ok wielkie dzięki za istotne informacje -- w tym roku chcę tylko podnieść przód i kupić zimowe koła -- co do amortyzatorów to nie chcę rezygnować z komfortu w zawieszeniu ale je ustabilizować i podnieść dlatego będę celował w b4 lub kyb dzięki myślę, że temat można zakończyć
[O1] podniesienie zawieszenia
Zwiń
X
-
Woytas, dołożyć można, zawsze to skoczy auto do góry ale bujawka nadal będzie, tyle że bez szorowania brzuchem po ziemi.
Robocizna podejrzewam kilkadziesiąt zł ale dorzucą Ci geometrie bo trzeba rozpinać całe zawieszenie więc cena uderza w ponad setkę.
Imo poczekałbym do wymiany amorków albo zrobił poza aso ale...
Zamieszczone przez WoytasPóki jest gwarancja to niech będzie... chyba ze włożenie ori części poza ASO nie ma wpływu na gwarancje
Komentarz
-
-
to u mnie poprzedni właściciel wymieniał tylne amortyzatory ale nie wiem czy sprężyny bo tak dla mnie jest za miękki zaznaczam że miałem fabryczną kratkę i hak patrzę w homologację i mam nacisk na oś przednia 9.7kN a tył 10 kN a teraz mam takie wrażenie że jak bym tonę na tylną ośkę dał to bym tłumik odbił w asfalcieno cóż zrobi się zawieszenie i będzie pan zadowolony
. Na marginesie w homologacji jest Vmax 190 km/h chyba panowie się bali jechać szybciej bo ja na płaskim dobijam do 210 może jakiś bonusik
Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ozzito u mnie poprzedni właściciel wymieniał tylne amortyzatory ale nie wiem czy sprężyny bo tak dla mnie jest za miękki zaznaczam że miałem fabryczną kratkę i hak patrzę w homologację i mam nacisk na oś przednia 9.7kN a tył 10 kN a teraz mam takie wrażenie że jak bym tonę na tylną ośkę dał to bym tłumik odbił w asfalcieno cóż zrobi się zawieszenie i będzie pan zadowolony
. Na marginesie w homologacji jest Vmax 190 km/h chyba panowie się bali jechać szybciej bo ja na płaskim dobijam do 210 może jakiś bonusik
210km/h? Porównaj wskazania licznika i wskazania niezależnej nawigacji, to wyjdzie że te licznikowe 210 to nieco mniej niż satelitarnie mierzone 190km/h z nawigacji.
A co do zawiasu to ja mam płytę pod octą home-made aluminium, springi wyjałem dałem po znajomości do zawodowców w hartowaniu, rozhartoował, ja z innym magikiem nieco zmieniliśmy im geometrię po ok 1,5mm na zwój na plus i z powrotem zahartowane. Tulejki zostały fabric, wahacze lekko na balansówce podrasowane, ale na prawdę lekko w granicach 5 mm na wahacz. Razem taki zabieg dał jakieś 0,8 cala czyli 2cm, sumując to z fabrycznym 4cm (de facto może mniej) dało to prześwit większy mierzony porównawczo z innymi octami o jakieś 5,5cm czyli sporo. Zimą dochodzą jeszcze koła 17" z oponą na ten sezon 205/60 R17 czyli jeszcze 0,5 cala dokładamy i można po śnieżnych drogach mieszać
Operacja była robiona we własnym zakresie i koszty były znikome, czyli tyle co flaszka, piwo itp. Hartowanie wymaga już sprzetu i wiedzy tajemnej a gięcie wahaczy to też trochę pojęcia o robocie i prasy balansowej i solidego mocowania sworzni żeby to jakoś pomierzyć i wiedzieć ile już się "poddało"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukasz_marW moim przypadku zauważyłem też jeden minus. Mianowicie wzrosło mi średnie spalanie. Nie obserwowałem tego aż nadto dokladnie ale na baku wychodziło mniej km i komputer pokazywał z 0,5 l więcej. Być możę przez podniesienie pogarsza się współczynnik oporu.
Dla zniwelowania różnicy w spalaniu można zdemontować lusterka, ale chyba niezbyt komfortowo by się jeździło
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Razem taki zabieg dał jakieś 0,8 cala czyli 2cm, sumując to z fabrycznym 4cm (de facto może mniej) dało to prześwit większy mierzony porównawczo z innymi octami o jakieś 5,5cm czyli sporo.
ja mam tulejki na B4 i już czuję lekko przeguby przy większych bujnięciach->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
kazik4x4, oczywiście zgadzam się z pierwszą częścią twojej wypowiedzi wiem co jest nacisk na oś -- ale moja sugestia iż załadowanie tony na tylną oś mogło by doprowadzić do odbicia tłumika w asfalcie jest zabawna i obrazuje moje odczucia co do tylnego zawieszenia. Jeśli chodzi o Vmax to oczywiście podaję dane z nawigacji. kazik4x4 pokaż foty jak wygląda zawieszenie w twojej skodzie.Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbJa bym nie podnosił tylko usztywnił innymi amorami żeby mniej siadał. to auto i tak jest za bardzo drabiniaste.
Ale pytałem czy istnieje taka możliwość technicznie.Octavia 1 Combi 1.9TDI ALH Classic 2003r
+ wtryski ASV + wirus = 122KM / 312Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fosforusKocham Wasz slang
a co to jest B4?ops:
Było, minęło:
RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.
Komentarz
-
-
witam jestem po robocie zawieszenia. Podsumowując wymienione łożyska w amorach, wymienione sprężyny w przednim zawieszeniu **wow auto podniosło się z 12cm na 15 już nie haczę autem nie buja --- nie mogę wstawić zdjęcia bo chciałbym wam pokazać jak maiałem połamane sprężyny do tego wymieniłem gumy stabilizatora. Zawieszenie teraz miodzio i nie musze dokładać żadnych tulejekPrawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży
Komentarz
-
-
no to gratki
Zamieszczone przez ozziZawieszenie teraz miodzio i nie musze dokładać żadnych tulejek->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ozziwymienione sprężyny w przednim zawieszeniu **wow auto podniosło się z 12cm na 15 już nie haczę autem nie buja
Napisz jakie sprężyny założyłeś.Octavia 1 Combi 1.9TDI ALH Classic 2003r
+ wtryski ASV + wirus = 122KM / 312Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ozziwitam jestem po robocie zawieszenia. Podsumowując wymienione łożyska w amorach, wymienione sprężyny w przednim zawieszeniu **wow auto podniosło się z 12cm na 15 już nie haczę autem nie buja --- nie mogę wstawić zdjęcia bo chciałbym wam pokazać jak maiałem połamane sprężyny do tego wymieniłem gumy stabilizatora. Zawieszenie teraz miodzio i nie musze dokładać żadnych tulejek
Co wymieniłeś na nowe ?
Temat jest na czasie.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fosforusCzyli wymieniłeś same sprężyny bez amortyzatorów
Napisz jakie sprężyny założyłeś.Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży
Komentarz
-
-
Jestem już po zabiegu.
Nowe Spingi
Podkładki pod łożysko amora
Blacha pod spodem
Jest Radość.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Hmm a ja jak już kiedys pisałem tez mam te gumy wkładane w sprężyny. Na pytanie czy podnoszą przeswit , wystarczy zmierzyć wysokość do najwyższego miejsca na błotniku stojąc na kostce przed i po założeniu gum . Wynik jest oczywisty- oczywiście że podnoszą zawieszenie. Co prawda najpierw jak założyłem spr było to ok 2 cm a teraz po przejechaniu paruset kilometrów zrobiło się 1 cm to i tak jest coś więcej i jakim kosztem prawda. Jest to najtańszy sposób na minimalne podniesienie przodu. Takie jest moje zdanie- wiem bo mam1.9 TDI 90 KM 4.2 - 4.5 l/1OO trasa 6.2-6.5 miasto
Komentarz
-
Komentarz