Zamieszczone przez hEllo)
ON BIO !?
Zwiń
X
-
Power is nothing without control !
"Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)
-
-
Cos takiego jest w niemczech i tankuja to traktory i inne maszyny rolnicze :diabelski_usmiech
Jak jest zauwazone w artykule jest to olej z dodatkami estrow rzepakowych (czyli sztucznie otrzymane cos co ma olej rzepakowy w sobie) Co do tankowania tego czegos, wiele marek samochodow kategorycznie zabrania tankowac to cos, ze wzgledu na slaba jakosc uszczelnien silnika. Renault ma w instrukcji napisane, aby nie tankowac olejow i benzyn bio z dodatkami rzepakow. Jak jest ze Skoda i calym VW nie pamietam. Oni chyba pozwalaja, ale do jakiegos roku mozna bylo tankowac, a potem juz nie (pewnie zredukowali koszty produkcji silnika).
A ta cena to jest chyba kpina. Jakby to bylo po 2,5zl to moze wtedy skonczyly by sie przekrety z opalem, a tak ..
Komentarz
-
-
Etykieta zastępcza. Podpis w trakcie renowacji
Komentarz
-
-
Ja też nie będę kombinował i nie naleję do baku takich cudów. Kiedyś czytałem gdzieś w internecie, że facet zatankował ON do swojego nowego Renault Megane (1,5 dci), pojeździł 2 miesiące i uszkodził silnik (zatarł go). Okazało się, że chciał zaoszczędzić na paliwie i tankował w jakiejś podłej stacji tańsze paliwo. Renault odmówiło naprawy na gwarancji, :diabelski_usmiech koszt naprawy ok. 9000 PLN (wg. Renault)Power is nothing without control !
"Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)
Komentarz
-
-
Chłopaki z Politechniki Wrocławskiej jezdzili starym golfem dieslem na olej odzyskany z pieczenia frytek w barach szybkiej obsługi. Podobno autko dobrze się sprawowało i spalinki ładnie pachniałyPower is nothing without control !
"Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)
Komentarz
-
-
Nie smiac sie - jestem na etapie rozmow z pewna osoba, ktora to robi w Niemczech na czysty rzepak i inne oleje. Modyfikacja polega jeszcze na podmianie wtryskow bo na zdjeciu powyzej tego nie widze. Jezdza na tym TDi VP i nie ma zadnych problemow. Stare kible znosza to nawet bez zmiany wtryskow.
Zobaczymy narazie czekam na odpowiedzi na kilka pytan i moze kiedys tym sie zajmek
Komentarz
-
-
Pomysł ciekawy ale do jego realizacji chyba jeszcze daleko. Ja na razie leję ON i nie chcę innych frytkowych oleji.
Tankuję na Shelu, drogo jak cholera ale paliwo jak na razie OK. A Wy gdzie lejecie paliwo do swoich maszyn ?Power is nothing without control !
"Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LIFETankuję na Shelu, drogo jak cholera ale paliwo jak na razie OK. A Wy gdzie lejecie paliwo do swoich maszyn ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftJak jest ze Skoda i calym VW nie pamietam. Oni chyba pozwalaja, ale do jakiegos roku mozna bylo tankowac, a potem juz nie (pewnie zredukowali koszty produkcji silnika).
A ta cena to jest chyba kpina. Jakby to bylo po 2,5zl to moze wtedy skonczyly by sie przekrety z opalem, a tak ..
Ja mam Ocatvie II z silnikiem TDI 2.0, i na pokrywie wlewu paliwa jest napis : "not for Bio-Diesel". Czy że nie można.
pozdrawiam
[ Dodano: Sob 09 Lip, 05 18:39 ]
Zamieszczone przez LIFETankuję na Shelu, drogo jak cholera ale paliwo jak na razie OK. A Wy gdzie lejecie paliwo do swoich maszyn ?
Ja leje głównie BP Ultimate, od czasu do czasu "przeplatam" Shell Diesel Extra - wszystko jest ok. Kiedyś nalałem "ciecz" z Orlenu - i marzyłem aby się tego g... jak najszybciej pozbyć.
Ostatnio nalałem Shell Diesel V-Power, róznica prawie żadna w porównaniu z BP Ultimate, tyle że silnik chodzi jak gdyby bardziej "twardo" i głośno. Jak je wyjeżdże to wrócę do Ultimate, choc nie wykluczam od czasu do czasu nalania V-Power)))
pozdrawiamJarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mario_opA macie wrażenie jakby na BP ultimate palił niewiele mniej?
Dwa pelne baki pod rzad BP Ultimate i na obu spalanie wyszlo wieksze niz na np. Shelu.
Ostatnio zalalem Diesel V-Power. Wiekszych roznic nie zauwazylem."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mario_opA może to kwestia też nogi. Jak człowiek zaleje coś innego to próbuje czy lepiej auto jedzie i takie tam. :-)"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Wyjeździłem kilka zbiorników Bp ale jakoś na wiosnę jak sie zrobiło cieplej, więc może dlatego wydawało mi się że mniej, ale ostatnio zalałem zwykłe BP i chyba bez różnicy w spalaniu za to jakby silnik bardziej "twardo chodził". Daltego jestem ciekaw jak wrażenia u innych i na jakim paliwku lubią jeździć> :-)COMBI ELEGANCE'03 ASV
Komentarz
-
-
A macie wrażenie jakby na BP ultimate palił niewiele mniej?OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
może kogoś zainteresuje, że O2 może jeździć na biodiesel'u bez przeróbek. znalazlem to info na jakims niemieckim portalu i poszedlem tym tropem. ponizej linki do info:
czyli jak cos doleja, bo ich UE postraszy, to w O2 nie trzeba bedzie nic mieszac a moze nawet uda sie pojechac na biodieselu B100.
pozdro,
Komentarz
-
-
Z Bio-paliwem jest tak, ze najwiekszym problemem jest odpowiednia jakosc samego estru rzepakowaego. Jest pare parametrow, ktore sa trudne do osiagniecia i stad nie wszyscy producenci sa w stanie dostac dobrej jakosci estry lub narazie nie oplaca im sie prodkcja biopaliw.
Trzebinia ma dobre estry i stad probuje wejsc na rynek paliw z biopaliwami. Poniewaz dotychczas obowiazuje norma na paliwo nie uwzgledniajaca estrow, stad bardzo trudno zmiescic sie z parametrami gotowego paliwa handlowego w tej normie. Sama norma bieze pod uwage otrzymywanie paliwa z ropy naftowej, a nie innych zrodel. Ma powstac osobna norma na biopaliwa za jakis czas. Chodzi o gestosc, lepkosc i inne. Wiec teraz firmy sa w stanie dodac tylko 20% estru do oleju napedowego. Samo paliwo tak otrzymane ma spoko wlasnosci jako paliwo do diesli.
Jedynie co jest problemem, to wieksza gestosc i lepkosc, ktora dla silnikow z wtryskiem Common-Rail jest zabojcza. Jak sami wiecie tam sa tak duze cisnienia w przewodach i male srednice przekroju, ze caly uklad nie wytrzymuje zwiekszonej gestosci i lepkosci. Te parametry sa wprawdzie w normie aktulanie obowiazujacej i nikt nie moze tego zakwestionowac, ale w gornej granicy.
I tu wychodzi wyzszosc silnikow VW, bo im sie nic nie dzieje, pompowtryskiwacze wytrzymuja to, o zwyklych dieslach nie wspominajac. Jesli planujecie jezdzic na Biopaliwie, to wlasciwie nie ma przeciwskazan.
Pare lat temu byly prowadzone testy na silnikach TDI z czystym rzepakiem, ale na starego typu, na pompie, a nie na pompowtryskiwaczach i przeszly test z dobrym wynikiem.
Poprobujcie jazdy na bio, nie powinno byc problemu. Wazne zeby tankowac na stacjach, na ktorych ludzie kupuja bio i jest wymieniane na w miare swieze, a nie takie co stoi z 3 miesiace na zbiorniku.
Osobna sprawa jest zastosowanie bioetanolu w benzynach, bo tu zaczynaja sie schody, ale to inna bajka.
Tak po krotce napisalem jak to jest.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
Komentarz