sie nie dzieje, a jak masz np nacisk tylko 550-600kg, to mozesz spokojnie zwiekszyc predkosc i nic sie nie dzieje. Masz zapas do nominalnego obciazenia. Ja sam jezdzilem Golfem na zimowkach Frigo - po 160-170km/h i nic sie nie dzialo, a zrobilem tak tej zimy prawie 10 tys kilometrow z taka predkoscia.

                                          [ Dodano: Sro 08 Cze, 05 19:45 ]
                                          leszekmw, wplyw azotu na opone jest pomijalna. Wprawdzie w wyniku pomiarow i doswiadczen mozna udowodnic, ze azot jest lepszy, ale jego wplyw jest pomijalny. Po co ladowac ekstra kase na nabijanie kol azotem, jak jest wiele innych wydatkow. Jakby sie podchodzilo ze cos to daje, to odrazu pasowaloby kupowac dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy co 5 tys, plyn do spryskiwaczy po 15 zl, paliwo 98 oktan itp. bo jak sie ktos uprze, to powie ze wszystko robi dobrze naszemu autu. Z tym ze jest to ekstra kilkanascie zlotych co miesiac w bloto, bo nikt nie eksploatuje tak intensywnie auta lub tak dlugo, zeby moc sie przekonac o tym dobrym wplywie.
                                          Była O1 jest F2.

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #22
                                            w zasadzie można dalej jeżdzić polonezami na diagonalnych oponach zamiast octavią , w końcu i to wóz i to :roll: . za wiele osób potwierdza inna jakość jezdżenia na azocie , niestety sądze ze niemasz racji .sorki
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • MiKruS
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7976

                                              #23
                                              Zamieszczone przez leszekmw
                                              za wiele osób potwierdza inna jakość jezdżenia na azocie
                                              Magnetyzery tez u niektorych dzialaja...

                                              Osobiscie, jak juz napisalem, nie zauwazam zadnej roznicy. W ogole to zastnawiam sie jak cos takiego mozna w ogole poczuc...?? :roll:

                                              Nie neguje tego, ze azot jest lepszy. Chocby sam fakt, ze opona nie traci tak szybko cisnienia jest wystarczajacym, zeby go uzywac, ale twierdzenie, ze od tego poprawiaja sie jakies wlasciwosci jezdne jest dla mnie dosc zabawne.
                                              TDI 205PS

                                              Komentarz

                                              • tomek
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1078

                                                #24
                                                hehe, porownanie do plynu do spryskiwaczy jest zabawne, co jak co, ale dobry plyn to podstawa - odtluszcza szybe... to tak jak z myciem rak... wiecie o co mi chodz :diabelski_usmiech

                                                moze to tylko podswiadomosc dziala, ale jak dla mnie to na azocie jest jakos "inaczej". tak jakby opona jakos inaczej pracowala. poza tym, wystarczajacym argumentem jest dla mnie to ze pod wplywem temeratury zachowuje sie lepiej od powietrza i nie martwie sie ze przy 10 i 35 stopniach mam inne cisnienie w kolach.
                                                O2FL RS | S2 | F2

                                                Komentarz

                                                • BioBogon
                                                  Elegance
                                                  • 2005
                                                  • 921

                                                  #25
                                                  na oponie z indeksem predkosci 150 w granicach 180 jest dopuszczalna, bo 150 dotyczy jazdy autem, ktorego nacisk na kolo wynosi nominalna wartosc. Jak masz nosnosc opony 750 kg na kolo, to mozesz zasowac z taka predkoscia 150 km/h i nic sie nie dzieje, a jak masz np nacisk tylko 550-600kg, to mozesz spokojnie zwiekszyc predkosc i nic sie nie dzieje. Masz zapas do nominalnego obciazenia. Ja sam jezdzilem Golfem na zimowkach Frigo - po 160-170km/h i nic sie nie dzialo, a zrobilem tak tej zimy prawie 10 tys kilometrow z taka predkoscia.
                                                  Uważałbym z takim rozumowaniem i odradzam jeździć na oponach szybciej niż pisze na nich. Spotkałem się na sieci z opinią, że index prędkości opony powien być o 15% większy niż max prędkość osiągana samochodem.

                                                  Wydaje mi się, że nacisk na koła, czyli w praktyce podana masa zmienia się podczas jazdy w wyniku przeciążeń.
                                                  Argumenty, że ja ze szwagrem w zeszłym roku jezdziłem 200km/h i nic się nie działo są dziwne. Przecież parametry opony nie oznaczają, że po przekroczeniu ich opona wybucha tylko, że będzie wtedy się bardziej zużywała, będzie mniej trwała, jazda będzie mniej bezpieczna tzn. nie będzie miała założonych przez producenta parametrów itp. itd.
                                                  Leon FR 2.0TDI 170KM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...