testowałem silnik 1,4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ArekBinek
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 447

    testowałem silnik 1,4 TSI

    Porobiłem logi statyczne i dynamiczne. Logi dynamiczne były robione na 2 biegu bo nie miałem dobrych warunków na testy. Proszę o Waszą diagnozę.

    PS. przypomnę, że auto jest po Chipie na 117 KM.

    TUTAJ wrzuciłem paczkę wszystkich logów, czyli dynamiczne + statyczne.

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • Marian
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2006
    • 225

    #2
    testowałem silnik 1,4 TSI

    niestety nie w OII a w golfie VI ale zawsze coś. Obydwa auta ważą dość podobnie więc jakiś dramatycznych róznic nie powinno być. Skody jeszcze nie mieli z takim silnikiem - ma być dopiero koło maja...
    ale do rzeczy:
    Zachciało mi się przejażdżki bo może zmienię swoją padlinę na nową i chciałem sprawdzić czy może zamiast ambiente z 1,9TDI nie kupić za taką samą kasę elegance z 1,4TSI. 122km i 200 Nm robią wrażenie. Nie mniej moja octa (1,8T) tez daje radę. Miałem z czym porównywać. W goferze była 6 biegowa ręczna skrzynia.
    Ogolne wrażenie b. pozytywne. :szeroki_usmiech Dynamika i cooltura pracy 1,4TSI zbliżone do 1,8T. 1,4 nawet wyczuwalnie (a nie tylko teoretycznie) ciągnie lepiej od dołu i nie czuć tak dziury jak w 1,8.
    Na tyle mnie zainteresował ten silniczek, że jeżeli to chyba kupię właśnie 1,4 :szeroki_usmiech
    Nie wyje, obroty nie muszą być jakieś astronomicznie wysokie, żeby to jechało. Bardziej było słychgac opony niż silnik. Doszedłem do 170km/h (wiem.. wiem ops: ) i silnik był w miarę cicho.
    Fajna rzecz.
    Ciekawe tylko:
    1. ile to spali w praktyce? przecietnie komp pokazywła mniej niż w moim aucie.
    2. jak by to zyło z DSG? Czy rzeczywiście fajniej i oszczędniej jak piszą w gazetach?
    Ma ktos jakieś doświadczenia?
    20v

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez Marian
      Nie mniej moja octa (1,8T) tez daje radę.
      chcesz zmienić 1,8T na 1,4TSI :?: :shock:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Marian
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2006
        • 225

        #4
        a jeżdziłeś jednym i drugim? :diabelski_usmiech
        20v

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez Marian
          a jeżdziłeś jednym i drugim? :diabelski_usmiech
          no przecież Ciebie pytam, jakbym jeździł to bym wiedział :szeroki_usmiech
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • PiterNZ
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 389

            #6
            Pisząc szczerze nastawiłem się na 1,4 TSI ale dosłownie wczoraj zostałem przekonany do 1,9 TDI. Choć uczciwie przyznaję, że wybór był między nowym 1,4 TSI a używanym (6 miesięcznym) 1,9 TDI.

            Odbyłem jazdę próbną 1,4 TSI i fajnie przyspieszał choć po 30 minutach nie chcę się wypowiadać.

            Komentarz

            • Klauzero
              Rider
              • 2008
              • 575

              #7
              Zamieszczone przez PiterNZ
              Pisząc szczerze nastawiłem się na 1,4 TSI ale dosłownie wczoraj zostałem przekonany do 1,9 TDI
              Co cię przekonało do tzw. "jedynego słusznego wyboru" (hasło: VW? - ONLY TDI)?
              Mądry Polak po ©kodzie...

              Komentarz

              • Marian
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2006
                • 225

                #8
                Zamieszczone przez szkoda
                Zamieszczone przez Marian
                a jeżdziłeś jednym i drugim? :diabelski_usmiech
                no przecież Ciebie pytam, jakbym jeździł to bym wiedział :szeroki_usmiech
                8 - letnie 1,8T vs nówka 1,4 TSI - tak alternatywa.
                naprawdę 1,4 daje radę

                [ Dodano: Pią 13 Mar, 09 20:18 ]
                Zamieszczone przez PiterNZ
                Pisząc szczerze nastawiłem się na 1,4 TSI ale dosłownie wczoraj zostałem przekonany do 1,9 TDI. Choć uczciwie przyznaję, że wybór był między nowym 1,4 TSI a używanym (6 miesięcznym) 1,9 TDI.

                Też sie zastanawiam nad 1,9 ale jednak 6,5 tysiaka będzie się zwracac ze 3 lata - nawet jak doliczę, że przy odsprzedaży odzyskam ta kasę... bo gdyby nie róznica w cenie uzywek to w ogóle się nie opyla 1,9.

                Odbyłem jazdę próbną 1,4 TSI i fajnie przyspieszał choć po 30 minutach nie chcę się wypowiadać.
                a tego to sie nigdy nie dowiesz po jeżdzie próbnej - nawet po kilkuset km nic nie bedziesz wiedział
                20v

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez Marian
                  8 - letnie 1,8T vs nówka 1,4 TSI - tak alternatywa
                  skoro taka alternatywa to rozumim

                  Zamieszczone przez Marian
                  nawet po kilkuset km nic nie bedziesz wiedział
                  no jak to?
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • PiterNZ
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 389

                    #10
                    Zamieszczone przez Klauzero
                    Zamieszczone przez PiterNZ
                    Pisząc szczerze nastawiłem się na 1,4 TSI ale dosłownie wczoraj zostałem przekonany do 1,9 TDI
                    Co cię przekonało do tzw. "jedynego słusznego wyboru" (hasło: VW? - ONLY TDI)?
                    1. Silnik 1,9 TDI da mi (moim zdaniem) podobną frajdę z jazdy jak 1,4 TSI ale spali mniej.
                    2. Nigdy w życiu nie miałem turbodiesla i chciałem spróbować.
                    3. Silnik 1,9 TDI to dużo bardziej sprawdzona jednostka niż 1,4 TSI.
                    4. Na używanym będę miał mniejszą stratę wartości niż nówce.

                    Przy okazji:
                    5. Dostanę oryginalne alufelgi.
                    6. 1,9 TDI to Ambiente a 1,4 TSI to Mint.

                    Cena 1,9 TDI była niewiele droższa od wynegocjowanej po rabatach za 1,4 TSI.

                    Wracając do jazdy próbnej pozytywne wrażenie zrobiła na mnie kierownica w Mint, jest dużo lepsza od starej.

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez PiterNZ
                      1. Silnik 1,9 TDI da mi (moim zdaniem) podobną frajdę z jazdy jak 1,4 TSI ale spali mniej.
                      ale tylko po programie IMO, za to też myślę, że nawet większą

                      Zamieszczone przez PiterNZ
                      2. Nigdy w życiu nie miałem turbodiesla i chciałem spróbować.
                      to już jest niebezpieczne :szeroki_usmiech

                      Zamieszczone przez PiterNZ
                      3. Silnik 1,9 TDI to dużo bardziej sprawdzona jednostka niż 1,4 TSI.
                      owszem
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • PiterNZ
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 389

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        ale tylko po programie IMO, za to też myślę, że nawet większą
                        Przesiadam się z 1,6 FSI dlatego zrobię to stopniowo poza tym będę tak spłukany, że program musi poczekać

                        P.S. Ile taki program kosztuje?

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez PiterNZ
                          Przesiadam się z 1,6 FSI dlatego zrobię to stopniowo poza tym będę tak spłukany, że program musi poczekać
                          ale to jest mocowy krok wstecz albo przynajmniej stanie w miejscu :idea:
                          jeździłeś 1,9 105KM w serii :?: :?: :?:

                          [ Dodano: Pią 13 Mar, 09 22:33 ]
                          Zamieszczone przez PiterNZ
                          P.S. Ile taki program kosztuje?
                          70% tego forum jest o tym :szeroki_usmiech
                          no moze nie o tym ile kosztuje ale o programach
                          a kosztuje różnie zależy kiedy i u kogo
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • PiterNZ
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 389

                            #14
                            Zamieszczone przez szkoda
                            ale to jest mocowy krok wstecz albo przynajmniej stanie w miejscu :idea:
                            jeździłeś 1,9 105KM w serii :?: :?: :?:
                            Mocowy tak ale moment obrotowy 1,9 TDI osiąga większy i to już od 1.900 obr./min. Miałem jedną jazdę próbną ale dane katalogowe wskazują na lepszą elastyczność 1,9 TDI.
                            Poza tym z mocą 1,6 FSI niewiele da się zrobić a z 1,9 TDI owszem

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              PiterNZ, nie zrozum mnie źle, mnie do TDI akurat nie musisz specjalnie przekonywac i ja dokonałbym w tej sytuacji takiego samego wyboru jak Ty, z tą różnicą, że DOKŁADNIE wiem w co się ładuję a TY (takie przynajmniej odnoszę wrażenie) będziesz penetrował nowe dla Ciebie obszary, przykro byłoby, gdybyś z wyboru nie był do końca zadowolony (wierzę jednak że będziesz).
                              wybierając TDI 105KM miałbym na uwadze OBOWIĄZKOWO program, zauważ też, że o ile w FSI nie można nic zrobić z mocą to w TSI już tak (jeśli nie teraz to za chwilę) :idea:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • PiterNZ
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 389

                                #16
                                Zamieszczone przez szkoda
                                ja dokonałbym w tej sytuacji takiego samego wyboru jak Ty, z tą różnicą, że DOKŁADNIE wiem w co się ładuję a TY (takie przynajmniej odnoszę wrażenie) będziesz penetrował nowe dla Ciebie obszary, przykro byłoby, gdybyś z wyboru nie był do końca zadowolony (wierzę jednak że będziesz).
                                Masz rację dlatego skalkulowałem to na zimno. Kupuję używanego TDI a nie wypruwam sobie, żyły na O II 2,0 TDI Elegance po FL. Jak się przekonam do TDI i kasa będzie to wtedy za kilka lat

                                Zamieszczone przez szkoda
                                wybierając TDI 105KM miałbym na uwadze OBOWIĄZKOWO program, zauważ też, że o ile w FSI nie można nic zrobić z mocą to w TSI już tak (jeśli nie teraz to za chwilę) :idea:
                                Ponieważ wkraczam na nowe nieznane sobie obszary i jednak trochę się spłuczę a idą wakacje to program po prostu musi poczekać

                                Przy FSI mroził mnie właśnie brak możliwości podniesienia mocy za sensowne pieniądze. Jak przeczytałem, że za 3.500 PLN można zwiększyć moc o kilkanaście koni to spasowałem.

                                Co do TSI myślę, że masz rację ale tu ryzyko by rosło. Nowy silnik 1,4 TSI 122 KM i na dokładkę chip.

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  no to mam nadzięję, że dołączysz do grona ZADOWOLONYCH userów TDI, chyba takich jest jednak TROCHĘ więcej
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • JOY
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 641

                                    #18
                                    Dokładnie, nie wiem jak duże przebiegi będziesz robił, ale jak nie kosmicznie duże to mocno odradzam TDI. Poza tym co pisał Szkoda musiałbyś przywyknąć do klekotu, do którego mnie akurat nikt nawet siłą nie zmusi. Poza tym naprawdę zamieniać 1.8T na 105 KM w dizlu - świętokractwo, ale to moje zdanie a ja znowuż mam odchył w stronę benzyny z turbo a uczulenie na klekoty.

                                    Co do auta którym jeździłeś czy na pewno miało 122 KM, bo WV ma wersję z podwójnym turbo i wtedy to faktycznie śmiga niesamowicie.

                                    A i na koniec: 1.4 122KM w golfie i 1.4 122KM w O2 mają inaczej zestopniowaną skrzynię. Golf jest niestety zrywniejszy, O2 za to oszczędniejsza.

                                    Uzupełnienie: Widzę że mój post już nieaktualny i decyzja została powzięta.
                                    Tak czy siak: Życzę dużo zadowolenia z nowego nabytku.

                                    Komentarz

                                    • PiterNZ
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 389

                                      #19
                                      JOY mam nadzieję, że nie pomyliłeś mnie z autorem tematu.

                                      Jeżeli o mnie chodzi to lubię dźwięk silnika i nawet na Forum walczyłem w obronie dźwięku 1,6 FSI ponieważ lubię jak silnik pracuje. Negatywne doświadczenia z dźwiękiem to mam z Fabii 1,4 TDI.

                                      Generalnie jak człowiek się nie przewróci to się nie nauczy Wrażeniami obiecuję, że się podzielę a póki co kończę OT.

                                      Co do silnika 1,4 TSI to jeździłem O II FL z 1,4 TSI 122 KM oraz VW Jetta z 1,4 TSI 140 KM.

                                      Komentarz

                                      • JOY
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 641

                                        #20
                                        O w mordkę, sorry faktycznie. Chyba czas iść spać

                                        No to czekamy na diecezję autora.

                                        Komentarz

                                        • liroyek
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 620

                                          #21
                                          panowie ja tez jedzilem 1,4 tsi w jettcie co prawda byla to ciut lepsza wersja bo 1,4 144 km czyli kompresor i turbo i powiem wam ze diselek wysiada :P naprawde super silniczek mialem go brac tylko nie da sie zagazowac no i to nowosc tak wiec nie wiadomo co bedzie sie dziac przy 100 czy 200 tys km a moje mpi to stara sprawdzona konotrukcja wiec spie spokojnie
                                          Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                          bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                          http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                          Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                          Komentarz

                                          • JOY
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 641

                                            #22
                                            1.4 TSI z comp i turbo dostał ENGINE OF THE YEAR 2008

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              Zamieszczone przez liroyek
                                              powiem wam ze diselek wysiada
                                              który :?: :szeroki_usmiech
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • Dzida
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 2253

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                który
                                                BXE seria? :diabelski_usmiech :wink:

                                                Komentarz

                                                • JOY
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 641

                                                  #25
                                                  Może nie do końca na temat ale radość mnie rozpiera i muszę:
                                                  Dzisiejsza trasa Suprbą 1.8TSI spalanie: 6.6 No sam nie wierzę
                                                  Dobrze że 1.4 nie kupiłem.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...