zerwany gwint korka miski olejowej...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek_pulawy
    Ambiente
    • 2010
    • 122

    zerwany gwint korka miski olejowej...

    Chcailbym wyprowadzic sygnal z kostki z tylu SWINGa do wzmacniacza do bagaznika.

    Czy moze orientujecie sie w ktorym miejscu w kostce pojawie sie +12V (remote 12V) po wlaczeniu radia i czy z tylu radia jest wyjscie np na chinch z sygnalem???
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    zerwany gwint korka miski olejowej...

    witam!
    3 m-ce temu wymieniano mi olej silnikowy w mojej O1 i teraz niedawno zauważyłem (mając samochód na podnośniku), że mam lekki przeciek na korku gdzie się olej zlewa. Próbowałem lekko dokręcić ale coś mi się wydaje że coś jest z gwintem:/ Chciałbym odkręcić ten korek i zobaczyć co się stało i jak da się to uszczelnić ale wiąże się to ze spuszczeniem oleju, który przecież jest jak nowy (przejechane ok 1000km). Mam pytanie: czy można spuścić olej i później wlać go spowrotem do silnika????
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      strazakp, Nic nie stoi na przeszkodzie.Musisz mieć czyste naczynie i przed odkręceniem korka dokładnie umyć okolice spustu.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • strazakp
        Elegance
        • 2008
        • 819
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        dzięki.
        A co myślicie o tej usterce z tym wyciekiem?Czy wiąże się to tylko z wymianą miski czy może jest jakaś inna rada??Może taśma teflonowa??
        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz

        • ufo
          L&K
          • 2008
          • 1475
          • Octavia III combi (5E5)
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #5
          strazakp, raczej taśmę teflonową zostawiłbym w szufladzie. swego czasu uczono mnie na praktyce by zepsute gwinty na nowo, numerkiem większym, nagwintować. pasującą śrubę/korek zdobędziesz w każdym dobrze wyposażonym sklepie moto.

          Komentarz

          • zurcio
            RS
            • 2008
            • 2046

            #6
            A może po prostu nie masz żadnej podkładki (np. miedzianej) i stąd też wyciek ...

            niedawno był też temat urwanej śruby spustowej w misce, warto poczytać ...
            jak znajdę to podrzuce link ...
            Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

            Komentarz

            • fabia2
              Rider
              • 2008
              • 260

              #7
              Najpierw odkrec i sprawdz co sie tam narobilo. Potem zobaczysz, a tasma teflonowa istotnie czasem dziala.
              Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

              Komentarz

              • strazakp
                Elegance
                • 2008
                • 819
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                podkładka jest bo sprawdzałem.No macie racje,trzeba najpierw odkręcić i sprawdzić co tam jest.Dobrze że nie muszę kupować nowego oleju tylko mogę wlać ten co zleje.
                strazakp

                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                Komentarz

                • ufo
                  L&K
                  • 2008
                  • 1475
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez fabia2
                  a tasma teflonowa istotnie czasem dziala.
                  CZASAMI :idea: :!:
                  jeśli chodzi o silnik nic bym tu nie kombinował z taśmą, ale to jest tylko moja sugestia. nikt nie musi jej praktykować.

                  Komentarz

                  • zurcio
                    RS
                    • 2008
                    • 2046

                    #10
                    tu masz kolegę który przegwintował na wiekszy, warto byłoby napisać do niego czy się sprawdziło i nie ma wycieków ....

                    Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                    Komentarz

                    • fabia2
                      Rider
                      • 2008
                      • 260

                      #11
                      Zamieszczone przez ufo
                      CZASAMI :idea: :!:
                      jeśli chodzi o silnik nic bym tu nie kombinował z taśmą, ale to jest tylko moja sugestia. nikt nie musi jej praktykować.
                      Mam tu na mysli ze taki patent trzeba poddac wszelkim mozliwym testom, choc i tak wiem ze wszystkiego sie nie przewidzi. EOT
                      Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

                      Komentarz

                      • ufo
                        L&K
                        • 2008
                        • 1475
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez fabia2
                        Mam tu na mysli ze taki patent trzeba poddac wszelkim mozliwym testom, choc i tak wiem ze wszystkiego sie nie przewidzi
                        a ja miałem na myśli, że jeśli ktoś używa teflonu w silniku to równie dobrze może wziąć gumę do żucia i upchać dziurę...a testować można w garażu a nie na ulicy bo do nieszczęścia droga jest bardzo krótka :P

                        Komentarz

                        • Marian 2
                          L&K
                          • 2007
                          • 1085
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          Można też w ten sposób:

                          Jeżdżę na tym patencie już więcej niż 5 lat.

                          Komentarz

                          • ufo
                            L&K
                            • 2008
                            • 1475
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                            #14
                            Marian 2, dobry pomysł, który przodował pewnie za komuny gdy się śruby na czarnym rynku kupowało...nie mam nic przeciwko, ale w dzisiejszych czasach trochę to głupio wygląda i tak się zastanawiam, czy dobry pan z kontroli pojazdów nie zwrócił ci na to uwagi... :?: :?: :?: patrząc na to, nie potrzeba dużej siły by moc pociągnąć za tę "zawleczkę" by reszta została w rękach, a co najgorsze olej na drodze :idea: :idea: :idea:

                            Komentarz

                            • CIS73
                              Rider
                              • 2008
                              • 522

                              #15
                              strazakp, jeżeli gwint nie jest uszkodzony to do uszczelnienia korka polecam silikon wysokotemperaturowy np. DIRKO HT czerwone dobrze uszczelnia i jest wytrzymałe na temperaturę i olej

                              posmarować korek wkręcić w otwór, odczekać 10 min żeby zastygło i zalewać olejem
                              CISOWÓZ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40594
                              CISOWÓZ ZWEI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50866

                              Komentarz

                              • zurcio
                                RS
                                • 2008
                                • 2046

                                #16
                                Marian 2, no nie powiem, dobra robota
                                Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                Komentarz

                                • Marian 2
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1085
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                  #17
                                  "Ufo" krytyka bez znajomości problemu, to żadna krytyka. Odpowiednie dociągnięcie nakrętki powoduje że guma się spęcza, wchodzi w każde zagłębienie, i niema szans na wypadnięcie korka. Powiem więcej, że są trudności z wyjęciem przy wymianie oleju, nie można wyciągnąć, trzeba dość długo wykręcać. Oczywiście można przegwintować, ale tylko do następnego urwania gwintu, o co nie trudno w aluminium.

                                  Komentarz

                                  • meo14
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 111

                                    #18
                                    ja właśnie ten etap przerabiam, miałem jakiś czas korek gumowy zrobiony tak jak to było opisane na tym forum nawet się to spisywało, ale teraz zaczęła mi puszczać olej miska olejowa więc znajomy mechanik wyjął miskę aby ja uszczelnić i przy okazji zrobiliśmy z korkiem ,kupiłem korek od peugeota za 6zł w sklepie motoryzacyjnym jest troszkę większy ale niewiele i o to chodzi,do tokarza nagwintować pod nowy korek i jest gitara .
                                    260 kkm ,nalatane

                                    Komentarz

                                    • strazakp
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 819
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      we wtorek pojade do mechanika z tą sprawą.Dzwoniłem do jednego warsztatu,naświetliłem temat i powiedzieli że dadzą rade (chyba nagwintują). A co z drobnymi opiłkami w misce olejowej po nagwintowaniu??Czy nie beda problemem dla silnika??
                                      strazakp

                                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                      Komentarz

                                      • ufo
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1475
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                        #20
                                        strazakp, raczej na twoim miejscu, nie pozwoliłbym kolegom z warsztatu tworzyć nowego gwintu z zamontowaną miską. olej musi być tak czy tak spuszczony, wiec powinni, albo raczej, ty powinieneś im narzucić by odkręcili michę a potem ja dokładnie wymyli/oczyścili. w razie konieczności, założyć nowa uszczelkę i jazda. takie jest moje zdanie :wink:

                                        Komentarz

                                        • fabia2
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 260

                                          #21
                                          Miske trzeba zdjąć, opiłki do silnika w zadnym wypadku :idea: :idea: :idea:
                                          Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

                                          Komentarz

                                          • strazakp
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 819
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            i tak właśnie zrobie.Gwintowanie bez ściągania miski nie wchodzi w gre.Dzięki za rady.
                                            strazakp

                                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                            Komentarz

                                            • magart
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 146

                                              #23
                                              Ja przegwintowałem bez zciągania miski. Opiłków prawie nie ma przy takim gwintowaniu, a poza tym przepusćiłęm jeszcze raz stary olej przez silnik.
                                              Niestety jęsli chodzi o gwint od peugeota to nie ma skoku typowego M.
                                              Dlatego ja zastosowałem śrubę imbusową.
                                              Jeśłi chodzi o przeciek to na razie uszczelnij śrubę silikonem czerwonym i powinieneś przejeździć do wymiany. Ja przy poprzedniej wymianie zakręciłem zerwany gwint na silikon i spokojnie przejechałem, korek nawet nie łatwo było wyyjąć. Dlatego awaryjnie możńa tak spokojnie zrobić. Ale więcej razy nie polecam.

                                              A propos misek aluminiowych - pytałem tu i tam, również na forum jakim momentem powinno się dokręcać śrubę. Raczej wszyscy olali temat i ponoć dokręca się na oko... No więc uparłem się i znalazłem. Jednak są dane na temat Nm dokręcania ! I myślę, że w tym tkwi problem, bo nikt na to nie patrzy i się prędzej czy później urywa gwinty w aluminium.
                                              a jednak GOLF...

                                              www.magaczewski.pl

                                              Komentarz

                                              • strazakp
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 819
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #24
                                                coś znalazłem na temat siły dokręcania korka spustowego na misce i chyba jest to 30 Nm.
                                                Jestem już umówiony na wtorek w jednym warsztacie gdzie specjalizują się marką Skoda i zobaczymy jaki mają pomysł i jak się do tego zabiorą. Naświetliłem temat przez telefon i powiedzieli że coś wymyślą-prawdopodobnie nagwintowanie.
                                                Miałem zamiar zrobić to przy kolejnej wymianie oleju ale że jest to dopiero we wrześniu a nie daje mi to spokoju, więc postanowiłem teraz załatwić tą sprawę bez wymiany oleju na nowy.

                                                [ Dodano: Wto 13 Sty, 09 12:18 ]
                                                wróciłem właśnie z warsztatu gdzie chciałem zrobić coś by wyeliminować ten wyciek z korka spustowego oleju na misce. Gwint jest zerwany ale okazało się że nie idzie wykręcić śruby (kręci się dookoła) i panowie mechanicy powiedzieli że trzeba wymienić miskę. Cóż...przy najbliższej wymianie oleju na nowy (za ok pół roku) bede musiał kupić miskę i wymienić.
                                                Jeżeli chodzi o miskę olejową to właśnie patrze jakie są ceny. Znalazłem oferte najtańszą na allegro za 85 zł. Co o tym myślicie:
                                                strazakp

                                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...