Już od paru miesięcy jeżdżę OII. Wcześniej jeździłem przez 5 lat OI. przy róznych okazjach (mycie, woskowanie itp.) zauważam różnice, przeważnie na korzyść OII. Ostatnio jednak zwróciłem uwagę na sposób zabezpieczenia podłogi. W OI była pokryta jakąś masa plastyczną - miałem wrażenie, że dość grubą warstwą. W OII wydaje mi się jakby blacha była właściwie goła. Może na srebrnym tak anemicznie wygląda to zabezpieczenie. OI miałem czarną, ale to chyba nie powinno mieć znaczenia.
Może ktoś coś konkretnego na temat zabezpieczenia antykorozyjnego podłogi napisać? Może w OII część blach jest aluminiowych?
A ktoś stosował jakieś dodatkowe zabezpieczenie w OII? Mnie interesowałoby zabezpieczenie - inaczej niż autora wątku - głównie tego, czego nie widać, czyli profili zamkniętych i trudno dostępnych zakamarków... Jakieś konkrety???
Nie wiem czy to ważna opinia ale mam O I z 98 roku ( salon), przejechane prawie 300 tkm i rdza jest jedynie na elementach wydechu ,zawieszenia i hamulców. Czyli buda trzyma się perfekt.Mam nadzieje że w II nic nie spier...panowie z M.B.
:szeroki_usmiech
OK. To niech jeszcze ktoś oświeci. jeśli w takiej ocynkowanej blasze wywierci się dziurkę, powiedzmy w podłodze, to brzegi tej dziurki już chyba nie są zabezpieczone antykorozyjnie. natomiast w blasze aluminiowej można wiercić dziurki i nic się nie stanie. Dobrze piszę?
OK. To niech jeszcze ktoś oświeci. jeśli w takiej ocynkowanej blasze wywierci się dziurkę, powiedzmy w podłodze, to brzegi tej dziurki już chyba nie są zabezpieczone antykorozyjnie. natomiast w blasze aluminiowej można wiercić dziurki i nic się nie stanie. Dobrze piszę?
Generalnie w naszych OII ocynk dwustronny. A po wierceniu gdzie kol wiek trzeba takie miejsce zabezpieczyć, wszelkimi dostępnymi środkami anty korozyjnymi dla świętego spokoju IMO
wiercenie nie powinno uszkodzic powloki w duzym stopniu - po zabezpieczeniu jakim srodkiem brzegow bedzie spokoj - no chyba ze bedziesz wiercil mega tępym wiertłem.
OK. To niech jeszcze ktoś oświeci. jeśli w takiej ocynkowanej blasze wywierci się dziurkę, powiedzmy w podłodze, to brzegi tej dziurki już chyba nie są zabezpieczone antykorozyjnie. natomiast w blasze aluminiowej można wiercić dziurki i nic się nie stanie. Dobrze piszę?
Generalnie w naszych OII ocynk dwustronny. A po wierceniu gdzie kol wiek trzeba takie miejsce zabezpieczyć, wszelkimi dostępnymi środkami anty korozyjnymi dla świętego spokoju IMO
Mozna zabezpieczyc ale nie trzeba, to tak jak z pokryciem dachowym ocynkowanym. Jak masz dach z blachy to wejdz i zobacz czy koroduje w miejscu wkrecenia farmerow/gwozdzi. Odpowiedz bedzie prosta nie koroduje :szeroki_usmiech
O2 nie wymaga dodatkowej konserwacji to ma jezdzic a nie rdzewiec :diabelski_usmiech
Mozna zabezpieczyc ale nie trzeba, to tak jak z pokryciem dachowym ocynkowanym. Jak masz dach z blachy to wejdz i zobacz czy koroduje w miejscu wkrecenia farmerow/gwozdzi. Odpowiedz bedzie prosta nie koroduje
O2 nie wymaga dodatkowej konserwacji to ma jezdzic a nie rdzewiec
Takim optymista to ja bym nie byl :szeroki_usmiech .
Auta ocynkowane,takze koroduja...tylko wolniej :diabelski_usmiech
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Jasne ze koroduja ale wynika to z innych powodow niz stare auta. Duzo zalezy od samego gatunku blachy i od tego z jaka dokladnoscia byl ocynk traktowany. O samej niezawodnosci moze swiadczyc gwarancja jaka daje Skoda.
Mozna zabezpieczyc ale nie trzeba, to tak jak z pokryciem dachowym ocynkowanym. Jak masz dach z blachy to wejdz i zobacz czy koroduje w miejscu wkrecenia farmerow/gwozdzi. Odpowiedz bedzie prosta nie koroduje
nasze OI i OII to nie jakieś dachy.
Nasze O są narażone na zupełne inne czynniki niż zwykłe, przysłowiowe "DACHy" IMO doświadczenia...
Takim optymista to ja bym nie byl :szeroki_usmiech .
Auta ocynkowane,także korodują...tylko wolniej
nooooo ja też aż takim optymistą to bym nie był to: czysta chemia.
i...
Zamieszczone przez phrix
gwarancja jaka daje Skoda.
i ta jest OK pod warunkiem że (BRAK W NIEJ INGERENCJI Z ZEWNĄTRZ np. wiercenie )
Panowie ! Każda stal, choć nie wiem jakby była ocynkowana , czy ogniowo, czy katalitycznie , przewiercona , w miejscu wiercenia musi być zabezpieczona przed korozją. Tylko warstwa ocynku chroni stal przed korozją w sposób dość pewny . Pod warunkiem, że ta warstwa, nie zostanie, w żaden sposób, naruszona . Szacunek !
Komentarz