Do znawcow elektryki w O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • życzliwy
    Drive
    • 2005
    • 53

    Do znawcow elektryki w O1

    warto jak najbardziej
    O1 TMBDG
  • Antimatter
    Ambiente
    • 2005
    • 144

    #2
    Do znawcow elektryki w O1

    witam
    ostatnie wojaze po PL zmusily mnie do znalezienia srodka zaradczego wobec sil pluszowych, niebieskich misiaczkow
    nie wywazajac otwartych drzwi, padla decyzja o zakupie CB radia i powrotu na czestotliwosci po przeszlo 10latach milczenia

    pare pytan: skad moge zlapac zasilanie? wiem, ze z zapalniczki, ale chcialbym podpiac sie od dolu na stale (czasem gniazdko potrzebuje do innych zastosowan). nie wiem jednak jak tam sie dobrac, jak puscic przewody tak, aby niczego nie zdemolowac...

    plan B jest taki, ze podlacze zasilanie z wiazki idacej do zwyklego radia (ISO).

    plan C: zasilanie podlaczyc gdzies ze skrzynki bezpiecznikow, pytanie - SKAD konkretnie.

    PS. mam nadzieje pojawic sie dzisiaj z kolega Xekonem na spocie w Route66.
    czy jest mozliwosc, aby ktorys z kolegow posiadajacych lapka z VAGiem przytargal go ze soba? "bedziem" kalibrowac wskazowki po modzie podswietlenia :szeroki_usmiech

    tak, juz skonczylem k dzieki za uwage :idea:
    --
    pozdrawiam
    Antimatter

    Komentarz


    • #3
      plan B jest OK

      Komentarz

      • mario_op
        Ambiente
        • 2005
        • 112

        #4
        moim zdaniem najlepiej podpiąć się do samego aku. POdpięcie się pod radio (plan B) jest kiepskim pomysłem wystarczy porównać kabelek zasilający radio i ten od CB. U kolegi ostanio było podpinane CB w focusie bezpośrenio do aku (oczywiście bezpiecznik na kabelku musi być). Myślę że lepiej puścić nowy kabel niż kombinować z rozwalaniem orginalnych wiązek i wpinaniem się gdzieś przed lub za skrzynką (plan C). Zobacz jaki masz kabelek (przekrój) od CB ale tak jak pamiętam to było między 1,5 a 2,5mm.kw. W grodzi przedniej są otwory na orig. wiązki (wypróbowane w różnych autach, niestety nie w octavii) i najlepiej tamtędy (popytaj się na car audio którędy ciągną zasilanie do wzmacniaczy).
        COMBI ELEGANCE'03 ASV

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Przy okazji mozna poprowadzic nowy kabelek zasilania do radia i zrobic rozgalezienie na radio i CB.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Antimatter
            Ambiente
            • 2005
            • 144

            #6
            Zamieszczone przez mario_op
            moim zdaniem najlepiej podpiąć się do samego aku. POdpięcie się pod radio (plan B) jest kiepskim pomysłem wystarczy porównać kabelek zasilający radio i ten od CB.
            wlasnie o to chodzi - radio to maly Uniden, wiec przy pelnej mocy potrzebuje ok 2A pradu, a zareczam Ci, ze kable odace do kostki ISO sa policzone na wieksze pobory.
            najchetniej podlaczylbym sie pod zapalniczke, ale zupelnie nie wiem jak ją wydlubac z miejsca pomiedzy fotelami, a pozniej w jaki sposob przeprowadzic kable tak, aby nie byly widoczne..

            mam nadzieje, ze wymyslimy cos z Xekonem, on chyba dosc dobrze zna topografie O1 k
            --
            pozdrawiam
            Antimatter

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              A jak wykreci sie podlokietnik, to nie ma tam dostepu - tak szczelam nie rozkladalem tego, wiec nie bijcie.
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                plan B, no chyba że masz dopałę na 100 wat, to wtedy bezpośrednio pod aku i bezpiecznik z gwoździa :wink:

                Komentarz

                • Antimatter
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 144

                  #9
                  Zamieszczone przez Bond
                  plan B, no chyba że masz dopałę na 100 wat, to wtedy bezpośrednio pod aku i bezpiecznik z gwoździa :wink:
                  chyba tak wlasnie sie skonczy. dopaly nie bedzie na 100%.
                  myslalem jeszcze o kablu grubosci palca biegnacego z aku (przez bezpiecznik) do wzmaka na tyl, ale wszelkie ingerencje w ten kabel chyba nie sa dobrym pomyslem...chyba, ze sie myle i moznaby zrobic bezpieczne polaczenie..
                  --
                  pozdrawiam
                  Antimatter

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Sa takie specjalne porty. Z aku do niego prowadzisz np 25mm2 do radia i CD po 10mm2 i to znow rozdzielasz a reszte do wzmaka. To taka przykladowa konfiguracja.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • lubie.skode.pl
                      Classic
                      • 2007
                      • 34
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGN 1.8 20V 125 KM

                      #11
                      Do tych samych znawcow - kabel od włącznika do pozycyjnych

                      Panowie,
                      Gdzie mogę złapać kabelek od świateł pozycyjnych w O1?
                      Chcę ten kabel namierzyć w kabienie, a nie w komorze silnika przy lampach. Nie chcę zaraz za wyłącznikiem zespolonym świateł, ale gdzieś blisko miejsca, w którym wiązka wchodzi do komory silnika.
                      Rozebrałem plastik za skrzynką bezpieczników, po lewej stronie, pod kierownicą. Ale kable są tak upakowane w wiązki, że bardzo trudno dojśc gdzie kabelki idą.
                      --
                      Pozdrawiam Paweł
                      Mój 19 letni AGN pali mniej niż żony nowy 90TCe
                      Ktoś wie gdzie sie podziało 19 lat rozwoju silników ze spalaniem wewnetrznm?

                      Komentarz

                      • piotr-pacek
                        Classic
                        • 2012
                        • 38

                        #12
                        CB radio - skąd wziać prąd?

                        Ja bym po prostu kupił sobie trójnik - na stacji paliw albo na internecie, albo w skilepie motoryzacyjnym tam gdzie kupuję olej do mojej Okci Wtedy po 1-sze nie ingeruję w instalację samochodu, po 2-gie w każdej chwili mogę wywalić CB z samochodu (sprzedać, przenieśc do innego auta, po prostu wyjąć jak będzie mi niepotrzebne)

                        Komentarz

                        • piociel
                          Rider
                          • 2010
                          • 526
                          • Volkswagen

                          #13
                          Tylko jest jedno ale...Mianowicie jak podłączysz się gdzieś blisko zapalniczki to po podłączeniu np. GPS radio będzie ci szumiało. Podobno to wina kiepskich zasilaczy, które sieją. Ja mam na trójniku i mogę używać GPS albo radia. Sprawdzałem już 2 nawigacje. Co ciekawe inny sprzęt działa i nie zakłóca (ładowarka telefonu). W serwisach CB mają sprzeczne zeznania: jedni mówią, że pomaga podpięcie pod aku, a drudzy, że nie zawsze i żeby lepiej poszukać porządnego zasilacza. Tylko gdzie go znaleźć. Też mam CB Uniden.
                          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10957
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            lubie.skode.pl, każdy przewód szaro/niebieski to jest zacisk 58d
                            czyli po ludzku mówiąc podświetlenie po pozycjach

                            piotr-pacek, piociel, kolega pytał o coś innego niż CB, chociaż temat jest o zasilaniu CB
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            Pracuję...