Pytam dlatego, że znajomy chce kupić Octavię ale jest strasznie oszczędny (różnica pomiędzy 1,4 benz. a 1,9 tdi wynosi ok. 10 000 pln) i nie chce kupować diesla bo mówi, że za drogi a wersja 1400 w zupełności mu wystarczy.
Możecie opisać wrażenia z jazdy ?
Czy taki silnik nie jest za słaby do tego auta?
Power is nothing without control !
"Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)
1.4 to silnik w occice powinnien byc najdroższy
jest to tak słaby silnik że auto jest jak muł
jesli kolega jest bardzo bogaty i ma rafinerie to niech kupi 1.4 i zaoszczędzi te 10 kawałków to bedzie pozorna oszczędnośc bo tą forse w trymiga wyda na paliwo
jesli kolega jest bardzo bogaty i ma rafinerie to niech kupi 1.4 i zaoszczędzi te 10 kawałków to bedzie pozorna oszczędnośc bo tą forse w trymiga wyda na paliwo
To ile ten silnik pali ???
Według mnie różnica pomiędzy 1,4 benzyna a 1,9 tdi wróci się po ok. 100 000 km a potem to już miodzio...fura zacznie na siebie zarabiać. Poza tym przyjemność z jazdy 1,9 tdi jest prawdopodobnie o niebo większa niż silnikem 1,4 benzyna. Piszę prawdopodobnie bo nie jeździłem Octavią z tym silnikeim.
Właśnie wróciłem tydzień temu z wakacji (Teneryfa-super miejsce) gdzie jeździłem wypożyczonym Seatem Ibiza (nowy model) silnik 1,4 75 KM, klimatyzacja.
Auto fajne ale dla emerytów (bez obrazy dla właścicieli tego samochodu) ciśniesz gaz w podłogę i nic. A po włączeniu klimy.... :? tragedia. Jechaliśmy górską krętą drogą do miejscowości Masca (kto był to wie o czym mówie), nachylenie drogi podobne a nawet większe niż w Alpach, niektóre zakręty trzeba brać na dwa razy (180 stopni). Dobra dość opisu wakacji bo mnie ADMIN opieprzy. Po włączeniu klimy w Ibizie auto zdycha pod każdą mniejszą lub większą górkę, po tych serpentynach do Maski to jedynka , dwójka i finał, musiałem wyłączyć klimę bo myślałem, że nie wydolę pod te górki. Żona była zdziwiona, że ten wózek jest taki słaby, mówi:"A widzisz a ty chciałeś kupić Leona 1,6. Nie ma jak Octavia TDI" I miała rację - na takie pagórki tylko TDI.
Skoro Ibiza z tym silnikiem nie radzi sobie zbty dobrze to jak ten silnik zachowuje się w Octavi ?
Power is nothing without control !
"Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)
Kiedyś jadąc nad morze spotkałem taką Octavkę po drodze.Gościu czaił się do wyprzedzenia autobusu a ja wlokłem się za nim przez parę km. W końcu gdy rozpoczął manewr wyprzedzania to nie wytrzymałem i poleciałem na "trzeciego" - gdy wróciłem już na swój pas to tamten był mniej więcej w połowie autobusu. Ja nawet nie redukowałem :wink:
Według mnie to 1.4 w OCTAVII to nieporozumienie... jeździłem golfem z tym silnikiem i ten samochód wogóle nie jedzie.. masakra.. porównanie z TDi przegrywa..
Pytam dlatego, że znajomy chce kupić Octavię ale jest strasznie oszczędny (różnica pomiędzy 1,4 benz. a 1,9 tdi wynosi ok. 10 000 pln) i nie chce kupować diesla bo mówi, że za drogi a wersja 1400 w zupełności mu wystarczy.
Jezeli twierdzi, ze 1,4 mu wystarczy to niech wczesniej umowi sie na jazde probna jednym i drugim.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Ja mam 1,6i i moge stwierdzic ze nawet ten silnik jest dla Octavii troszke za slaby. Oczywiscie, da sie jezdzic dynamicznie, wyprzedzac bez problemow, nie pali zbyt duzo, ale przydaloby sie te 15 koni wiecej :wink:
Jazdy silnikiem 1,4 sobie po prostu nie wyobrazam. Po pierwszych paru kilometrach szlag by mnie pewnie trafil :twisted:
mysle, ze do 1.4 bedzie pasowac okreslenie jakie kiedys zaszlyszalem od kierowcy 206 1.1... "jade... jeszcze sie gora nie zaczela, a ten sk*** juz zwalnia" :szeroki_usmiech
1.4 to bardzo mało. Znajomy kupił okazyjnie VW Bora z takim motorem. Auto sliczne czarne, fele szerokie, ciemne szyby itp. ale lepsze doznania przyśpieszenia daje miejski autobus Volvo
Kumpel teraz żałuje, bo często kolesie na światłach jak widzą fele 17tki to chcą się ścigać, a on udaje, że nie wie co jest grane :lol:
1.4 w octavi?!!?
przeciez to sie ma tak 1.4 na 1400 kg
jak to ma jechac ile to ma kucy w ogole? 60 70? 80?
Nie kupilbym tego w zyciu, a nowki to juz nawet w prezencie bym nie chcial (chyba ze moglbym sprzedac)
przeciez taka octe to objedzie duzy fiat
Według mnie różnica pomiędzy 1,4 benzyna a 1,9 tdi wróci się po ok. 100 000 km a potem to już miodzio...fura zacznie na siebie zarabiać.
To nie do końca tak jest. Owszem z prostej arytmetyki wychodzi, ze zwróci się po ok. 100 000, ale dochodzi do tego jeszcze tzw. koszt pieniądza w czasie. Wyglada to tak, że najpierw musisz wydać 10 koła więcej, a zwróci ci się to po kilku latach dopiero, bo 100 000 normalnie się w jeden rok nie przejeżdża. Średnio wóz 4-5 letni powinien mieć 100 000 przebiegu. Jakbyś te pieniądze włożył do banku albo zainwestował to byś miał zysk z tej kasy. W ujęciu na kilka lat to się robią konkretne pieniądze. Więc de facto zwraca Ci się znacznie później niż po 100 000. No chyba że ktoś robi te 100 000 w jeden rok.
Inna sprawa to, że silnik 1.4 do Octavii jest za słaby w stosunku do tej masy wozu i nawet nie wyobrażam sobie jak można z takim silnikiem jeździć.
Dlatego główne zalety w tym wypadku są użytkowe a nie finansowe.
Znajomego ojciec sobie taka octe sprawil :roll: I sie zdziwilem jak pytalem sie tego znajomego jak to chodzi. On powiedzial tak ze porownujac do swojego starego toledo 2,0l to octa jest dynamiczniejsza :shock: i sie calkiem przyjemnie jezdzi :roll:
Ale oni glownie jezdza po miescie ,wiec moze tej malej mocy tak bardzo nie odczuwaja.
[ Dodano: Pią 01 Lip, 05 19:21 ]
Zamieszczone przez Kmab
To nie do końca tak jest. Owszem z prostej arytmetyki wychodzi, ze zwróci się po ok. 100 000, ale dochodzi do tego jeszcze tzw. koszt pieniądza w czasie.
Zalezy czy kupujesz za gotowkie ,czy raty/leasing.
Ja mam w leasingu na 3 lata i tak kasy nie mam zamrozonej
Zaluje tylko ze nie wzialem octy z lepszym silnikiem TDi ,roznica byla 6tys zl a po rozlozeniu na 3 lata wychodzi po nie cale 200zl miesiecznie wiecej :roll:
Jak dla mnie najmniejszy silnik do Octavi to 1.6l ten 75KM albo 100KM i tyle. Jak chce jezdzic super tanio (ale czasem z problemami) to niech to zagazuje i po problemie. Na rynku wtornym jest pelno takich zagazowanych.
ja był dołożył 3000zł i kupił Oct1 z silnikiem 1.6 102KM-choćbym nawet miał pożyczyć
Spalanie jednakowe lub mniejsze a dynamika i elastycznosc bez porównania lepsze od 1.4
Kiedyś był 1.6 75KM to był taki symulator diesla
ale go już nie ma a 1.4 ma marną elastyczność
Żeczywiście dołożenie 10tyś zł za diesla to dla niektórych ludzi dużo
W Octavi II już różnica jest 5tyś pomiędzy 1.4 a 1.6
na cene diesli nawet nie patrze bo ręce opadają ( warto kupić coś u innego producenta)
Według mnie to 1.4 w OCTAVII to nieporozumienie... jeździłem golfem z tym silnikiem i ten samochód wogóle nie jedzie.. masakra.. porównanie z TDi przegrywa..
sie czepneli octavii 1.4 :diabelski_usmiech
czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel
Jak dla mnie najmniejszy silnik do Octavi to 1.6l ten 75KM albo 100KM i tyle. Jak chce jezdzic super tanio (ale czasem z problemami) to niech to zagazuje i po problemie.
wystraczy dobrą sekwencję założyć ( landi renzo omegas ) i nie ma problemów. Mój AEE + lpg nie jednego TDI na trasie objechał a i ostatnio Porsche Cayenne wyprzedziłem :wink:
A tak serio to 75 ps to troszę za mało. k w octavii, ale pocieszam się bo w przyszłym roku zmiana na van-a ( w dalszym ciągu nie wiem jakiego )
A co tam siedzi ?? jakies mody ?? kurde zaintrygowało mnie to 1.4 co RSke ścignie.. napiszcie coś więcej albo niech kolega co posiada tą rakiete sie wypowie...
A co tam siedzi ?? jakies mody ?? kurde zaintrygowało mnie to 1.4 co RSke ścignie.. napiszcie coś więcej albo niech kolega co posiada tą rakiete sie wypowie...
Yyyyy...Przecież Purchawa sobie jaja Robi :lol:
Pozdro
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz