Akurat doświetlanie zakrętów przeciwmgłowymi też całkiem wyłączyłem (to trzeba już przy pomocy VCDS). Owszem, jeśli ma się włączone tzw światła dzienne i przełącznik na "0" to świecą tylko mijania i pozycje i nic innego się nie dzieje. Dopiero na "AUTO" jak jest ciemno lub w pozycji "światła mijania" działają skręcające się xenony i corner p mgłowymi. No ale w czasie deszczu czy jak jest szarówka to mijania też używam no to po co mają działać te wszystkie gadżety. W ładne dni i tak nie używam świateł w ogóle bo wychodzę z założenia, że jak ktoś nie widzi samochodu w słoneczny dzień to absolutnie powinien zwrócić prawo jazdy do wydziału komunikacji.
[O1] Zimowy dylemat
Zwiń
X
-
[O1] Zimowy dylemat
Ostatnio było trochę czasu i czytając różne posty na temat klimatyzacji zaczęło mnie nurtować pytanie. Skoro oczywista jest konieczność używania, a przynajmniej włączania klimy w zimie to jak to zrobić jeżeli poniżej 5 stopni na polu nie załącza się sprężarka ? Czy sam tryb auto przy mocno ujemnych temperaturach zapewni profilaktyczne smarowanie układu?
Jeśli było to nie wieszajcie ale jakoś nie mogłem znaleźć konkretów na ten temat ops:
-
-
Możesz wjechac do jakiegoś ciepłego garażu bądź podgrzać czujnik temperatury
Zamieszczone przez radeknCzy sam tryb auto przy mocno ujemnych temperaturach zapewni profilaktyczne smarowanie układu?Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodadaj sobie spokój z wjeżdżaniem gdziekolwiek, żeby klimę odpalić, po prostu nie myśl o tym
Fakt jest taki, że jak ktoś nie ma możliwości to czeka na łaske pogody :lol:
Przyznam, że sam stosuję zasadę, którą wyżej przedstawił szkoda :PElegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Czyli zakładając, że nie wjeżdżamy autem do domu i nie zabieramy czujnika temperatury wieczorem pod kołderkę jedynym rozwiązaniem wydaje się być stosowanie "Prawa Szkody" i oczekiwanie na odwilż :wink:
A tak na poważnie trochę to nielogiczne, ciekaw jestem czy w innych autach jest tak samo ?
Komentarz
-
-
radekn, założę się że większość użytkowników aut nie włącza klimy w zimę i nić im sie tam nie dzieję. Na lato jak znalazł - wystrczy wyczyścić i gitara
Również uważam że za dużo do głowy brać nie można :diabelski_usmiechNie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez radeknA tak na poważnie trochę to nielogiczne, ciekaw jestem czy w innych autach jest tak samo ?
nie przesadzajmy, albo auto dla nas albo my dla niego, nie będę nigdzie jeździł w jakieś ciepłe miejsca (jakie?!), czekał godzinami aż auto sie ogrzeje i odpalał klimę, w ten sposób, większość czasu użytkowania samochodu spędzimy na rozgrzewaniu oleju, silnika, turbiny, chłodzeniu turbiny, zapobieganiu akumulacji ciepła w silniku, odpalaniu klimy, rozgrzewaniu hamulców, chłodzeniu hamulców oczywiście jeszcze na jego pucowaniu i temu podobnych pierdoletach, na tej zasadzie to najlepiej pozbyć się tego gówna i wsiąść w taksówkę.
są jakieś ogólne zasady, których należy się trzymać, ale nie przesadzajmy, trzeba do tego wszystkiego podchodzić... nie wiem, jak do żywego organizmu i z głową, nie wiem jak to ująć, no generalnie wystarczy normalnie się zachowywać :szeroki_usmiech
wg. mnie np. szukanie ciepłego miejsca dla odpalenia klimy jest TOTALNIE CHORE :szeroki_usmiechsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodasą jakieś ogólne zasady, których należy się trzymać, ale nie przesadzajmy, trzeba do tego wszystkiego podchodzić... nie wiem, jak do żywego organizmu i z głową, nie wiem jak to ująć, no generalnie wystarczy normalnie się zachowywać
wg. mnie np. szukanie ciepłego miejsca dla odpalenia klimy jest TOTALNIE CHORE
Można chyba temat zamkąć stwierdzeniem, że poniżej 5 st. można sobie klimę włączać ile wlezie a i tak nie będzie działać.
Komentarz
-
-
Moim skromnym zdaniem całe to zamieszanie z oszukiwaniem czujników i na siłę włączenie klimy jest całkowicie pozbawione sensu, no chyba że chodzi o poprawę humoru właściciela, który będzie mógł rzucić hasło: "Dbałem o klimę i odpalałem nawet w zimie"
Do rzeczy...
W Octavii sprężarka klimatyzacji nie ma sprzęgła elektromagnetycznego, który byłby w stanie wysprzęglać całkowicie jej napęd. Do przeniesienia napędu z koła pasowego zastosowano zabierak, a prędkość regulowana jest przez zewnętrzny zawór rozprężny (od strony zasysania), w zależności od wielkości chłodzenia. Wniosek?
Sprężarka pracuje z minimalną mocą również wtedy, gdy klimatyzacja NIE jest włączona, przez co obieg czynnika jest zapewniony.
radekn, w związku z powyższym olej kwestie klimy i przeczytaj raz jeszcze powyższe wypowiedzi szkody
P.S.
Myślę, że temat został wyczerpany, no chyba że ktoś chciałby wiedzieć jakich firm montowane są sprężarki klimatyzacji: Denso, Zexel lub SandenMądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KlauzeroP.S.
Myślę, że temat został wyczerpany...
Szukałem w instrukcji tych tajemniczych 5°C ale nic nie znalazłem, przeszukałem forum i wszyscy piszą, że klima nie będzie działać przy temp. zewnętrznej niższej od wspomnianych 5°C. W takim razie czy mam coś nie teges z moją klimą (auto nówka, climatronic), bo w trybie auto normalnie pracuje przy temperaturze zewnętrznej 2°C, a nawet niższej :roll: ?
Komentarz
-
-
Kolego Klauzero napisałeś :
W Octavii sprężarka klimatyzacji nie ma sprzęgła elektromagnetycznego
Przyznam że nie bardzo to rozumiem skoro we wszystkich książkach o Octavii pisze że jest tam właśnie zastosowane sprzęgło elektromagnetyczne ( w części o elektryce).
Czy mógłbyś mam jakoś bliżej to objaśnić jak to działa?
Komentarz
-
Komentarz