Zamieszczone przez kropeck
[O2] Przedłużenie gwarancji
Zwiń
X
-
[O2] Przedłużenie gwarancji
Z racji tego ze zbliza sie termin podjecia decyzji o przedluzeniu gwarancji chcialbym abyscie poradzili mi z wlasnego doswiadczenia ktory wariant i na jaki okres to wykupic.
Sa cztery warianty i mozliwosci przedluzenia o 12, 24, 36 m-cy.
Moze sa rzeczy ktore sie poprostu nie psuja i nie warto sobie czyms zaprzatac glowy. A moze ktos z Was juz korzystal z takich napraw Allianza???
Klopot jest tylko taki ze nie moge zalaczyc pliku z trescia zakresow napraw - niedozwolony format.
Wrzucilem to ponizej - ale nie jest to specjalnie przejzyste !!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W przypadku wykupienia gwarancji, po 6 ale przed 18 miesiącem eksploatacji pojazdu, należy do powyższych składek doliczyć zwyżkę w wysokości 25%.
ZAKRES PEŁNY
Łączna; Do 1200cm3; 1201-1600cm3; 1601-2000cm3; Ponad 2001cm3
36m-cy; 900 1100 13801940
48m-cy; 1570 1910 2390 3360
60m-cy; 2670 2800 3480 4890
ZAKRES KOMFORTOWY
Łączna; Do 1200cm3; 1201-1600cm3; 1601-2000cm3; Ponad 2001cm3
36m-cy; 780 960 1210 1700
48m-cy; 1370 1670 2080 2930
60m-cy; 2330 2450 3040 4270
ZAKRES ROZSZERZONY
Łączna; Do 1200cm3; 1201-1600cm3; 1601-2000cm3; Ponad 2001cm3
36m-cy; 540 660 830 1170
48m-cy; 950 1150 1440 2020
60m-cy; 1610 1690 2100 2940
ZAKRES PODSTAWOWY
Łączna; Do 1200cm3; 1201-1600cm3; 1601-2000cm3; Ponad 2001cm3
36m-cy; 410 500 630 890
48m-cy; 720 870 1100 1540
60m-cy; 1230 1290 1600 2240
ZAKRES PEŁNY
koło zamachowe
pompa oleju
wał korbowy i panewki
koła wałka rozrządu
koła pasowe
wałek rozrządu
krzywki wałka rozrządu
popychacze zaworów
zawory i prowadnice
tłoki i pierścienie
głowica cylindrów
uszczelka podgłowicowa
korbowody
wewnętrzne tuleje
zębnik rozrusznika
rolki napinacza
pasek rozrządu
uszczelki i uszczelniacze
wałek rozdzielacza
pokrywa zaworów
przewody
mocowanie filtra oleju
miska olejowa
okablowanie
kolektor wylotowy /dolotowy
katalizator
rura wydechowa i tłumiki
uszczelki i uszczelniacze
śruby mocujące
turbo zespół
przepustnica spalin
intercooler
pompa wody
chłodnica
termostat i przewody
sprzęgło wentylatora
nagrzewnica
zawór nagrzewnicy
cięgna i regulatory
chłodnica oleju
obudowa chłodnicy
intercooler
wentylator intercoolera
motor rozrusznika
alternator
regulatory napięcia
cewka
silnik elektrycznych szyb
silniki wycieraczek
ABS - układ kontroli
silnik ustawienia świateł mijania
rozdzielacz
silnik spryskiwacza
zespół wskaźników
silnik wentylatorów
sygnał dzwiękowy
przełączniki
zapłon eletroniczny
wskaźnik załadunkowy
kontrolki
elementy grzewcze szyb
komputer pokładowy
regulator prędkości wycieraczek
silnik szyberdachu
sterowanie lusterkami
nadajniki
przekaźniki centralnego zamka
czujnk zderzeniowy
układ centr zamka
wygaszacz światła wewn
czujniki
zegary
szybkościomierz
licznik przebiegowy
okablowanie wewnętrzne
poduszki powietrzne
silniki ustawień siedzeń
zapalniczka
czujniki
podgrzewacz siedzeń
alarmy fabryczne
przewody spryskiwacza
podgrzewanie spryskiwacza
mechanizm wycieraczek
szyberdach fabryczny
rama siedzeń
zamki drzwiowe
cięgno otwierania klapy silnika
siłowniki klapy bagażnika
korektor siły hamowania
zaciski hamulcowe
pompa wspomagania hamowania
cylinderki hamulcowe
pompa hamulcowa
zawory przelewowe
zespół ABS
servo mechanizm
Przew. Hamulcowe
tarcze hamulcowe
bębny hamulcowe
zbiornik płynu hamulcowego
akumulatory hamulcowe
cięgna
łożyska
piasta kół
elementy ustalające
śruby mocujące
koło koronowe i zębnik
wałki
koła zębate
łożyska
tuleje
piasty
4x4
koła zębate
wałki
łożyska i tuleje
dźwignie
sprężarka klimatyzacji
skraplacz
osuszacz
parownik
dukty, nawiewy i silnik wentylatora
przekładnia kierownicza
pompa wspomagania
kolumna kierownicza
łożyska
zewnętrzne cięgna
obudowa przekładni kierowniczej
łączniki
zbiornik oleju servo
uszczelnienie
mechanizm biegu jałowego
blok silnika
obudowa skrzyni biegów
obudowa mostów mostów
wał napędowy
wał napędowy
półosie wewnętrzne
półosie
spreżyny
przeguby homokin
łożyska
tuleje
łączniki
poduszki mocowania
silentbloki
uszczelniacze
amortyzatory
drążki skrętne
drążki stabilizatora
wahacze
przeguby kuliste
ramię wahacza
łączniki stabilizatora
zwrotnica
drążek poprzeczny
poprzecznice nośne nadw.
zawiesz. Hydrauliczne
trójczłonowy drążek poprzeczny
belki zawieszenia
pompa paliwowa
zespół pompy w zbiorniku paliwa
wskaźnik poźiomu paliwa
zespół wtrysku paliwa
wtryskiwacze
przepływomierz powietrza
elektronicznyzespół kontroli ECU
pompa podajnikowa
pompa wtryskowa
wtryskiwacze
zbiorniczki
świece żarowe
pompa wspomagania
tarcza sprzęgła
tarcza dociskowa
łożysko oporowe
pompa sprzęgła
wysprzęgnik hydrauliczny
wybierak
cięgna
przewody
koła zębate
hamulce taśmowe
modulator
piasty
wałki
łożyska i tuleje
zmiennik momentu
mocowanie
zespół zaworów
pompa oleju
zewnętrzne cięgna
kalkulator
kalkulator
sprzęgło
uszczelki i uszczelniacze
wybierak
chłodnica
dzwignia zmiany biegów
okablowanie
ZAKRES KOMFORTOWY
koło zamachowe
pompa oleju
wał korbowy i panewki
koła wałka rozrządu
koła pasowe
wałek rozrządu
krzywki wałka rozrządu
popychacze zaworów
zawory i prowadnice
tłoki i pierścienie
głowica cylindrów
uszczelka podgłowicowa
korbowody
wewnętrzne tuleje
zębnik rozrusznika
rolki napinacza
pasek rozrządu
uszczelki i uszczelniacze
kolektor wylotowy /dolotowy
katalizator
pompa wody
motor rozrusznika
alternator
regulatory napięcia
cewka
silnik elektrycznych szyb
silniki wycieraczek
ABS - układ kontroli
silnik ustawienia świateł mijania
korektor siły hamowania
zaciski hamulcowe
pompa wspomagania hamowania
cylinderki hamulcowe
pompa hamulcowa
zawory przelewowe
zespół ABS
servo mechanizm
koło koronowe i zębnik
wałki
koła zębate
łożyska
tuleje
przekładnia kierownicza
pompa wspomagania
kolumna kierownicza
łożyska
zewnętrzne cięgna
obudowa przekładni kierowniczej
łączniki
blok silnika
obudowa skrzyni biegów
obudowa mostów mostów
wał napędowy
wał napędowy
półosie wewnętrzne
półosie
spreżyny
pompa paliwowa
pompa podajnikowa
pompa wtryskowa
wtryskiwacze
zbiorniczki
świece żarowe
pompa wspomagania
tarcza sprzęgła
tarcza dociskowa
łożysko oporowe
pompa sprzęgła
wysprzęgnik hydrauliczny
koła zębate
hamulce taśmowe
modulator
piasty
wałki
łożyska i tuleje
zmiennik momentu
mocowanie
zespół zaworów
pompa oleju
ZAKRES ROZSZERZONY
koło zamachowe
pompa oleju
wał korbowy i panewki
koła wałka rozrządu
koła pasowe
wałek rozrządu
krzywki wałka rozrządu
popychacze zaworów
zawory i prowadnice
tłoki i pierścienie
głowica cylindrów
uszczelka podgłowicowa
korbowody
wewnętrzne tuleje
zębnik rozrusznika
rolki napinacza
koło koronowe i zębnik
wałki
koła zębate
łożyska
tuleje
przekładnia kierownicza
pompa wspomagania
kolumna kierownicza
blok silnika
obudowa skrzyni biegów
obudowa mostów mostów
wał napędowy
wał napędowy
koła zębate
hamulce taśmowe
modulator
piasty
wałki
łożyska i tuleje
zmiennik momentu
mocowanie
zespół zaworów
pompa oleju
ZAKRES PODSTAWOWY
koło zamachowe
pompa oleju
wał korbowy i panewki
koła wałka rozrządu
koła pasowe
wałek rozrządu
krzywki wałka rozrządu
popychacze zaworów
zawory i prowadnice
tłoki i pierścienie
głowica cylindrów
uszczelka podgłowicowa
korbowody
wewnętrzne tuleje
koło koronowe i zębnik
wałki
koła zębate
łożyska
tuleje
blok silnika
obudowa skrzyni biegów
obudowa mostów mostów
wał napędowy
koła zębate
hamulce taśmowe
modulator
piasty
wałki
łożyska i tuleje
zmiennik momentu
-
-
Wyciągam temat.
Dlaczego nie warto ? - za 1100 pln mogę ubezpieczyć OC II 1.4 tsi na kolejne 3 lata, co łacznie da mi 5 lat gwarancji (przy pełnym zakresie ubezpieczenia napraw).
To nie jest tak znowu drogo.
Jednak jest inaczej - za dodatkowe 3 lata wychodzi 2800 pln.
Opłacałoby się gdyby mieć pewność, że padnie dwumasa w tym czasie.
Komentarz
-
-
Turbiny wymieniaja.
Z tym przedluzeniem sprawa ma sie inaczej niz ze zwykla gwarancja. Przy zwyklej to ASO i SAP decyduja, a tu ASO mowi ze sie cos wysralo ty wysylasz papiery do tego ubezpieczenia gwarancyjnego, a oni traktuja to jakby naprawe z AC (to ubezpieczenie napraw auta) i wyplacaja z niego kase ASO i ono czesc wymienia. Tak to dzialalo kilka lat temu w Hestii, sadze ze Alianz robi tak samo.
Mozna to chyba porownac z ubezpieczeniem serwisowym jakie maja czesto floty. Obojetne co sie zepsuje na gwarancji czy po, jest robione wlasnie w ramach tego ubezpieczeniach.
W przypadku mojej OII sadze ze jedyna rzecz ktora bylaby zrobiona, to wymieniona turbina bo wyje, a tak w tym aucie nic sie nie zepsulo, wiec gdyby liczyc ze wymienili by turbine to nastapil by zwrot kosztow poniesionych na to ubezpieczenie. Z drugiej strony jak czytam te posty o 1.4 TSI to moze faktycznie lepiej to wykupic i miec spokoj na 5 lat, warunek przeglady trzeba robic w ASO, ale juz klocki czy amortyzatory nie musza byc tam wymieniane.
Komentarz
-
-
Szczerze powiedziawszy mam podobne odczucia. Trochę się boję o to nieszczęsne koło dwumasowe, trubinę i sprzęgło (ludzie tu piszą, że przy manwerach na parkingu można je przypalić - a to oznacza, że jest zbyt słabe do tego silnika).
Z drugiej strony przy moich przebiegach (max 13-15 tyś rocznie) to po 5 latach dopiero coś się może zacząć psuć.
Komentarz
-
-
Pamietajcie iż ubezpieczyciel proponuje taka opcję polegając na statystykach . Gdyby mieli dopłacać do interesu ( tzn . nagminnie wymieniać turbiny, albo dwumasy ) skladka wygladała by inaczej lub nie byłoby w ogóle tej opcji . Oczywiscie zdarzaja sie przypadki kiedy te elementy padają , lecz w bilansie ogólnym ubezpieczyciel zarabia . Mysle ze przy podjęciu takiej decyzji trzeba brać pod uwagę przebiegi roczne , technikę jazdy i ogólną dbałośc o pojazd. Jak auto uzywa sie statystycznie ( tj 20 kkm rocznie ) to nie warto dobezpieczać - po 5 latach auto ma dopiero 100kkm - czyli przebieg nie powalajacy na nogi nawet Poloneza
PS . A swoją drogą czy ktoś wie czy 1.4 ma dwumasę ?
Komentarz
-
-
Zdaje sie, ze cos pozmieniali w tych przedluzeniach. Ja wykupiem zdaje sie z styczniu lub lutym '09 do mojego Scouta 2.0 Tdi (BMM) pelny na 36 miesiecy (to byl maks w tym czasie). Zaplacilem 3260PLN (Allianz, auto mialo 4 miesiace) i z tego co pamietam w OWU nie bylo wyszczegolnienia a wylaczenia. I wylaczone bylo Radio i oczywiscie naturalne zuzycie (klocki, tarcze, opony). Moge to sprawdzic jesli kogos interesuje. A wyszedlem z zalozenia takiego:
- 3200 to znowu nie majatek, choc piechota nie chodzi. Jednak za ta kwote uzyskuje w miare spokojny sen przez lat. Dodatkowo, jesli bede sprzedawal auto przed uplywem 5 lat - sprzedam go NA GWARANCJI - znaczy bede sie od potencjalnych kupujacych kijem oganial
Z ubezpieczycielami zawsze moze byc roznie. To oczywiste ze ich celem jest brac kase i nie wyplacac odszkodowan. Dlatego (moze to naiwne podejscie) uzywam auta zgodnie z jego przeznaczeniem, nie katuje i licze, ze jak sie cos wysra to mi Allianz kase odda.
Ponadto ktos pytal, czy wirus cos zmienia - u mnie napisane jest jak byk, ze nie wolno dokonywac samowolnych przerobek. Jak dupnie turbina albo sprzeglo to zaloze sie, ze pierwsze co sprawdza to wirusa. Dlatego bardo bym chcial, ale sie powstrzymuje poki co.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftWirus, rzecz ulotna, zawsze sterownik moze ozdrowiec - wszystko jest dla ludzi
Wprawdzie jestem lojkonikiem w tych sprawach, ale wydawalo mi sie, ze wirusowanie silnkow z DPF nastrecza jakies trudnosci. Sory za off topic ale jak ktos ma doswiadczenia z wirusowaniem BMM to chetnie poczytam. :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
No i problem się rozwiązał. Odpowiedź od SAP:
[2010-02-22 09:41:35] Witam, Czy w silniku 1.4 TSI 122 km (montowanym w skodzie octavia II) występuje dwumasowe koło zamachowe ? Dziękuje za odpowiedź.
Odpowiedź ©koda Info
[2010-02-22 14:39:47] Witam W tym silniku jest zamontowane lite (zwykłe) koło zamachowe. Z wyrazami szacunku Zespół INFO
Komentarz
-
Komentarz