testowałem silnik 1,4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiekwaw
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7715
    • Ford

    #76
    Nie jeździłem BXE, ale na logikę coś co jest cięższe od ASV i ma praktycznia taką samą moc raczej nie powinno jechać wyraźnie lepiej :roll:

    to raz

    a dwa... seryjny ASZ/BKD oferuje dla mnie akceptowalne minimum dynamiki, niestety 1.9TDI 90/100/105 czy 110KM to muły i naprawdę nie rozumiem ludzi którzy nie decydują się na program :roll:

    oczywiście, jeżeli traktuje się auto przedmiotowo jako środek powolnego transportu z punktu A do punktu B nie oczekując po tej podróży niczego poza dojechaniem, żadnych tam przyjemności, uśmiechu czy frajdy to może i serie poniżej ASZ są wystarczające :roll:

    Pomijając co kto lubi a co nie, sam manewr wyprzedzania planowany w kilometrach musi dostarczać niezłej adrenaliny, może to o to chodzi :lol: :wink:
    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
    http://www.disi-tune.pl
    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
    Był WRX
    Była Octa

    Komentarz

    • wojciech_
      Ambiente
      • 2008
      • 164

      #77
      MisiekWAW, chyba sie troszke zagalopowales
      Przesiadajac sie ze 100KM na 200 to owszem, mozna mowic o wrazeniach z jazdy i pozytywnej adrenalinie. Ale po programie jedzie sie po prostu troche lepiej

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #78
        Oszzzzyfffiście masz prawo do swojego zdania :zlosnik: moim zdaniem wrażenia z jazdy po programie są naprawdę diametralnie inne niż na serii.

        Po programie w ASZcie szuka się 7mego biegu, bo wrażenie lekkosci z jaką się porusza auto na ostatnim biegu powoduje wrażenie jakby się jechało o bieg niżej i szuka się kolejnego biegu. Jestem przekonany, że podobne wrażenie jest w słabszych autach bo procentowe przyrosty są porównywalne, więc i zmiana dynamiki będzie porównywalna albo nawet większa bo czym wolniejsze auto w serii tym większe przyrosty dynamiki po modach sa.
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #79
          Zamieszczone przez MisiekWAW
          Nie jeździłem BXE, ale na logikę coś co jest cięższe od ASV i ma praktycznia taką samą moc raczej nie powinno jechać wyraźnie lepiej :roll:

          to raz

          a dwa... seryjny ASZ/BKD oferuje dla mnie akceptowalne minimum dynamiki, niestety 1.9TDI 90/100/105 czy 110KM to muły i naprawdę nie rozumiem ludzi którzy nie decydują się na program :roll:

          oczywiście, jeżeli traktuje się auto przedmiotowo jako środek powolnego transportu z punktu A do punktu B nie oczekując po tej podróży niczego poza dojechaniem, żadnych tam przyjemności, uśmiechu czy frajdy to może i serie poniżej ASZ są wystarczające :roll:

          Pomijając co kto lubi a co nie, sam manewr wyprzedzania planowany w kilometrach musi dostarczać niezłej adrenaliny, może to o to chodzi :lol: :wink:
          trudno dodać coś więcej

          [ Dodano: Czw 19 Mar, 09 13:42 ]
          Zamieszczone przez MisiekWAW
          Oszzzzyfffiście masz prawo do swojego zdania moim zdaniem wrażenia z jazdy po programie są naprawdę diametralnie inne niż na serii.

          Po programie w ASZcie szuka się 7mego biegu, bo wrażenie lekkosci z jaką się porusza auto na ostatnim biegu powoduje wrażenie jakby się jechało o bieg niżej i szuka się kolejnego biegu. Jestem przekonany, że podobne wrażenie jest w słabszych autach bo procentowe przyrosty są porównywalne, więc i zmiana dynamiki będzie porównywalna albo nawet większa bo czym wolniejsze auto w serii tym większe przyrosty dynamiki po modach sa.
          podpisujem siem

          Zamieszczone przez wojciech_
          Ale po programie jedzie sie po prostu troche lepiej
          tia
          nie podpisujem siem

          [ Dodano: Czw 19 Mar, 09 13:43 ]
          to takie bardziej empiryczne czy zasłyszane :?: :szeroki_usmiech
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • PiterNZ
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 389

            #80
            Zamieszczone przez MisiekWAW
            a dwa... seryjny ASZ/BKD oferuje dla mnie akceptowalne minimum dynamiki, niestety 1.9TDI 90/100/105 czy 110KM to muły i naprawdę nie rozumiem ludzi którzy nie decydują się na program :roll:
            Przez parę miesięcy z powodów finansowych będę jeździł bez programu dlatego myślę, że opiszę wrażenia :?:

            Z drugiej strony większą frajdę daje maksymalne wykorzystanie mocy słabszego silnika niż niepełne wykorzystanie mocy większego - tzn. tak czytałem :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #81
              Zamieszczone przez PiterNZ
              Przez parę miesięcy z powodów finansowych będę jeździł bez programu dlatego myślę, że opiszę wrażenia :?:
              k

              Zamieszczone przez PiterNZ
              Z drugiej strony większą frajdę daje maksymalne wykorzystanie mocy słabszego silnika niż niepełne wykorzystanie mocy większego - tzn. tak czytałem :diabelski_usmiech
              a to chyba na torze w jakiś wysokoobrotowych wiertarkach :zlosnik: ja tam w jeździe codziennej wolę jak auto przy delikatnym wciśnięciu gazu ochoczo przyśpiesza niż jak wdepnę gaz do podłogi aż się od spodu odkształca a auto i tak nie jedzie :szeroki_usmiech
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • wojciech_
                Ambiente
                • 2008
                • 164

                #82
                Szkoda, i empiryczne i zaslyszane. A moze ja po prostu jestem taki nieczuly
                Jezdzilem samochodem po chipie, ale nie wiadomo jak "mocny byl to chip". Byl to agr i jezdzil dla mnie tak samo jak asv. I czy mozna tu mowic o diametralnej roznicy?
                Diametralna roznice czulem jadac A4 2.5tdi ))

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #83
                  Zamieszczone przez wojciech_
                  Szkoda, i empiryczne i zaslyszane. A moze ja po prostu jestem taki nieczuly
                  Jezdzilem samochodem po chipie, ale nie wiadomo jak "mocny byl to chip". Byl to agr i jezdzil dla mnie tak samo jak asv. I czy mozna tu mowic o diametralnej roznicy?
                  Diametralna roznice czulem jadac A4 2.5tdi ))
                  tia, a jaką chcesz mieć diametralną różnicę w czymś co po programie niewiele odbiega (nawet nie wiem w którą stronę) od tego co masz w serii :?: :!: :lol:

                  zrób program u siebie pojeździj kilka dni, zrób trasę, przejedź się przez miasto to wtedy pogadamy, inaczej to nawet szkoda sobie strzępić język...
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • wojciech_
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 164

                    #84
                    Zamieszczone przez szkoda
                    tia, a jaką chcesz mieć diametralną różnicę w czymś co po programie niewiele odbiega (nawet nie wiem w którą stronę) od tego co masz w serii :?: :!: :lol:
                    Szkoda nie czytales dokladnie. Wspomniany agr (90KM seryjnie) po chipie jezdzil tak, jak seryjne asv (110KM) . Wiec przyrost mocy byl. Zaznaczam, ze nieznane sa wartosci mocy i momentu tego samochodu. Ale jak dla mnie, nie jest to przyrost diametralny. Sa to jednak odczucia subiektywne, i rzeczywiscie nie ma co dyskutowac.


                    PS dodam jeszcze, ze zastanawiam sie nad zrobieniem programu, ale jesli po nim moje alh jezdziloby tak, jak wspomniany wyzej zawirusowany agr, to wiem ze bardzo szybko bym sie do tego przyzwyczail (bo jak napisalem roznica w jezdzie byla nieduza) i pojawialyby sie mysli o zmianie wtryskow etc itd . Dlatego trwam przy seri, a jak dlugo to sie okaze .

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #85
                      Zamieszczone przez wojciech_
                      Zamieszczone przez szkoda
                      tia, a jaką chcesz mieć diametralną różnicę w czymś co po programie niewiele odbiega (nawet nie wiem w którą stronę) od tego co masz w serii :?: :!: :lol:
                      Szkoda nie czytales dokladnie. Wspomniany agr (90KM seryjnie) po chipie jezdzil tak, jak seryjne asv (110KM) . Wiec przyrost mocy byl. Zaznaczam, ze nieznane sa wartosci mocy i momentu tego samochodu. Ale jak dla mnie, nie jest to przyrost diametralny. Sa to jednak odczucia subiektywne, i rzeczywiscie nie ma co dyskutowac.
                      dżizasssss, doczytałem, Twój był ten AGR czy się nim przejechałeś :?: bo o to mi chodziło głównie.
                      (oczywiście AGR po samym programie nie osiąga niestety "mojego" minimum, staje się tak dopiero po programie i wtryskach)

                      [ Dodano: Czw 19 Mar, 09 16:38 ]
                      Zamieszczone przez wojciech_
                      pojawialyby sie mysli o zmianie wtryskow
                      to powinno było zostać zrobione od razu w przypadku tego silnika

                      Zamieszczone przez wojciech_
                      Dlatego trwam przy seri
                      no i dlatego, że porównujesz auto bardzo słabe, z którego ktoś zrobił tylko "mniej słabe" ale WCIĄŻ słabe do swojego, które po samym programie staje się naprawdę przyjemne, wysnuwasz IMO totalnie nietrafne wnioski :idea:

                      [ Dodano: Czw 19 Mar, 09 16:40 ]
                      zresztą takie tam pierdzenie, zapraszam na test :idea:
                      o tych sprawach słabo się gada a jeszcze gorzej pisze

                      [ Dodano: Czw 19 Mar, 09 16:45 ]
                      ile w papierach ma do setki ASV?
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • _tm_
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 2333
                        • Superb III (3V3)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #86
                        Najlepszą metodą docenienia dynamiki samochodu jest przyzwyczajenie się do nowych osiagów, a następnie przejechanie się analogicznym egzemplarzem bez chipa. Wtedy można zrozumieć znaczenia słowa "muł". A jak się wsiądzie ponownie do zchipowanego samochodu to ma się wrażenie lekkości .
                        U mnie taka (prawie taka, bo porównywany samochód to inny model i silnik) terapia działa idealnia - jak wsiadam to Roomstera mojej żony (benzyna 105KM, 10.9 do setki, czyli lepiej o ok. 1 sekundę niż O2 1.9TDI) to mam wrażenie, że mój samochód to rakieta :diabelski_usmiech.

                        szkoda: ASV ma chyba 11,1 do setki
                        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                        -------------------------------------------------------------------------
                        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #87
                          Zamieszczone przez _tm_
                          szkoda: ASV ma chyba 11,1 do setki
                          czyli po programie można liczyć na -2s mniej więcej, to jest bardzo dużo

                          [ Dodano: Czw 19 Mar, 09 17:02 ]
                          Zamieszczone przez _tm_
                          Najlepszą metodą docenienia dynamiki samochodu jest przyzwyczajenie się do nowych osiagów, a następnie przejechanie się analogicznym egzemplarzem bez chipa.
                          pamiętam jak Purchawa zrobiłe tego swojego, jeszcze wtedy AGRa na 200KM, zabrał mnie na przejażdżkę, byłem raczej totalnie zawiedziony,generalnie bryndza, wsiadłem do swojego auta - BKD i TOTALNA załamka :lol:
                          chyba następnego dnia umówiłem się na program :lol:

                          mówienie tu o serii AGR i AGR po SAMYM programie to w ogóle jakaś pomyłka
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • PiterNZ
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 389

                            #88
                            Zamieszczone przez szkoda
                            mówienie tu o serii AGR i AGR po SAMYM programie to w ogóle jakaś pomyłka
                            Wszystko jest rzeczą względną a skoro do normalnej jazdy wystarcza 1,6 to 1,9 TDI też wystarczy. Znam dwie osoby, którym jednej wystarcza seria (1,9 TDI) a drugiej chiptuning do 116 KM. Ostatecznie skrzynia biegów po coś jest w aucie.
                            Skoro z wyprzedzaniem radzę sobie w 1,6 FSI 115 KM to dlaczego ma sobie nie poradzić w 1,9 TDI?

                            Jak piszemy o dynamice to jest to względne. W firmie gdzie pracuję jest parę osób, które jak spytałem jaki silnik do normalnej jazdy to stwierdzili, że do spokojnej jazdy i bez szaleństw to wystarczy 2,5 litra ale takie silniki specjalnie dynamiczne nie są :shock: :shock: :shock: Gwoli wyjaśnienia nie są to osoby pracujące jako kierowcy rajdowi. Potem była rozmowa o 2 litrowych silnikach ale nie pamiętam czy uznali je za dostetczne :lol:
                            Oczywiście szok był po mojej stronie ale przytaknąłem :szeroki_usmiech

                            Zamieszczone przez _tm_
                            Najlepszą metodą docenienia dynamiki samochodu jest przyzwyczajenie się do nowych osiagów, a następnie przejechanie się analogicznym egzemplarzem bez chipa.
                            Najpełniejsza prawda.
                            Jak przesiadłem się z Almery 1,4 75 KM do Primery 1,8 118 KM to stwierdziłem, że nie ma różnicy ale jak następnie musiałem przejechać się Almerą to od razu zauważyłem.

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #89
                              Zamieszczone przez PiterNZ
                              Wszystko jest rzeczą względną a skoro do normalnej jazdy wystarcza 1,6 to 1,9 TDI też wystarczy.
                              no pewnie, że jest względną, dlatego z Miśkiem wyraziliśmy własne zdanie, mam wrażenie, że było to podkreślone.

                              ale kontrowersja nie dotyczyła raczej tego co komu "wystarczy" tylko wrażenia przed i po programie.

                              [ Dodano: Czw 19 Mar, 09 18:55 ]
                              Zamieszczone przez PiterNZ
                              Jak przesiadłem się z Almery 1,4 75 KM do Primery 1,8 118 KM to stwierdziłem, że nie ma różnicy ale jak następnie musiałem przejechać się Almerą to od razu zauważyłem.
                              no dokładnie tak jest

                              [ Dodano: Czw 19 Mar, 09 18:58 ]
                              Zamieszczone przez PiterNZ
                              do spokojnej jazdy i bez szaleństw to wystarczy 2,5 litra ale takie silniki specjalnie dynamiczne nie są
                              wiesz, to niewiele mówi, skoro nie tak dawno trzylitrowe diesle miały po 80KM a już całkiem niedawno normalną mocą dla 2.0 było coś ponad 100, gdzie teraz podobną mocą dysponujesz już w N/A 1,4

                              tak na marginesie to gratuluję dyskutantów :szeroki_usmiech
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • PiterNZ
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 389

                                #90
                                Zamieszczone przez szkoda
                                wiesz, to niewiele mówi, skoro nie tak dawno trzylitrowe diesle miały po 80KM a już całkiem niedawno normalną mocą dla 2.0 było coś ponad 100, gdzie teraz podobną mocą dysponujesz już w N/A 1,4
                                Dyskutantom chodziło o zupełnie inny poziom mocy. Punkty odniesienia mają po kilkaset KM ale na pytanie czy taki nie byłby dla nich stwierdzili, że jednak za duże spalanie i trochę drogo wychodzi :lol:

                                Wracając do tematu ciekawy jestem wrażeń osób, które nie tylko testowały ale także jeźdżą dłużej 1,4 TSI. Z testu jak dla mnie wrażenia z jazdy bardzo super a zużycie paliwa rozumiem, że miałem mało miarodajne. Słyszałem sprzeczne opinie co do mocy w trasie, sprzedawca zapewniał, że OK (pewnie sprzedając 1,4 80 KM też by tak powiedział ) a czytałem o braku mocy.

                                Komentarz

                                • brongo
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 75

                                  #91
                                  Re: testowałem silnik 1,4 TSI

                                  Zamieszczone przez Marian
                                  Ciekawe tylko:
                                  1. ile to spali w praktyce? przecietnie komp pokazywła mniej niż w moim aucie.
                                  2. jak by to zyło z DSG? Czy rzeczywiście fajniej i oszczędniej jak piszą w gazetach?
                                  Ma ktos jakieś doświadczenia?
                                  Ja mam doświadczenie jeździ sie fajniej niż TDI 101km ale drożej
                                  w miescie 9 (aczkolwiek czasami zatanawiam się czy to jest jazda)
                                  poza miastem 6
                                  cykl mieszany 8-8,5 zależy od proporcji miasto/nie miasto

                                  Komentarz

                                  • Marian
                                    Ambiente
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 225

                                    #92
                                    brongo,
                                    a typowa trasa w PL / autostrada ? masz jakieś doświadczenia ze spalaniem?
                                    20v

                                    Komentarz

                                    • misiekwaw
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7715
                                      • Ford

                                      #93
                                      Zamieszczone przez Marian
                                      a typowa trasa w PL
                                      Co to jest typowa trasa w PL :?: :roll: na tej samej trasie byłem w stanie Octavią TDI spalić pomiędzy 5.2 a 8.5 na 100. Nie da się tak określić :lol:
                                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                      http://www.disi-tune.pl
                                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                      Był WRX
                                      Była Octa

                                      Komentarz

                                      • brongo
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 75

                                        #94
                                        Zamieszczone przez Marian
                                        brongo,
                                        a typowa trasa w PL / autostrada ? masz jakieś doświadczenia ze spalaniem?
                                        Dużo zależy od stylu jazdy i zatłoczenia drogi, mój ostatni przejazd Poznań-Wrocław po DK5 to nieco powyżej 6 l.

                                        Komentarz

                                        • cybant
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 89

                                          #95
                                          czy ktoś już modził ten silnik na 200+?

                                          Komentarz

                                          • _tm_
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 2333
                                            • Superb III (3V3)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            #96
                                            Zamieszczone przez cybant
                                            czy ktoś już modził ten silnik na 200+?
                                            Pytanie, czy w ogóle go ktoś modził ?
                                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                            -------------------------------------------------------------------------
                                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                            Komentarz

                                            • cybant
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 89

                                              #97
                                              widziałem na googlech już kilka na 160 i parę na 190

                                              Komentarz

                                              • PiterNZ
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 389

                                                #98
                                                160 to 1,4 TSI ma VW standardowo.

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez PiterNZ
                                                  160 to 1,4 TSI ma VW standardowo.
                                                  ale nie ten 122KM
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • Garret
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 1196
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                    Zamieszczone przez _tm_
                                                    Zamieszczone przez cybant
                                                    czy ktoś już modził ten silnik na 200+?
                                                    Pytanie, czy w ogóle go ktoś modził ?
                                                    coś takiego znalazłem


                                                    zrobiony na 154KM, widać ze też miał gifty od fabryki;-)

                                                    [ Dodano: Pią 20 Mar, 09 16:27 ]
                                                    i jeszcze takie coś:


                                                    sporo przykładów przyrostów po programie różnych modeli, smacznego! :diabelski_usmiech
                                                    Garret

                                                    -----------
                                                    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...