Octavia Tour 1.8 Turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jdlugi
    Classic
    • 2010
    • 5

    Octavia Tour 1.8 Turbo

    Cze OCP
  • Michal_ts
    Drive
    • 2009
    • 74

    #2
    Octavia Tour 1.8 Turbo

    Witam serdecznie,

    Planuję zakup nowego auta. Po pełnym rozeznaniu ofert na rynku, najlepszym wyborem okazuje się być Octavia Tour.

    W pierwszym momencie pomyślałem o dieslu, ale jako, że do tej pory jeździłem autami benzynowymi wziąłem pod uwagę również opcje zasilania waszką.

    Poczytałem o dieslu i wychodzi, że jest głośny, ale trwały i pali tyle co nic. Programem można zrobić 140-150KM - co powinno dać rade.

    Jednak, jak policzyłem, nie robię dużych przebiegów, bo ok 15.000KM rocznie, dopłata do diesela najwcześniej zwróci się po ok 3 latach...

    Tak więc biorę pod uwagę sprawdzony silnik 1.8 T.

    I teraz mam kilka pytań do Was:

    Czy to jest dalej ta jednostka, która po programie spokojnie wypluje ok 190KM?

    Jak naprawdę wykonana jest skoda (nigdy nie miałem i w sumie nie miałem okazji jeździć) - czy po 20kkm zaczyna wszystko trzeszczeć i zaczyna się katorga?

    (Może dziwne pytanie) Który lakier jest dosyć twardy? (Miałem corolle czerwoną i lakier był bardzo miękki - rysował się od ręcznego mycia...)

    W salonach nie ma Octavii Tour 1.8T do jazd próbnych - same diesle lub 1.6 LPG , jak zestrojone jest zawieszenie? Pewnie, czy raczej kanapowóz?

    Ogólnie wydaje mi się, że za te pieniążki lepszego (NOWEGO) auta nie da się kupić, ale proszę o odpowiedzi

    Pozdrawiam,
    Michal.

    Komentarz

    • Marx
      Elegance
      • 2009
      • 865

      #3
      zgadzam sie z ostatnim zdaniem. A porownywales jak wychodzi O2?

      Komentarz

      • rkb
        RS
        • 2008
        • 2152
        • Rapid Spaceback (NH1)
        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

        #4
        Nie mam nowki, ale 7-mio latka i troszke czasem cos zatrzeszczy ale bez przesady. chyba ze jestes audiofilem Co do zawiechy jest super na trase i bardzo komfortowe (jak na takie auto) ale na zakretach tym nie poszalejesz (duży przechyl). mozna ja czipem wykoksowac bez problemu na 190 koni ale na seryjnym zawieszeniu bedzie ostro wierzgac i stawac deba, takze moim zdaniem usztywnienie auta przed takim zabiegiem jest konieczne

        mi te 150 koni starczy, moze fajniej jakby miala lepszy moment (tak o te 50 niutonow wiecej) ale i tak jest szybka.

        za takie pieniadze nie kupisz innego auta co bryka w 8s. do setki
        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9935
          • Ford

          #5
          Myślę, że najpierw powinieneś sobie postawić pytanie, czy dobrze wyposażona Octavia I 1.8T (z klimą, lakierem metalik, itp.), czyli auto dość już technologicznie (niestety) przestarzałe, warta jest wydania ponad 55.000zł? Moim zdaniem warto raczej zastanowić się nad O2 MINT z silnikiem 1.6 (podobna cena) lub O1 1.6i (10.000zł taniej)...
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • romman
            Ambiente
            • 2009
            • 201

            #6
            Agamek12, Myślę, że kolega szuka czegoś co ma trochę lepszy przelicznik KM/tona :-)

            Mam 1.6 Tour i ... cóż - jedzie sprawnie, ale o wciskaniu w fotel mowy nie ma.

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9935
              • Ford

              #7
              Zamieszczone przez romman
              Agamek12, Myślę, że kolega szuka czegoś co ma trochę lepszy przelicznik KM/tona :-)
              To wiem, ale czy 1.8T w nadwoziu O1 jest warte ponad 55.000zł? Może warto troszkę dołożyć (wg. cennikia 5-6k zł) i kupić niewiele wolniejszą O2 MINT 1.4 TSI?

              Cóż, też chciałbym mieć kiedyś auto "wciskające" w fotel mocniej niż 1.6i, ale chyba niekoniecznie nową szybką O1...
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • rkb
                RS
                • 2008
                • 2152
                • Rapid Spaceback (NH1)
                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                #8
                Za O2 1.8 TSI trzeba juz zapłacic 70 pare klockow... O1 wychodzi 20 tys taniej, do tego w O2 po ukonczeniu gwarancji bedzie o wiele drozszy serwis... myśle ze chodzi o to zeby bylo dynamicznie i tanio
                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Seat Exeo, nowy design, stare rozwiazania i prehistoryczny silnik 1.8T pod maska :idea:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Maru 123
                    RS
                    • 2008
                    • 4660

                    #10
                    Zamieszczone przez Agamek12
                    czyli auto dość już technologicznie (niestety) przestarzałe
                    A MOŻE WŁAŚNIE STETY- WIELE LUDZI BARDZO CENI SOBIE O1 ZA JEJ PROSTĄ KONSTRUKCJĘ I CO ZA TYM IDZIE PROSTE I TANIE SERVISOWANIE :roll:
                    1.8T AGU L&K

                    2.0TDI BKD ELEGANCE

                    TOYOTA LAND CRUISER J95

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9935
                      • Ford

                      #11
                      Zamieszczone przez Maru 123
                      Zamieszczone przez Agamek12
                      czyli auto dość już technologicznie (niestety) przestarzałe
                      A MOŻE WŁAŚNIE STETY- WIELE LUDZI BARDZO CENI SOBIE O1 ZA JEJ PROSTĄ KONSTRUKCJĘ I CO ZA TYM IDZIE PROSTE I TANIE SERVISOWANIE :roll:
                      No tak, ale mi chodziło raczej o to, że jest to auto o niezbyt wysokim poziomie bezpieczeństwa, sztywności, jakości, itp. Ale akurat prostota konstrukcji jest dużym plusem...
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • Maru 123
                        RS
                        • 2008
                        • 4660

                        #12
                        coś za coś... nie oszukujmy się ale 15letnia konstrukcja nie moze byś nadal nowoczesna... biorąc pod uwagę dynamikę i kwotę ok. 55000zł kupiłbym 1.8t, jeśli miałby to być racjonalny zakup to 02 1.6+lpg :roll:
                        1.8T AGU L&K

                        2.0TDI BKD ELEGANCE

                        TOYOTA LAND CRUISER J95

                        Komentarz

                        • Michal_ts
                          Drive
                          • 2009
                          • 74

                          #13
                          Dziękuję za odpowiedzi.

                          Silnik 1.6 odpada, zarówno w O1 jak i w O2.

                          Zastanawiałem się nad opcją O2 z 1.4 TSI ale po doposażeniu w podstawowe dodatki cena bardzo szybko rośnie i wychodzi poza mój budżet.

                          Max jaki planuję przeznaczyć na auto to 60.000 i dobrze żebym się w tym zmieścił razem z ubezpieczeniem.
                          O1 1.8 T w wersji Ice+ i pakietem sport wychodzi ok 58000 u dealera. A co do silnika - Gdyby ten silnik spełniał aktualne normy Euro to spokojnie siedziałby w nowych autach grupy VAG. Pamiętajcie, że w czasach kiedy projektowano ten silnik, księgowi nie mieli tyle do gadania co teraz

                          Myślałem jeszcze nad nową Fabią Combi (1.9 TDI) bo mi się bardzo podoba, ale ona też wychodzi więcej niż O1... Roomster podobnie...

                          Może macie jakieś inne sugestie?

                          Komentarz

                          • Maru 123
                            RS
                            • 2008
                            • 4660

                            #14
                            Michal_ts, ja z 1.8T byłem niesamowicie zadowolony :wink:
                            1.8T AGU L&K

                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                            Komentarz

                            • Agamek12
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 9935
                              • Ford

                              #15
                              Ja z kolei, gdybym dysponował na zakup (i z jakiegoś powodu byłbym zmuszony do zakupu auta za tą kwotę) kwotą około 60.000zł, raczej nastawiłbym się na zakup O2 1.4TSI w wersji MINT - według mnie auto ma wszystko, co jest potrzebne do sprawnego i wygodnego przemieszczania się... I o wiele ładniej wygląda przez okno niż O1... O1 ma dla mnie uzasadnienie tylko w wersji 1.6i Twin Power w wersji MORE.
                              Ewentulnie zastanowiłbym się nad inną marką...
                              Ale to tylko moja opinia i wcale nie twierdzę, że ktoś robi źle kupując wypasioną szybką O1 1.8T (wydaje mi się, czy pakiet SPORT upodadnia O1 do wersji RS?) - przynajmniej może ośmieszyć w ucieczce spod świateł niejednego posiadacza "sportowego" prawie M3 czy innego GTI...

                              [ Dodano: Pon 28 Wrz, 09 13:53 ]
                              Zamieszczone przez Michal_ts
                              Gdyby ten silnik spełniał aktualne normy Euro to spokojnie siedziałby w nowych autach grupy VAG.
                              Ależ on przecież siedzi w "nowym" Seacie Exeo...:-)
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz

                              • rkb
                                RS
                                • 2008
                                • 2152
                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                #16
                                Pakiet sport to rs look.... skorzane dodatki, sportowa kiera, spoilery, zderzak, fele.... w takim zestawieniu O1 prezentuje się o niebo lepiej 1.6 też bym nie kupywał bo to nie jedzie
                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                Komentarz

                                • Agamek12
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 9935
                                  • Ford

                                  #17
                                  Zamieszczone przez rkb
                                  1.6 też bym nie kupywał bo to nie jedzie
                                  oj tam nie jedzie: nie ma malucha czy innego Poloneza, który by mi uciekł...
                                  Adam... Używam:
                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                  Komentarz

                                  • romman
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 201

                                    #18
                                    Jak 1.6 102KM nie jedzie, to co z 1.4 albo 1.6 75KM? No a SDI?

                                    Do zwykłej jazdy wystarcza. Wyprzedzanie ciężarówek też nie sprawia problemów. Oczywiście nie ma cudów, ale "nie jedzie" to ostro powiedziane.

                                    Komentarz

                                    • rkb
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2152
                                      • Rapid Spaceback (NH1)
                                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                      #19
                                      Z tym że nie jedzie to było z przymrużeniem oka Jak mialem 1.4 escorta to też wyprzedzałem ciężarówki i żyje ale mimo wszystko wole robić to na 5-tym biegu i bez stresu. Jest też inna strona medalu, im szybszy samochód tym prowokuje do bardziej agresywnej jazdy, tutaj już jest kwestia bezpieczeństwa bo od kiedy przesiadlem sie z 75 koni na 150 to chcąc nie chcąc pare razy ciepło sie robiło ... :twisted:
                                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                      Komentarz

                                      • misiekwaw
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7715
                                        • Ford

                                        #20
                                        z punktu widzenia posiadacza 1.8T wersja 102KM nie jedzie :wink:

                                        co do bezpieczeństwa, chciałbym zwrócić uwagę, że wyniki testu EuroNCAP O1 ma bardzo przyzwoite k

                                        ale czy bym ją kupił :roll: w 2004 roku się nie zastanawiałem teraz bym się chyba nie zdecydował
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz

                                        • rkb
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2152
                                          • Rapid Spaceback (NH1)
                                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                          #21
                                          Jak ktoś ma kase, wiadomo że nie kupi, ale dla przecietniaka ktory sobie ceni osiągi bardziej od prestiżu i wyglądu, czemu nie. Wynagradzają to miny kolesi w furach za 2 razy takie pieniądze

                                          Kiedyś widziałem rodzinkę co zerkała na skode stojąca w jednej z galerii i tatuś powiedział synkowi ze nigdy takiego auta nie kupi bo skoda to druga kategoria. Pozniej widzialem ta sama rodzinke na parkingu pakujaca sie do nasto - letniego mondeo... :lol:
                                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                          Komentarz

                                          • misiekwaw
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7715
                                            • Ford

                                            #22
                                            ale mi nie chodzi o wygląd czy prestiż, bo wygląd w wersji ala RS jest bardzo OK, a prestiż mam w dupie :zlosnik: bardziej chodziło mi o to, że co by nie mówić to jednak jest już stary śmietnik (bez urazy) z któryś już raz wyznaczoną datą końca produkcji :roll:
                                            Chociaż jeśli patrzeć tylko przez pryzmat osiągów to rzeczywiście bezkonkurencyjny k
                                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                            http://www.disi-tune.pl
                                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                            Był WRX
                                            Była Octa

                                            Komentarz

                                            • marlej108
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 4976
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                              #23
                                              ja bym za te 60k to wolal O2 1.4 TSI Mint albo Ambiente - zalezy jak utargujesz - poza tym zbliza sie koniec roku... moze chwile zaczekaj?

                                              co do O1 1.8T to na pewno popier...la toto niezle po drodze, tylko ze tych drog tu za duzo nima na pedzenie....

                                              a ile po znizkach wyszlaby CI O2 1.8 TSI ???

                                              ps. O2 1.4 TSI Mint to z ubezpieczeniem powinienes miec za te 60k i lakieram metalik i radiem chyba....
                                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                              Spalanie - Motostat.pl

                                              Komentarz

                                              • Hanz2k
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 522

                                                #24
                                                Well, jestem posiadaczem O1 1,8T Tour Sport. I tak:
                                                1) Dołożyłem do zawieszenia poprzez wstawienie amortyzatorów Kayaba AGX i w tej chwili wóz już się nie przechyla,
                                                2) Dołożyłem chip by MT wersja lajt na 180 km / 270 Nm. Więcej wymaga dokupienia T.I.P. z Forge za jakieś 700 zł. Wtedy realne jest 190-195 km. Po chipie autko jeździ na Pb98. Spalanie w mieście może osiągnąć 14/100, ale to już trzeba się starać. Bez starania 11,5. Jak powiesz tunerowi że ma zostać Pb95 to zapewne zrobi ją jeszcze bardziej lajtowo na 170. I tak świat i ludzie. Osiągnięcie 210 km/h jest po czipie czymś absolutnie bezstresowym.
                                                3) Dołożyłem tempomat i nie powiem na gierkówce się przydaje.
                                                4) Dołożyłem radio z bluetooth Hamburg MP68 i mam bezstresowe audio z zestawem głośnomówiącym.

                                                Postaraj się wyhaczyć w zakupie ksenony - warte swej ceny. Poza tym O1 w tej wersji to przyzwoity dupowóz i najtańsze 150 km na rynku.

                                                A dla tych wszystkich malkontentów na około - znam lepsze sposoby wydania dodatkowych 20 koła niż na samochód, nie wspominając, że najpierw te 20 koła trzeba zarobić :szeroki_usmiech .
                                                Hanz2k
                                                1,8 T by MT
                                                :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                                Komentarz

                                                • Michal_ts
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 74

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez marlej108
                                                  a ile po znizkach wyszlaby CI O2 1.8 TSI ???
                                                  Niestety 1.8 TSI nie występuje w wersji MINT, najtańsza to chyba Ambiente za ponad 70k zł.

                                                  Rozważam jeszcze prawie gołą 1.4 TSI... No mam dylemat, a auto chciałbym zamówić w tym tygodniu...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...