przy wybieraniu opon warto wtedy popatrzyc na profesjonalne auta np wrc
w sniegu jezdza na cieniutkich oponach (no i na szpilkach) ale glownie chodzi o roznmiar aby nie bylo duzej powierzchni ktora rozbija snieg przed soba bo wtedy moze latwo sie oderwac( ja z osobistych doswiadczen wiem ze 205czy 215 to ladnie tylko wygladaja w zimie ale ni jak nie trymaja sie na drodze
mialem takie w passacie i octavii ale tylko pierwszy sezon bo teraz pasek ma 195 a octa 185 i jest przynajmiej o 40%lepiej k
[ Dodano: Pon 31 Paź, 05 09:37 ]
widzialem z zeszlym roku jak jechalem na wierchomle na narty (tam jest taki niezly podjezdzik pod wyciag)jak gosciu A4 na oponkach 205 55 R16 mial spore problemy z podjazdem pod wyciag. Stanol w miejscu i koniec jazdy,naszczescie zdolalem go ominac bez zadnego problemu :|
Myslę że 215 na zimę to przesada. Na sniegu bedą problemy.
Ja zakładam standardowe 195/65R15 Barum Polaris2 (całkiem niezłe oponki za rozsądną cenę). Wg fachowców opnki na zime powinny być o rozmiar węższe od standardowych na lato.
No to już mam. Ultra Gripy 7 Octavce sprawiłem. Czekam teraz na jakiś śnieg, żeby troszkę poszaleć i zobaczyć co warte. Ale zimy ostatnio jakieś takie marne...
195/65/R15 z indeksem T, mialem ochotę na indeks H, żeby po wirusie szybciej śmigać, ale żona zdecydowanie powiedziala nie.
Jej zdaniem najlepszy byłby indeks Q
Całe szczeście że z takim indeksem opon w tym rozmiarze nie sprzedają, bo spacerki by mnie w zimie czekały zamiast jazdy. :twisted:
Sprawdzone są Dunlopy WinterSport 3D, które dodatkowo w aktualnym teście ADAC dostały trzy gwiazdki jak Goodyear UG 7. Kupiłbym Dunlopy ale jakaś cząstka mnie chce przetestować UG 7 więc prawdopodobnie kupię w przyszłym tygodniu zestaw 4 alufelg (ATT 540) z UG 7
kodyzak, To wpadnij na podkarpacie - co roku jest jazda. Drogi sa glownie 3 kategorii, otwarte przestrzenie i nawiewa snieg, niezly tor testowy sie robi. :lol:
A szerokie opony powinna byc dobrana do masy przodu auta. W Golfie testowalem miedzy 175, a 185 - bo mialem 2 pary opon o roznych szerokosciach I na przedzie lepiej spisywala sie ta szersza, mniej sie zapadala. Zwlaszcza na swiezo napadanym kopnym sniegu i do tego byl bieznik klocek Frigo, 175 byly oponami kierunkowymi. Znowu na asfalcie i szronie na drodze, lekko zajezdzonym sniezku na asfalcie to 175 lepiej sie trzymaly. Ale ogolnie to jezdzilem na 185, bo znowu hamowanie bylo lepsze.
Hhhmm,
Ultra Gripy 7 zamontowane i od razu sprzeczne odczucia:
+ są cichsze niż seryjne Matadory
- ściąga auto na prawo, może to kwestia dotarcia opon, ale to bardzo nieprzyjemne uczucie, że zamontowałeś nowe opony i coś nie gra. Na Matadorach nie było żadnego ściagania - autko szło jak po sznurku.
Jakieś pomysły co z tym fantem można zrobić?
czy one sa kierunkowe????
ja jak mi wulkanizator zamontowal opony(michelinka) tak jak mu sie podobalo to tez czulem sciaganie pojechalem do sklepu gdzie je kupilem zareklamowac je po czym
pan sprzedawca wyszedl i odrazu zobaczyl ze sa nie na te osie zalozone z tad to sciaganie, po zmianie opon na wlasciwe miejsce autko chodzi jak po sznurku
swoja droga wulkanizator z duzym starzem i nie umnie opon dobrze zalozyc :|
wiec moja rada sprawdz czy dobrze ci zalozyli :twisted:
wiec moja rada sprawdz czy dobrze ci zalozyli :twisted:
Ciśnienie OK. Śruby dokręcone jak należy. Kierunki (rotation) się zgadzają. Nie widzę żeby opony miały jakieś oznaczenia typu lewa lub prawa.
To możliwe, że mogą być nie po tej stronie? Ultra Gripy 7 wydają się być symetryczne.
Dodane 2005.11.16:
Hhhm. Przełożyłem przód na tył i jakby już nie ściągało. Mam wrażenie, że te opony nie lubią naszych wzdłużnych nierówności na drodze (koleiny) i stąd to ściąganie.
Na UG7 masz napis i strzale rotation. Nie ma zanaczenia czy prawa czy lewa strona, opone mozna i tu i tu zalozyc, byle w dobra strone sie toczyly.
A jak maja sie te Twoje stare letnie gumy, nie sa zebrane w ktoras strone, moze na nowych gumach wyszly problemy z geometria. Ilosc i wielkosc ciezarkow na kolach, tez nie powinna wplywac na sciaganie
A jak maja sie te Twoje stare letnie gumy, nie sa zebrane w ktoras strone, moze na nowych gumach wyszly problemy z geometria. Ilosc i wielkosc ciezarkow na kolach, tez nie powinna wplywac na sciaganie
Na matadorach było wszystko OK. Razem z autem przejechały od nowości tylko jakieś 6 kkm. To byłoby chyba dziwne gdybym dostał z salonu nowe auto ze skopaną geometrią. Ale kto wie, wykluczyć tego nie można. :?
Może spróbuję jeszcze zamienić opony stronami i zobaczę co się będzie działo.
Na UG7 masz napis i strzale rotation. Nie ma zanaczenia czy prawa czy lewa strona, opone mozna i tu i tu zalozyc, byle w dobra strone sie toczyly
jak to nie ma znaczenia jesli bieznik jet asymetryczny nawet minimalnie i dodatkowo sa kierunkowe oponu to opona ma swoje scisle miejsce mozna ja ewentualnie tylko zamienic z przodu na tyl i odwrotnie
chester121, opona ma swoje scisle miejsce jesli chodzi o prawo lewo gdy mamy je zalozne juz na felgi!! a nie jak kupujemy i poprosze dwie prawe i dwie lewe :wink: Przod tyl na jednej stronie mozna zawsze zmienic, to nie rower z opona kierunkowa i napedowa :twisted:
A ponizej jak wyglada live bieznik na UG7 zeby nie bylo ze to scisle kierunkowa opona niesymteryczna oraz gdzie jest napis rotation :wink:
chester121, opona ma swoje scisle miejsce jesli chodzi o prawo lewo gdy mamy je zalozne juz na felgi!! a nie jak kupujemy i poprosze dwie prawe i dwie lewe :wink: Przod tyl na jednej stronie mozna zawsze zmienic, to nie rower z opona kierunkowa i napedowa :twisted:
A ponizej jak wyglada live bieznik na UG7 zeby nie bylo ze to scisle kierunkowa opona niesymteryczna oraz gdzie jest napis rotation :wink:
Hmm
Może jestem niedowidzący ale gdzie występuje asymetria bieznika ?.
Bo to że są kierunkowe, to widać od razu, ale tej asymetrii to nie mogę sie dopatrzyć.
Aktualnie mam założone Contental TS810, które dla odmiany są niesymetryczne i niekierunkowe, ale tam asymetrie bieżnika widzać wyrażnie.
nie mowielem o dokladnie tej oponie bo jej nigdy nie widzialem
mowilem ogolnie o asymetrycznych(napisalej jesli jest asymetryczna)
sorki jesli ktos mnie zle zrozumial moze zle sformulowalem odpowiedz ops:
Ja myślałem o Goodyear Ultra Grip 7 ( 205/55 R16 ) ale zdecydowałem sie na Dunlop Winter Sport 3D . Ponoć lepiej zachowują sie na śniegu,a oto właśnie mi chodzi. k . Jeżeli ktoś jest innego zdania to prosze o wyprowadzenie mnie z błędu.
Komentarz