[O2] Octavia II BXE podsumowanie roczne... krótkie :)

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    [O2] Octavia II BXE podsumowanie roczne... krótkie :)

    ok dziękuję kolego kowal 2002 przynajmniej wiem już na czym stoję raczej słucham
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    [O2] Octavia II BXE podsumowanie roczne... krótkie

    tym razem od początku pod opieką TYLKO i WYŁĄCZNIE dobregogrzesiawawa

    przejechane 40kkm, od początku na tym samym lajtowym programie (jeszcze trochę :twisted: )
    średnie spalanie 7,19L/100km (prawie samo miasto)
    i co tu można napisać, nic się nie zepsuło, nic się nie urwało, nic nie trzeszczy...
    jeden minus -> strasznie szybko lecą (wichrują się) tarcze z przodu, w porównaniu z BKD straszna kupa...
    generalnie



    o rany , Misiek się tam rozpisał w swoim podsumowaniu, że może też coś dopiszę
    tyle, że nie mam tak ciekawego auta a jak się jeździ O2 każdy wie
    no ale może kilka rzeczy:

    Zastanawiałem się czy to napisać, bo różnie może to być odebrane ale jak ktoś mnie choć trochę poznał to wie, że RACZEJ nie ściemniam, więc: ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyboru najtańszej wersji wyposażenia, naprawdę to nie jest racjonalizacja, każdy niech sobie myśli co chce, ale mając bezpośrednie porównanie do elegance'a naprawdę mogę tak z czystym sumieniem powiedzieć. Oczywiście fajnie jest mieć różne tam bajery, ale ja mając raczej je wszystkie w 3 czy 4 autach wstecz, po prostu wyrobiłem sobie zdanie czego używam a czego nie i jak ktoś ma jakieś rozterki budżetowe, to właśnie do takich osób kieruję to spostrzeżenie, naprawdę możecie się nie łamać, OII spokojnie daje radę również w najtańszej wersji.

    Mi, tak jak pewnie wielokrotnie zaznaczałem wcześniej, brakowało tego schowka pod szybą, więc go sobie sprawiłem, a poza tym nie mam uwag, być może jest tak, dlatego, że to auto dla mnie, nie wożę nim ani dzieci, ani baby, psa, nikogo, 99,9% czasu jeżdżę sam do tego być może mam małe wymagania, enyłej jest tak jak napisałem, a jak ktoś ma zamiar błyszczeć chromowaną gałką... to tyle odnośnie wyposażenia.

    Nie znaczy to wszakże, że nie brakuje mi jakichś rzeczy, może nie tyle związanych z wyposażeniem, co raczej z wersją silnikową, otóż, okazuje się, że BXE vs. BKD to niestety nieco inne "wyposażenie techniczne" i tutaj zaczynamy rozmowę o ważnych rzeczach:

    Mianowicie, jeżeli chodzi o zawieszenie i hamulce to może nie jest to PRZEPAŚĆ, ale w porównaniu do tego co jest w BKD jest to bardzo duża i zasadnicza różnica.
    Zawieszenie w BXE jest bardziej miękkie co akurat ja zaliczam na minus i jeżeli chodzi o hamulce to też jest to IMHO różnica KLASY.
    Oczywiście jest tak, że jak ktoś wsiada do BXE to "jest OK", ale mająć porównanie niestety już tak różowo to nie wygląda bo ja wiem, że może być DUŻO lepiej pod tymi względami. Dlatego też, zawias i hamulce pójdą do roboty przy pierwszej możliwej okazji.
    Muszę też przy okazji zaznaczyć, że ani zawias ani heble ANI RAZU w ciągu tych 40kkm nie postawiły mnie w sytuacji podbramkowej, więc może to są moje subiektywne odczucia, ale takie właśnie są.

    DSG - tego też mi brakuje, ale auto zostało kupione z myślą o troszkę bardziej hardkorowych modach i stąd ten wybór, mam też nadzieje, że wkrótce przyjdzie na nie czas, bo też prawda jest taka, że standardowy lajtowy mod zapewnia minimum, żeby nie czuć już było specjalnego dyskomfortu przy włączaniu się do ruchu , ale ciągle jest to minimum, chociaż auto w konfrontacjach live myślę, że dość dzielnie, mimo wszystko się spisuje

    Aaaaaaaaa, jedna rzecz - skrzynia 5b - no tutaj niestety w aucie chociażby po takim programie jak mam ja ujawnia się brak "szóstki" na trasie, auto ma już tyle mocy, że zapięcie kolejnego przełożenie wydawałoby się wręcz naturalne, ale... nie ma go
    Jest to trochę niewygodne w trasie, bo wiadomo, że można byłoby utrzymywać dość wysoką prędkość "przelotową", ale obroty na to nie pozwalają, chociaż... jak się nad tym zastanowić, to może i dobra rzecz
    Na pewno "szóstka" by się jednak przydała.
    Chyba tyle.

    Jeżeli chodzi o stronę "kosztową" to zabijcie, ale ni cholery nie pamiętam
    Standardowe wymiany oleum (Motul), filtrów i raz te badziewne tarcze z klockami, ceny ogólnie znane, więc nie ma się co rozwodzić.
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      szkoda, Biała po programie lepiej jeździ niż kiedyś Złota na serii ?
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        i co :roll: i to juz :?: :lol: :zlosnik: całe podsumowanie :?: ale tandeta :szeroki_usmiech
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • Dzida
          RS
          • 2006
          • 2253

          #5
          Zamieszczone przez MisiekWAW
          i co :roll: i to juz :?: :lol: :zlosnik: całe podsumowanie :?: ale tandeta :szeroki_usmiech
          ROTFL :lol: :lol: :lol: :lol:

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            lipa :!: :szeroki_usmiech

            [ Dodano: Wto 23 Gru, 08 19:50 ]
            Zamieszczone przez Ziomal
            szkoda, Biała po programie lepiej jeździ niż kiedyś Złota na serii ?
            a ja wiem :?: :!: :szeroki_usmiech
            ale myślę, że tak, po konfrontacjach z innymi BKD na serii :twisted:
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              no dobra, trochę jeszcze dopisałem
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #8
                :szeroki_usmiech
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • pantol
                  Elegance
                  • 2004
                  • 754

                  #9
                  szkoda, ale się rozpisałeś ... no ile można lać wode, ile. :?:
                  :wink:
                  Jarek "Vinci"

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    no mówię własnie, co tu dużo gadać :szeroki_usmiech
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • ARobert
                      Rider
                      • 2008
                      • 254
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      szkoda ..zaciekawiła mnie ta kwestia zawieszenia. Wiesz może jakie to są różnice ? Myślałem, że poza wersjami limitowanymi to reszta jest podobnie zestrojona. Osobiście tez wolałbym nieco twardziej niż to co oferuje np 1.6BSE w Classic/Mint.

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez ARobert
                        szkoda ..zaciekawiła mnie ta kwestia zawieszenia. Wiesz może jakie to są różnice ?
                        wiem, BXE liftbek ma bardziej miękkie niż BKD kombi
                        dlatego pójdzie zawias od BKD albo RSki, albo... Grześ na pewno coś wymyśli z arsenału KONI
                        niestety szczegółów technicznych nie znam, wiem za to organoleptycznie jaka to różnica.
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8029
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          szkoda, masz przebieg o 2.5kkm większy od mojej OII i powiem Ci że trochę dziwi mnie twoja opinia o zawiasie, że jest miękki w BXE. Może to odczucie subiektywne ale dla mnie jest ona zbyt sztywna.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez AdamB
                            Może to odczucie subiektywne
                            No a jakie mogłoby być, DLA MNIE jest zdecydowanie zbyt miękka
                            BKD pod tym względem idealna IMO.
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              To BXE ma inne hamulce od BKD?? No to BXE wychodzi na to, to taki w sumie AXR tylko, ze wiekszej budzie. Slabe heble, sredni zawias, ta skrzynia 5 biegow w OI zaczynala mnie denerwowac szczegolnie w trasie. Silnik "wyje" przy tych 160, a jakby mial 6 skrzynie, to by byla cisza :twisted:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8029
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Oj widzę że koledzy się do dobrego przyzwyczaili i zaczynają przepierdywać
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Przyzwyczaili, no moze i tak. Ja np z tych schowkow nie korzystam. Tego pod szyba, jakby nie bylo, to nawet bym tego nie odczul. Hamulce, te w BKD uwazam za dobre, ale w OI mialem lepsze i tego mi brakuje. Z 6 biegu wszyscy sie smieja, a tego mi naprawde brakowalo. Albo zeby 4 i 5 bieg w OI byly inaczej zestopniowane.

                                  Znalazlbym rzeczy, ktorych bym sie tez chetnie pozbyl Tak wiec taki zachwycony to nie jestem.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • gebek
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1214

                                    #18
                                    BXE ma tarcze 280/22,a BKD 288/25
                                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                    Nie synku...to diesel PD.

                                    Honda...the power of dreams.
                                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                    Komentarz

                                    • misiekwaw
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7715
                                      • Ford

                                      #19
                                      lepsze jest wrogiem dobrego :P
                                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                      http://www.disi-tune.pl
                                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                      Był WRX
                                      Była Octa

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        No to BXE wychodzi na to, to taki w sumie AXR tylko, ze wiekszej budzie. Slabe heble, sredni zawias
                                        nie no, spokojnie, nie przesadzajmy :lol:
                                        ani heble, ani zawias nie są słabe, tylko gorsze niż w BKD
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • blackspot
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 291

                                          #21
                                          Zamieszczone przez gebek
                                          BXE ma tarcze 280/22,a BKD 288/25
                                          A jak wygląda sprawa zacisków i klocków? Są te same?
                                          Powered by Rogalotti + DSG

                                          Komentarz

                                          • misiekwaw
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7715
                                            • Ford

                                            #22
                                            Zamieszczone przez blackspot
                                            Zamieszczone przez gebek
                                            BXE ma tarcze 280/22,a BKD 288/25
                                            A jak wygląda sprawa zacisków i klocków? Są te same?
                                            jeżeli jest analogicznie jak w O1 (a najprawdopodobniej tak) to i zaciski i tarcze i klocki są inne
                                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                            http://www.disi-tune.pl
                                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                            Był WRX
                                            Była Octa

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              są inne
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • andriu21tg
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2008
                                                • 1499

                                                #24
                                                dla mnie tez jest za twarda... choc na zimowych kapciach ze stalowymi kolami jest min lepiej ale jak w lato zaloze alusy to czuc kazdy kamień.. ale jak sie niema co sie lubi to sie lubi co sie ma

                                                Komentarz

                                                • JOY
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 641

                                                  #25
                                                  Szkoda, czyli każdy silnik ma inaczej zestrojone zawieszenie ? Mi w salonie mówili że dizel czy benzyna słaba czy 160 KM to zawieszenie jest jedno. A mażyłoby mi się trochę więcej komfortu i raczej wolałbym mniejszy profil na oponach a bardziej miękkie zawieszenie niż odwrotnie. Podobnoż utwardzić to nie problem, ale zmiękczyć ?
                                                  No chyba że się zadłużę i wezmę Superba.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...