drgania kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leszekgo
    Classic
    • 2014
    • 1

    #51
    Witam mam Skode 1 99r problem dotyczy drgan kierownicy przy predkosci ok 80 km/h na zimowych oponach dodam ze wywazone były dobrze zmieniłmem na letni nadal drga
    najbardziej jak wchodze w zkret w prawą strone, zmieniłem tarcz, zmieniłem przegob wewnetrzny ,zmieniłmem koncowke sworznia dolnego wahacza wszystko z prawej strony i nadal drga nie wiem co juz moze byc moze ktos doradzi mi co z tym zrobic. Dodam ze wczesniej tego nie miałem w aucie. Pomózcie jak rozwiazac ten problem. Mechanicy przedstawiaja diagnoze,, moze to albo tamto i nie sa pewni ze to rozwiąze problem,,

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #52
      Witam
      Mam dziwny problem z drganiem kierownicy który pojawił sie po wymianie końcówek drążków kierowniczych. Przed wymiana było wszystko ok, samochod jechal z różnymi prędkościami bez żadnych drgan. Teraz przy predkosciach autostradowych oraz podczas przyspieszenia od 90 km/h w górę dosyć wyczuwalne drży kierownica a juz przy 140 drgania wyczuwa sie na kierownicy, fotelu, podłodze.
      Koła wyważone , zamienione przód tył - bez widocznej poprawy.
      Ma ktoś jakiś pomysł co moze być powodem takich drgań ?

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #53
        yunior81, zdejmij każde koło z osobna z auta i spuść powietrze do zera.
        Zobaczysz wtedy ich prawdziwy kształt.
        Miałem taki sam problem z zimówkami Frigo.
        Po spuszczeniu powietrza kształt mocno odbiegał od ideału.
        Bania na obwodzie (niby nieduża) i do tego nierównomierny kształt patrząc po przekroju.
        Jest jeszcze jedna zasada.
        Jeśli chcesz w prosty sposób wyeliminować problem opon/konkretnej opony, upuść powietrza do 1,4 - 1,5 Bara.
        Jeśli drgania będą mniejsze, tzn, że to opona.
        Przy dopompowaniu do 2,5 - 2,6 Bara będzie walić jak z młota pneumatycznego po zawiasie.
        Przeżyłem to na Matadorach MP i kupę lat temu na Tersusach w Polonezie.

        [ Dodano: Sob 06 Wrz, 14 13:14 ]
        Przeguby terkoczą i to najbardziej przy skrętach, więc to raczej nie one.

        [ Dodano: Sob 06 Wrz, 14 13:16 ]
        A propos wyważania.... to nawet jajko można by (teoretycznie ) wyważyć doklejając w odpowiednich miejscach odważniki.... ale nie zmienia to faktu, że nadal będą jajowate.

        [ Dodano: Sob 06 Wrz, 14 13:19 ]
        Można jeszcze spróbować podnieść autko za przód (lub całe na windzie) i puścić je na 4 biegu. W trasie nie jesteś w stanie wszystkiego zaobserwować.
        W warsztacie jeden siedzi za kółkiem, drugi obserwuje.

        Komentarz

        • Czarna_LK
          RS
          • 2014
          • 2255
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #54
          yunior81, Może Ci ktoś coś źle poskręcał przy wymianie. Jedź jeszcze raz i niech sprawdzą.

          Jak już sprawdzisz kółka jak pisał paulob1, to może warto podjechać na geometrie?
          Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

          _______
          Piotr

          Komentarz

          • yunior81
            RS
            • 2010
            • 1657
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #55
            Jesli chodzi o opony to sa nowe Dunlopy z kwietnia tego roku. Problem zaczal sie ewidentnie po wymianie koncowek, przed wszystko bylo OK :? Samochod mial kiedys tam jakies otarcie - lewy przod ale tak jak pisalem przed wymiana szedl jak po szynach. W czwartek jade jeszcze raz na sprawdzenie zobaczymy. Chyba zamontuje te stare koncowki :?

            Komentarz

            Pracuję...