1.6 MPI czy 1.6 FSI?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • _tm_
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2333
    • Superb III (3V3)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #26
    Zamieszczone przez Ciacho102
    Fakt wycofują silniki FSI na rzecz TFSI (czy tak TSI) ale jednak turbo skróci żywotność silnika.
    To jest chyba najgłupszy mozliwy argument. Ile będziesz tym samochodem jeździł ? Załóżmy, że 30 tyś. rocznie. Turbina powinna spokojnie wytrzymać co najmniej do 150 tyś km, czyli masz 5 lat jazdy. Nowa turbina kosztuje ok. 2 tyś zł, więc wydatek tego rzędu raz na 5 lat jest raczej do przełknięcia, a dynamika jest zupełnia inna.
    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
    -------------------------------------------------------------------------
    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

    Komentarz

    • Ciacho102
      Ambiente
      • 2008
      • 132

      #27
      Zamieszczone przez Ziomal
      Zamieszczone przez Ciacho102
      ale jednak turbo skróci żywotność silnika.
      Kto Ci to powiedział ? Dobrze szanowane pojeździ dłużej niż inne wolnossaki. Popatrz na stare rumple 1.6 TD czy pierwsze TDI 1Z dalej jeżdżą.
      Fakt
      Pozdrawiam, Sebastian

      Komentarz

      • palioza
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 417

        #28
        Zamieszczone przez PiterNZ
        Nie mam porównania z 1,6 MPI ale z Nissanem Primerą 1,8 z 2001 r. Dynamika bardzo porównywalna, przebieg 54.400 km i żadnego zamulenia nie odczuwam.
        Co więcej podoba mi się to, że nawet jadąc w 5 osób (2 ok. 100 kg ) ) z pełnym bagażnikiem nie odczuwam spadku dynamiki ))))
        Looo to cos malo czuly jestes ja czuje roznice nawet z 2 pasazerami nie mowiac o 5 i bagazniku
        Szkoda ze nie ma juz od razu tego 1.4 tfsi byloby czym pojechac, na pewno mniejsze spalanie od 1.6 mpi na pewno duzo wiekszy kop i to w calym zakresie obrotow. Po jasna cholere robia jeszcze silniki atmosferyczne, nie jest duzym kosztem wlozenie malej turbawki i jakiestam soft doladowanie, a mozna zmniejszyc silnik przez to... nie rozumiem :-/
        Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

        Komentarz

        • Forest
          Ambiente
          • 2004
          • 133

          #29
          Nie kupuj FSI. Porażka na całej linii. Chyba jeszcze gorszy niż osławiony pięciozaworowy Audi 1.8 125KM. Osiągów nie ma żadnych - nie oszukujmy się, jak na 115 KM to powinno śmigać. A to nawet nie stoi w miejscu. Jest jeszcze gorzej. MPI to przy tym rakieta. Może trochę przesadzam, ale jeździłem kiedyś takim czymś i nigdy więcej. Silnik chodzi jakby zawory miały luzy i miał 3 cylindry, pali jak smok. Mi i moim znajomym nie chciał spalić poniżej 11l/100km. A trzeba go kręcić do końca żeby jako tako przyspieszał. Jak wsiadłem do mojej O1 /TDI 90KM z chipem to nie wiedziałem co się dzieje:-). Różnica znaczna. Także bierz MPI albo skuś się na nowe 1.4 TSI - pali mniej niż FSI i jeździ też o wiele lepiej. Aha, i do FSI trzeba 98 tankować (tak mi się wydaje). Pozdrawiam.

          Komentarz

          • PiterNZ
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 389

            #30
            Ciacho102 mając do wyboru 1,6 MPI lub 1,6 FSI kup zdecydowanie 1,6 FSI.
            Jeżeli możesz 1,4 TSI to oczywiście, że bierz.

            P.S. Forest nie wiem czym jeździłeś ale na pewno nie 1,6 FSI. Jeżeli jakimś zaniedbanym egzemplarzem to tak samo można trafić z 1,6 MPI.

            Komentarz

            • Forest
              Ambiente
              • 2004
              • 133

              #31
              Jeździłem nówką z salonu. Było to demo dealera. Jeździłem trzema różnymi - wszystkie tak samo. Przebiegi miały ok. 5kkm. Także nie były "zaniedbane". Znajomy pracował w salonie Skody - mówił, że gorszego śmiecia od FSI nie ma. Ja to potwierdzam. No chyba, że 1.2 - to paliło jeszcze więcej:-). A osiągi były porównywalne (tylko to była Fabia).

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                MPI albo TSI
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • PiterNZ
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 389

                  #33
                  Zamieszczone przez szkoda
                  MPI albo TSI
                  Tylko 1,4 TSI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                  Dzisiaj jeździłem VW Jetta z silnikiem 1,4 TSI 140 KM po prostu bajka. Ani 1,6 MPI ani 1,6 FSI się do tego nie umywa. Zbiera się od niskich obrotów, świetnie ciągnie

                  Zachorowałem na ten silnik i chyba nie będę czekał aż Skoda raczy łaskawie rozpocząć sprzedaż !!!!!!!!!!!! Super skonfigurowana jak dla mnie oczywiście Jetta powinna przejść za 65-67 tysięcy PLN.

                  Forest moim zdaniem to Twoje potwierdzenie nie jest wiarygodne, coś Ci się wydaje, coś słyszałeś a teraz coś dodajesz, żeby jakoś wybrnąć z tego co sam strzeliłeś :lol:

                  Już pomijam nawet pytanie po co jeździłeś trzema różnymi demówkami i u którego dealera?
                  Jak to się cudownie stało, że wszystkie miały podobny przebieg? Tak z jednej do drugiej tego samego dnia się przesiadałeś?
                  Jak kupowałeś 1,9 TDI też jeździłaś trzema demówkami?

                  Komentarz

                  • Forest
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 133

                    #34
                    PiterNZ, to że jeździsz FSI to nie znaczy że jest najlepszy. Ja wiem czym jeździłem. I nie sugeruj mi, że coś słyszałem. Mój przyjaciel sprzedawał te auta przez 7 lat. I jeździł codziennie do domu autem służbowym. I tak się składa, że ja też tymi autami miałem okazję się przejechać. Także porównanie mam. MPI przy FSI to była strzała. Nie dość, że ciągnął bardziej z dołu to mniej palił. Było to w różnych okresach czasowych. Jak dostawał do domu FSI to zadowolony nie był - nie dość, że za paliwo sam płacił to jeszcze brak osiągów. Kogo byś się nie zapytał - FSI to nieporozumienie. 2.0 jeszcze większe. 150KM i tak samo stoi a pali jeszcze więcej. Przyjemnie dopiero się jeździło Octavią RS 2.0 TFSI - ten silnik przynajmniej miał osiągi, przy spalaniu niewiele większym niż FSI. A TDI 90KM miałem jedno - i nie musiałem jeździć trzema demówkami.

                    Komentarz

                    • PiterNZ
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 389

                      #35
                      Zamieszczone przez Forest
                      Kogo byś się nie zapytał - FSI to nieporozumienie.
                      Nie muszę mam i jeżeli 1,6 MPI ma być strzałą to marna ta strzała. Niezawodna owszem ale z dynamiką to już niekoniecznie.

                      Nie twierdzę, że 1,6 FSI jest najlepsze ponieważ nie jest podobnie jak 1,6 MPI i 1,4 TSI to niskobudżetowe silniki z grupy VW. Ale z nich wszystkich najlepszy to jest 1,4 TSI!!!
                      Tylko problem w tym, że Skoda albo nie traktuje klientów poważnie albo nie może?

                      Komentarz

                      • Forest
                        Ambiente
                        • 2004
                        • 133

                        #36
                        1.4 bardzo fajny silniczek. Jechałem Golfem 140KM - bardzo pozytywne wrażenia. I spalanie też jak na te osiągi akceptowalne. Sam się zastanawiałem na tym Golfem, ale cena trochę wysoka. Tzn. w sumie niska, ale się okazuje, że Golf 6 z tym wyposażeniem jest ok. 3 tys droższy. Także wybór nasuwa się sam. A mogłem kupić Golfa z biksenonami, klimatronikiem, alufelgami, zderzakami Individual TSI 140KM za 63 tys. Ale sobie policzyłem, ze Golf 6 1.4 122KM w wersji Highline, tylko bez ksenonów, bo chyba jeszcze nie ma, wyjdzie ok. 64-65 tys. Diesle są dużo droższe. ok. 10 tys. Także odpada. Myślę, że nie zdążę spalić tyle paliwa, żeby różnica 10 tys się zwróciła. Nie mówiąc już o osiągach.

                        Komentarz

                        • PiterNZ
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 389

                          #37
                          W Golfie 6 są tylko 1,4 TSI 122 KM i 1,4 TSI 160 KM ale o ile 122 KM można kupić już w Trendline to 160 KM jest dopiero od Comfortline :?

                          W każdym razie jeździ się bajecznie (niestety jeździłem również tylko 1,4 TSI 140 KM).

                          -------------------------
                          Skorygowałem swój błąd dotyczący od, której wersji dostępny jest silnik 160 KM.

                          Komentarz

                          • gebek
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1214

                            #38
                            PiterNZ, mam cennik Golfa VI w pracy i wydaje mi sie,ze 160KM wystepuje
                            takze w wersji Comfortline...jutro sprawdze.
                            Ale na pewno 160KM wystepuje na razie tylko z DSG 7b.W manualu go nie kupisz.
                            Tato,tato...czy to auto jest chore?
                            Nie synku...to diesel PD.

                            Honda...the power of dreams.
                            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                            Komentarz

                            • Forest
                              Ambiente
                              • 2004
                              • 133

                              #39
                              Zamieszczone przez gebek
                              jutro sprawdze
                              Nie musisz:-). Masz rację. W Comfortline też.

                              Komentarz

                              • PiterNZ
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 389

                                #40
                                Skorygowałem swój błąd. Oczywiście, że od Comfortline.
                                Ale różnica w cenie minimalnej i tak jest spora.

                                1,4 TSI 122 KM Trendline = 63.890 PLN (+550 PLN!!!)
                                1,4 TSI 160 KM Comfortline = 72.690 PLN (+550 PLN!!!)

                                P.S. A chciałem kupić O II po FL
                                Dlaczego Skoda tak zwleka czyżby to były fory dla VW?

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #41
                                  Tylko problem w tym, że Skoda albo nie traktuje klientów poważnie albo nie może?
                                  Dlaczego Skoda tak zwleka czyżby to były fory dla VW?
                                  Nie wiem, czy kiedyś wreszcie dotrze do wszystkich, że Skoda jest jedną z ośmiu marek grupy VW i że polityka dotyczy całej grupy :?: :lol:
                                  Czego by nie kupić nabijasz jedną kabze, może VW jako VW potrzebuje podkręcić sprzedaż :?:
                                  Śmieszą mnie takie "pretensje do Skody" vs. VW czy Seat na przykład...

                                  Kupuj volkswagena, przecież właśnie po to tak Tobą sterują :lol:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Ciacho102
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 132

                                    #42
                                    Dobra dobra zeszliśmy na silniki TSI i na Golfa Ja też bym wolał 1.4 TSI 140 i Golfa VI (no może) ale jak na razie mam tylko dwa silniki 1.6 MPI i FSI... Widać przewage MPI (ludzka opinia) ale jak na razie o FSI wypowiedziała się jedna osoba która jeździ autkiem z takim silnikiem. A właśnie jak to jest z awaryjnością? MPI pewnie z racji tego że są to silniki długo produkowane nie posiadają wad "młodzieńczych" a FSI owszem. Napiszcie co najczęściej się psuje w tych obu silnikach na co zwrócić uwagę oraz co trzeba wymienić po iluś tam tysiącach kilometrów (olej, filtry to wiadomo).
                                    Pozdrawiam, Sebastian

                                    Komentarz

                                    • gebek
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1214

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Ciacho102
                                      Napiszcie co najczęściej się psuje w tych obu silnikach na co zwrócić
                                      W moim bylym 1.6FSI po przebiegu
                                      -2000km padlo kolo magnetyczne
                                      -4500km wymienione sprzeglo
                                      -caly czas tzn do 15000km haczyla jedynka w skrzyni biegow
                                      -potrafil przydzwonic pomimo paliwa 98 oct.
                                      -cos grzechotalo..sporadycznie..przy ruszaniu z duzym obciazeniem..ASO typowalo
                                      lancuch rozrzadu
                                      Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                      Nie synku...to diesel PD.

                                      Honda...the power of dreams.
                                      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Ciacho102
                                        Napiszcie co najczęściej się psuje w tych obu silnikach
                                        O1 1,6 AKL 135 tys. km - nic, O2 1,6 BSE 63 tys. km - nic. Serwis O1 co 15kkm, O2 wg wskazań QG1. Usterki jakie występowały w O1 i O2 nie miały nic wspólnego z silnikiem - O1 podnośniki szyb, wycieraczki ; O2 świsty, uszczelki drzwi - czyli TTM.

                                        Komentarz

                                        • liroyek
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 620

                                          #45
                                          moj wujek ma bore z 1,6 mpi- autko ma 70 tys przbiegu, 6 lat jedyne co wymienial to zarowka plus plyny i raz klocki nic wiecej
                                          ja mam jette 1,6 mpi - 6500 km + LPG prins - autko prawie 3 miechy - odpukac - ale jak narazie nic w sumie daje rade tez chailem TSI tylko ze nie wloze LPG do niego pozatym nie widomo jak sie bedzie zachowywalo przy 100 tys km ogolnie pierwsza wrazenie z TSI poprostu bajka disel wysiada
                                          Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                          bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                          http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                          Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Ciacho102
                                            Dobra dobra zeszliśmy na silniki TSI i na Golfa
                                            nie bez powodu wycofują te silniki po bardzo krótkiej karierze, chociaż na pewno wpływ ma na to brak możliwości zagazowania i stąd też ludzie niechętnie go kupowali.
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • Big
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 6389

                                              #47
                                              U mnie 1.6 MPI jak na razie (po roku i 2 miesiacach i przejechanych 14 tys. km) zupełnie bezawaryjny jak zreszta i cały samochód
                                              Czarny Elegance

                                              Komentarz

                                              • Forest
                                                Ambiente
                                                • 2004
                                                • 133

                                                #48
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                Zamieszczone przez Ciacho102
                                                Dobra dobra zeszliśmy na silniki TSI i na Golfa
                                                nie bez powodu wycofują te silniki po bardzo krótkiej karierze, chociaż na pewno wpływ ma na to brak możliwości zagazowania i stąd też ludzie niechętnie go kupowali.
                                                Chyba FSI wycofują?

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Forest
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  Zamieszczone przez Ciacho102
                                                  Dobra dobra zeszliśmy na silniki TSI i na Golfa
                                                  nie bez powodu wycofują te silniki po bardzo krótkiej karierze, chociaż na pewno wpływ ma na to brak możliwości zagazowania i stąd też ludzie niechętnie go kupowali.
                                                  Chyba FSI wycofują?
                                                  nooooooooo
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • Grzechos
                                                    Rider
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2008
                                                    • 273

                                                    #50
                                                    Ciacho poczekaj chwilę na TSI, ten 122KM naprawdę fajnie będzie jeździł, a MPI to stary motor, jak nie chcesz auta gazować to sobie odpuść.
                                                    Octavia RS TDI in Race Blue 205KM/443Nm by Tune-up
                                                    H&R springs |OZ Crono HT wheels | EBC brakes on.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...