Tour Combi 1.6 + LPG, wrażenia po pierwszych 5000 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Endrju01
    Classic
    • 2010
    • 10

    Tour Combi 1.6 + LPG, wrażenia po pierwszych 5000 km

    Próbowałem to zrobić na aucie w Octavi 1 ale nie dałem rady odkręcić sprzęgiełka. Podchodzą tam tylko klucze płaskie, które zazwyczaj nie sa długie i mogą łatwo omykać z klucza. Bez wyjęcia altka się nie obyło. Dopiero jak po wyjęciu nasadkę umocowałem w imadle a do torksa przyłozyłem 40cm klucz nasadowy to sprzęgiełko nieruszane od nowości po przebiegu ok 150-180 tys puściło.
    Możesz spróbować nasadką tzw krotką np

    jak bedziesz zamawiał nasadkę to sprawdź czy w środku masz gniazdo na torx T50 czyli gwiazdkę sześciokatną czy M10 czyli gwiazdkę dwunastokatną np


    Powyższe zestawy mają długośc 70mm i u mnie mieściły sie w sprzęgiełko a z drugiej strony na styk dotykały do podłużnicy czyli teoretycznie możnaby było to odkręcić ale jak pisałem jest to zapieczone na maxa
  • zipi
    Classic
    • 2008
    • 33

    #2
    Tour Combi 1.6 + LPG, wrażenia po pierwszych 5000 km

    Witam

    W mojej Octavii stuknęło dziś 5000 km od wyjechania z salonu (dwa miesiące temu).
    Z tej okazji postanowiłem się podzielić wrażeniami. To mój pierwszy samochód i pierwsze 5kkm samodzielnie za kółkiem, więc nie mam porównania do innych aut.

    konfiguracja jest następująca:

    Tour Combi 1.6 102KM + LPG
    - pakiet ICE+
    - ESP, boczne poduszki
    - pakiet na bezdroża
    - czarna perła

    Jeżdże na codzień po Krakowie i okolicach, stoję w korkach na Opolskiej, sporo jeżdżę po stromych, krętych dróżkach na południe od Krakowa, często jeżdżę w góry. Przejechałem 1500km na autostradzie (Kraków - Berlin - Szczecin)

    spalanie wygląda następująco. Od 1500 (aktywacja LPG) do teraz spalił 340 litrów LPG i około 25 litrów E95 co daje:

    średnie spalanie: 9.7 LPG + 0.7 E95

    najniższe spalanie: Stary Smokovec (Słowacja, Tatry) -> Kraków, bez korków i generalnie z górki - 6.0 E95
    najwyższe: przy długim staniu w korku potrafi spalić nawet - 14 l LPG

    Komputer dość dobrze pokazuje spalanie benzyny (odchyłki ok 0.2), gazu spala 20% więcej niż benzyny. Podczas jazdy na LPG komputer pokazuje spalanie tak jak dla benzyny. Te 20% było lecie kiedy przełączenie benzyna-gaz jest bardzo szybkie. Obecnie jest zimno i dłużej rozgrzewa się na benzynie.

    Z gazu jestem zadowolony bo taniej, niestety trzeba odwiedzać stacje częściej niż co 400km, co jest upierdliwe na autostradzie. Jeśli chodzi o porównanie pracy silnika na gazie i na benzynie to nie zauważam różnic poza najniższymi obrotami ok 1000 rpm (jazda w korku) gdzie gaz bardziej szarpie.

    Silnik pracuje bardzo cicho na niskich obrotach i nie raz miałem wątpliwości czy go zdusiłem czy nie (początkujacy kierowca - problemy z ruszeniem ) Teraz wystarczy spojrzenie na obrotomierz lub kontrolkę akumulatora. Do spokojnej miejskiej jazdy przy około 2000-2500 rpm silnik daje radę. Poniżej 2000 jest bardzo słaby. 3000 przydaje sie do stromszych podjazdów. Natomiast gdy pierwszy raz wyjechałem na autostradę przy 4000-5000 rpm poczułem moc Generalnie im szybciej tym lepiej.
    Szkoda że nie ma mocy od 2000. Przypuszczam że bardziej odpowiadałby mi diesel.

    Dzięki pakietowi na bezdroża mniej boje się krawężników i dróg gruntowych, a znajomi mówią że zawieszenie dobrze trzyma na zakrętach i poprawnie zachowuje sie na nierównościach.

    Z funkcjonalności Klimatronika jestem bardzo zadowolony, przy obecnej pogodzie nieraz przydaje sie ekspresowe odparowanie przedniej szyby. Natomiast ergonomia jest fatalna. 8 identycznych gładkich przycisków w jednym rzędzie to totalna porażka. Ciężko coś ustawić nie odrywając wzroku od drogi.

    ESP pewnie docenię w zimie, natomiast z poduszek mam nadzieję nigdy nie korzystać

    Obecnie nie ma żadnych problemów, usterek. Przez pierwsze kilkaset kilometrów bywały kłopoty z wrzucaniem jedynki, jednak szybko minęły.

    Jeżeli czegoś mi brakuje w aucie to napędu 4x4. Ostatnio po tygodniowych deszczach nie poradziłem sobie na stromym trawiastym wyjeździe, koła dokopały sie do błota i znajomi musieli mnie wypychać.

    Generalne wrażenia są bardzo pozytywne i jestem zadowolony z tego co wybrałem, choć przy obecnych obniżkach dziś brałbym raczej O2

    pozdrawiam i czekam na komentarze
    ZIPI

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      nie ma co komentować, tylko gratulować, oby tak dalej
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • robbo
        Classic
        • 2008
        • 29

        #4
        [zipi]
        Tak z ciekawości, ile pierwszych km samochodu jeździłeś tylko na benzynie?

        Komentarz

        • zipi
          Classic
          • 2008
          • 33

          #5
          Zamieszczone przez robbo
          ile pierwszych km samochodu jeździłeś tylko na benzynie?
          tak jak pisałem 1500

          Komentarz

          • satoot
            Rider
            • 2008
            • 525

            #6
            Zamieszczone przez robbo
            ile pierwszych km samochodu jeździłeś tylko na benzynie?
            Wydaje mi się, że 1500:
            "Od 1500 (aktywacja LPG)".

            Moje pytanie:

            Czy w fabrycznej instalacji nie ma możliwości "wymuszenia" pracy/rozruchu od razu na gazie, albo pracy tylko na benzynie nawet jeśli jest gaz? Nie ma żadnej możlwości sterowania jakie paliwo zasila silnik?

            Komentarz

            • robbo
              Classic
              • 2008
              • 29

              #7
              Można jeździć tylko na benzynie, a w instrukcji jest napisane jak odpalać od razu na LPG.

              Komentarz

              • satoot
                Rider
                • 2008
                • 525

                #8
                Zamieszczone przez robbo
                Można jeździć tylko na benzynie, a w instrukcji jest napisane jak odpalać od razu na LPG.
                Ja jeszcze nie mam swojej Octavii, dopiero na nią czekam, i dlatego nie wiem i pytam (a Tobie zadroszczę).

                Gdzie jest sterowanie zasilaniem, w jakim miejscu umiesczone są klawisze/pokrętła na kokpicie?

                Komentarz

                • robbo
                  Classic
                  • 2008
                  • 29

                  #9
                  Diody poziomu LPG z przełącznikiem lpg/pb95 montują zazwyczaj w linii przycisków nad radiem z lewej strony.
                  Normalnie uruchamiasz na benzynie i jak się nagrzeje to automatycznie przełącza się na LPG.
                  Można wymusić jadę tylko na benzynie poprzez naciśnięcie przycisku.
                  A uruchamianie na LPG jest bardziej "skomplikowane" i opisane w instrukcji.
                  Uwaga. Odpalanie od razu na LPG może załatwić parownik i wtryskiwacze.

                  Komentarz

                  • marte
                    Rider
                    • 2007
                    • 259

                    #10
                    Zamieszczone przez zipi
                    Zamieszczone przez robbo
                    ile pierwszych km samochodu jeździłeś tylko na benzynie?
                    tak jak pisałem 1500
                    A dlaczego dopiero od 1500 na gazie dopiero?

                    Komentarz

                    • andriu21tg
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 1499

                      #11
                      ESP? A NIE ASR?

                      Komentarz

                      • satoot
                        Rider
                        • 2008
                        • 525

                        #12
                        Zamieszczone przez marte
                        dlaczego dopiero od 1500 na gazie dopiero?
                        Może tak mu ktoś zasugerował.
                        Mnie wydaje się, że też widziałem takie postu/sugestie tutaj na forum, żeby pierwszy np. tysiąc przejechać tylko na benzynie.
                        Sam nie wiem jak powinno być, wydaje mi się, że można używać obu paliw od początku użytkowania samochodu, z zastosowaniem ogólnych zaleceń docierania (tematy i dyskusje ze słowem "docieranie" w wyszukiwarce).

                        Komentarz

                        • splawik
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1292

                          #13
                          Zamieszczone przez zipi
                          ESP pewnie docenię w zimie, natomiast z poduszek mam nadzieję nigdy nie korzystać
                          Zamieszczone przez andriu21tg
                          ESP? A NIE ASR?
                          Chyba, że kolega wybulił 3 tysie to ma ESP.
                          A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                          AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                          O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                          -------------------------------------------------
                          Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                          Komentarz

                          • Misiek_Gdańsk
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 124
                            • Renault
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez robbo
                            Diody poziomu LPG z przełącznikiem lpg/pb95 montują zazwyczaj w linii przycisków nad radiem z lewej strony.
                            Mi to właśnie bardzo się nie podobało i dlatego zażyczyłem sobie montaż w innym miejscu. Ostatecznie jest z prawej strony regulatora wysokości świateł. Akurat widać go elegancko pomiędzy ramionami kierownicy

                            Komentarz

                            • zipi
                              Classic
                              • 2008
                              • 33

                              #15
                              Zamieszczone przez splawik
                              Zamieszczone przez andriu21tg
                              ESP? A NIE ASR?
                              Chyba, że kolega wybulił 3 tysie to ma ESP.
                              ESP to rozszerzenie do ASR. ESP kontroluje zachowanie auta na zakrętach, ASR kontroluje tylko poślizg podczas przyspieszania. Niestety dopłata jest duża, ale mi zależało maksymalnie na bezpieczeństwie. Często jeżdże w góry o każdej porze roku. Wolałem dopłacić za bezpieczeństwo niż np za alufelgi

                              Komentarz

                              • gosmo
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 201

                                #16
                                Ja sobie nie zażyczyłem i mi zamontowali z lewej strony, czyli prawidłowo
                                Octavia II 1.6 MPI + LPG LandiRenzo

                                Komentarz

                                • liroyek
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 620

                                  #17
                                  co prawda nie mam octavi ale mam ten silnik plus LPG ja narazie mam 4500 km ale gaz wkladalem przy 3800km jakos sie balem przy 1500 (docieranie do 1000 km)

                                  ogolnie zgodze sie z kolega ze w sumie to nie ma ronicy czy sie jedziena na benzynie czy na gazie no jest jedna - na stacji :P

                                  ja mam zbiornik wiekszy (wchodzi 56l) wiec nie musze tak czesto tankowac :P

                                  gratuluje zakupu i zycze szerokiej drogi

                                  acha a wylacznik ladnie Pana poprsilem by wpakowal do popielniczki (zaraz nad zapalniczka) tym sposobem nikt nie wie ze mam gaz :P
                                  Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                  bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                  http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                  Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                  Komentarz

                                  • tomekjmopl
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1187
                                    • Opel
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    acha a wylacznik ladnie Pana poprsilem by wpakowal do popielniczki (zaraz nad zapalniczka) tym sposobem nikt nie wie ze mam gaz :P
                                    Faktycznie nikt nie wie, nawet patrząc na wlew gazu w zderzaku :P - no chyba, że masz go ukrytego razem z wlewem paliwa pod klapką ... :wink:

                                    Komentarz

                                    • liroyek
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 620

                                      #19
                                      wlasnie tak mam zrobione
                                      Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                      bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                      http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                      Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                      Komentarz

                                      • Johnny_B
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 372

                                        #20
                                        Ja tez bede zakladal LPG ale myslalem o przejechaniu najpierw ok 5kkm na noPb. Zalezaloby mi tylko na duzym zbiorniku na LPG...

                                        Komentarz

                                        • liroyek
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 620

                                          #21
                                          Johnny_B
                                          ja mam chyba 70l wchodzi 56l
                                          Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                          bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                          http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                          Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                          Komentarz

                                          • Johnny_B
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 372

                                            #22
                                            Zamieszczone przez liroyek
                                            Johnny_B
                                            ja mam chyba 70l wchodzi 56l
                                            to fajnie ale nie wiem czy bede mogl sobie taki duzy wybrac - zobaczymy

                                            Komentarz

                                            • Olaff
                                              Drive
                                              • 2007
                                              • 93

                                              #23
                                              Re: Tour Combi 1.6 + LPG, wrażenia po pierwszych 5000 km

                                              Zamieszczone przez zipi
                                              spalanie wygląda następująco. Od 1500 (aktywacja LPG) do teraz spalił 340 litrów LPG i około 25 litrów E95 co daje:
                                              średnie spalanie: 9.7 LPG + 0.7 E95
                                              najniższe spalanie: Stary Smokovec (Słowacja, Tatry) -> Kraków, bez korków i generalnie z górki - 6.0 E95
                                              najwyższe: przy długim staniu w korku potrafi spalić nawet - 14 l LPG
                                              W moim przypadku podobnie: pierwsze 1800 km zrobiłem na samej benzynie, później już tylko gaz.
                                              Spalanie w Twoim przypadku spore :shock: ja od września '07 zrobiłem 27 000 km: średnie spalanie gazu w cyklu rocznym wynosi obecnie 8,0 l/100 km (min. 7,4 l/100 km, max. 9,1 l/100 km !) do lata było średnio 7,8 l/100 km ale skoczyło po wakacyjnych wyjazdach w porze upałów: climatronic jednak był włączony non stop. Benzyna podobnie: średnia roczna 0,6 l/100 km - w zimie do 1,1 l/100 km ale wtedy gazu mniej spalam.

                                              Zamieszczone przez zipi
                                              Komputer dość dobrze pokazuje spalanie benzyny (odchyłki ok 0.2), gazu spala 20% więcej niż benzyny. Podczas jazdy na LPG komputer pokazuje spalanie tak jak dla benzyny. Te 20% było lecie kiedy przełączenie benzyna-gaz jest bardzo szybkie. Obecnie jest zimno i dłużej rozgrzewa się na benzynie.
                                              U mnie podobnie, przełączanie na gaz mam zaprogramowane przy 40stC dla silnika i powyżej 2000 obr.

                                              Zamieszczone przez zipi
                                              Z gazu jestem zadowolony bo taniej, niestety trzeba odwiedzać stacje częściej niż co 400km, co jest upierdliwe na autostradzie. Jeśli chodzi o porównanie pracy silnika na gazie i na benzynie to nie zauważam różnic poza najniższymi obrotami ok 1000 rpm (jazda w korku) gdzie gaz bardziej szarpie.
                                              Bak LPG który mam w kole ma całkowitą pojemność 53 l z uwagi na ustawienie zaworu wchodzi mi zazwyczaj ok. 40,5 (max 42,0 l, min 39,0 l) - nie zdażyło mi się jeszcze zrobić mniej 440 km na jednym baku, Przebiegi poniżej 500 km/bak robiłem w miesiącach letnich jeżdżąc na cimatronicu (czerwiec - sierpień) w pozostałych miesiącach używając sporadycznie klimy prawie zawsze powyżej 500 km/bak - max. 540 km/bak.
                                              Jak jeżdżę ? - raczej emerycko i głównie sam: 30% miasto (mało korków) 70 % trasa. Jeżdżę na niskich obrotach i raczej na wysokich biegach. Od 2000 obrotów zaczyna się wysoki moment obrotowy którego wykres jest powoli rosnący w miarę zwiększania obrotów, więc warto trzymać się okolic 2500-3000 obr. Poniżej 2000 obr. moment obrotowy leci gwałtownie w dół, a moc jest niska, więc trzeba uważać albo w porę redukować biegi. Zdażało mi się, że jak się zagapiłem z obrotami to redukowałem w kolumnie pojazdów albo pod górkę o 2 biegi w dół. Mój silnik lubi niskie obroty i przyjemnie wtedy pracuje. Przy prędkościach powyżej 110 km/h jest za głośno - ale ja należę do tych co radia w samochodzie nie używają - bo nie lubią hałasu
                                              Octavia Tour 1,6 BFQ 102 KM Twinpowr Ice plus + 2007, LPG:
                                              Czym jest Skoda Octavia ?

                                              Komentarz

                                              • gosmo
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 201

                                                #24
                                                Re: Tour Combi 1.6 + LPG, wrażenia po pierwszych 5000 km

                                                Zamieszczone przez Olaff
                                                Spalanie w Twoim przypadku spore :shock: ja od września '07 zrobiłem 27 000 km: średnie spalanie gazu w cyklu rocznym wynosi obecnie 8,0 l/100 km (min. 7,4 l/100 km, max. 9,1 l/100 km !) do lata było średnio 7,8 l/100 km ale skoczyło po wakacyjnych wyjazdach w porze upałów: climatronic jednak był włączony non stop. Benzyna podobnie: średnia roczna 0,6 l/100 km - w zimie do 1,1 l/100 km ale wtedy gazu mniej spalam
                                                Jasne, musisz mieć zajeb* lekką nogę, albo nie wjeżdżasz do miast, albo pokazujesz wskazanie z komputera, które dotyczy benzyny. 8l/100 to pali w trasie przy lekkiej nodze i bzdury o średnim spalaniu 8l/100 można między bajki włożyć. Prawda jest taka, że w mieście to spala nawet do 14l/100km przy nawet nie przeraźliwie dynamicznej jeździe.
                                                Octavia II 1.6 MPI + LPG LandiRenzo

                                                Komentarz

                                                • marte
                                                  Rider
                                                  • 2007
                                                  • 259

                                                  #25
                                                  Re: Tour Combi 1.6 + LPG, wrażenia po pierwszych 5000 km

                                                  Zamieszczone przez gosmo
                                                  Zamieszczone przez Olaff
                                                  Spalanie w Twoim przypadku spore :shock: ja od września '07 zrobiłem 27 000 km: średnie spalanie gazu w cyklu rocznym wynosi obecnie 8,0 l/100 km (min. 7,4 l/100 km, max. 9,1 l/100 km !) do lata było średnio 7,8 l/100 km ale skoczyło po wakacyjnych wyjazdach w porze upałów: climatronic jednak był włączony non stop. Benzyna podobnie: średnia roczna 0,6 l/100 km - w zimie do 1,1 l/100 km ale wtedy gazu mniej spalam
                                                  Jasne, musisz mieć zajeb* lekką nogę, albo nie wjeżdżasz do miast, albo pokazujesz wskazanie z komputera, które dotyczy benzyny. 8l/100 to pali w trasie przy lekkiej nodze i bzdury o średnim spalaniu 8l/100 można między bajki włożyć. Prawda jest taka, że w mieście to spala nawet do 14l/100km przy nawet nie przeraźliwie dynamicznej jeździe.
                                                  Całkowice zgadzam się z kolegą Olaff. Też mam spalanie w granicach 8l gazu na 100km (8.2l, 8.3l). Nie każdy jest znierwicowanym i niedowartościowanym ścigantem, któremu kompleksy sie pogłębiają jak nie ruszy na światłach pierwszy.....
                                                  Oczywiście jest ALE.... Podczas jazdy w korkach spalanie może wzrosnoć, ale nigdy nie przekroczyłem 10l/100km.
                                                  Proponuje wyleczyć najpierw kompleksy a potem mówić, że ktoś bzdury opowiada.

                                                  Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...