[O1] podniesienie zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ozzi
    Drive
    • 2009
    • 87

    #26
    ok wielkie dzięki za istotne informacje -- w tym roku chcę tylko podnieść przód i kupić zimowe koła -- co do amortyzatorów to nie chcę rezygnować z komfortu w zawieszeniu ale je ustabilizować i podnieść dlatego będę celował w b4 lub kyb dzięki myślę, że temat można zakończyć
    Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

    Komentarz

    • Woytas
      Rider
      • 2008
      • 279

      #27
      Z uwagą obserwuje wątek ba tez chce podnieść autko. I mam teraz pytanie. Czy same tuleje są warte inwestycji? Nie ma teraz kasy na więcej... Ile teraz biorą w ASO za ich dołożenie? Póki jest gwarancja to niech będzie... chyba ze włożenie ori części poza ASO nie ma wpływu na gwarancje?

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        Woytas, dołożyć można, zawsze to skoczy auto do góry ale bujawka nadal będzie, tyle że bez szorowania brzuchem po ziemi.
        Robocizna podejrzewam kilkadziesiąt zł ale dorzucą Ci geometrie bo trzeba rozpinać całe zawieszenie więc cena uderza w ponad setkę.
        Imo poczekałbym do wymiany amorków albo zrobił poza aso ale...
        Zamieszczone przez Woytas
        Póki jest gwarancja to niech będzie... chyba ze włożenie ori części poza ASO nie ma wpływu na gwarancje
        tu nie wiem jak sprawa wygląda.

        Komentarz

        • luks
          Ambiente
          • 2009
          • 240

          #29
          Zamieszczone przez edapawel
          akurat kasa to nie jest wielki problem chcę maxymalnie czeszkę do góry podnieść[...]
          to tylko sugestia

          skoda
          fuckyeah!

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Wersja osobowa i wersja ciezarowa mialy te same zawieszenia. Przeciez kratka byla montowana dopiero u nas. Sprężyny z wersji przystosowanej fabrycznie do ciagniacia przyczepy byly sztywniejsze.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • ozzi
              Drive
              • 2009
              • 87

              #31
              to u mnie poprzedni właściciel wymieniał tylne amortyzatory ale nie wiem czy sprężyny bo tak dla mnie jest za miękki zaznaczam że miałem fabryczną kratkę i hak patrzę w homologację i mam nacisk na oś przednia 9.7kN a tył 10 kN a teraz mam takie wrażenie że jak bym tonę na tylną ośkę dał to bym tłumik odbił w asfalcie no cóż zrobi się zawieszenie i będzie pan zadowolony . Na marginesie w homologacji jest Vmax 190 km/h chyba panowie się bali jechać szybciej bo ja na płaskim dobijam do 210 może jakiś bonusik
              Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

              Komentarz

              • kazik4x4
                RS
                • 2008
                • 2728

                #32
                Zamieszczone przez ozzi
                to u mnie poprzedni właściciel wymieniał tylne amortyzatory ale nie wiem czy sprężyny bo tak dla mnie jest za miękki zaznaczam że miałem fabryczną kratkę i hak patrzę w homologację i mam nacisk na oś przednia 9.7kN a tył 10 kN a teraz mam takie wrażenie że jak bym tonę na tylną ośkę dał to bym tłumik odbił w asfalcie no cóż zrobi się zawieszenie i będzie pan zadowolony . Na marginesie w homologacji jest Vmax 190 km/h chyba panowie się bali jechać szybciej bo ja na płaskim dobijam do 210 może jakiś bonusik
                970kg przód i obciążenie 1000kg tył to panie mistrzu obiciążenie osi, czyli nacisk wywierany przez auto i ładunek... a nie "ładowność"

                210km/h? Porównaj wskazania licznika i wskazania niezależnej nawigacji, to wyjdzie że te licznikowe 210 to nieco mniej niż satelitarnie mierzone 190km/h z nawigacji.

                A co do zawiasu to ja mam płytę pod octą home-made aluminium, springi wyjałem dałem po znajomości do zawodowców w hartowaniu, rozhartoował, ja z innym magikiem nieco zmieniliśmy im geometrię po ok 1,5mm na zwój na plus i z powrotem zahartowane. Tulejki zostały fabric, wahacze lekko na balansówce podrasowane, ale na prawdę lekko w granicach 5 mm na wahacz. Razem taki zabieg dał jakieś 0,8 cala czyli 2cm, sumując to z fabrycznym 4cm (de facto może mniej) dało to prześwit większy mierzony porównawczo z innymi octami o jakieś 5,5cm czyli sporo. Zimą dochodzą jeszcze koła 17" z oponą na ten sezon 205/60 R17 czyli jeszcze 0,5 cala dokładamy i można po śnieżnych drogach mieszać

                Operacja była robiona we własnym zakresie i koszty były znikome, czyli tyle co flaszka, piwo itp. Hartowanie wymaga już sprzetu i wiedzy tajemnej a gięcie wahaczy to też trochę pojęcia o robocie i prasy balansowej i solidego mocowania sworzni żeby to jakoś pomierzyć i wiedzieć ile już się "poddało"

                Komentarz

                • bzik13
                  Rider
                  • 2009
                  • 514

                  #33
                  Zamieszczone przez lukasz_mar
                  W moim przypadku zauważyłem też jeden minus. Mianowicie wzrosło mi średnie spalanie. Nie obserwowałem tego aż nadto dokladnie ale na baku wychodziło mniej km i komputer pokazywał z 0,5 l więcej. Być możę przez podniesienie pogarsza się współczynnik oporu.
                  Tak, podnosi się średnie spalanie. Pomiędzy kołem a nadkolem tworzy się większy wir przez co zwiększają się opory powietrza. Im niżej, tym bardziej jednolita bryła samochodu, zmniejsza się opór i zużycie paliwa.
                  Dla zniwelowania różnicy w spalaniu można zdemontować lusterka, ale chyba niezbyt komfortowo by się jeździło
                  Mój liftback scout

                  Komentarz

                  • cysterniarz
                    RS
                    • 2008
                    • 1887
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #34
                    kazik4x4, rzuć panie jakąś fotką z boku auta jak to cudo twe wygląda

                    Komentarz

                    • rogoz
                      Rider
                      • 2006
                      • 397

                      #35
                      Zamieszczone przez kazik4x4
                      dało to prześwit większy mierzony porównawczo z innymi octami o jakieś 5,5cm czyli sporo
                      Nie masz problemów z przegubami po takim podniesieniu?

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 11007
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez kazik4x4
                        Razem taki zabieg dał jakieś 0,8 cala czyli 2cm, sumując to z fabrycznym 4cm (de facto może mniej) dało to prześwit większy mierzony porównawczo z innymi octami o jakieś 5,5cm czyli sporo.
                        a przeguby!?

                        ja mam tulejki na B4 i już czuję lekko przeguby przy większych bujnięciach
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • ozzi
                          Drive
                          • 2009
                          • 87

                          #37
                          kazik4x4, oczywiście zgadzam się z pierwszą częścią twojej wypowiedzi wiem co jest nacisk na oś -- ale moja sugestia iż załadowanie tony na tylną oś mogło by doprowadzić do odbicia tłumika w asfalcie jest zabawna i obrazuje moje odczucia co do tylnego zawieszenia. Jeśli chodzi o Vmax to oczywiście podaję dane z nawigacji. kazik4x4 pokaż foty jak wygląda zawieszenie w twojej skodzie.
                          Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

                          Komentarz

                          • fosforus
                            Drive
                            • 2009
                            • 76

                            #38
                            Mam pytanko
                            Czy istnieje możliwość założenia po 2 tuleje z każdej strony i uzyskania podniesienia o 4 cm?
                            Octavia 1 Combi 1.9TDI ALH Classic 2003r
                            + wtryski ASV + wirus = 122KM / 312Nm

                            Komentarz

                            • rkb
                              RS
                              • 2008
                              • 2152
                              • Rapid Spaceback (NH1)
                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                              #39
                              Ja bym nie podnosił tylko usztywnił innymi amorami żeby mniej siadał. to auto i tak jest za bardzo drabiniaste.
                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                              Komentarz

                              • fosforus
                                Drive
                                • 2009
                                • 76

                                #40
                                Zamieszczone przez rkb
                                Ja bym nie podnosił tylko usztywnił innymi amorami żeby mniej siadał. to auto i tak jest za bardzo drabiniaste.
                                No ok, Ty byś tak zrobił.
                                Ale pytałem czy istnieje taka możliwość technicznie.
                                Octavia 1 Combi 1.9TDI ALH Classic 2003r
                                + wtryski ASV + wirus = 122KM / 312Nm

                                Komentarz

                                • rogoz
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 397

                                  #41
                                  Technicznie byłoby możliwe wytoczenie wyższych tulei, tylko pytanie co na "powiedzą" przeguby. U mnie po założeniu tulei + B4 skończyły się problemy z dobijaniem miską.

                                  Komentarz

                                  • fosforus
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 76

                                    #42
                                    Kocham Wasz slang
                                    a co to jest B4? ops:
                                    Octavia 1 Combi 1.9TDI ALH Classic 2003r
                                    + wtryski ASV + wirus = 122KM / 312Nm

                                    Komentarz

                                    • suchy
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 682

                                      #43
                                      Zamieszczone przez fosforus
                                      Kocham Wasz slang
                                      a co to jest B4? ops:
                                      Bilstein B4 - amortyzatory :wink:
                                      Było, minęło:
                                      RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.

                                      Komentarz

                                      • ozzi
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 87

                                        #44
                                        witam jestem po robocie zawieszenia. Podsumowując wymienione łożyska w amorach, wymienione sprężyny w przednim zawieszeniu **wow auto podniosło się z 12cm na 15 już nie haczę autem nie buja --- nie mogę wstawić zdjęcia bo chciałbym wam pokazać jak maiałem połamane sprężyny do tego wymieniłem gumy stabilizatora. Zawieszenie teraz miodzio i nie musze dokładać żadnych tulejek
                                        Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 11007
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #45
                                          no to gratki
                                          Zamieszczone przez ozzi
                                          Zawieszenie teraz miodzio i nie musze dokładać żadnych tulejek
                                          nigdy nic nie wiadomo :twisted:
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • fosforus
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 76

                                            #46
                                            Zamieszczone przez ozzi
                                            wymienione sprężyny w przednim zawieszeniu **wow auto podniosło się z 12cm na 15 już nie haczę autem nie buja
                                            Czyli wymieniłeś same sprężyny bez amortyzatorów
                                            Napisz jakie sprężyny założyłeś.
                                            Octavia 1 Combi 1.9TDI ALH Classic 2003r
                                            + wtryski ASV + wirus = 122KM / 312Nm

                                            Komentarz

                                            • phoneman
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 3374
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez ozzi
                                              witam jestem po robocie zawieszenia. Podsumowując wymienione łożyska w amorach, wymienione sprężyny w przednim zawieszeniu **wow auto podniosło się z 12cm na 15 już nie haczę autem nie buja --- nie mogę wstawić zdjęcia bo chciałbym wam pokazać jak maiałem połamane sprężyny do tego wymieniłem gumy stabilizatora. Zawieszenie teraz miodzio i nie musze dokładać żadnych tulejek
                                              Możesz opisać dokładniej.
                                              Co wymieniłeś na nowe ?

                                              Temat jest na czasie
                                              .

                                              Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                              Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                              Komentarz

                                              • ozzi
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 87

                                                #48
                                                Zamieszczone przez fosforus
                                                Czyli wymieniłeś same sprężyny bez amortyzatorów
                                                Napisz jakie sprężyny założyłeś.
                                                włożyli chyba standardowe sprężyny ale będę w tym tygodniu u magików to sie dowiem -- zawiecha super nigdzie nie ocieram auto nie pływa i nie wale spojlerem o krawężniki 15 cm od najniższego miejsca zderzaka do betonu , a wszystko wyszło jak wymieniałem łożyska w amorach -- jak się wstawia zdjęcia to zobaczycie moje sprężyny
                                                Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

                                                Komentarz

                                                • phoneman
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 3374
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #49
                                                  Jestem już po zabiegu.
                                                  Nowe Spingi
                                                  Podkładki pod łożysko amora
                                                  Blacha pod spodem

                                                  Jest Radość
                                                  .

                                                  Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                                  Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                                  Komentarz

                                                  • piotrw79
                                                    Classic
                                                    • 2009
                                                    • 31

                                                    #50
                                                    Hmm a ja jak już kiedys pisałem tez mam te gumy wkładane w sprężyny. Na pytanie czy podnoszą przeswit , wystarczy zmierzyć wysokość do najwyższego miejsca na błotniku stojąc na kostce przed i po założeniu gum . Wynik jest oczywisty- oczywiście że podnoszą zawieszenie. Co prawda najpierw jak założyłem spr było to ok 2 cm a teraz po przejechaniu paruset kilometrów zrobiło się 1 cm to i tak jest coś więcej i jakim kosztem prawda. Jest to najtańszy sposób na minimalne podniesienie przodu. Takie jest moje zdanie- wiem bo mam
                                                    1.9 TDI 90 KM 4.2 - 4.5 l/1OO trasa 6.2-6.5 miasto

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...