Zabezpieczenie antykrozyjne OI/OII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 3221
    Classic
    • 2010
    • 21

    Zabezpieczenie antykrozyjne OI/OII

    kunkes, witaj
  • oculus
    Ambiente
    • 2008
    • 228

    #2
    Zabezpieczenie antykrozyjne OI/OII

    Już od paru miesięcy jeżdżę OII. Wcześniej jeździłem przez 5 lat OI. przy róznych okazjach (mycie, woskowanie itp.) zauważam różnice, przeważnie na korzyść OII. Ostatnio jednak zwróciłem uwagę na sposób zabezpieczenia podłogi. W OI była pokryta jakąś masa plastyczną - miałem wrażenie, że dość grubą warstwą. W OII wydaje mi się jakby blacha była właściwie goła. Może na srebrnym tak anemicznie wygląda to zabezpieczenie. OI miałem czarną, ale to chyba nie powinno mieć znaczenia.
    Może ktoś coś konkretnego na temat zabezpieczenia antykorozyjnego podłogi napisać? Może w OII część blach jest aluminiowych?
    Skoda Octavia Scout 2.0TDI

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      oculus, blachy są ocynkowane nie aluminiowe. A jakość zabezpieczenia antykorozyjnego nie zależy od grubość i wagi a od jakości użytych materiałów.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • fernando
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1890

        #4
        A ktoś stosował jakieś dodatkowe zabezpieczenie w OII? Mnie interesowałoby zabezpieczenie - inaczej niż autora wątku - głównie tego, czego nie widać, czyli profili zamkniętych i trudno dostępnych zakamarków... Jakieś konkrety???

        Komentarz

        • Matis68
          Ambiente
          • 2006
          • 195

          #5
          Nie wiem czy to ważna opinia ale mam O I z 98 roku ( salon), przejechane prawie 300 tkm i rdza jest jedynie na elementach wydechu ,zawieszenia i hamulców. Czyli buda trzyma się perfekt.Mam nadzieje że w II nic nie spier...panowie z M.B.
          :szeroki_usmiech
          http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

          Komentarz

          • oculus
            Ambiente
            • 2008
            • 228

            #6
            OK. To niech jeszcze ktoś oświeci. jeśli w takiej ocynkowanej blasze wywierci się dziurkę, powiedzmy w podłodze, to brzegi tej dziurki już chyba nie są zabezpieczone antykorozyjnie. natomiast w blasze aluminiowej można wiercić dziurki i nic się nie stanie. Dobrze piszę?
            Skoda Octavia Scout 2.0TDI

            Komentarz

            • chimek11
              Rider
              • 2007
              • 482

              #7
              nie koniecznie. aluminium tez lubi korodowac. utlenia sie po uszkodzeniu warstwy zabezpieczajacej

              Komentarz

              • fernando
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1890

                #8
                oculus, po aluminium nie widać tak bardzo, ale też się utlenia...

                Komentarz

                • S3 CHRIS
                  Elegance
                  • 2006
                  • 979
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  moim zdaniem nie trzeba dodatkowo konserwowac OII,a blacha jest dwustronnie ocynkowana

                  wewn.profili też bym nie konserwował bo sa fabrycznie konserwowane
                  ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                  ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                  Komentarz

                  • g_rego_r
                    Rider
                    • 2008
                    • 496

                    #10
                    Zamieszczone przez oculus
                    OK. To niech jeszcze ktoś oświeci. jeśli w takiej ocynkowanej blasze wywierci się dziurkę, powiedzmy w podłodze, to brzegi tej dziurki już chyba nie są zabezpieczone antykorozyjnie. natomiast w blasze aluminiowej można wiercić dziurki i nic się nie stanie. Dobrze piszę?
                    Generalnie w naszych OII ocynk dwustronny. A po wierceniu gdzie kol wiek trzeba takie miejsce zabezpieczyć, wszelkimi dostępnymi środkami anty korozyjnymi dla świętego spokoju IMO

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      wiercenie nie powinno uszkodzic powloki w duzym stopniu - po zabezpieczeniu jakim srodkiem brzegow bedzie spokoj - no chyba ze bedziesz wiercil mega tępym wiertłem.

                      Komentarz

                      • phrix
                        L&K
                        • 2007
                        • 1000
                        • Audi
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez g_rego_r
                        Zamieszczone przez oculus
                        OK. To niech jeszcze ktoś oświeci. jeśli w takiej ocynkowanej blasze wywierci się dziurkę, powiedzmy w podłodze, to brzegi tej dziurki już chyba nie są zabezpieczone antykorozyjnie. natomiast w blasze aluminiowej można wiercić dziurki i nic się nie stanie. Dobrze piszę?
                        Generalnie w naszych OII ocynk dwustronny. A po wierceniu gdzie kol wiek trzeba takie miejsce zabezpieczyć, wszelkimi dostępnymi środkami anty korozyjnymi dla świętego spokoju IMO

                        Mozna zabezpieczyc ale nie trzeba, to tak jak z pokryciem dachowym ocynkowanym. Jak masz dach z blachy to wejdz i zobacz czy koroduje w miejscu wkrecenia farmerow/gwozdzi. Odpowiedz bedzie prosta nie koroduje :szeroki_usmiech

                        O2 nie wymaga dodatkowej konserwacji to ma jezdzic a nie rdzewiec :diabelski_usmiech
                        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                        _

                        Komentarz

                        • gebek
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1214

                          #13
                          Zamieszczone przez phrix
                          Mozna zabezpieczyc ale nie trzeba, to tak jak z pokryciem dachowym ocynkowanym. Jak masz dach z blachy to wejdz i zobacz czy koroduje w miejscu wkrecenia farmerow/gwozdzi. Odpowiedz bedzie prosta nie koroduje

                          O2 nie wymaga dodatkowej konserwacji to ma jezdzic a nie rdzewiec
                          Takim optymista to ja bym nie byl :szeroki_usmiech .
                          Auta ocynkowane,takze koroduja...tylko wolniej :diabelski_usmiech
                          Tato,tato...czy to auto jest chore?
                          Nie synku...to diesel PD.

                          Honda...the power of dreams.
                          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                          Komentarz

                          • phrix
                            L&K
                            • 2007
                            • 1000
                            • Audi
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Jasne ze koroduja ale wynika to z innych powodow niz stare auta. Duzo zalezy od samego gatunku blachy i od tego z jaka dokladnoscia byl ocynk traktowany. O samej niezawodnosci moze swiadczyc gwarancja jaka daje Skoda.
                            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                            _

                            Komentarz

                            • g_rego_r
                              Rider
                              • 2008
                              • 496

                              #15
                              Zamieszczone przez phrix
                              Mozna zabezpieczyc ale nie trzeba, to tak jak z pokryciem dachowym ocynkowanym. Jak masz dach z blachy to wejdz i zobacz czy koroduje w miejscu wkrecenia farmerow/gwozdzi. Odpowiedz bedzie prosta nie koroduje
                              nasze OI i OII to nie jakieś dachy.
                              Nasze O są narażone na zupełne inne czynniki niż zwykłe, przysłowiowe "DACHy" IMO doświadczenia...

                              Takim optymista to ja bym nie byl :szeroki_usmiech .
                              Auta ocynkowane,także korodują...tylko wolniej
                              nooooo ja też aż takim optymistą to bym nie był to: czysta chemia.
                              i...
                              Zamieszczone przez phrix
                              gwarancja jaka daje Skoda.
                              i ta jest OK pod warunkiem że (BRAK W NIEJ INGERENCJI Z ZEWNĄTRZ np. wiercenie )

                              może się mylę ??? IMO

                              Komentarz

                              • albrecht
                                Classic
                                • 2009
                                • 1

                                #16
                                Panowie ! Każda stal, choć nie wiem jakby była ocynkowana , czy ogniowo, czy katalitycznie , przewiercona , w miejscu wiercenia musi być zabezpieczona przed korozją. Tylko warstwa ocynku chroni stal przed korozją w sposób dość pewny . Pod warunkiem, że ta warstwa, nie zostanie, w żaden sposób, naruszona . Szacunek !
                                albrecht

                                Komentarz

                                Pracuję...