[O1] Stopione tłoki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koraf
    Classic
    • 2009
    • 5

    [O1] Stopione tłoki

    witam wszystkich ponownie,
    dziękuje za szybkie odpowiedzi. Otóż na tę chwile sprawa wygląda następująco - pojechałem dzisiaj na podłączenie do vaga - koleś się podpiął pogazował trochę i od razu podszedł do zaworu egr. Co się okazało - przy zaworze egr jest taka dżwigienka do regulacji przepustnicy (już dokładnie teraz nie pamiętam) - taka plastikowa - i ona jest złamana. Powoduje to że w momencie przyspieszania ten zaworek się zamyka i nie ma odpowiedniej dawki powietrza przy normalnej dawce paliwa - przez to samochód dymił na czarno przy wysokich obrotach. Koleś przypiął ten zaworek na sztywno na max. otwarcie i wrażenia z jazdy zupełnie inne - krótki test 3 i ok 3.5 tys obr/min. i ok 80 na budziku. Niestety jest taki mały problem, że trzeba wymienić cały egr, bo ten zaworek nie występuje oddzielnie - nówka sztuka 800zł, używany 400. I takie pytanko czy warto montować używany egr i czy da się to bez specjalistycznych narzędzi samemu wymienić? Czy taka wymiana wiąże się póżniej z jakimiś dodatkowymi nastawami typu podłączenie pod vaga lub temu podobne.
    Jedyne pocieszenie w tej sytuacji jest takie, że vag nie pokazał żadnych błędów.
    Mam nadzieje, że problem przez wymianie egra zostanie rozwiązany. Gdy będzie po wszystkim dam znać czy to pomogło.
    Pozdrawiam
  • krzysiupe
    Classic
    S_OCP Member
    • 2008
    • 18

    #2
    [O1] Stopione tłoki

    Koledzy w sobotę doznałem po raz drugi paskudnego uczucia bezsilności.

    Mianowicie po raz drugi skończyło mi się turbo.

    Pierwszym razem było drastycznie bo pociągnęło cały olej w wydech i piękną mleczną chmurę wyrzuciło za siebie. Wkurzyłem się i kupiłem nową turbinę gareta bo myślę autko ma jeździć i być bezawaryjne. No i jeździło do soboty. w sobotę po przejechaniu 50 tys. km od wymiany poprzedniego turbo zaświeciła mi pomarańczowa lampka że mam mało oliwy no i znowu się wkurzyłem. zdjąłem przewód od IC a tam czarno ja u murzyna w d. za przeproszeniem.

    Wygląda że chyba uszczelnienie padło na turbo i pociągnęła oliwę z silnika. Autko kopciło trochę ale myslałem że to może wtryski coś szwankują a tu w weekend się sprawa rozwiązała.


    Koledzy proszę poradźcie co najkorzystniej zrobić zregenerować stare turbo, kupić nowe takie samo czy może kupić jakieś inne.

    Zależy mi żeby autko było bezawaryjne w tej kwesti bo sporo jeżdżę w dłuższe trasy.

    Aktualnie mam OCTAVIĘ ALH (90km) bez przeróbek z wysranym turbo.


    Stoję w kropce.( Jeśli macie jakieś turbo konkretne dla mnie lub firmę która fachowo to stare zregeneruje to piszcie prosze na priv). Potrzebuję szybkiej pomocy i rady. Powiedzcie jeszcze czy znacie jakiegoś konkretnego mechanika od TDI w krakowie bo mam same rozczarowania.

    Dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam.
    (BLUE)

    Komentarz

    • rob555
      Rider
      • 2006
      • 748

      #3
      Sprawdz smarowanie....nim zalozysz cokolwiek nowego.
      pozdrawiam

      Diagnostyka i tuning
      hybrydowe wtryski i turbiny
      programy na ulice jak i do sportu

      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
      www.tune-up.pl

      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Regeneracja i dystrybucja części samochodowych. Pozyskujemy, regenerujemy i wprowadzamy ponownie na rynek pełnowartościowe produkty.


        To ze w dolocie jest czarno to norma, kwestia jak bardzo jest czarno.

        Info o malym poziomie oleju tez sie zdarza, kwestia ile go ubylo. Dolac i pojezdzic, wtedy wyjdzie.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • krzysiupe
          Classic
          S_OCP Member
          • 2008
          • 18

          #5
          no oleju sporo ubyło. Na bagnecie jak go wyciągnąłem to było go tam tyle że jak przyjmujemy za górną granicę stan minimum z bagnetu to linia oleju zatrzymała się w 50% poniżej stanu minimum.
          (BLUE)

          Komentarz

          • rekin
            Rider
            • 2008
            • 398

            #6
            najczęstszą przyczyną padnięcia drugiej turbiny jest Oszczędność.....
            Jak wymieniasz Turbinę wymień też przewód smarowania który często ulega zapchaniu.
            W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

            Komentarz

            • krzysiupe
              Classic
              S_OCP Member
              • 2008
              • 18

              #7
              Niestety panowie dzisiejsza diagnoza mną wstrząsnęła.

              Turbo działa i jest ok. Natomiast jeden z tłoków stopił się aż do 2 pierścienia.

              Także szukam teraz silniczka do mojego szkodnika.

              Dzięki za wszelkie rady.
              (BLUE)

              Komentarz

              • jama89
                L&K
                • 2008
                • 1214

                #8
                Zamieszczone przez krzysiupe
                jeden z tłoków stopił się aż do 2 pierścienia
                :shock: a jaka przyczyna?
                Octavia 1.9 TDI ASZ


                .

                Komentarz

                • rrysio
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 493

                  #9
                  Zamieszczone przez jama89
                  Zamieszczone przez krzysiupe
                  jeden z tłoków stopił się aż do 2 pierścienia
                  :shock: a jaka przyczyna?
                  Pewnie lejący wtrysk.

                  Komentarz

                  Pracuję...