Zapytanie???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jan17
    Classic
    • 2005
    • 19

    Zapytanie???

    A jaki koszt? Do dobrego odlsuchu to elipsy nie bardzo .
  • Jacek Nowak
    Rider
    • 2005
    • 390

    #2
    Zapytanie???

    chcialem sie Was poradzic co to moze byc ze w mojej octavce turbinka zalancza sie juz od 2000tys,natomiast szfagier sprowadzil octe po dzwonku i cos jest tam nie tak-bo bardzo pozno zaloncza sie turbina tak powyzej 2700 i powyzej tych obrotow ladnie ciagnie.Jaka moze byc tego przyczyna i czy to mozna jakos podregulowac tak aby wczesniej turbinka wkraczala do akcji?? -przeplywomierz byl sprawdzany i jest wszystko ok.Z gory dziekuje za wszelkie uwagi i pozdrawiam :roll:
    Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

    Komentarz

    • Martinez
      L&K
      • 2004
      • 1366
      • Audi

      #3
      Skąd wiesz Ti i "szfagier" kiedy załącza się turbina? U mnie ją słychać nawet przy 1300 rpm. Wszystko da się wyregulować programem.
      Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
      teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
      czarna AR 156 1.8 T.Spark

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #4
        Co to znaczy zalacza? Przeciez turbina pracuje caly czas. 8)

        PS. Uwazasz, ze po tytule Twojego topicu, ktos bedzie wiedzial z czym masz problem i do niego zajrzy. :?
        Ludzie, nauczcie sie tytulowac topici.
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • Jacek Nowak
          Rider
          • 2005
          • 390

          #5
          z tad wiem ze jak wcisne gaz do oporu to nic sie nie dzieje az do momentu jak silnik wejdzie na okolo 2700 wtedy zaczyna przyspieszac ,ale wydaje mi sie ze to troche pozno bo u mnie jest zupelnie i naczej ,i z tad moje pytanie czy mozna to jakos przeregulowac aby bylo jak nalezy!pozdrawiam :roll:
          Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

          Komentarz

          • owicz0
            Ambiente
            • 2005
            • 104

            #6
            wcisnij gaz do dechy i uciekaj z asfaltu w pole...
            to zart ale o co ci dokladnie chodzi?
            po odpaleniu silnika doladowanie ustawione jest na max(pisze o zmiennej geometrii) a w miare potrzeb jest ograniczane...
            sprecyzuj czy masz gorsze osiagi przy identycznych silnikach czy szwagier ma inaczej i to cie denerwuje
            nie pomogl ani razu

            Komentarz

            • Jacek Nowak
              Rider
              • 2005
              • 390

              #7
              jeszcze raz!! Tak jak wczesniej pisalem ta octavia jest po fest dzwonku-i problem jest w tym ze bardzo pozno jak by reagowala turbina,tak powyzej 2700 jest odczuwalne jakies przyspieszenie a przeciez wiemy ze 110 powinny ladnie juz krecic od 2000tys. Tak wiec moje zapytanie czy mozna jakos to podregulowac aby mialo to rece i nogi-moze jak stal samochod po wypadku to cos sie tam przestawilo???jak wiecie coo to moze byc to zgory dzieki
              Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Gdybym mial obstawiac to strzelalbym, ze mieszek sterowania zmienna geometria lopatek turbiny sie zapiekl (albo smae lopatki) i lopatki stanely w pozycji, w ktorej boost pojawia sie dopiero na wyzszych obrotach.
                Wskazywalby na to rowniez fakt, ze auto dlugo stalo nie uzywane.

                Jednak diagnozy na odleglosc nie da sie przeprowadzic.

                Najlepiej podjechac do kogos na diagnoze VAG-iem. Ewentualnie jesli masz mozliwosc samemu, to mozesz sprawdzic jakie wskazania pojawiaja sie w kanale bodajze 011 przy maksymalnym przyspieszaniu np. na 3-cim lub 4-tym biegu.
                TDI 205PS

                Komentarz

                • owicz0
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 104

                  #9
                  Zamieszczone przez MiKruS
                  Gdybym mial obstawiac to strzelalbym, ze mieszek sterowania zmienna geometria lopatek turbiny sie zapiekl (albo smae lopatki) i lopatki stanely w pozycji, w ktorej boost pojawia sie dopiero na wyzszych obrotach.
                  Wskazywalby na to rowniez fakt, ze auto dlugo stalo nie uzywane.

                  Jednak diagnozy na odleglosc nie da sie przeprowadzic.

                  Najlepiej podjechac do kogos na diagnoze VAG-iem. Ewentualnie jesli masz mozliwosc samemu, to mozesz sprawdzic jakie wskazania pojawiaja sie w kanale bodajze 011 przy maksymalnym przyspieszaniu np. na 3-cim lub 4-tym biegu.
                  pokaz dane z grupy 10 i 11 potem pogadamy.....
                  nie pomogl ani razu

                  Komentarz

                  • Jacek Nowak
                    Rider
                    • 2005
                    • 390

                    #10
                    dzieki Mikrus za odpowiedz,tak bedzie trzeba zrobic-podpiac waga pod komp zobaczymy co pokaze a na wolnych obrotach slabo reaguje na dodanie gazu!
                    Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Po glebszym zastanowieniu doszedlem przez weekend do wniosku, ze u nas jest ten sam problem. Jedzie do 3tys/obr jak zwykly diesel dopiero potem czuc jak pompuje.
                      Udalem sie do ASO i na pytanie czy to tak ma byc pan stwierdzil, ze tak a mi sie wydaje. Stwierdzilem jednak, ze chce zostac umowiony na diagnostyke - pozostal jeszcze tydzien gwarancji i jutro ma sie wyjasnic.

                      W miedzyczasie jako, ze nie dawalo mi to spokoju udalem sie wracajac do domu do CS i Patryk po 30sekundach postawil diagnoze. Jutro zobaczymy co zrobi ASO i powiem co bylo przyczyna.
                      Dzieki Patryk i Pozdrawiam
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        A wiec dzis mily pan w ASO juz mi nie tlumaczyl jak ma dzialac turbo, stwierdzil ze cos jest nie tak i maja sie tym zajac. Oczywiscie nie powiedzial co temu dolega, bo wyszedl z zalozenia ze klient i tak sie nie zna.
                        Z tego co wczoraj ustalilismy z Patrykiem to pewnikiem zapiekla sie sztanga przy sprezarce blad byl oczywiscie w sterowniku (dobrze, ze chociaz nie chcieli wcisnac, ze bledu zadnego nie ma) nastawnikiem poruszal ale to dalej nie jest to co ma byc. Stwierdzili, ze sie zastanowia nad wymiana turbo - w sumie jak chca to niech wymieniaja, bedzie nowa k Im nie chce sie nic widac naprawiac wola gotowy element wsadzic nowy. Cos tam wspominal jeszcze o naprawie, ale szczerze to ja watpie, ze beda miec tyle checi
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • djczas
                          RS
                          • 2005
                          • 9612

                          #13
                          Maicroft, BKD DSG '05 czyżby nowa occta sie u ciebie pojawiła :?:
                          sorry za OT

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Zamieszczone przez djczas
                            Maicroft, BKD DSG '05 czyżby nowa occta sie u ciebie pojawiła :?:
                            sorry za OT
                            Juz tak :twisted:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #15
                              Maicroft, to sie teraz nie wymigasz bedziesz musiał na spota śląskiego sie do turlać :diabelski_usmiech koniec OFF topic z mojej strony

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Analizujac caly problem w aucie doszedlem do takiego punktu:

                                Czy przejechanie okolo 400-500km ciagiem na tempomacie z predkoscia na 5 biegu jaka odpowiada 2800-2900 obr/min mogla spowodowac zatarcie kierownic w turbinie.
                                Bylo tez wolniej i szybciej, ale najwiecej km zostalo zrobione z taka predkoscia obrotowa silnika.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • pantol
                                  Elegance
                                  • 2004
                                  • 754

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Analizujac caly problem w aucie doszedlem do takiego punktu:

                                  Czy przejechanie okolo 400-500km ciagiem na tempomacie z predkoscia na 5 biegu jaka odpowiada 2800-2900 obr/min mogla spowodowac zatarcie kierownic w turbinie.
                                  Bylo tez wolniej i szybciej, ale najwiecej km zostalo zrobione z taka predkoscia obrotowa silnika.
                                  Czyli co? Tempomat Twój wróg? :lol: W sumie, to teoretyzując tak się mogło stać. Ale powinien być jeszcze jeden warunek - płaska droga bez wyraźnych (stromych) wzniesień i zjazdów.
                                  Jarek "Vinci"

                                  Komentarz

                                  Pracuję...