Czy każda O II ma wspoamaganie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gebek
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1214

    #26
    PiterNZ, dowiedz sie w ASO,moze istnieje mozliwosc wgrania oprogramowania
    nastawow servotronica np.z RS,Cupra,S3...jesli maja inne :?:
    Tego co prawda nie wiem,ale bardzo prawdopodobne,ze te wersje jako sportowe
    beda mialy mniej komfortowe nastawy niz wersje ''cywilne''.
    pozdrawiam

    ps.moje odczucia sa bardzo pozytywne
    Tato,tato...czy to auto jest chore?
    Nie synku...to diesel PD.

    Honda...the power of dreams.
    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

    Komentarz

    • blackspot
      Rider
      • 2007
      • 291

      #27
      Zamieszczone przez shado
      Dalej jak się odpali konfigurator OII to wyskakuje w podsumowaniu "Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego (Servotronic)"
      Zgadzam się. Jest to wspomaganie elektro-mechniczne ale nie elektro-hydrauliczne (które bylo w Fabii 1 gdzie pompa hydrauliczna napędzana była przez silnik elektryczny zamiast przez pasek klinowy). W O2 nie ma żadnego płynu w układzie wspomagania. Jest tylko elektryka. Tańsze w wykonaniu rozwiązanie, oszczędza paliwo ale niestety mniej prezycyjne w prowadzeniu.
      Powered by Rogalotti + DSG

      Komentarz

      • gebek
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1214

        #28
        blackspot,
        Zamieszczone przez blackspot
        ). W O2 nie ma żadnego płynu w układzie wspomagania. Jest tylko elektryka. Tańsze w wykonaniu rozwiązanie, oszczędza paliwo ale niestety mniej prezycyjne w prowadzeniu.
        Powaznie uwazasz,ze jest malo precyzyjne :?: Mnie pasuje,ale ze mnie zaden kierowca
        wyscigowy .
        Natomiast czytalem wiela testow niemieckich i tam byly bardzo pozytywne opinie
        o ukladzie kierowniczym Golfa V.
        No ale oni moga byc stronniczy :wink:
        pozdrawiam
        Tato,tato...czy to auto jest chore?
        Nie synku...to diesel PD.

        Honda...the power of dreams.
        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

        Komentarz

        • blackspot
          Rider
          • 2007
          • 291

          #29
          Może nie do końca dobrze się wyraziłem. Jak pisałem ja po prostu preferuję bardziej bezpośrednie przełożenie z kierownicy na koła. Jak dla mnie O2 po prostu skręca mniej niż oczekiwałbym z wychylenia koła kierownicy. Nie wiem może jest to wina ciężkiego przodu TDI+DSG. Sytuacja poprawiła się troszkę po zmianie kółek na 16 ale nie jest to taki układ jaki bym oczekiwał. Wiem, że nie będzie to F1 ale inne samochody z jakimi miałem doczynienia radziły sobie z tym lepiej. Inna sprawa, że miały też mniejszy rozstaw osi a to też ma na pewno duży wpływ.
          Powered by Rogalotti + DSG

          Komentarz

          • shado
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 5315
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            W Fabii to wspomaganie było rzeczywiście łatwiejsze do wyczucia. Co więcej w Fabii da się zmienić czułość kodowaniem sterownika wspomagania. Jest do wyboru kilka czułości.
            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

            Komentarz

            • kros
              Ambiente
              • 2007
              • 120

              #31
              Zamieszczone przez shado
              Jest do wyboru kilka czułości.
              chyba 5 albo 6 opcji - do zmiany VAGiem
              Kilka osób u nas się tym bawiło, jedni wzmacniali siłę a inni odwrotnie

              A w elektrycznym nie będzie opcji zmiany siły wspomagania?

              a jak w ogóle działa takie elektro-mechaniczne wspomaganie? Silnik elektr. przekazuje siłę bezpośrednio na przekładnie kierowwniczą? Czy jak to działa?

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8029
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #32
                Po przesiadce z Fabii I na OII z 205/55R16 siła wspomagania mnie osobiście pasuje i nie narzekam , więc tą sprawę możemy podciągnąć pod własne upodobanie i przyzwyczajenie.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • stysiek
                  Rider
                  • 2007
                  • 537

                  #33
                  Zamieszczone przez kros
                  chyba 5 albo 6 opcji - do zmiany VAGiem
                  szkoda że nie zrobili tak jak w fordzie, ze można zmieniać sobie wybierając odpowiedni tryb w menu kompa pokladowego

                  Komentarz

                  • gebek
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1214

                    #34
                    Zamieszczone przez kros
                    a jak w ogóle działa takie elektro-mechaniczne wspomaganie? Silnik elektr. przekazuje siłę bezpośrednio na przekładnie kierowwniczą? Czy jak to działa?
                    _________________
                    dokladnie tak to dziala
                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                    Nie synku...to diesel PD.

                    Honda...the power of dreams.
                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                    Komentarz

                    • shado
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 5315
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      stysiek, ale zmienić to w Fabii VAGiem jest banalnie prosto. Masz podane kilka wartości kodowań:

                      00110 - Normalna siła wspomagania dla ciężkich wozów
                      00130 - Komfortowa wyższa siła wspomagania przy małych prędkosciach dla ciężkich wozów
                      00140 - Normalna siła wspomagania dla lekkich wozów
                      00150 - Komfortowa wyższa siła wspomagania przy małych prędkościach dla lekkich wozów
                      00160 - Handicap - najwyższa siła wspomagania.


                      Wybierasz sobie co Ci pasuje, wkodowujesz i tyle. Całość robi się zwykłym fejsem za 50PLN.
                      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                      Komentarz

                      • PiterNZ
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 389

                        #36
                        Zamieszczone przez gebek
                        PiterNZ, dowiedz sie w ASO,moze istnieje mozliwosc wgrania oprogramowania
                        nastawow servotronica np.z RS,Cupra,S3...jesli maja inne :?:
                        Tego co prawda nie wiem,ale bardzo prawdopodobne,ze te wersje jako sportowe
                        beda mialy mniej komfortowe nastawy niz wersje ''cywilne''.
                        Byłem w ASO, mechanicy próbowali coś zaradzić ale próba się nie powiodła.

                        Komentarz

                        • kros
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 120

                          #37
                          Zamieszczone przez gebek
                          Zamieszczone przez kros
                          a jak w ogóle działa takie elektro-mechaniczne wspomaganie? Silnik elektr. przekazuje siłę bezpośrednio na przekładnie kierowwniczą? Czy jak to działa?
                          dokladnie tak to dziala
                          to dziwne że nie ma możliwości zmiany siły?

                          Zamieszczone przez shado
                          zmienić to w Fabii VAGiem jest banalnie prosto. Masz podane kilka wartości kodowań:
                          jest jeszcze zmienna 2 - GTI
                          jakby ktoś chciał w fabii sobie zmienić

                          Komentarz

                          Pracuję...