Za półtora miesiąca odbieram nowiutką Octavię II z salonu od dealera. Nie jest to jakaś super wypasiona wersja wyposażeniowa ani coś w tym stylu. Jest to zwykły Classic z klimą (limitowana wersja Mint). Mam jednak dylemat. Na samym początku chciałem wersję silnika 1.6 FSI (115 KM). Jednak pojawił się problem gdyż wprowadzają nową wersję Octavii i mogą nie zdążyć wyprodukować właśnie takiej wersji jak chcę z silnikiem FSI, choć jest szansa. Dealer zaproponował mi że jest taka sama wersja wyposażeniowa, auto w kolorze czarnym (jaką chcę) tylko że z silnikiem 1.6 MPI (102KM a w prospekcie podają 105 KM). Jest on tańszy i w zasadzie jest już ten samochód. Mam czas się zastanowić i właśnie tutaj proszę Was o poradę. Czytałem trochę tematów tutaj na forum w sprawie tych silników ale jakoś nie było konkretnej odpowiedzi). Wiem że silnik MPI nadaje się idealnie "zagazować" jednak ja tego nie chce robić. Nie zamierzam też szaleć tym autem bo wiadomo 1.6 to żaden demon czy to MPI czy FSI. FSI niby mniej pali ale wymagane jest lanie paliwa 98 co tak naprawdę przełoży się na te same koszty eksploatacyjne co w przypadku MPI. Proszę waś o wasze odczucia co do silnika FSI i MPI.
Aha co do TDI - jasne że bym chciał ale brak funduszy a zależy mi na nowym aucie
MPI ma 102 KM to stara jednostka bardzo elastyczna ale i paliwozerna
silnik ma po 2 zawory na cylindrze czyli 8 v
FSI to juz nowsze dziecko 16 V, wiecej koni i mniejsze spalanie
ja mam 1.6 MPI z gazem i daje rade
jesli jestes pewny ze nie bedziesz montowal LPG to moze pomysl nad tym FSI
chociaz z drugiej moze lepiej brac stara sprawdzona konstrukcje i niczym sie nie martwic (na wlewie pisze ze mozna lac pb 95/91
Nie jeździłem Octavią z 1.6 FSi ale mam 1.6 MPI
Jak dla mnie ten silnik jest cakiem wystraczajacy (choć na pewno przydało by się ze 20 km i 15 Nm wiecej) ale jest naprawdę o.k. Silnik 1.6 MPI ma bardzo mocny dół co przekłada się na bardzo dobry wynik przy np. starcie zpod świateł. Na trasie tez sobie nieźle radzi, a przyspieszenie od 120 km/h do np. 160 km/h nie stanowi dla niego większego problemu i ładnie ciagnie. Co do elestyczności to zapomnij o wyprzedzaniu na 5-tce. Zawsze trzeba zredukowac do 4-ki lub 3-ki ale przy 1.6 FSi pewnie jest podobnie.
Spalanie - najnizsze jakie udało mi sie osiagnac na trasie jadąc bez włączonej klimy i z włączonym na 105 km/h tempomatem to 6,2 l/100 km. Jednak przy narmalnej jeździe w trasie 120/130 km/h auto z tym silnikiem spali ok. 7,1-7,2 l/100km a w mieście 10 l nie wyjęte.
Ogólnie trzeba powiedziec że ten silnik to taki kompromi pomiedzy osiagami a ekonomiką i jest calkiem niezły do Octavii II. Na pewno nie ma elestycznosci 1.8 TSI ale tez spokojnie wystraczy na dlugie - nawet szybkie - trasy a w mieście sprawdza sę znakomicie. O II z tym silnikiem na pewno nie jest zawalidrogą i dobrze daje sobie radą choc pare KM i Nm więcej by mu nie zaszkodziło
P.S. duzo też zalezy jak sobie "ułożysz" ten silnik. Ja ułożyem go raczej bardziej ostro i naprawdę parku kumpli którzy ze mna jeździli dziwili się że moja O II ma pod maską tylko 1.6 a tak ciagnie
..wygląda na to, że tych silników to już nie będzie w Octavii. Praktycznie wygląda na to, że nie masz wyboru no chyba że jakiś dealer ma na placu albo są w innych kolorach. Ja zamówiłem w zeszłym tygodniu OII też w czerni ale 1.6MPI.
do MPI bez problemu możesz dołożyć LPG do FSI tylko teoretycznie jest to możliwe
Zamieszczone przez Big
a w mieście 10 l nie wyjęte.
bez problemu możesz zejść w mieście do 9l. U mnie O2 "awansowała" na miejskie auto dla żony i komputer pokazuje średnie zużycia ok. 9-9,2. POnieważ jeździ na LPG to trudno to zweryfikować, ale jak czasami przeganiałem wcześniej swoją O2 na benzynie to wskazania mniej więcej się zgadzały.
Zamieszczone przez Big
spokojnie wystraczy na dlugie - nawet szybkie - trasy
wystarcza, zwłaszcza jak nie ma dużo wyprzedzania to dobrze się jedzie.
Słyszałem właśnie że MPI są bardziej elastyczne szczególnie w dolnym zakresie obrotów. FSI trzeba bardziej kręcić żeby poczuć ten silnik. Z ekonomiką wiadomo to jest 1.6 więc 4 litrów nie będzie palił a do 10 to jeszcze ujdzie. Chciałbym usłyszeć jeszcze opinie użytkowników Octavii z silnikiem FSI. Dealer dzwonił do mnie i powiedział że wchodzi do produkcji ten samochód jednak nie wiadomo jeszcze w którym dokładnie tygodniu zostanie wyprodukowany więc troszkę to jest niepewne...
mam O2 MPI od 3 tygodni , nabilem juz 3 tysiace kilometrow i jak na razie nadal jestem zadowolony z osiagow ( przesiadlem sie z Pandy). NIedluygo zakladam LPG i wtedy w ogole bedzie super. Na razie spalanie mam w okolicach 7l/100km. Glownie trasa ale korkow po drodze pelno wiec i tak jest niezle. W ten weekend bylem w Kazimierzu D. i podroz tam i z powrotem to spalanie na poziomie 6,2 l.
A jeszcze pytanko mam - jaka wersje wyposażenia Ci proponuja ?
Silnik w nowym aucie "układa" sie pod styl jazdy kierowcy. Jesli ktos jeździ deliktanie i nie daje mu od czsu do czasu w tzw. palnik to silnik bedzie dośc ospały i spokojny.
Dynamiczna i od czasu do czasu ostra jazda spowoduje ze silnik "ułozy" sie troche ostrzej i zapewni nie wiele ale jednak lepsze osiągi.
Oczywiście nie mówie tu o katowaniu silnika i jeździe non stop na czerwonym polu obrotomierza ale o dość dynamicznej jeździe.
Wersja wyposażenia to classic + climatic (nazywa się ta wersja Mint). Wszystko to co w classic'u z dodana półautomatyczna klimatyzacją. Dodałem sobie jeszcze halogeny, alarm, radio stream. Listwy boczne i dywaniki daje mi dealer bo kręciłem nosem przy kupnie auta. Dał także bon 500 zł przy jakiś naprawach serwisowych/pogwarancyjnych. Także nie jest najgorzej.
Co do ułożenia silnika to to jest prawda. Obecnie jeszcze jeżdżę Corsą C 1.0 (3 cylindrowy potwór ) a wcześniej jeździł nią mój ojciec który nie za bardzo "depta". Kiedy ja dostałem to auto to myślałem że gorszego nie może być, maluch jeździł szybciej... Ale po jakimś czasie jazdy dynamiczniejszej auto zaczeło ładnie się zbierać między 2-ma a 3-ma tysiącami obrotów.
również od miesiąca posiadam octe 1,6MPI i nie narzekam, no na trasie oczywiscie pare konikow brakuje, ale plus jest taki ze MPI mozna zagazowac, co niedługo zrobie, a FSI juz nie da rady
Jezdzilem 1.6FSI przez 15 miesiecy.
-silnik bardzo nie elastyczny
-cichy na wolnych obr.ale potem juz gorzej
-spalanie w miescie okolo 9l,w trasie okolo 6l
Moim zdaniem b.przecietny motor,dlatego zostaje zastapiony przez 1.4TSI
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Ciacho102 ..jak patrzę na twoje zestawienie wyposażenia i niepewną realizację to w tej sytuacji brałbym Ambiente 1.6MPI. Zaoszczędzisz na silniku i halogenach które domawiałeś a teraz będą w standardzie. Alarm trzeba by wynegocjować jako gratis od dealera i jeszcze coś w gotówce utargować w ramach rekompensaty za zmianę zamówienia.
..dodam jeszcze, że takie auto można trafić u dobrego dealera niemal "od ręki" a jak będą Ciebie zwodzić do końca listopada to na OII przed FL w dobrej cenie nie będziesz miał co liczyć.
I będą.
Tani i sprawdzony 1,6 MPI to silnik podstawowy i jak wielokrotnie czytałem wystarczający.
Natomiast mocniejszy 1,6 FSI zastąpią 1,4 TSI 122 KM a potem pewnie 1,4 TSI 140 KM.
1,8 TSI być może ustąpi miejsca 1,4 TSI 160 KM?
Ja mam 1,6 FSI i jestem bardzo zadowolony również z dynamiki. A teraz oczywiście dręczy mnie 1,4 TSI 122 KM ale już być może w VW Jetta.
ja mam 1.6 MPI z gazem
moze lepiej brac stara sprawdzona konstrukcje i niczym sie nie martwic
Nie radziłem się liroyka, ale zrobiłem tak jak pisze, i wybrałem O z tym samym silnikiem co on ma:
Nie stać mnie było na diesla, więc kupiłem Octavię ze sprawdzonym silnikiem: 1.6Pb, osiem zaworów, 102 konie.
Prawda: stara konstrukcja. Ale prosta. Sprawdzona. Podobno łatwa w serwisowaniu. Mało awaryjna. Dobrze zestrojonym z dedykowaną do niego instalacją LPG.
A czy dużo pali? Może więcej niż nowsze 1.6FSI. Wg informacji producenta na trasie zasilanie benzyną 5,5 litra na 100km - pewnie przesadzają, marketingowe dane - poprawmy ich o 10% - niech pali 6,1 litra - to dużo?
Moja O spaliła na pierwszej długiej trasie (i pierwszej w swoim życiu) 7,7 litra gazu na 100 - gazu zawsze spali więcej, a później (przy większym przebiegu) silnik będzie palił mniej.
1.6FSi na pewno będzie mocniejszy, sprawniejszy.
Przeczytaj wszystkie rady, przemyśl.
Ja dziś stojąc przed takim wyborem jak Ty wybrałbym starszą jednostkę. Moje uzasadnienie: nie szaleję, nie potrzebuję dużej mocy, jestem spokojnym człowiekiem (też za kółkiem), wolę mieć parę groszy w kieszeni i poczucie spokoju (sprawdzony silnik).
Ja mam MPI i jestem zadowolony. Od znajomych mechaników słyszałem, że FSI jest dynamiczniejsze i bardziej zrywne tylko przez pierwsze 20-30 tys. km. Później zaczyna trochę mulić (traci te odczuwalne 12KM różnicy) i robi się dużo głośniejsze od MPI.
Wynika to niby z tego, że silnik FSI jest silnikiem nowoczesnym i potrzebuje wyższej jakości benzyny. Na polskie warunki dalej podobno ciężko z tą jakością.
Możliwe, że właściciele FSI zweryfikują powyższe opinie. Ja mam MPI z 2005, niecałe 40 tysięcy na liczniku i tylko zalewam Pb-95 - żadnych problemów.
Nie mam porównania z 1,6 MPI ale z Nissanem Primerą 1,8 z 2001 r. Dynamika bardzo porównywalna, przebieg 54.400 km i żadnego zamulenia nie odczuwam.
Co więcej podoba mi się to, że nawet jadąc w 5 osób (2 ok. 100 kg ) ) z pełnym bagażnikiem nie odczuwam spadku dynamiki ))))
Leję generalnie 98 lub 99 a zdecydowanie rzadziej 95.
Z głośnością też bym nie przesadzał na zupełnie normalnym poziomie.
Prawda jest taka, że gdybym ponownie miał wybierać tak samo kupiłbym 1,6 FSI i na jeden 1,6 MPI bym się nie skusił.
Co więcej podoba mi się to, że nawet jadąc w 5 osób (2 ok. 100 kg ) ) z pełnym bagażnikiem nie odczuwam spadku dynamiki ))))
No bez jaj :diabelski_usmiech. Ja czuję róznicę w dynamice jak mam samochód załadowany, a teoretycznie w dieslu powinno to być mniej odczuwalne niż w benzynie ze względu na większy moment obrotowy.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Co do ceny wyposażenie itd. to zmiana na wersje ambiente jak najbardziej z tym że jest ona droższa nawet może i nieznacznie ale dla mnie już jakąś tam wartość ma i mógłbym się nie zmieścić w pułapie cenowym.
W końcu usłyszałem wypowiedź użytkownika Octavii FSI. Dziękuję bardzo Widzę że generalnie te silniki zachowują się tak samo co MPI a i dynamika są porównywalne. Fakt wycofują silniki FSI na rzecz TFSI (czy tak TSI) ale jednak turbo skróci żywotność silnika.
Komentarz