siłowniki tylnej klapy, octavia kombi - mały problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pepis
    Classic
    • 2010
    • 1

    siłowniki tylnej klapy, octavia kombi - mały problem

    Pozdrowienia dla kolegi który mnie dzisiaj namierzył i zaskoczył pod Norauto na Targówku, jak pasowałem nowe wycieraczki

    A dzięki zauważyłem znaczek z przodu Pozdrawiam
  • philipe
    Classic
    • 2008
    • 1

    #2
    siłowniki tylnej klapy, octavia kombi - mały problem

    Witam,

    Kilka miesięcy temu wymieniłem w swojej Octavii siłowniki tylnej klapy. Kupiłem na Allegro nową parę firmy Polcar o tej samej długości i sile co oryginalne, czyli 405mm i 550N.

    I w zasadzie niby wszystko jest OK ale nie do końca. Siłowniki podtrzymują klapę ale przy otwieraniu bagażnika, gdy klapa znajduje się w końcowej fazie lotu w górę muszę ją nieco wyhamowywać ręką, ponieważ sama hamuje zbyt słabo i otwiera się z takim impetem, że obawiam się że przy dłuższej eksploatacji może to mieć wpływ na żywotność zawiasów. Z kolei podczas zamykania w końcowej fazie podtrzymuję klapę tak aby zbyt silnie nie trzaskała.

    Obserwowałem jak działają siłowniki w innych samochodach. I nie zauważyłem takich problemów jak u mnie. Moje stare siłowniki, zamontowanie oryginalnie w fabryce też działały poprawnie.
    Pytanie, czy te nowe siłowniki są jakieś felerne, a może tak zachowują się siłowniki firmy Polcar? A może powinienem spróbować z dłuższymi siłownikami lub o innej sile? Czy ktoś miał podobny problem?

    Philipe

    P.S. Siłowniki, które nabyłem to te: http://www.allegro.pl/item358862816_...ia_97_04r.html

    Skoda Octavia "1" Kombi

    Komentarz

    • kelok1
      Ambiente
      • 2008
      • 102
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Witam

      Mam ten sam problem co kolega-tylko w OCTAVII HB
      Te moje wyrzucają klapę z wielkim impetem.
      A żeby go zamknąć to muszę się wieszać prawie całą masą-tak są mocne.

      Ja kupiłem na: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=348205011

      Czy to firma-nie ma innego sposobu tylko kupić oryginalne?

      Komentarz

      • adaś
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2006
        • 876
        • Volkswagen

        #4
        Ja miałem ten sam problem z tymi tanimi zamiennikami - przy otwieraniu klapy samochod prawie podskakiwał. W koncu poszedlem po rozum do głowy i kupilem trochę droższe siłowniki w sklepie www.skodaczesci.pl (50zł szt). Bardzo ładnie radzą sobie z ostatnią fazą ruchu przy otwieraniu, ale mają ten sam feler co seryjne przy zamykaniu, tzn. w ostatniej fazie klapa 'leci'.
        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

        Komentarz

        • kelok1
          Ambiente
          • 2008
          • 102
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Dzięki serdeczne

          Właśnie się zastanawiałem nad tymi siłownikami z tej strony.

          Tanie dziadostwa

          Komentarz

          • TFil
            Classic
            • 2008
            • 37

            #6
            Z tymi siłownikami to w ogóle śmiesznie jest - w O1 denerwowałem się 4 lata, że klapa tak mocno spada i trzaska, a teraz w O2 będę się denerwował 4 lata, że tak słabo się zatrzaskuje i trzeba czasem poprawiać, bo się nie domknie :roll:

            Komentarz

            • wiking
              Ambiente
              • 2009
              • 117

              #7
              Witam pytanie czy jesteśmy zdani tylko na orginał bo zamiennik jest słaby ?

              Komentarz

              • aronus
                Rider
                • 2008
                • 643
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez wiking
                Witam pytanie czy jesteśmy zdani tylko na orginał bo zamiennik jest słaby ?
                Ja ponad rok temu kupiłem Krosno i jestem bardzo zadowolony.

                Komentarz

                • adaś
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 876
                  • Volkswagen

                  #9
                  Ja polecam też Magneti Marelli. Miałem Krosno, które po 1,5 roku osłabły, a później kupiłem MM i moim zdaniem są lepsze.
                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                  Komentarz

                  • Klima
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 239
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    A u mnie trzeba było wymienić 1 szt. żeby było w sam raz. Z jednej strony jest ori od nowości, a z drugiej Krosno od ok. 3 lat. Wada- skrzypienie w końcowej fazie podnoszenia. Całe osiedle mnie słyszy.

                    Komentarz

                    • andrzej1962
                      L&K
                      • 2010
                      • 1306
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                      #11
                      A u mnie trzeba było wymienić 1 szt.
                      a dlaczego nie parę. Może by nie skrzypiało ?

                      Komentarz

                      • Klima
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 239
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez andrzej1962
                        A u mnie trzeba było wymienić 1 szt.
                        a dlaczego nie parę. Może by nie skrzypiało ?
                        Po wymianie 2 klapa w ostatniej fazie otwierania uderzała z impetem i ciężko się zamykała. Wrzuciłem jeden stary i jest OK, tylko Krosno skrzypi. Nasmarowanie pomaga na kilka dni.

                        Komentarz

                        • Marian 2
                          L&K
                          • 2007
                          • 1086
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          Przestrzegam przed nadmiernym dbaniem o czystość tłoczyska tych sprężyn gazowych. Popełnilem ten błąd po około roku po zakupie samochodu (w 2000r). W ramach "dbania o czystość" przetarłem szmatką korpusy sprężyn i tłoczyska. Skutkowało to zniszczeniem filmu olejowego (utrata szczelności) i wymianą obu sprężyn po kilku miesiącach. Po wymianie już tego błędu nie zrobiłem, i wymienione sprężyny funkcjonują bardzo dobrze już ponad 14 lat.

                          Komentarz

                          • aronus
                            Rider
                            • 2008
                            • 643
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Klima
                            Zamieszczone przez andrzej1962
                            A u mnie trzeba było wymienić 1 szt.
                            a dlaczego nie parę. Może by nie skrzypiało ?
                            Po wymianie 2 klapa w ostatniej fazie otwierania uderzała z impetem i ciężko się zamykała. Wrzuciłem jeden stary i jest OK, tylko Krosno skrzypi. Nasmarowanie pomaga na kilka dni.
                            Pytanie czy masz dobrze dobrane te siłowniki pod kątem siły wyrzutu. Pytam bo sam jak szukałem do siebie z tym, że do OII to czasami sprzedawcy pisali, że do mojego auta a siła była inna niż oryginały. Ostatecznie kupiłem Krosno dedykowane do mojego auta z siła wyrzutu identyczną jak oryginały.

                            Komentarz

                            • Klima
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 239
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              Kupione były do tego modelu, nie będę teraz dochodził jaką mają siłę. W takiej konfiguracji jaka jest teraz działają bardzo dobrze i pewnie przeżyją auto.

                              Komentarz

                              • pablokinah
                                Rider
                                • 2010
                                • 574

                                #16
                                Zamieszczone przez aronus
                                Pytanie czy masz dobrze dobrane te siłowniki pod kątem siły wyrzutu. Pytam bo sam jak szukałem do siebie z tym, że do OII to czasami sprzedawcy pisali, że do mojego auta a siła była inna niż oryginały. Ostatecznie kupiłem Krosno dedykowane do mojego auta z siła wyrzutu identyczną jak oryginały.
                                zgadza się czasami sprzedawcy piszą ze do konkretnego modelu a nic nie wiedzą o sile wyrzutu ,ja pierwsze kupiłem do mojego modelu i klapa biła z impetem a zamknąć było ciężko, zainteresowałem się siłą wyrzutu kupiłem krosno i już trzeci rok nie skrzypią i chodzą świetnie.
                                jakby co posiadam kabel vag

                                Komentarz

                                • aronus
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 643
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Marian 2
                                  Przestrzegam przed nadmiernym dbaniem o czystość tłoczyska tych sprężyn gazowych. Popełnilem ten błąd po około roku po zakupie samochodu (w 2000r). W ramach "dbania o czystość" przetarłem szmatką korpusy sprężyn i tłoczyska. Skutkowało to zniszczeniem filmu olejowego (utrata szczelności) i wymianą obu sprężyn po kilku miesiącach. Po wymianie już tego błędu nie zrobiłem, i wymienione sprężyny funkcjonują bardzo dobrze już ponad 14 lat.
                                  Potwierdzam! Ja też swoje oryginalne siłowniki tak wykończyłem. Przetarłem szmatką po czym okazało się że siłowniki zaczęły bardziej się pocić niż poprzednio a następnie padły całkowicie.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...