drgania kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jacek
    Classic
    • 2006
    • 6

    drgania kierownicy

    Dzięki .. k

    Co prawda chodziło mi o to czy trzeba coś ustawiać w ESP po wymianie ale juz pytałem w ASO i nic nie trzeba. Standardowa wymiana. A sposób z strzykawkami cool k

    Dzięki ..
  • tusiek
    Classic
    • 2005
    • 6

    #2
    drgania kierownicy

    Witam ponownie na forum. Problem parowania szyb wciąż nie jest rozwiązany. Mam nowy, mały problem. Obebrałem swoją Octavusię w lipcu 2005 r. i do tej pory zrobiłem jakieś 4500 km (przyczyniły się do tego "długie" wakacje) ale nie w tym rzecz. Juz podczas wyjazdu do Chorwacji zauwazyłem, że przy przyśpieszaniu w przedziale 100 do 130 km/h drga kierownica, a przy hamowaniu najsilniej przy 80 km/h, a przy tym ściąga delikatnie w lewą stronę. Po powrocie do kraju zajechałem do serwisu-wsiadł ekspert - przejechał się i stwierdził, że rzeczywiście są te objawy. Zgodnie z jego informacją sprawdzili ciśnienie w oponach, wyważyli przód (18 zł - ach ta gwarancja) i wszystko jest O.K. Wyjechałem i zrobiłem jakieś 5 km i stwierdziłem, że ani jeden ani drugi problem nie zniknął. Po powrocie do serwisu zabrałem na jazdę tegoż eksperta i stwierdził, że te objawy które są to on by narazie zostawił i generalnie nie da się ich usunąć. Aha zapomniałem dodać, że kierownica jest delikatnie przekrzywiona w prawo. Przyznam, że nie jeździełem dieslem jakieś 10 lat i może to normalne że kierownica drży ale co z tym ściąganiem. Dodam że jeżdże na Matadorach (już zdąrzyłem się zorientować że są do bani). Co zrobić? Przyznam że jestem trochę wkurzony bo to już drugi raz jak mam problemy z nowym autem, przy pierwszym doprowadziłem do wymiany egzemplarza (Reanult Clio) - ale po jakich przebojach.HELP, zapomniałem dodać, że żońcia przyznała się iż parę dni po odbiorze autka zaliczyła sporą dziurę

    Komentarz

    • Jackal
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2004
      • 758

      #3
      przekrzywiona kierownica + spora dziura = geometria

      a te drgania to moga byc od matadorow, ktos o tym pisal wczesniej
      bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
      Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
      Perfect service by DobryGrzesWawa

      Komentarz

      • Aligator
        Ambiente
        • 2004
        • 162

        #4
        masz reklamację więc reklamuj do skutku ... może się uda

        jeśli chodzi o geometrię, to mnie się nie udało pojechałem w końcu do Dudy w Ochojcu pomierzył, złapał się za głowę i ustawił tak jak ma być
        www.dynosoft.pl

        Komentarz

        • Kmab
          Rider
          • 2005
          • 269

          #5
          Ja też jeżdżę z przekrzywioną kierownicą i mam drgania przy 130-140 i ściąga w prawo. Byłem w ASKO chyba ponad miesiąc temu - poprawili coś, dali wydruk że jest wszystko o.k. a efekt jak był tak jest. Może sie ciężarek oderwał od koła, nie mam pojęcia. Pojade niebawem na wyważanie ponowne.
          Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

          Komentarz

          • misiekwaw
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7715
            • Ford

            #6
            Zamieszczone przez Kmab
            Ja też jeżdżę z przekrzywioną kierownicą i mam drgania przy 130-140 i ściąga w prawo. Byłem w ASKO chyba ponad miesiąc temu - poprawili coś, dali wydruk że jest wszystko o.k. a efekt jak był tak jest. Może sie ciężarek oderwał od koła, nie mam pojęcia. Pojade niebawem na wyważanie ponowne.
            drgania to raczej nie od geometrii :wink: natomiast jeżeli z poprzestawianą geometrią jeździłeś na tyle długo, ze się trochę krzywo zjechały opony, to po poprawnym ustawieniu geometrii i tak będzie ściagać :idea:
            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
            http://www.disi-tune.pl
            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
            Był WRX
            Była Octa

            Komentarz

            • Radkow
              Rider
              • 2004
              • 299

              #7
              Najlatwiej sprawdzic opony, zakladaja kola z przodu lewe na prawo, prawe na lewo. Jesli zacznie sciagac w druga strone, to znaczy, ze to wina opon. Mialem tak kiedy w Vectrze, zrobilem zbierzonosc, geometrie, zawieszenie, a pozniej okazalo sie, ze to tylko wina opon
              Pozdrawiam
              Radek

              Komentarz

              • neck99
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1326

                #8
                U mnie po wymianie zawiechy ... też w okolicach 100- 130 drgało. Zrobiłem geometrie i dalej drgało ale juz mniej. Wywazyłem i dopompowałem kola i juz okej.

                Koleś od geometri powiedzial ze jak w przedziale 100-130km/h drga to jest to ksiązkowy przypadek zle wyważonych kół.
                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                Komentarz

                • adik_s
                  Rider
                  • 2005
                  • 259

                  #9
                  Dodam że jeżdże na Matadorach (już zdąrzyłem się zorientować że są do bani
                  u mnie drgało przy wiekszych predkosciach czyli jakies 160-180 - tak stwierdzil moj tata - ja jeżdże wolniej :P - i przy hamowaniu tak do 110, przy nizszych juz nie, w ASO powiedzieli, ze tarcze hamulcowe są do wymiany, a tak sie przypadkiem niechcąco złożyło, że to nie podlega gwarancji wiec panowie krzykneli chyba coś ok 1tyś zł... Po wymiania matadorów problem zniknął nie chce byc zlym prorokiem ale jak tylko zauwazysz/wyczujesz, że robią sie guzy od razu jedz do wulkanizacji żeby sie upewnic i wal do ASO zeby wymieniali opony, później powiedzą,że już są zjechane ... (skąd ja to znam :evil: :evil: :evil: )

                  Komentarz

                  • Golfista
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 183

                    #10
                    Re: drgania kierownicy

                    Zamień opony tył=przód, ew. możesz miecjuż walniętą sztyce - tą część ukłądu kierowniczego od kieronicy do przekłądni - ja wymieniałem w Golfie 4 na gwarancji i w Skodzie wiem, ze tez to pada....

                    Ale masz trochę za mały przebieg - u mnie w Golfie padło po >> 40 tyś km.

                    Stawiam na:
                    1. Opony
                    2. Felgi (brud/zły cięzarek)
                    3. Geometria
                    Pozdrawiam Bartek.

                    Current: Honda Civic
                    Ex: O1

                    Komentarz

                    • Martinez
                      L&K
                      • 2004
                      • 1366
                      • Audi

                      #11
                      Dodam łożysko, tarcze i przeguby!!
                      Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                      teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                      czarna AR 156 1.8 T.Spark

                      Komentarz

                      • raadek_71
                        Drive
                        • 2005
                        • 50

                        #12
                        Zamieszczone przez adik_s
                        Dodam że jeżdże na Matadorach (już zdąrzyłem się zorientować że są do bani
                        u mnie drgało przy wiekszych predkosciach czyli jakies 160-180 - tak stwierdzil moj tata - ja jeżdże wolniej :P - i przy hamowaniu tak do 110, przy nizszych juz nie, w ASO powiedzieli, ze tarcze hamulcowe są do wymiany, a tak sie przypadkiem niechcąco złożyło, że to nie podlega gwarancji wiec panowie krzykneli chyba coś ok 1tyś zł... Po wymiania matadorów problem zniknął nie chce byc zlym prorokiem ale jak tylko zauwazysz/wyczujesz, że robią sie guzy od razu jedz do wulkanizacji żeby sie upewnic i wal do ASO zeby wymieniali opony, później powiedzą,że już są zjechane ... (skąd ja to znam :evil: :evil: :evil: )
                        Co do wymiany tarcz... niby nie ma na to gwarancji.., ale ja przy 30.000 się uparłem, że to zbyt mało, że tarcze były od początku bardzo kiepskie i servis wymienił mi je gratis. Za klocki musiałem sam zapłacić... Wg moich doświadczeń tarcze powinny wytrzymać min. 100 kkm. Jednak po 50 kkm może pojawić się zjawisko drżenia kierownicy podczas hamowania...

                        OCTAVIA 1,9 TDI 90KM

                        Komentarz

                        • Marker26
                          Ambiente
                          • 2004
                          • 133

                          #13
                          Witam !!!

                          Jeśli chodzi o słynne Matadory to uciekaj z nimi jak najszybciej, ja walczyłem z servisem i nic z tego. Części gumowe nie podlegają gwarancji a opony jak będą miały guzy to normalne bo producent "wspaniałych" matadorów dopuszcze 11 wybrzuszeń na oponie. Ja miałem dokładnie ten sam problem i skończyło się wymianą opon na nowe bo szkoda układu jezdnego. Stare oddałem koledze do opla omegi i jest bardzo zadowolony.
                          Aha po 1 roku nie będą juz chcieli wogóle z Tobą rozmaiać na temat opon.

                          Oprócz drżenia w kierownicy miałem jeszcze słyszalne wyraźne bicie pomiedzy prędkościami 40-60 km/h i 120- 140. teraz za to mam problem z drżeniem kierownicy przy hamowaniu ale to pewnie wina jeszcze ori klocków i tarcz, dodam że zrobiłem na nich 58tysi. ale w końcu będę musiał uśmiechnąć się do kolegi Nexusa i zakupić nowe :diabelski_usmiech.

                          Pozdrówki
                          1.9TDI "AHF"
                          Master's Tuning

                          Komentarz

                          • Kmab
                            Rider
                            • 2005
                            • 269

                            #14
                            U mnie na drżenie pomogło ponowne wyważenie. Skądinąd dziwna sprawa, że po 5000 tys. od założenia opon się rozjechało wyważenie. Może to od felg zależy :?: :idea:
                            Na ściąganie pomogła zamiana opon prawe-lewe przód. Samochód jeździł trochę czasu ze złą zbieżnością i dokładnie tak jak MisiekWAW pisał, krzywo się zjechały opony.
                            Cała operacja kosztowała mnie 10 zł, na trasie koło Słupska i było to jedno z najlepiej zainwestowanych dziesięciu złotych w życiu
                            Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                            Komentarz

                            • Mirosław Brożyń
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 147

                              #15
                              Kurcze u mnie tez jest delikatne bicie, i słyszalne takie pykanie ale kierownica na razie nie drży . Raz już wyważałem opony i troche pomogło ale ostatnio to sie znowu nasiliło.gadłem z arkiem i mamy zmienic koła to sie zobaczy czy to o to chodzi . :idea:
                              a jak nie to skocze do Opacza do serwisu bo za pare dni gwarancja mio sie kończy
                              KOLEJNY ZADOWOLONY Z SERWISU DOBRYGRZESWAWA

                              Komentarz

                              • Arek
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 3143

                                #16
                                gadłem z arkiem i mamy zmienic koła to sie zobaczy czy to o to chodzi
                                zrobi sie w srode bo jutro spot :diabelski_usmiech
                                -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                Komentarz

                                • Lechul
                                  Classic
                                  • 2005
                                  • 15

                                  #17
                                  Witam! Drgania mojej kiery są innego rodzaju. Powyżej 120km/h dostaje trzęsiawki ale tylko w czasie dodawania gazu. Odpuszczam gaz i problem znika. Kto ma "pomysła" co to może być? Stawiałbym na półosie ale pewności nie mam. Przy hamowaniu też drga.
                                  Pozdrawiam.

                                  Komentarz

                                  • Arek
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 3143

                                    #18
                                    a moze poduszki pod silnikiem albo skrzynią??
                                    -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                    Komentarz

                                    • Masmo
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1145

                                      #19
                                      Re: drgania kierownicy

                                      Zamieszczone przez tusiek
                                      .....wyważyli przód (18 zł - ach ta gwarancja) i wszystko jest O.K. Wyjechałem i zrobiłem jakieś 5 km i stwierdziłem, że ani jeden ani drugi problem nie zniknął. ....
                                      Niestety większość warsztatów potrafi tylko wyważyć koła i niewiele warsztatów optymalizuje oponę względem felgi by usunąć defekty geometryczne układu felga-opona. A część opon zwłascza tych z niskiej półki jest obrzydliwie krzywa i z mojego doświadczenia to jest przyczyna 70 % problemów z drganiami kierownicy. Dalsze 15 % to tarcze-klocki hamulcowe a 15 % to pozostałe usterki.
                                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                      Komentarz

                                      • Lechul
                                        Classic
                                        • 2005
                                        • 15

                                        #20
                                        Po problemie! Pomogło wyważenie. Swoją drogą wielkie zdziwienie jednego oponiarza z efektów pracy innego. Koło wyważone a po dwóch tygodniach niedowaga 15 na zewnątrz i 45 wewnątzr. Samo sie tak spieprzyć nie mogło. Pozdrawiam.

                                        Komentarz

                                        • Mirosław Brożyń
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 147

                                          #21
                                          czołem.
                                          Matadory o kant dupy potłuc
                                          co do tych drgan to właśnie opony , zamieniłem dzisiaj na inne koła i wporzo sie jeździ,
                                          Ile może kosztowac komplet jakiś dobrych opon na 16 " stalowe? :?:
                                          KOLEJNY ZADOWOLONY Z SERWISU DOBRYGRZESWAWA

                                          Komentarz

                                          • Arek
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 3143

                                            #22
                                            na 16 " stalowe
                                            Mirku te Twoje blaszaki to sa 15"
                                            -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                            Komentarz

                                            • Mirosław Brożyń
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 147

                                              #23
                                              źle mi sie napisało
                                              KOLEJNY ZADOWOLONY Z SERWISU DOBRYGRZESWAWA

                                              Komentarz

                                              • mwisniak
                                                Drive
                                                • 2005
                                                • 97

                                                #24
                                                Witam

                                                Zamieszczone przez Lechul
                                                Witam! Drgania mojej kiery są innego rodzaju. Powyżej 120km/h dostaje trzęsiawki ale tylko w czasie dodawania gazu. Odpuszczam gaz i problem znika. Kto ma "pomysła" co to może być? Stawiałbym na półosie ale pewności nie mam. Przy hamowaniu też drga.
                                                Pozdrawiam.
                                                Cały czas przerabiam temat drgań i mogę się pochwalić pewnymi sukcesami.
                                                Te przy dodawaniu gazu (o jakich wspomina lechu) - u mnie z prawej strony - zostały usunięte po wymianie przegubów (obu) w prawej półosi. Jak ręką odjął. Tu należą się wielkie podziękowania dla ASO Inter-Auto na Zakopiance w Krakowie. (p. Jacek Lasoń i Wiesław Nowak). W celu zdiagnozowania poroblemu najpierw podstawiali swoje półosie, a nastepnie wymienili tylko to co było źródłem drgań.
                                                Niestety znów zaczyna mi coś bardzo wkurzająco drgać, tym razem z lewej strony.
                                                Mogą to być lewe przeguby lub - smuteczek - dwumasowe koło zamachowe :-(((
                                                Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                                                Komentarz

                                                • tompol
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 410

                                                  #25
                                                  Lechul, a co to znaczy, że bije z lewej lub z prawej strony? Jak ty to rozpoznajesz? U mnie też jest taki objaw, ale nie mam bladego pojęcia jak można wyczuć stronę po której powstają bicia. A u mnie to pewnie koło dwumasowe (w odróżnieniu od Ciebie mam nadzieję :twisted: , bo z innego powodu będzie pewnie wymieniane i mam nadzieję upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu.) :diabelski_usmiech
                                                  srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...