ok dziękuję kolego kowal 2002 przynajmniej wiem już na czym stoję raczej słucham
[O2] Octavia II BXE podsumowanie roczne... krótkie :)
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
[O2] Octavia II BXE podsumowanie roczne... krótkie :)
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
[O2] Octavia II BXE podsumowanie roczne... krótkie
tym razem od początku pod opieką TYLKO i WYŁĄCZNIE dobregogrzesiawawa
przejechane 40kkm, od początku na tym samym lajtowym programie (jeszcze trochę :twisted: )
średnie spalanie 7,19L/100km (prawie samo miasto)
i co tu można napisać, nic się nie zepsuło, nic się nie urwało, nic nie trzeszczy...
jeden minus -> strasznie szybko lecą (wichrują się) tarcze z przodu, w porównaniu z BKD straszna kupa...
generalnie
o rany , Misiek się tam rozpisał w swoim podsumowaniu, że może też coś dopiszę
tyle, że nie mam tak ciekawego auta a jak się jeździ O2 każdy wie
no ale może kilka rzeczy:
Zastanawiałem się czy to napisać, bo różnie może to być odebrane ale jak ktoś mnie choć trochę poznał to wie, że RACZEJ nie ściemniam, więc: ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyboru najtańszej wersji wyposażenia, naprawdę to nie jest racjonalizacja, każdy niech sobie myśli co chce, ale mając bezpośrednie porównanie do elegance'a naprawdę mogę tak z czystym sumieniem powiedzieć. Oczywiście fajnie jest mieć różne tam bajery, ale ja mając raczej je wszystkie w 3 czy 4 autach wstecz, po prostu wyrobiłem sobie zdanie czego używam a czego nie i jak ktoś ma jakieś rozterki budżetowe, to właśnie do takich osób kieruję to spostrzeżenie, naprawdę możecie się nie łamać, OII spokojnie daje radę również w najtańszej wersji.
Mi, tak jak pewnie wielokrotnie zaznaczałem wcześniej, brakowało tego schowka pod szybą, więc go sobie sprawiłem, a poza tym nie mam uwag, być może jest tak, dlatego, że to auto dla mnie, nie wożę nim ani dzieci, ani baby, psa, nikogo, 99,9% czasu jeżdżę sam do tego być może mam małe wymagania, enyłej jest tak jak napisałem, a jak ktoś ma zamiar błyszczeć chromowaną gałką... to tyle odnośnie wyposażenia.
Nie znaczy to wszakże, że nie brakuje mi jakichś rzeczy, może nie tyle związanych z wyposażeniem, co raczej z wersją silnikową, otóż, okazuje się, że BXE vs. BKD to niestety nieco inne "wyposażenie techniczne" i tutaj zaczynamy rozmowę o ważnych rzeczach:
Mianowicie, jeżeli chodzi o zawieszenie i hamulce to może nie jest to PRZEPAŚĆ, ale w porównaniu do tego co jest w BKD jest to bardzo duża i zasadnicza różnica.
Zawieszenie w BXE jest bardziej miękkie co akurat ja zaliczam na minus i jeżeli chodzi o hamulce to też jest to IMHO różnica KLASY.
Oczywiście jest tak, że jak ktoś wsiada do BXE to "jest OK", ale mająć porównanie niestety już tak różowo to nie wygląda bo ja wiem, że może być DUŻO lepiej pod tymi względami. Dlatego też, zawias i hamulce pójdą do roboty przy pierwszej możliwej okazji.
Muszę też przy okazji zaznaczyć, że ani zawias ani heble ANI RAZU w ciągu tych 40kkm nie postawiły mnie w sytuacji podbramkowej, więc może to są moje subiektywne odczucia, ale takie właśnie są.
DSG - tego też mi brakuje, ale auto zostało kupione z myślą o troszkę bardziej hardkorowych modach i stąd ten wybór, mam też nadzieje, że wkrótce przyjdzie na nie czas, bo też prawda jest taka, że standardowy lajtowy mod zapewnia minimum, żeby nie czuć już było specjalnego dyskomfortu przy włączaniu się do ruchu , ale ciągle jest to minimum, chociaż auto w konfrontacjach live myślę, że dość dzielnie, mimo wszystko się spisuje
Aaaaaaaaa, jedna rzecz - skrzynia 5b - no tutaj niestety w aucie chociażby po takim programie jak mam ja ujawnia się brak "szóstki" na trasie, auto ma już tyle mocy, że zapięcie kolejnego przełożenie wydawałoby się wręcz naturalne, ale... nie ma go
Jest to trochę niewygodne w trasie, bo wiadomo, że można byłoby utrzymywać dość wysoką prędkość "przelotową", ale obroty na to nie pozwalają, chociaż... jak się nad tym zastanowić, to może i dobra rzecz
Na pewno "szóstka" by się jednak przydała.
Chyba tyle.
Jeżeli chodzi o stronę "kosztową" to zabijcie, ale ni cholery nie pamiętam
Standardowe wymiany oleum (Motul), filtrów i raz te badziewne tarcze z klockami, ceny ogólnie znane, więc nie ma się co rozwodzić.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
i co :roll: i to juz :?: :lol: :zlosnik: całe podsumowanie :?: ale tandeta :szeroki_usmiechTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
lipa :!: :szeroki_usmiech
[ Dodano: Wto 23 Gru, 08 19:50 ]
Zamieszczone przez Ziomalszkoda, Biała po programie lepiej jeździ niż kiedyś Złota na serii ?
ale myślę, że tak, po konfrontacjach z innymi BKD na serii :twisted:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
:szeroki_usmiechTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ARobertszkoda ..zaciekawiła mnie ta kwestia zawieszenia. Wiesz może jakie to są różnice ?
dlatego pójdzie zawias od BKD albo RSki, albo... Grześ na pewno coś wymyśli z arsenału KONI
niestety szczegółów technicznych nie znam, wiem za to organoleptycznie jaka to różnica.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Przyzwyczaili, no moze i tak. Ja np z tych schowkow nie korzystam. Tego pod szyba, jakby nie bylo, to nawet bym tego nie odczul. Hamulce, te w BKD uwazam za dobre, ale w OI mialem lepsze i tego mi brakuje. Z 6 biegu wszyscy sie smieja, a tego mi naprawde brakowalo. Albo zeby 4 i 5 bieg w OI byly inaczej zestopniowane.
Znalazlbym rzeczy, ktorych bym sie tez chetnie pozbyl Tak wiec taki zachwycony to nie jestem.
Komentarz
-
-
lepsze jest wrogiem dobrego :PTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftNo to BXE wychodzi na to, to taki w sumie AXR tylko, ze wiekszej budzie. Slabe heble, sredni zawias
ani heble, ani zawias nie są słabe, tylko gorsze niż w BKDsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackspotZamieszczone przez gebekBXE ma tarcze 280/22,a BKD 288/25Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Szkoda, czyli każdy silnik ma inaczej zestrojone zawieszenie ? Mi w salonie mówili że dizel czy benzyna słaba czy 160 KM to zawieszenie jest jedno. A mażyłoby mi się trochę więcej komfortu i raczej wolałbym mniejszy profil na oponach a bardziej miękkie zawieszenie niż odwrotnie. Podobnoż utwardzić to nie problem, ale zmiękczyć ?
No chyba że się zadłużę i wezmę Superba.
Komentarz
-
Komentarz