Zamieszczone przez janusz_007
sygnalizacja turbiny
Zwiń
X
-
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
-
-
Zamieszczone przez janusz_007no wiem ze jest wieksze zuzycie ale wtedy fajnie sie schlodzi silniczek
Co to obrotów jak koledzy wcześniej napisalu lataj w całym zakresie.. Oby nie za nisko i sie nie martw. Turba AGR- sa naprawde mocne ! i małoawaryjne ..OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
dokładnie .. Jak walisz non stop ogniem i odrazu zjedziesz z autostrady i chcesz sie zatrzymać daj mu nawet z minutke.
No jadać 160km/h dajesz na luz i co ? no wszystko sie kreci szybko o wiele szybciej sie kreci stojąc na postoju. A smarowanie masz praktycznie to samo.OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99i sie nie martw. Turba AGR- sa naprawde mocne ! i małoawaryjne ..
Ale fakt, poszlo przez to, ze walnela micha olejowa i smarowania nie byloByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
neck99, Mirek a co ma piernik do wiatraka??
Przeciez mozesz 'na luzie' leciec i 300km/h a jak silnik ma wolne obroty to turbina jest tak samo smarowana jakby auto stalo na wolnych obrotach na postoju, bo cisnienie smarowania zmienia sie wraz ze zmiana predkosci obrotowej silnika, a nie predkosci samochodu
Komentarz
-
-
Maicroft, tak ale ja nie o turbinie ale o całym silniku pisze .. Co do turba wiem .. ale inne elementy sie w nim kręcą prawda ? :wink:OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
neck99, I dzialaja tak samo przeciez. Jedynym elementem ktory sie kreci jadac na luzie jakos inaczej niz jak auto stoi to skrzynia biegow, a ta i tak u nas nie ma chlodnicy oleju i nic jej to nie robi. A silnik nie ma obciazenia, to sie nie grzeje jakos bardziej, a wrecz przeciwnie, bo pompa wody chodzi, silnik sie chlodzi, a nabrac temperatury nie ma od czego
Komentarz
-
-
czyli jak to w koncu jest? jest roznica czy nie jest roznica w smarowaniu turbinki podczas puszczenia auta na wolnym biegu a podzcas jazdy na biegu np bez gazu? starac sie unikac jazdy na wolnym biegu, czy raczej nic sie nie dzieje w silniku? dzieki za odpVW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
-
tak, starać się unikać jazdy na wolnym biegu ale z powodu zwiększonego zużycia paliwa, a nie z powodu smarowania. Olej w silniku jest rozprowadzany pod ciśnieniem 1,2 MPa. Z chwilą zwiększania obrotów silnika pompa oleju mocniej pompuje, ale w pompie tej jest zainstalowany zawór przelewowy, przez który nadmiar oliwki spływa do miski olejowej. Tak, że nie ma to różnicy do smarowania silnika w tym turbinki. Smarowanie cały czas jest na takim samym poziomie i jest ok.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
a powiedzcie mi jeszcze bo tak ludzie mowia i pisza ze nie wolno dawac kopa niuni na zimnym silniku zaraz po odpaleniu samochodu. wiec jezeli ja po odpaleniu silnika chwile poczekam,i jade spokojnie zmieniajac biegi przy ok 2100-2100 obr nie popelniam błedu?
chodzi za pewne o to aby na zimnym silniku nie butowac np do 3500 obr tak?
dzieki za odpowiedz, i sorki za takie z pozoru dla innych proste pytania ale to moj pierwszy TDI i nie chce czegos zepsucVW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez janusz_007a powiedzcie mi jeszcze bo tak ludzie mowia i pisza ze nie wolno dawac kopa niuni na zimnym silniku zaraz po odpaleniu samochodu.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
czyli jak wskaznik jest na połozeniu srodkowym (90 st) to jeszcze chwile trzeba mu dac zeby ewentualnie dodac niuni kopa;pp ale jezeli sobie jezdze tak do 3tys to nie ma z tym problemu tak, az tak nie trzeba uwazac? co innego gdybym ja rozkrecal tak do 3400-3600 obrVW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
-
Maicroft, a to sorki
Pamietam jak byłem młodym kierownikiem i ojciec mowił mi jak odebraliśmy nowy woz zebym nie jezdził na luzie jak poprzednim fiatem 125p bo tak mu powiedział pan w ASO Daewoo ze niby silnik naszego wtedy nowego lanosa 16V nie moze latac na luzie bo ma za małe smarowanie. I od tamtego czasu nie banglam na luzie .. :szeroki_usmiechOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez janusz_007czyli jak wskaznik jest na połozeniu srodkowym (90 st) to jeszcze chwile trzeba mu dac zeby ewentualnie dodac niuni kopaZamieszczone przez janusz_007ale jezeli sobie jezdze tak do 3tys to nie ma z tym problemu tak
A JAK BĘDZIESZ TAK MOCNO ROZMYŚLAŁ TO JAZDA BĘDZIE DO BANI...
z upływem czasu poczujesz auto i będzie ok. :szeroki_usmiechO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuz upływem czasu poczujesz auto i będzie ok. :szeroki_usmiechOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Maicroft, no może i tak jakoś mi zapadło w pamięć ...
Mimo wszystko nie jezdze na luzie .. gdyż w razie hamowania spada skuteczność hamowania, jak by tak nie daj borze z góry lecieć szybko albo na autobanie i wpakować na luz a silnik by sobie zgasł to zapomnij o hamulcach i wspomaganiu masakra Juz nie wspomne ze jak nam wejdzie w nawyk jazda na luzie to w zimie na lodzie mozemy sie zdziwićOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
z tego co rozmawiamy to nie powinno sie zmieniac biegów ponizej 1500 obr. i oki, a czy mozna jechac na jakims tam biegu np na 4 przy predkosci 60km/h majac obroty niewiele powyzej 1500, lub czasami ponizej?? nie wiem jak jezdzic tdi bo mialem wczesniej benzynke i tam moglem jezdzic na wyzszym biegu przy nizszych predkosciach i nic sie nie dzialo. czy ma cos wspólnego to ze popychacze moga sie odezwac z takiego stylu jazdy? czy one padaja raczej przez dziadowski olejekVW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
-
mozesz miec 1500rpm i IV ale jadac z górki i nie przyspieszajac tylko sie toczac, łuskając przy tym gaz. Bron boże na takich obrotach pod góre fure męczyć janusz_007, Nie boj sie obrotów ! Silnik po to ma tyle obrotów by pracować w całym zakresie. Staraj sie jezdzić powyzej 2000rpm. Paliwa nie spalisz o wiele więcej a będzie to zdrowsze dla silnika i dwumasa. Jeżdzij tak, że jak zmieniasz bieg na wyższy obroty spadły po zmianie co najmniej na okolce 2000rpm. Czyli trzeba by zmienić w okolicach 3000rpm. Oczywiście mozna nieco wcześniej jak spokojnie sobie jedziesz po mieście. Ale staraj sie nie schodzić za nisko.
janusz_007, pojezdzisz kilka tygodni i sam zrozumisz jak sie jezdzi. Kiedyś tez pytałem, A teraz to zmieniam obroty nie patrzac na obrotomierz. Mam wyczuty samochód.
ja zazwyczaj zmieniem bieg w zależnosci od jazdy na jaką mi pozwalają warunki - i wygląda to mniej wiecej tak :
jadac do pracy bez korków miasto : 2800 - 3300 - spokojnie mozna sie porozpedzac
spieszac sie do pracy jak zaspie 3000 - 4500 :szeroki_usmiech wyprzedzedzam co sie da
spowrotem z parcy tocze sie w korkach 2500 - 3000 nie ma sie co rozpedzać bo zaraz trzeba chamować
Poza tym na seryjnym programie janusz_007, nie masz co wyskakiwać powyzej 3500rpm. bo to juz nie jedzie tylko puchnie autko w twoim przypadku.
Osoby które maja wirusy i ładnie poprowadzy moment wiedzą ze mozna ciągnąć do 4000 rpm z frajdąOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
Komentarz