[O1] podniesienie zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rogoz
    Rider
    • 2006
    • 397

    #51
    Zamieszczone przez piotrw79
    Jest to najtańszy sposób na minimalne podniesienie przodu.
    O taniości tego rozwiązania można się przekonać wymieniając połamane sprężyny, do czego nader często prowadzi instalacja gum między zwojami sprężyny.

    Komentarz

    • piotrw79
      Classic
      • 2009
      • 31

      #52
      Zamieszczone przez rogoz
      Zamieszczone przez piotrw79
      Jest to najtańszy sposób na minimalne podniesienie przodu.
      O taniości tego rozwiązania można się przekonać wymieniając połamane sprężyny, do czego nader często prowadzi instalacja gum między zwojami sprężyny.
      Wymieniac spr możesz jak zamontujesz je nie na samym dole spr tylko gdzieś po środku. Widziałem też sytuacje gdzie w toyocie po zamontowaniu gum efekt był żaden bo właśnie były zamontowane na dole zwojów. Zmieniło się po zamontowaniu ich na dole spr. Mów co chcesz ale to działa a pękanie spr moim zdaniem to przypadek bo przecież wkładając gumy nie robisz nic innego tylko zmniejszasz długość pracującej części spr, mniej wysuwa się amortyzator i spr pracuje tak jakby była krótsza
      1.9 TDI 90 KM 4.2 - 4.5 l/1OO trasa 6.2-6.5 miasto

      Komentarz

      • phoneman
        RS
        • 2008
        • 3374
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #53
        Po tym zabiegu autko urosło o 3cm z 7cm na 10 cm mierząc od błotnika.
        Przy zachowaniu tego samego komfortu.
        .

        Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

        Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

        Komentarz

        • kazik4x4
          RS
          • 2008
          • 2728

          #54
          Zamieszczone przez piotrw79
          ... i jakim kosztem prawda. Jest to najtańszy sposób na minimalne podniesienie przodu. Takie jest moje zdanie- wiem bo mam
          i najpewniejszy sposób na wyrwanie kielichów przedniego zawieszenia...

          Komentarz

          • phoneman
            RS
            • 2008
            • 3374
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #55
            Mnie tez ten sposób proponowano ( gumy na springi ). Ale ja nie lubie druciarstwa.
            Springi są oryginalne, dystanse też, jedynie blacha jest zamiennikiem dobrej jakości bo mi szkoda kasy na oryginał (1500 krzyknęli w aso ). Części zamawiałem na skodaczesci.pl przesyłka szybka i sprawna, na drugi dzień miałem towar w domu.
            .

            Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

            Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

            Komentarz

            • kiki
              Rider
              • 2010
              • 359

              #56
              Zamieszczone przez ozzi
              witam jestem po robocie zawieszenia. Podsumowując wymienione łożyska w amorach, wymienione sprężyny w przednim zawieszeniu **wow auto podniosło się z 12cm na 15 już nie haczę autem nie buja --- nie mogę wstawić zdjęcia bo chciałbym wam pokazać jak maiałem połamane sprężyny do tego wymieniłem gumy stabilizatora. Zawieszenie teraz miodzio i nie musze dokładać żadnych tulejek
              No właśnie mam pytanie - moje przednie amorki już powoli dogorywają. Pewnie niedługo będę je zmieniał. Zależy mi też aby się autko trochę podniosło. Doszedłem do wniosku, że zmienię cały komplet amortyzatora- tzn wszystkie gumki, łożyska +amor + sprężyna. Czy jest sens ładowania jeszcze tych tulejek z pakietu na bezdroża? Bo tak sobie kombinuje, że jak będą nowe komplety włożone to i tak chyba auto będzie już wyższe. Nie chce po prostu zrobić z mojego szkodnik pokraki z wywalonym przodem w górę :szeroki_usmiech

              Komentarz

              • rogoz
                Rider
                • 2006
                • 397

                #57
                Obejrzyj foty podniesionych O1 i oceń sam. Dołożenie tulejek w TDI ma spory sens praktyczny - bardzo ogranicza możliwość uszkodzenia miski olejowej.
                Kwestię wizualną można rozwiązać wymianą sprężyn z tyłu.

                Komentarz

                • zepter00
                  RS
                  • 2008
                  • 2304

                  #58
                  Należy pamiętać ze wymiana sprężyn na nowe oryginalne, podniesie auto ale na krótko. Po jakimś czasie sprężyny "oklapną". Dołożenie tulejek podniesie auto (sprężyny) nowe i starsze. Natomiast amortyzatory nie maja nic do wysokości auta.

                  Mam tuleje 20mm na przodzie w TDI. Trochę ciemno ale "pokraki" raczej nie ma. Wygląda to tak:
                  klik


                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                  Komentarz

                  • krzys301
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 244
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #59

                    Komentarz

                    • MMJP
                      Drive
                      • 2012
                      • 60

                      #60
                      Zamieszczone przez cysterniarz
                      to udajesz się do aso i zamawiasz pakiet na bezdroża
                      - tulejki 40zł/szt
                      - springi przód ok 300zł/szt
                      - springi tył ok 300zł/szt
                      - osłona pod silnik ok 900zł
                      - amory przód ori pakiet ok 300zł/szt
                      - amory tył ori pakiet ok 300zł/ tył
                      A ja się dziś w ASO w Legnicy dowiedziałem, że tył zostaje taki jaki był i tylko przód zawias i tulejki i płyta są w pakiecie na bezdroża.
                      A jak powiedziałem, że płyty nie potrzebuję pod silnik to się dowiedziałem, że ten zawias się wymienia tylko dlatego, że jest przystosowany do ciężaru tej płyty, a podwyższenie uzyskuje się tylko tulejkami i tyłu się nie podwyższa.

                      I o co tu chodzi?

                      [ Dodano: Sob 04 Sie, 12 17:39 ]
                      I jeszcze jedno:
                      Czy mam się nie przejmować tym, że w katalogu amorków KYB jest napisane, że nie nadają się do złych warunków drogowych (wszystkie do Octavii)?
                      Moja Octavia:
                      http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                      http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                      http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                      Komentarz

                      • rogoz
                        Rider
                        • 2006
                        • 397

                        #61
                        Poczytaj posty moje lub kolegi Cysterniarza na ten temat lub cały wątek: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25175.

                        W skrócie - podwyższenie przodu powoduje przy większym obciążeniu tyłu tzw. efekt motorówki (przód mocno wyżej niż przód). Prędzej czy później konieczne będzie zrobić coś z tym. Najprostsze rozwiązanie to wzmocnione sprężyny na tył.

                        Komentarz

                        • kazik79
                          Drive
                          • 2011
                          • 88

                          #62
                          Mam tuleje 20mm na przodzie w TDI. Trochę ciemno ale "pokraki" raczej nie ma. Wygląda to tak:
                          klik
                          Obrazek

                          Obrazek[/quote]

                          Wszystko jest kwestią gustu, ja włożyłem ori tulejki (+20mm) na przód i wygląd czkawki mi nie odpowiadał, więc postanowiłem podnieść tył tak, aby samochód stał w miarę normalnie, czyli z zadartą dupką - jako, że jeżdżę przeważnie sam to nie wymieniałem oryginalnych sprężyn na twardsze/wyższe z zestawu na bezdroża, tylko wstawiłem dodatkowe tulejki i podkładki (własnego projektu :twisted: ) pod tylne sprężyny (nie pomiędzy zwoje bo to niszczy sprężyny) - bryka wygląda teraz jak dla mnie oki

                          Komentarz

                          • MMJP
                            Drive
                            • 2012
                            • 60

                            #63
                            Wszystko to przeczytałem przed wizytą w ASO i właśnie nie wiem dlaczego z forum wynika, że w tym pakiecie jest też tylny zawias, a koleś w ASO twierdzi, że to dotyczy tylko przodu.

                            Chyba muszę na podstawie informacji z tego forum zamówić części i gdzieś lub samemu sobie wymienić, bo w ASO chyba nie bardzo wiedzą o co chodzi.
                            Moja Octavia:
                            http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                            http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                            http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                            Komentarz

                            • goralto
                              Drive
                              • 2011
                              • 60

                              #64
                              Odkopuję temat, gdyż mam pytanie do właścicieli O1 liftback z podniesionym przodem.
                              Czy idzie wymacać te tulejki, kiedy są zamontowane już na samochodzie, czy też w całości chowają się w poduszkach?
                              Odnoszę wrażenie, że mam trochę za wysoko przód, próbowałem przed chwilą wymacać co tam się dzieje w zawieszeniu i na dotyk wyszło, że poduszka styka się z talerzem.
                              W serii miałem prześwit (między oponą a rantem nadkola) o 1cm większy z przodu niż z tyłu.
                              Byłbym wdzięczny również za info jak to u Was wygląda.

                              Komentarz

                              • MMJP
                                Drive
                                • 2012
                                • 60

                                #65
                                Te tulejki właśnie trochę oddalają talerze od poduch. Da się tam wsunąć palce i dotknąć tej tulejki, więc u Ciebie musi ich nie być. Chyba nawet można zobaczyć te tulejki, ale teraz nie jestem pewny czy wtedy kiedy mcperson jest zamontowany.
                                Ale chyba prawie się styka poducha z talerzem co?

                                Chyba jeden grzyb, że mam kombi.
                                Moja Octavia:
                                http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                                http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                                http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                                Komentarz

                                • ssasak
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 48

                                  #66
                                  Witajcie,

                                  mam pytanie czy ktoś z was montował może coś podobnego pod tylne sprężyny ?LINK

                                  Pytam bo nie wiem czy to zda egzamin. Mam zamówione już tuleje na przednie McPersony i nie chce żeby auto wyglądało jakby cały czas jechało pod górę.
                                  Pozdrawiam

                                  ssasak

                                  MOJA FUMENA http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69754

                                  Komentarz

                                  • phoneman
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 3374
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #67
                                    ssasak, Zrób porządek z przodem a potem zobaczysz
                                    .

                                    Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                    Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                    Komentarz

                                    • aniol
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 5228
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #68
                                      phoneman, Nie wiem jak gumy ale firmę polecam,zamawiałem u nich inne artykuły i zawsze było ok.
                                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                      Pozdrawiam ANIOL

                                      Komentarz

                                      • Dareckif
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 93

                                        #69
                                        Witam
                                        Miałem takie gumy ale ich nie polecam ponieważ ten cycek wystający jest w środku pusty. Po zamontowaniu auto się podniosło ale sprężyna się przesuwała i bałem się że może zeskoczyć. Ja najpierw załatwiłem sobie u tokarza podobnie wyglądające podkładki ale z aluminium i jeździłem tak około roku, a teraz mam założone używane sprężyny od kombi i efekt jest taki sam.

                                        Komentarz

                                        • zsolpyw
                                          Elegance
                                          • 2012
                                          • 897

                                          #70
                                          Wsztywnienie plywajacego tylka to tylke wstawienie springow HD. Ja mam Lesjoforsy i miedzy seryjnymi jest wlasnie taka roznica ze nic nie buja jak w mydelniczce juz :P
                                          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                          Jeżdżę w blasku
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                          Komentarz

                                          • ssasak
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 48

                                            #71
                                            Zamieszczone przez Dareckif
                                            Witam
                                            Miałem takie gumy ale ich nie polecam ponieważ ten cycek wystający jest w środku pusty. Po zamontowaniu auto się podniosło ale sprężyna się przesuwała i bałem się że może zeskoczyć. Ja najpierw załatwiłem sobie u tokarza podobnie wyglądające podkładki ale z aluminium i jeździłem tak około roku, a teraz mam założone używane sprężyny od kombi i efekt jest taki sam.
                                            Mi się wydaje że sprężyna jest na tyle ściśnięta że nie powinna wyskoczyć. Jadę na wakacje ponad 2000 km i jedziemy w 4 dorosłe osoby plus dziecko, a w bagażniku pokaźny bagaż i stąd moje obawy, że dupsko Octavii solidnie siądzie.
                                            Pozdrawiam

                                            ssasak

                                            MOJA FUMENA http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69754

                                            Komentarz

                                            • MMJP
                                              Drive
                                              • 2012
                                              • 60

                                              #72
                                              Informacja dla posiadaczy mniejszych silników:

                                              Niedawno założyłem na przód lesjoforsy, ale te od większych silników i poszło w górę o 3,5 cm i mimo to lepiej się prowadzi bo są trochę twardsze.
                                              Więc to jest lepsze od tulejek jak się ma mały silnik.
                                              Jak porównywałem wyciągnięte sprężyny to lesjofors był trochę niższy czyli jest o tyle twardszy, że mimo to poszło aż o 3,5 cm w górę.

                                              Już wcześniej miałem tulejki, a teraz dodatkowo te sprężyny czyli w porównaniu do oryginału jest chyba 5,5 cm wyżej, a na tyle są tylko lesjoforsy HD, które praktycznie nic mi nie podwyższyły, więc wygląda dziwacznie, ale mam prawie terenówkę, a w dodatku lepiej się prowadzącą, więc mi się podoba.
                                              Moja Octavia:
                                              http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                                              http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                                              http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                                              Komentarz

                                              • Andy90
                                                Administrator
                                                • 2010
                                                • 859
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                                #73
                                                Ja ostatnio zamontowałem KYB Excel G wraz z tulejkami 1cm :P powiem CI że na samych sprezynach nowych i amorkach auto sie bardzo podnioslo ;p a mialem je prawie przy ziemi z przodu. Fakt że jak sie okazalo sprzezyny byly dwie pękniete :P
                                                http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                                                https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                                                Komentarz

                                                • pawel7799
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 6

                                                  #74
                                                  koledzy ile moze kosztować założenie metalowych tulejek pod McPhersona OI TDI? niedługo przegląd wiec jezeli nie wyjdzie dysfunkcja amortyzatorów to myśle o tulejkach jako najtańszym sposobie podniesienia przodu, same tulejki drogie nie są. Obecnie poza niskim przodem do prowadzenia nie mam uwag. czy możliwe żeby oryginalne amorki i sprężyny dojeżdzały do 280tyś?


                                                  ps. pytam o OI choć w opisie mam OII- zamieniamy się z żoną czasem

                                                  Komentarz

                                                  • utek
                                                    Elegance
                                                    • 2007
                                                    • 867
                                                    • Superb II combi (3T5)
                                                    • APK 2.0 MPI 115 KM

                                                    #75
                                                    Ciężko powiedzieć. Ja wymieniłem oryginały przy 220kkm. Wg diagnosty były sprawne, jednak gdy wymieniałem gumy w zawieszeniu, okazało że pocą się.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...