[O2] Przedłużenie gwarancji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szpara
    Ambiente
    • 2010
    • 212
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    [O2] Przedłużenie gwarancji

    Zamieszczone przez kropeck
    tak właśnie - czyli jeśli włożysz głowę, to coś na pewno pęknie :-) Jak się tym interesowałem u siebie (właśnie, żeby szyby się same zamykały), to właśnie z tego powodu i ASO i dwóch elektryków (nie ASO) odradzało mi takie rozwiązanie - nie mam fabrycznego alarmu.
    Ja mam u siebie alarm Mobitel CAN ( czyli nie firmowy ) zakładany w ASO ( przy zakupie nowego auta ) i przy automatycznym domykaniu szyb zabezpieczenie przeciążeniowe działa bezproblemowo.
    czasami dłubię w CB radiach
  • Trusek
    Rider
    • 2009
    • 520
    • Octavia III (5E3)
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #2
    [O2] Przedłużenie gwarancji

    Z racji tego ze zbliza sie termin podjecia decyzji o przedluzeniu gwarancji chcialbym abyscie poradzili mi z wlasnego doswiadczenia ktory wariant i na jaki okres to wykupic.
    Sa cztery warianty i mozliwosci przedluzenia o 12, 24, 36 m-cy.

    Moze sa rzeczy ktore sie poprostu nie psuja i nie warto sobie czyms zaprzatac glowy. A moze ktos z Was juz korzystal z takich napraw Allianza???





    Klopot jest tylko taki ze nie moge zalaczyc pliku z trescia zakresow napraw - niedozwolony format.

    Wrzucilem to ponizej - ale nie jest to specjalnie przejzyste !!!
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    W przypadku wykupienia gwarancji, po 6 ale przed 18 miesiącem eksploatacji pojazdu, należy do powyższych składek doliczyć zwyżkę w wysokości 25%.

    ZAKRES PEŁNY
    Łączna; Do 1200cm3; 1201-1600cm3; 1601-2000cm3; Ponad 2001cm3
    36m-cy; 900 1100 13801940
    48m-cy; 1570 1910 2390 3360
    60m-cy; 2670 2800 3480 4890



    ZAKRES KOMFORTOWY
    Łączna; Do 1200cm3; 1201-1600cm3; 1601-2000cm3; Ponad 2001cm3
    36m-cy; 780 960 1210 1700
    48m-cy; 1370 1670 2080 2930
    60m-cy; 2330 2450 3040 4270



    ZAKRES ROZSZERZONY
    Łączna; Do 1200cm3; 1201-1600cm3; 1601-2000cm3; Ponad 2001cm3
    36m-cy; 540 660 830 1170
    48m-cy; 950 1150 1440 2020
    60m-cy; 1610 1690 2100 2940


    ZAKRES PODSTAWOWY
    Łączna; Do 1200cm3; 1201-1600cm3; 1601-2000cm3; Ponad 2001cm3
    36m-cy; 410 500 630 890
    48m-cy; 720 870 1100 1540
    60m-cy; 1230 1290 1600 2240



    ZAKRES PEŁNY
    koło zamachowe
    pompa oleju
    wał korbowy i panewki
    koła wałka rozrządu
    koła pasowe
    wałek rozrządu
    krzywki wałka rozrządu
    popychacze zaworów
    zawory i prowadnice
    tłoki i pierścienie
    głowica cylindrów
    uszczelka podgłowicowa
    korbowody
    wewnętrzne tuleje
    zębnik rozrusznika
    rolki napinacza
    pasek rozrządu
    uszczelki i uszczelniacze
    wałek rozdzielacza
    pokrywa zaworów
    przewody
    mocowanie filtra oleju
    miska olejowa
    okablowanie

    kolektor wylotowy /dolotowy

    katalizator
    rura wydechowa i tłumiki
    uszczelki i uszczelniacze
    śruby mocujące

    turbo zespół
    przepustnica spalin
    intercooler

    pompa wody
    chłodnica
    termostat i przewody
    sprzęgło wentylatora
    nagrzewnica
    zawór nagrzewnicy
    cięgna i regulatory
    chłodnica oleju
    obudowa chłodnicy
    intercooler
    wentylator intercoolera

    motor rozrusznika
    alternator
    regulatory napięcia
    cewka
    silnik elektrycznych szyb
    silniki wycieraczek
    ABS - układ kontroli
    silnik ustawienia świateł mijania
    rozdzielacz
    silnik spryskiwacza
    zespół wskaźników
    silnik wentylatorów
    sygnał dzwiękowy
    przełączniki
    zapłon eletroniczny
    wskaźnik załadunkowy
    kontrolki
    elementy grzewcze szyb
    komputer pokładowy
    regulator prędkości wycieraczek
    silnik szyberdachu
    sterowanie lusterkami
    nadajniki
    przekaźniki centralnego zamka
    czujnk zderzeniowy
    układ centr zamka
    wygaszacz światła wewn
    czujniki
    zegary
    szybkościomierz
    licznik przebiegowy
    okablowanie wewnętrzne
    poduszki powietrzne
    silniki ustawień siedzeń
    zapalniczka
    czujniki
    podgrzewacz siedzeń
    alarmy fabryczne
    przewody spryskiwacza
    podgrzewanie spryskiwacza


    mechanizm wycieraczek
    szyberdach fabryczny
    rama siedzeń
    zamki drzwiowe
    cięgno otwierania klapy silnika
    siłowniki klapy bagażnika

    korektor siły hamowania
    zaciski hamulcowe
    pompa wspomagania hamowania
    cylinderki hamulcowe
    pompa hamulcowa
    zawory przelewowe
    zespół ABS
    servo mechanizm
    Przew. Hamulcowe
    tarcze hamulcowe
    bębny hamulcowe
    zbiornik płynu hamulcowego
    akumulatory hamulcowe
    cięgna

    łożyska
    piasta kół
    elementy ustalające
    śruby mocujące

    koło koronowe i zębnik
    wałki
    koła zębate
    łożyska
    tuleje
    piasty

    4x4
    koła zębate
    wałki
    łożyska i tuleje
    dźwignie

    sprężarka klimatyzacji
    skraplacz
    osuszacz
    parownik
    dukty, nawiewy i silnik wentylatora

    przekładnia kierownicza
    pompa wspomagania
    kolumna kierownicza
    łożyska
    zewnętrzne cięgna
    obudowa przekładni kierowniczej
    łączniki
    zbiornik oleju servo
    uszczelnienie
    mechanizm biegu jałowego

    blok silnika
    obudowa skrzyni biegów
    obudowa mostów mostów
    wał napędowy

    wał napędowy
    półosie wewnętrzne
    półosie
    spreżyny
    przeguby homokin
    łożyska
    tuleje
    łączniki
    poduszki mocowania
    silentbloki
    uszczelniacze
    amortyzatory
    drążki skrętne
    drążki stabilizatora
    wahacze
    przeguby kuliste
    ramię wahacza
    łączniki stabilizatora
    zwrotnica
    drążek poprzeczny
    poprzecznice nośne nadw.
    zawiesz. Hydrauliczne
    trójczłonowy drążek poprzeczny
    belki zawieszenia


    pompa paliwowa
    zespół pompy w zbiorniku paliwa
    wskaźnik poźiomu paliwa
    zespół wtrysku paliwa
    wtryskiwacze
    przepływomierz powietrza
    elektronicznyzespół kontroli ECU

    pompa podajnikowa
    pompa wtryskowa
    wtryskiwacze
    zbiorniczki
    świece żarowe
    pompa wspomagania

    tarcza sprzęgła
    tarcza dociskowa
    łożysko oporowe
    pompa sprzęgła
    wysprzęgnik hydrauliczny
    wybierak
    cięgna
    przewody

    koła zębate
    hamulce taśmowe
    modulator
    piasty
    wałki
    łożyska i tuleje
    zmiennik momentu
    mocowanie
    zespół zaworów
    pompa oleju
    zewnętrzne cięgna
    kalkulator
    kalkulator
    sprzęgło
    uszczelki i uszczelniacze
    wybierak
    chłodnica
    dzwignia zmiany biegów
    okablowanie


    ZAKRES KOMFORTOWY
    koło zamachowe
    pompa oleju
    wał korbowy i panewki
    koła wałka rozrządu
    koła pasowe
    wałek rozrządu
    krzywki wałka rozrządu
    popychacze zaworów
    zawory i prowadnice
    tłoki i pierścienie
    głowica cylindrów
    uszczelka podgłowicowa
    korbowody
    wewnętrzne tuleje
    zębnik rozrusznika
    rolki napinacza
    pasek rozrządu
    uszczelki i uszczelniacze

    kolektor wylotowy /dolotowy

    katalizator
    pompa wody

    motor rozrusznika
    alternator
    regulatory napięcia
    cewka
    silnik elektrycznych szyb
    silniki wycieraczek
    ABS - układ kontroli
    silnik ustawienia świateł mijania

    korektor siły hamowania
    zaciski hamulcowe
    pompa wspomagania hamowania
    cylinderki hamulcowe
    pompa hamulcowa
    zawory przelewowe
    zespół ABS
    servo mechanizm

    koło koronowe i zębnik
    wałki
    koła zębate
    łożyska
    tuleje

    przekładnia kierownicza
    pompa wspomagania
    kolumna kierownicza
    łożyska
    zewnętrzne cięgna
    obudowa przekładni kierowniczej
    łączniki

    blok silnika
    obudowa skrzyni biegów
    obudowa mostów mostów
    wał napędowy

    wał napędowy
    półosie wewnętrzne
    półosie
    spreżyny

    pompa paliwowa

    pompa podajnikowa
    pompa wtryskowa
    wtryskiwacze
    zbiorniczki
    świece żarowe
    pompa wspomagania

    tarcza sprzęgła
    tarcza dociskowa
    łożysko oporowe
    pompa sprzęgła
    wysprzęgnik hydrauliczny

    koła zębate
    hamulce taśmowe
    modulator
    piasty
    wałki
    łożyska i tuleje
    zmiennik momentu
    mocowanie
    zespół zaworów
    pompa oleju



    ZAKRES ROZSZERZONY
    koło zamachowe
    pompa oleju
    wał korbowy i panewki
    koła wałka rozrządu
    koła pasowe
    wałek rozrządu
    krzywki wałka rozrządu
    popychacze zaworów
    zawory i prowadnice
    tłoki i pierścienie
    głowica cylindrów
    uszczelka podgłowicowa
    korbowody
    wewnętrzne tuleje
    zębnik rozrusznika
    rolki napinacza

    koło koronowe i zębnik
    wałki
    koła zębate
    łożyska
    tuleje

    przekładnia kierownicza
    pompa wspomagania
    kolumna kierownicza

    blok silnika
    obudowa skrzyni biegów
    obudowa mostów mostów
    wał napędowy

    wał napędowy

    koła zębate
    hamulce taśmowe
    modulator
    piasty
    wałki
    łożyska i tuleje
    zmiennik momentu
    mocowanie
    zespół zaworów
    pompa oleju



    ZAKRES PODSTAWOWY
    koło zamachowe
    pompa oleju
    wał korbowy i panewki
    koła wałka rozrządu
    koła pasowe
    wałek rozrządu
    krzywki wałka rozrządu
    popychacze zaworów
    zawory i prowadnice
    tłoki i pierścienie
    głowica cylindrów
    uszczelka podgłowicowa
    korbowody
    wewnętrzne tuleje

    koło koronowe i zębnik
    wałki
    koła zębate
    łożyska
    tuleje

    blok silnika
    obudowa skrzyni biegów
    obudowa mostów mostów
    wał napędowy

    koła zębate
    hamulce taśmowe
    modulator
    piasty
    wałki
    łożyska i tuleje
    zmiennik momentu
    <<>> MACIEJ <<>>
    Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

    Komentarz

    • shado
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 5315
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Trusek, raczej nie warto. Była już o tym dyskusja.
      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

      Komentarz

      • loyd
        RS
        • 2010
        • 2342

        #4
        Wyciągam temat.

        Dlaczego nie warto ? - za 1100 pln mogę ubezpieczyć OC II 1.4 tsi na kolejne 3 lata, co łacznie da mi 5 lat gwarancji (przy pełnym zakresie ubezpieczenia napraw).

        To nie jest tak znowu drogo.


        Jednak jest inaczej - za dodatkowe 3 lata wychodzi 2800 pln.

        Opłacałoby się gdyby mieć pewność, że padnie dwumasa w tym czasie.

        Komentarz

        • shado
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 5315
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          I mieć pewność, że Ci ją wymienią w ramach tej gwarancji, a nie wyślą Cię na drzewo...
          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Turbiny wymieniaja.


            Z tym przedluzeniem sprawa ma sie inaczej niz ze zwykla gwarancja. Przy zwyklej to ASO i SAP decyduja, a tu ASO mowi ze sie cos wysralo ty wysylasz papiery do tego ubezpieczenia gwarancyjnego, a oni traktuja to jakby naprawe z AC (to ubezpieczenie napraw auta) i wyplacaja z niego kase ASO i ono czesc wymienia. Tak to dzialalo kilka lat temu w Hestii, sadze ze Alianz robi tak samo.

            Mozna to chyba porownac z ubezpieczeniem serwisowym jakie maja czesto floty. Obojetne co sie zepsuje na gwarancji czy po, jest robione wlasnie w ramach tego ubezpieczeniach.

            W przypadku mojej OII sadze ze jedyna rzecz ktora bylaby zrobiona, to wymieniona turbina bo wyje, a tak w tym aucie nic sie nie zepsulo, wiec gdyby liczyc ze wymienili by turbine to nastapil by zwrot kosztow poniesionych na to ubezpieczenie. Z drugiej strony jak czytam te posty o 1.4 TSI to moze faktycznie lepiej to wykupic i miec spokoj na 5 lat, warunek przeglady trzeba robic w ASO, ale juz klocki czy amortyzatory nie musza byc tam wymieniane.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              #7
              Szczerze powiedziawszy mam podobne odczucia. Trochę się boję o to nieszczęsne koło dwumasowe, trubinę i sprzęgło (ludzie tu piszą, że przy manwerach na parkingu można je przypalić - a to oznacza, że jest zbyt słabe do tego silnika).

              Z drugiej strony przy moich przebiegach (max 13-15 tyś rocznie) to po 5 latach dopiero coś się może zacząć psuć.

              Komentarz

              • wojtasos
                Ambiente
                • 2007
                • 104

                #8
                a jak wygląda sprawa robienia wirusa przy takiej gwaracji-ubezpieczeniu?

                Komentarz

                • jacog
                  Rider
                  • 2008
                  • 420
                  • Felicia I (6U1)

                  #9
                  1.4TSI nie ma dwumasy tak więc jeden problem z głowy. I kolejne pytanie czy chcesz się uwiązać do ASO na kolejne 3 lata tym bardziej, że jak na razie nie radzą sobie z obsługą tego silnika - bo pewnie jest taki wymóg tego ubezpieczenia.

                  Komentarz

                  • loyd
                    RS
                    • 2010
                    • 2342

                    #10
                    1.4 tsi nie ma dwumasy ?

                    Komentarz

                    • shok
                      RS
                      • 2009
                      • 2070
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      Skoro nie ma dwumasy to kolejny plus dla 1.4 zamiast 1.9 tdi.
                      Jak by nie patrzeć tyś3 tys w kieszeni

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        #12
                        Ktoś pisał wcześniej, że w 1.4 tsi jest dwumasa.

                        Jest ktoś kto ma na ten temat sprawdzone informacje ?

                        Komentarz

                        • RS
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 238

                          #13
                          Pamietajcie iż ubezpieczyciel proponuje taka opcję polegając na statystykach . Gdyby mieli dopłacać do interesu ( tzn . nagminnie wymieniać turbiny, albo dwumasy ) skladka wygladała by inaczej lub nie byłoby w ogóle tej opcji . Oczywiscie zdarzaja sie przypadki kiedy te elementy padają , lecz w bilansie ogólnym ubezpieczyciel zarabia . Mysle ze przy podjęciu takiej decyzji trzeba brać pod uwagę przebiegi roczne , technikę jazdy i ogólną dbałośc o pojazd. Jak auto uzywa sie statystycznie ( tj 20 kkm rocznie ) to nie warto dobezpieczać - po 5 latach auto ma dopiero 100kkm - czyli przebieg nie powalajacy na nogi nawet Poloneza

                          PS . A swoją drogą czy ktoś wie czy 1.4 ma dwumasę ?

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #14
                            Ja średnio robię rocznie 12-14 kkm (obecnym autem przez 5 lat zrobiłem 65 kkm) więc chyba odpuszczę to dodatkowe ubezpieczenie.

                            Co do dwumasy to chyba nie ma w 1.4 tsi (nie znalazłem tej części do tego silnika a gdyby była to na allegro pewnie by się pojawiła).

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Co wy z ta dwumasa. Auta robia po 200-250 na jednym sprzegle i dwumasie nic nie pada. Jak 150kkm zrobi jedno sprzeglo w TSI to pogadamy :twisted:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • loyd
                                RS
                                • 2010
                                • 2342

                                #16
                                No dobra, ale chciałbym wiedzieć czy 1.4 tsi ma to ustrojstwo czy nie.

                                Komentarz

                                • Trusek
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 520
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez loyd
                                  No dobra, ale chciałbym wiedzieć czy 1.4 tsi ma to ustrojstwo czy nie.
                                  w ETce nic nie moge znalezc
                                  <<>> MACIEJ <<>>
                                  Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                                  Komentarz

                                  • loyd
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2342

                                    #18
                                    Wysłałem zapytania do SAP. Ciekawe co odpowiedzą

                                    Komentarz

                                    • bardzozlymisio
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 208

                                      #19
                                      Zdaje sie, ze cos pozmieniali w tych przedluzeniach. Ja wykupiem zdaje sie z styczniu lub lutym '09 do mojego Scouta 2.0 Tdi (BMM) pelny na 36 miesiecy (to byl maks w tym czasie). Zaplacilem 3260PLN (Allianz, auto mialo 4 miesiace) i z tego co pamietam w OWU nie bylo wyszczegolnienia a wylaczenia. I wylaczone bylo Radio i oczywiscie naturalne zuzycie (klocki, tarcze, opony). Moge to sprawdzic jesli kogos interesuje. A wyszedlem z zalozenia takiego:
                                      - 3200 to znowu nie majatek, choc piechota nie chodzi. Jednak za ta kwote uzyskuje w miare spokojny sen przez lat. Dodatkowo, jesli bede sprzedawal auto przed uplywem 5 lat - sprzedam go NA GWARANCJI - znaczy bede sie od potencjalnych kupujacych kijem oganial

                                      Z ubezpieczycielami zawsze moze byc roznie. To oczywiste ze ich celem jest brac kase i nie wyplacac odszkodowan. Dlatego (moze to naiwne podejscie) uzywam auta zgodnie z jego przeznaczeniem, nie katuje i licze, ze jak sie cos wysra to mi Allianz kase odda.

                                      Ponadto ktos pytal, czy wirus cos zmienia - u mnie napisane jest jak byk, ze nie wolno dokonywac samowolnych przerobek. Jak dupnie turbina albo sprzeglo to zaloze sie, ze pierwsze co sprawdza to wirusa. Dlatego bardo bym chcial, ale sie powstrzymuje poki co.

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Wirus, rzecz ulotna, zawsze sterownik moze ozdrowiec - wszystko jest dla ludzi
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • bardzozlymisio
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 208

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Wirus, rzecz ulotna, zawsze sterownik moze ozdrowiec - wszystko jest dla ludzi
                                          No niby tak, ale z tego co tu piszecie wynika, ze bardzo trudno jest bezsladowo usunac wirusa. Jak ktos wie o co chodzi to slad znajdzie. Ale moze sie myle ...oby :twisted:

                                          Wprawdzie jestem lojkonikiem w tych sprawach, ale wydawalo mi sie, ze wirusowanie silnkow z DPF nastrecza jakies trudnosci. Sory za off topic ale jak ktos ma doswiadczenia z wirusowaniem BMM to chetnie poczytam. :diabelski_usmiech

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Ja twierdze ze zadnych sladow nie bedzie w EDC16, licznik programowan to nie problem, a wiecej sladow nie da sie zostawic. Kwestia tunera, sprzetu oraz wiedzy :idea:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • loyd
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2342

                                              #23
                                              No i problem się rozwiązał. Odpowiedź od SAP:


                                              [2010-02-22 09:41:35] Witam, Czy w silniku 1.4 TSI 122 km (montowanym w skodzie octavia II) występuje dwumasowe koło zamachowe ? Dziękuje za odpowiedź.

                                              Odpowiedź ©koda Info
                                              [2010-02-22 14:39:47] Witam W tym silniku jest zamontowane lite (zwykłe) koło zamachowe. Z wyrazami szacunku Zespół INFO

                                              Komentarz

                                              • Leniwiec
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 624
                                                • Octavia IV (NX3)
                                                • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                                #24
                                                Gdzie w ogóle można znaleźć dokładne info n/t tego przedłużenia gwarancji/ubezpieczenia :?:
                                                Bo na stronie Skody nie bardzo to widzę.
                                                A też się zastanawiałem nad czymś takim.
                                                Pozdro

                                                Komentarz

                                                • bardzozlymisio
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 208

                                                  #25
                                                  Leniwiec, napisz do ASO, ze jestes zainteresowany, zeby ci wyslali aktualne OWU (ogolne warunki ubezpieczenia).

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...