7-3-9
Płyn chłodniczy [01]
Zwiń
X
-
Płyn chłodniczy [01]
Witam wszystkich po przerwie. SUPER!, że forum wróciło!!!
Po drugie : ostatnio trafiła mi się O1 tour ASV z problemem zgłaszanym przez właściciela dotyczącym płynu chłodniczego.
Bardziej szczegółowo : fura od 4 lat jeździ na płynie wlanym w fabryce z małymi dolewkami do korekty krzepnięcia (łącznie około 300ml). Ostatnio gościu zauważył, że płynu ma na MIN a zwykle było pod MAKS. Innym razem po zgaszeniu silnika znowu pod maks, potem znowu pod min z zapaleniem się kontrolki i tak w kółko, zależy jak się zgasi silnik - różny jest poziom płynu. Poza tym w samochodzie niby wszystko ok.
Na początek szukałem wycieków ale jak zobaczyłem, że poziom to spada to rośnie - zaprzestałem - wycieków nie ma. Silnik normalnie się nagrzewa, ogrzewanie w kabinie ok.
Zwykle na gorącym silniku poziom jest ponad maks by opaść do prawidłowego po ostygnięciu. Spotkał się ktoś może z taką sytuacją? Jakieś sugestie? Dzięki.
-
-
To nie jest breja. Płyn ma dobry skład (sprawdzany testerem) Lany był tylko G12. Wiem co to jest rozszerzalność temperaturowa cieczy - przypominam sobie o tym rano patrząc na termometr. Chodzi o to że nawet jak płyn jest gorący po jeździe - zapalisz,zgasisz - masz pod maks, zapalisz,zgasisz - min + kontrolka
Komentarz
-
-
zdziwilbys sie ile syfu (kamienia kotlowego) potrafi odlozyc sie w chlodnicy i przewodach - w doskonaly sposob zaburza to przeplyw cieczy w calym ukladzie. jesli silnik nie ma tendencji do przegrzewania sie to masz farta albo wydajny wentylator
sprobuj zlac obecny plyn z chlodnicy (zobaczysz jaki bedzie mial ciekawy kolor) i przeplukac ja (kilkakrotnie) srodkiem rozpuszczajacym kamien. poziom powinien sie ustabilizowac.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bielinekTo nie jest breja. Płyn ma dobry skład (sprawdzany testerem) Lany był tylko G12. Wiem co to jest rozszerzalność temperaturowa cieczy - przypominam sobie o tym rano patrząc na termometr. Chodzi o to że nawet jak płyn jest gorący po jeździe - zapalisz,zgasisz - masz pod maks, zapalisz,zgasisz - min + kontrolka
Komentarz
-
Komentarz