Zamieszczone przez Ciacho102
1.6 MPI czy 1.6 FSI?
Zwiń
X
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
-
Zamieszczone przez PiterNZNie mam porównania z 1,6 MPI ale z Nissanem Primerą 1,8 z 2001 r. Dynamika bardzo porównywalna, przebieg 54.400 km i żadnego zamulenia nie odczuwam.
Co więcej podoba mi się to, że nawet jadąc w 5 osób (2 ok. 100 kg) ) z pełnym bagażnikiem nie odczuwam spadku dynamiki
))))
Szkoda ze nie ma juz od razu tego 1.4 tfsi byloby czym pojechac, na pewno mniejsze spalanie od 1.6 mpi na pewno duzo wiekszy kop i to w calym zakresie obrotow. Po jasna cholere robia jeszcze silniki atmosferyczne, nie jest duzym kosztem wlozenie malej turbawki i jakiestam soft doladowanie, a mozna zmniejszyc silnik przez to... nie rozumiem :-/Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)
Komentarz
-
-
Nie kupuj FSI. Porażka na całej linii. Chyba jeszcze gorszy niż osławiony pięciozaworowy Audi 1.8 125KM. Osiągów nie ma żadnych - nie oszukujmy się, jak na 115 KM to powinno śmigać. A to nawet nie stoi w miejscu. Jest jeszcze gorzej. MPI to przy tym rakieta. Może trochę przesadzam, ale jeździłem kiedyś takim czymś i nigdy więcej. Silnik chodzi jakby zawory miały luzy i miał 3 cylindry, pali jak smok. Mi i moim znajomym nie chciał spalić poniżej 11l/100km. A trzeba go kręcić do końca żeby jako tako przyspieszał. Jak wsiadłem do mojej O1 /TDI 90KM z chipem to nie wiedziałem co się dzieje:-). Różnica znaczna. Także bierz MPI albo skuś się na nowe 1.4 TSI - pali mniej niż FSI i jeździ też o wiele lepiej. Aha, i do FSI trzeba 98 tankować (tak mi się wydaje). Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Jeździłem nówką z salonu. Było to demo dealera. Jeździłem trzema różnymi - wszystkie tak samo. Przebiegi miały ok. 5kkm. Także nie były "zaniedbane". Znajomy pracował w salonie Skody - mówił, że gorszego śmiecia od FSI nie ma. Ja to potwierdzam. No chyba, że 1.2 - to paliło jeszcze więcej:-). A osiągi były porównywalne (tylko to była Fabia).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaMPI albo TSI
Dzisiaj jeździłem VW Jetta z silnikiem 1,4 TSI 140 KM po prostu bajka. Ani 1,6 MPI ani 1,6 FSI się do tego nie umywa. Zbiera się od niskich obrotów, świetnie ciągnie
Zachorowałem na ten silnik i chyba nie będę czekał aż Skoda raczy łaskawie rozpocząć sprzedaż !!!!!!!!!!!! Super skonfigurowana jak dla mnie oczywiście Jetta powinna przejść za 65-67 tysięcy PLN.
Forest moim zdaniem to Twoje potwierdzenie nie jest wiarygodne, coś Ci się wydaje, coś słyszałeś a teraz coś dodajesz, żeby jakoś wybrnąć z tego co sam strzeliłeś :lol:
Już pomijam nawet pytanie po co jeździłeś trzema różnymi demówkami i u którego dealera?
Jak to się cudownie stało, że wszystkie miały podobny przebieg? Tak z jednej do drugiej tego samego dnia się przesiadałeś?
Jak kupowałeś 1,9 TDI też jeździłaś trzema demówkami?
Komentarz
-
-
PiterNZ, to że jeździsz FSI to nie znaczy że jest najlepszy. Ja wiem czym jeździłem. I nie sugeruj mi, że coś słyszałem. Mój przyjaciel sprzedawał te auta przez 7 lat. I jeździł codziennie do domu autem służbowym. I tak się składa, że ja też tymi autami miałem okazję się przejechać. Także porównanie mam. MPI przy FSI to była strzała. Nie dość, że ciągnął bardziej z dołu to mniej palił. Było to w różnych okresach czasowych. Jak dostawał do domu FSI to zadowolony nie był - nie dość, że za paliwo sam płacił to jeszcze brak osiągów. Kogo byś się nie zapytał - FSI to nieporozumienie. 2.0 jeszcze większe. 150KM i tak samo stoi a pali jeszcze więcej. Przyjemnie dopiero się jeździło Octavią RS 2.0 TFSI - ten silnik przynajmniej miał osiągi, przy spalaniu niewiele większym niż FSI. A TDI 90KM miałem jedno - i nie musiałem jeździć trzema demówkami.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ForestKogo byś się nie zapytał - FSI to nieporozumienie.
Nie twierdzę, że 1,6 FSI jest najlepsze ponieważ nie jest podobnie jak 1,6 MPI i 1,4 TSI to niskobudżetowe silniki z grupy VW. Ale z nich wszystkich najlepszy to jest 1,4 TSI!!!
Tylko problem w tym, że Skoda albo nie traktuje klientów poważnie albo nie może?
Komentarz
-
-
1.4 bardzo fajny silniczek. Jechałem Golfem 140KM - bardzo pozytywne wrażenia. I spalanie też jak na te osiągi akceptowalne. Sam się zastanawiałem na tym Golfem, ale cena trochę wysoka. Tzn. w sumie niska, ale się okazuje, że Golf 6 z tym wyposażeniem jest ok. 3 tys droższy. Także wybór nasuwa się sam. A mogłem kupić Golfa z biksenonami, klimatronikiem, alufelgami, zderzakami Individual TSI 140KM za 63 tys. Ale sobie policzyłem, ze Golf 6 1.4 122KM w wersji Highline, tylko bez ksenonów, bo chyba jeszcze nie ma, wyjdzie ok. 64-65 tys. Diesle są dużo droższe. ok. 10 tys. Także odpada. Myślę, że nie zdążę spalić tyle paliwa, żeby różnica 10 tys się zwróciła. Nie mówiąc już o osiągach.
Komentarz
-
-
W Golfie 6 są tylko 1,4 TSI 122 KM i 1,4 TSI 160 KM ale o ile 122 KM można kupić już w Trendline to 160 KM jest dopiero od Comfortline :?
W każdym razie jeździ się bajecznie(niestety jeździłem również tylko 1,4 TSI 140 KM).
-------------------------
Skorygowałem swój błąd dotyczący od, której wersji dostępny jest silnik 160 KM.
Komentarz
-
-
PiterNZ, mam cennik Golfa VI w pracy i wydaje mi sie,ze 160KM wystepuje
takze w wersji Comfortline...jutro sprawdze.
Ale na pewno 160KM wystepuje na razie tylko z DSG 7b.W manualu go nie kupisz.Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Skorygowałem swój błąd. Oczywiście, że od Comfortline.
Ale różnica w cenie minimalnej i tak jest spora.
1,4 TSI 122 KM Trendline = 63.890 PLN (+550 PLN!!!)
1,4 TSI 160 KM Comfortline = 72.690 PLN (+550 PLN!!!)
P.S. A chciałem kupić O II po FL
Dlaczego Skoda tak zwleka czyżby to były fory dla VW?
Komentarz
-
-
Tylko problem w tym, że Skoda albo nie traktuje klientów poważnie albo nie może?Dlaczego Skoda tak zwleka czyżby to były fory dla VW?
Czego by nie kupić nabijasz jedną kabze, może VW jako VW potrzebuje podkręcić sprzedaż :?:
Śmieszą mnie takie "pretensje do Skody" vs. VW czy Seat na przykład...
Kupuj volkswagena, przecież właśnie po to tak Tobą sterują :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Dobra dobra zeszliśmy na silniki TSI i na GolfaJa też bym wolał 1.4 TSI 140 i Golfa VI (no może) ale jak na razie mam tylko dwa silniki 1.6 MPI i FSI...
Widać przewage MPI (ludzka opinia) ale jak na razie o FSI wypowiedziała się jedna osoba która jeździ autkiem z takim silnikiem. A właśnie jak to jest z awaryjnością? MPI pewnie z racji tego że są to silniki długo produkowane nie posiadają wad "młodzieńczych" a FSI owszem. Napiszcie co najczęściej się psuje w tych obu silnikach na co zwrócić uwagę oraz co trzeba wymienić po iluś tam tysiącach kilometrów (olej, filtry to wiadomo).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ciacho102Napiszcie co najczęściej się psuje w tych obu silnikach na co zwrócić
-2000km padlo kolo magnetyczne
-4500km wymienione sprzeglo
-caly czas tzn do 15000km haczyla jedynka w skrzyni biegow
-potrafil przydzwonic pomimo paliwa 98 oct.
-cos grzechotalo..sporadycznie..przy ruszaniu z duzym obciazeniem..ASO typowalo
lancuch rozrzaduTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ciacho102Napiszcie co najczęściej się psuje w tych obu silnikach
Komentarz
-
-
moj wujek ma bore z 1,6 mpi- autko ma 70 tys przbiegu, 6 lat jedyne co wymienial to zarowkaplus plyny i raz klocki nic wiecej
ja mam jette 1,6 mpi - 6500 km + LPG prins - autko prawie 3 miechy - odpukac - ale jak narazie nicw sumie daje rade
tez chailem TSI
tylko ze nie wloze LPG do niego
pozatym nie widomo jak sie bedzie zachowywalo przy 100 tys km
ogolnie pierwsza wrazenie z TSI poprostu bajka
disel wysiada
Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ciacho102Dobra dobra zeszliśmy na silniki TSI i na Golfasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ForestZamieszczone przez szkodaZamieszczone przez Ciacho102Dobra dobra zeszliśmy na silniki TSI i na Golfasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz