Cze OCP
Octavia Tour 1.8 Turbo
Zwiń
X
-
Octavia Tour 1.8 Turbo
Witam serdecznie,
Planuję zakup nowego auta. Po pełnym rozeznaniu ofert na rynku, najlepszym wyborem okazuje się być Octavia Tour.
W pierwszym momencie pomyślałem o dieslu, ale jako, że do tej pory jeździłem autami benzynowymi wziąłem pod uwagę również opcje zasilania waszką.
Poczytałem o dieslu i wychodzi, że jest głośny, ale trwały i pali tyle co nic. Programem można zrobić 140-150KM - co powinno dać rade.
Jednak, jak policzyłem, nie robię dużych przebiegów, bo ok 15.000KM rocznie, dopłata do diesela najwcześniej zwróci się po ok 3 latach...
Tak więc biorę pod uwagę sprawdzony silnik 1.8 T.
I teraz mam kilka pytań do Was:
Czy to jest dalej ta jednostka, która po programie spokojnie wypluje ok 190KM?
Jak naprawdę wykonana jest skoda (nigdy nie miałem i w sumie nie miałem okazji jeździć) - czy po 20kkm zaczyna wszystko trzeszczeć i zaczyna się katorga?
(Może dziwne pytanie) Który lakier jest dosyć twardy? (Miałem corolle czerwoną i lakier był bardzo miękki - rysował się od ręcznego mycia...)
W salonach nie ma Octavii Tour 1.8T do jazd próbnych - same diesle lub 1.6 LPG , jak zestrojone jest zawieszenie? Pewnie, czy raczej kanapowóz?
Ogólnie wydaje mi się, że za te pieniążki lepszego (NOWEGO) auta nie da się kupić, ale proszę o odpowiedzi
Pozdrawiam,
Michal.
-
-
Nie mam nowki, ale 7-mio latka i troszke czasem cos zatrzeszczy ale bez przesady. chyba ze jestes audiofilem Co do zawiechy jest super na trase i bardzo komfortowe (jak na takie auto) ale na zakretach tym nie poszalejesz (duży przechyl). mozna ja czipem wykoksowac bez problemu na 190 koni ale na seryjnym zawieszeniu bedzie ostro wierzgac i stawac deba, takze moim zdaniem usztywnienie auta przed takim zabiegiem jest konieczne
mi te 150 koni starczy, moze fajniej jakby miala lepszy moment (tak o te 50 niutonow wiecej) ale i tak jest szybka.
za takie pieniadze nie kupisz innego auta co bryka w 8s. do setki
Komentarz
-
-
Myślę, że najpierw powinieneś sobie postawić pytanie, czy dobrze wyposażona Octavia I 1.8T (z klimą, lakierem metalik, itp.), czyli auto dość już technologicznie (niestety) przestarzałe, warta jest wydania ponad 55.000zł? Moim zdaniem warto raczej zastanowić się nad O2 MINT z silnikiem 1.6 (podobna cena) lub O1 1.6i (10.000zł taniej)...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rommanAgamek12, Myślę, że kolega szuka czegoś co ma trochę lepszy przelicznik KM/tona :-)
Cóż, też chciałbym mieć kiedyś auto "wciskające" w fotel mocniej niż 1.6i, ale chyba niekoniecznie nową szybką O1...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maru 123Zamieszczone przez Agamek12czyli auto dość już technologicznie (niestety) przestarzałe
Komentarz
-
-
Dziękuję za odpowiedzi.
Silnik 1.6 odpada, zarówno w O1 jak i w O2.
Zastanawiałem się nad opcją O2 z 1.4 TSI ale po doposażeniu w podstawowe dodatki cena bardzo szybko rośnie i wychodzi poza mój budżet.
Max jaki planuję przeznaczyć na auto to 60.000 i dobrze żebym się w tym zmieścił razem z ubezpieczeniem.
O1 1.8 T w wersji Ice+ i pakietem sport wychodzi ok 58000 u dealera. A co do silnika - Gdyby ten silnik spełniał aktualne normy Euro to spokojnie siedziałby w nowych autach grupy VAG. Pamiętajcie, że w czasach kiedy projektowano ten silnik, księgowi nie mieli tyle do gadania co teraz
Myślałem jeszcze nad nową Fabią Combi (1.9 TDI) bo mi się bardzo podoba, ale ona też wychodzi więcej niż O1... Roomster podobnie...
Może macie jakieś inne sugestie?
Komentarz
-
-
Ja z kolei, gdybym dysponował na zakup (i z jakiegoś powodu byłbym zmuszony do zakupu auta za tą kwotę) kwotą około 60.000zł, raczej nastawiłbym się na zakup O2 1.4TSI w wersji MINT - według mnie auto ma wszystko, co jest potrzebne do sprawnego i wygodnego przemieszczania się... I o wiele ładniej wygląda przez okno niż O1... O1 ma dla mnie uzasadnienie tylko w wersji 1.6i Twin Power w wersji MORE.
Ewentulnie zastanowiłbym się nad inną marką...
Ale to tylko moja opinia i wcale nie twierdzę, że ktoś robi źle kupując wypasioną szybką O1 1.8T (wydaje mi się, czy pakiet SPORT upodadnia O1 do wersji RS?) - przynajmniej może ośmieszyć w ucieczce spod świateł niejednego posiadacza "sportowego" prawie M3 czy innego GTI...
[ Dodano: Pon 28 Wrz, 09 13:53 ]
Zamieszczone przez Michal_tsGdyby ten silnik spełniał aktualne normy Euro to spokojnie siedziałby w nowych autach grupy VAG.
Komentarz
-
-
Z tym że nie jedzie to było z przymrużeniem oka Jak mialem 1.4 escorta to też wyprzedzałem ciężarówki i żyje ale mimo wszystko wole robić to na 5-tym biegu i bez stresu. Jest też inna strona medalu, im szybszy samochód tym prowokuje do bardziej agresywnej jazdy, tutaj już jest kwestia bezpieczeństwa bo od kiedy przesiadlem sie z 75 koni na 150 to chcąc nie chcąc pare razy ciepło sie robiło ... :twisted:
Komentarz
-
-
z punktu widzenia posiadacza 1.8T wersja 102KM nie jedzie :wink:
co do bezpieczeństwa, chciałbym zwrócić uwagę, że wyniki testu EuroNCAP O1 ma bardzo przyzwoite k
ale czy bym ją kupił :roll: w 2004 roku się nie zastanawiałem teraz bym się chyba nie zdecydowałTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Jak ktoś ma kase, wiadomo że nie kupi, ale dla przecietniaka ktory sobie ceni osiągi bardziej od prestiżu i wyglądu, czemu nie. Wynagradzają to miny kolesi w furach za 2 razy takie pieniądze
Kiedyś widziałem rodzinkę co zerkała na skode stojąca w jednej z galerii i tatuś powiedział synkowi ze nigdy takiego auta nie kupi bo skoda to druga kategoria. Pozniej widzialem ta sama rodzinke na parkingu pakujaca sie do nasto - letniego mondeo... :lol:
Komentarz
-
-
ale mi nie chodzi o wygląd czy prestiż, bo wygląd w wersji ala RS jest bardzo OK, a prestiż mam w dupie :zlosnik: bardziej chodziło mi o to, że co by nie mówić to jednak jest już stary śmietnik (bez urazy) z któryś już raz wyznaczoną datą końca produkcji :roll:
Chociaż jeśli patrzeć tylko przez pryzmat osiągów to rzeczywiście bezkonkurencyjny kTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
ja bym za te 60k to wolal O2 1.4 TSI Mint albo Ambiente - zalezy jak utargujesz - poza tym zbliza sie koniec roku... moze chwile zaczekaj?
co do O1 1.8T to na pewno popier...la toto niezle po drodze, tylko ze tych drog tu za duzo nima na pedzenie....
a ile po znizkach wyszlaby CI O2 1.8 TSI ???
ps. O2 1.4 TSI Mint to z ubezpieczeniem powinienes miec za te 60k i lakieram metalik i radiem chyba....
Komentarz
-
-
Well, jestem posiadaczem O1 1,8T Tour Sport. I tak:
1) Dołożyłem do zawieszenia poprzez wstawienie amortyzatorów Kayaba AGX i w tej chwili wóz już się nie przechyla,
2) Dołożyłem chip by MT wersja lajt na 180 km / 270 Nm. Więcej wymaga dokupienia T.I.P. z Forge za jakieś 700 zł. Wtedy realne jest 190-195 km. Po chipie autko jeździ na Pb98. Spalanie w mieście może osiągnąć 14/100, ale to już trzeba się starać. Bez starania 11,5. Jak powiesz tunerowi że ma zostać Pb95 to zapewne zrobi ją jeszcze bardziej lajtowo na 170. I tak świat i ludzie. Osiągnięcie 210 km/h jest po czipie czymś absolutnie bezstresowym.
3) Dołożyłem tempomat i nie powiem na gierkówce się przydaje.
4) Dołożyłem radio z bluetooth Hamburg MP68 i mam bezstresowe audio z zestawem głośnomówiącym.
Postaraj się wyhaczyć w zakupie ksenony - warte swej ceny. Poza tym O1 w tej wersji to przyzwoity dupowóz i najtańsze 150 km na rynku.
A dla tych wszystkich malkontentów na około - znam lepsze sposoby wydania dodatkowych 20 koła niż na samochód, nie wspominając, że najpierw te 20 koła trzeba zarobić :szeroki_usmiech .Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
Komentarz