[O 1] wentylator klimatyzacji - oryginal czy zamiennik?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorx
    Classic
    • 2004
    • 22

    [O 1] wentylator klimatyzacji - oryginal czy zamiennik?

    Majson, strzałeczka
  • Antoine
    Ambiente
    • 2004
    • 135

    #2
    [O 1] wentylator klimatyzacji - oryginal czy zamiennik?

    dzis zauwazylem ze wentylator klimatyzacji dostal dosc znaczynch luzow i obciera o koierownice powietrza - wobec tego trzeba zakupic nowy, ale teraz pytanie - czy zamiennik za 140zl czy moze oryginal za 390zl? no chyba ze macie jakies lepsze ceny bo takie mi zaproponowano w sklepie.?
    Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

    Komentarz

    • hsurim
      Elegance
      • 2006
      • 788
      • Kia
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Za te 390, to będziesz miał (prawie) trzy zamienniki.
      Ja wybrałem - prawie rok temu - zamiennik i jak na razie wszystko OK
      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

      Komentarz

      • kilgor
        Classic
        • 2007
        • 17

        #4
        Pierwszy zamiennik wytrzymal 200km i padl. Drugi bo pierwszy poszedl na gwrancje chodzi lepiej tylko ze powoduje drgania samochodu (kolumny kierownicy) Padl duzy wentylator z tego co widze u Ciebie tez. Acha zamienniki sa lepsze i gorsze.

        Komentarz

        • Antoine
          Ambiente
          • 2004
          • 135

          #5
          Zamieszczone przez hsurim
          Za te 390, to będziesz miał (prawie) trzy zamienniki.
          Ja wybrałem - prawie rok temu - zamiennik i jak na razie wszystko OK
          a jakiej firmy zamiennik wybrales?
          Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

          Komentarz

          • Misiekoctavia
            Elegance
            • 2005
            • 891

            #6
            Jak juz zamiennik to o jakosci podobnej do orginalu.
            Poszukaj na www.skodaczesci.pl .
            Mysle, ze cos sie znajdzie.

            Pozdro.

            Komentarz

            • Antoine
              Ambiente
              • 2004
              • 135

              #7
              Zamieszczone przez Misiekoctavia
              Jak juz zamiennik to o jakosci podobnej do orginalu.
              Poszukaj na www.skodaczesci.pl .
              Mysle, ze cos sie znajdzie.

              Pozdro.
              wlasnie tam bylem osobiscie pytac sie o cene - takie jak na stronie mi podali. 8)
              Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

              Komentarz

              • Misiekoctavia
                Elegance
                • 2005
                • 891

                #8
                No ja rowniez mam pozytywne doznania z tym polmozbytem
                Kupilem u nich silowniki tylnej klapy. Zamiennik jakosci orginalu i dzwigaja lepiej niz orginaly gdy auto bylo nowe. Po otwarciu bagaznika klapa sama idzie w gore wiec moze i ten wentylator zamiennik tez sie sprawdzi.

                Komentarz

                • Antoine
                  Ambiente
                  • 2004
                  • 135

                  #9
                  wlasnie zabralem sie za wymiane, ale widze ze to nie pojdzie tak szybko bo nie da sie wytargac tego wentylatora przy zalozonym pasie przednim jak wobec tego zdjac pas? no chyba ze macie jakis inny sposob na wyjecie wentylatora.?
                  Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    Antoine, Najlepiej to robić na podnośniku,lub z kanału.trzeba zdjąć osłonę z dołu i masz dojście do dolnej śruby,a także do dołu wyjmujesz wentylator.
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • Antoine
                      Ambiente
                      • 2004
                      • 135

                      #11
                      Zamieszczone przez JanuszSz
                      Antoine, Najlepiej to robić na podnośniku,lub z kanału.trzeba zdjąć osłonę z dołu i masz dojście do dolnej śruby,a także do dołu wyjmujesz wentylator.

                      nie mam kanalu, a pozatym jak sobie pomysle ze mam wyjmowac oslone silnika to az mnie trzesie.

                      zrobilem to chyba prosciej. wyjalem akumulator, rozpialem waz wodny do chlodnicy i wyszedl. najwyzej bede walczyl z odpowietrzeniem ukladu... :P
                      Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                      Komentarz

                      • lolek_2
                        Classic
                        • 2006
                        • 35

                        #12
                        Wymienialem wentylatory na chlodnicy i robilem to od gory bez zadnego sciagania pasa przedniego. Jest troche ciasno ale da sie to zrobic. Do dolnych srob tez od gory mozna dosc.

                        Komentarz

                        • Antoine
                          Ambiente
                          • 2004
                          • 135

                          #13
                          Zamieszczone przez lolek_2
                          Wymienialem wentylatory na chlodnicy i robilem to od gory bez zadnego sciagania pasa przedniego. Jest troche ciasno ale da sie to zrobic. Do dolnych srob tez od gory mozna dosc.
                          no dokladnie. ale waz wodny od chlodnicy odlaczales i aku wyjmowales? bo bez tego to niewidze aby to mozna bylo zrobic?

                          wlasnie skonczylem. dziala, ciekawe jak dlugo?
                          Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                          Komentarz

                          • hsurim
                            Elegance
                            • 2006
                            • 788
                            • Kia
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Wymiana wentylatora wymaga trochę rozkręcania. (osobiście go wymieniłem)
                            Potrzebny jest dostęp od spodu jak i z góry. Trzeba wyjąć akumulator, "stolik" od niego oraz tę składaną rurę zasysającą powietrze do filtra (gdzieś w połowie jest łączona i to wystarcza). Potem to już tylko odkręcenie 3 śrub mocujących trzymak z wentylatorem od osłony komory silnika - dobrze to widać, tak więc nie będziesz miał kłopotów. Śruby są chyba typu TORKS (już nie pamiętam - hehe)
                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                            Komentarz

                            • lolek_2
                              Classic
                              • 2006
                              • 35

                              #15
                              Jedyna rzecza ktora sciagnalem to byla oslona gorna silnika. Wentylator jak go odkrecisz ze stojaka 3 torx 25 lub 30 to wychodzi bez wiekszy ch problemow. Najwiecej problemow jest tylko z odkrecenie dolnych srob ale mozna poradzic sobie z tym.

                              Komentarz

                              Pracuję...