O1 vs O2 komfort jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • talerz
    Drive
    • 2010
    • 50

    O1 vs O2 komfort jazdy

    łądnie sie bryczka prezentuje... ładne alu,
    niedługo swoje założę... i też będzie bębny widać... heheh
    pozdrowienia

    szybka już wymieniona? paskudna sprawa
  • satoot
    Rider
    • 2008
    • 525

    #2
    O1 vs O2 komfort jazdy

    Pytanie do osób, które miały/mają oba modele Octavii: 1/1Tour oraz 2/2FL:

    Czy w O2 jest bardziej kmfortowo?
    Pytam o zawieszenie, wyciszenie, wrażenia z jazdy.
    O to co słuchać z "ramy" auta, o to co słychać z nadkoli.
    O hałas/głośność w ogóle.
    O resorowanie. Wyciszenie. Dźwieki z kół, np. podczas jazdy po bruku, po muldach, progach, uskokach na drodze, drogach gruntowych albo szutrowych.
    Czy O2 jest wyraźnie lepiej wyciszona? O1 nie jest zła, ale czy jest duży przeskok gdy wsiąść do O2?

    Oczywiście proszę postarać się porównać rzetelnie, nie wrażnie z jazdy zużytej O1 z przebiegiem powyżej 100tysięcy z nową O2, ale spróbować przypomnieć sobie jak było w nowej o1 i nową porównywać do nowej O2.
    Jeśli ktoś miał te same silniki w O1 i O2 to proszę też porównać i opisać wyciszenie kabiny, jaki jest poziom dzwięku silnika w obu modelach.

    Nie pytam o plastiki, gałki, uchwyty, budowę foteli, wykonczenie wnętrza, klamki, pojemność bagażnika, radio czy wygląd.
    Jeszcze raz podkreślę: interesuje mnie porównanie właściwości jezdnych, komfortu jazdy/resorowania, wyciszenia dzwięków z kół i zawieszenia, oraz (nie)słyszalności silnika.

    Komentarz

    • Big
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6389

      #3
      Jeździłem nie tak dawno firmową O I 2.0 a na co dziden mam O II 1.6 MPI.
      Powiem ci że O I i O II dzieli przepaść.
      Przede wszystkim fotele. W O I za twarde i za krótkie, po prostu niewygodne. w O II idealne. Nie za miekie i nie za twarde w dodatku z długimi siedziskami.
      Komfort jazdy równiez jest dużo wyższy w O II niz w O I. Czuć że zawieszenie w O II lepiej "nosi" na nierównościach a prowadzenie O II jest bardziej precyzyjne.
      Co do wyciszenia podczas jazdy - w mojej O II jest zdecydowanie xciszej ale nie wiem czy to zasługa silnika czy też i lepszego wyciszenia wnętrza.
      Czarny Elegance

      Komentarz

      • zpluta
        L&K
        • 2008
        • 1194

        #4
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=404853#404853 - tu jakby coś na przekór - przynajmniej w zimie. W innym wątku znów, że światła (mijania) w O2 gorsze niż w O1. Kilka razy też czytałem tutaj, że warunki zrobienia dobrego audio w O2 trudniejsze niż w O1 (bo głośniki grają do d... a nie do uszu).

        Oczywiście to szczegóły ale żeby nie było, że O1 tak we wszystkim jest gorsza

        P.S. Oczywiście piszę to żartem - osobiście O2 nigdy nie prowadziłem (może to i dobrze), więc w ogóle nie powinienem zabierać tu głosu.
        :

        Komentarz

        • bzik13
          Rider
          • 2009
          • 514

          #5
          Użytkuje oba jednocześnie.
          Zawieszenie:
          OI ma zawieszenie "Amerykańskiego krążownika szos". Jest miękkie, komfortowe na polskich drogach, ale niestety nie będzie idealne dla kogoś kto lubi szybko pokonywać zakręty. Użytkujesz OI więc na komfort nie powinieneś narzekać W OII zdecydowanie twardsze, dziurska i wyrwy na drodze lepiej wyczuwalne (niestety). Przy dużych prędkościach podczas manewru wyprzedzania zdecydowanie lepiej czuje się samochód. OII ma zawieszenie wielowahaczowe, więc pokonywanie zakrętów jest pewniejsze. Osobiście komfort stawiam na pierwszym miejscu więc OI pod tym względem bardziej mi leży.
          W przypadku ewentualnych napraw i remontów zawieszenia OI jest tańsze.
          Mój liftback scout

          Komentarz

          • marlena
            RS
            • 2007
            • 1719

            #6
            Skoro zpluta, podał mój przykład to się wypowiem jakie mam odczucia.

            OI jeździłam ponad 3 lata, a OII jeżdżę 2 lata. W OI silnik 1.9 TDI w OII 2.0 TDI. Według mnie w OI jest ciszej niż w OII. Co do układu kierowniczego to OII zdecydowanie lepiej się prowadzi. Chociaż jak Kolega Zbyszek zauważył w zimie lepiej jeździło mi się OI niż OII. Ale to kwestia szerokości opon. Komfort jazdy zależy od grubości opony, więc po przesiadce do OII zdecydowanie odczułam, że jest twardsza. Kwestia przyzwyczajenia.

            Poza tym wnętrze zdecydowanie na plus dla OII bo to już inna bajka niż OI.
            Najlepiej przejechać się OI i OII i odczuć różnicę na własnej skórze

            zpluta, ja czuję wielki sentyment do mojej byłej OI :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • czernobyl
              L&K
              • 2008
              • 1276
              • Octavia III (5E3)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              jeżdżę O1 1.6, czasem dosiadam O2 1.6
              fotele, ilosc miejsca, schowki, jakosc materialow wewnatrz - walkower dla O2
              wyciszenie - O2 wygrywa, slychac mniej, przy 140kmh w O1 (wg gps, bo wg licznika to ponad 150) robi się mega glosno, w o2 idzie wytrzymac przy podobnej predkosci, pomimo faktu, ze skrzynia w O2 jest jakby nieco inaczej zestopniowana - tzn na V biegu przy tej samej predkosci obrotowej silnika O1 jedzie nieco szybciej-widac to przy predkosciach powyzej 120kmh
              zawieszenie - O2 wygrywa;znacznie lepiej wybiera nierownosci i nie kolysze; na trasach, gdzie swoją O1 nie przekraczalem 110, bo mnie bujalo, lapalem sie w O2, ze lece ~140. na krętych trasach O1 zaczepia lusterkami o asfalt do tego z pozycji kierowcy nie mam wrażenia utraty komfortu w O2
              ogolnie zdecydowanie O2, poza faktem, że O1 zostawiasz bezstresowo na noc pod blokiem, a O2 niekoniecznie...

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Ale trzeba przyznac ze wielu ktorzy mieli jedna albo wiecej OI i teraz maja OII czuja jakis sentyment w pewnych sprawach do OI :idea:

                W OI cos co kilkanascie tysiecy km trzeba bylo zrobic, a to klocki zmienic, a to tarcze, a tu jeszcze nic :lol:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Big
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6389

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Ale trzeba przyznac ze wielu ktorzy mieli jedna albo wiecej OI i teraz maja OII czuja jakis sentyment w pewnych sprawach do OI
                  Maicroft, bo O I to model który wprowadził na powrót Skodę do świata cywilizowanej motoryzacji.
                  Czarny Elegance

                  Komentarz

                  • marlena
                    RS
                    • 2007
                    • 1719

                    #10
                    Maicroft, Big, e tam motoryzacja to niezapomniane chwile itd Do OII dopiero teraz czuję...ale to zasługa spotów bardziej :szeroki_usmiech

                    Komentarz

                    • krzys301
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 244
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      jak dzien do nocy

                      Komentarz

                      • pstryczek
                        RS
                        • 2009
                        • 10778
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        dla mnie OI jest twarda, nie wyobrażam sobie jaka musi być dwójka
                        Marek

                        Komentarz

                        • Big
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6389

                          #13
                          Zamieszczone przez pstrykacz
                          dla mnie OI jest twarda, nie wyobrażam sobie jaka musi być dwójka
                          Dwójka prowadzi się bardzo pewnie ale fotele sa bardzije miękkie niż w OI skutkiem czego ogólnie jadąc O II nie odczuwa sie twardości (np. Vectra C jest twardsza niz O II).
                          Czarny Elegance

                          Komentarz

                          • shado
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 5315
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez pstrykacz
                            dla mnie OI jest twarda, nie wyobrażam sobie jaka musi być dwójka
                            Czujesz jak rozjedziesz biedronkę :szeroki_usmiech
                            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                            Komentarz

                            • aro_40
                              RS
                              • 2007
                              • 1529
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              #15
                              satoot, 6 lat jeździłem O1 (od nowości), a od 2 m-cy mam 3-letnią O2; Oba miały 1,9 TDI z tym, że o1 to było 90 KM a teraz jest 110KM
                              Powiem krótko, do O1 nawet nie chcę wracać choć autko bardzo lubiłem, było bezawaryjne i oszczędne. Jednak jak ktos napisął wczesniej, na polsich drogach, przy 120km/h bujało jak w czasie sztormu. Teraz jest lepiej, co nie znaczy idealnie. O2 ma dla mnie jedną wadę i to poważną - słabe światła
                              Oczywiście, że można polemizować, która O ma lepsze zawieszenie. Moim zdaniem zalezy to od indywidualnych upodobań i tyle
                              Jak wsiądziesz w O1 a potem O2 to sam porównasz.
                              If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
                              _______________________________________
                              a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM

                              Komentarz

                              • GrabaR
                                Drive
                                • 2009
                                • 67

                                #16
                                OI 1.TDI 110 KM, a OII 105 tylko 5KM je dzieli a różnica jak rakieta i żółw - serio - ja nie wiem kto z tego samochodu takiego muła zrobił. W I 4 bieg to mistrzostwo świata na trasie jeśli trzeba wyprzedzić tira, a w 2 to słabizna. Komfort za to w dwójce lepszy (przyjemniejsze fotele, więcej miejsca z tyłu). O2 moim zdaniem lepiej się prowadzi, auto jest sztywniejsze, przy czym nie traci na tłumieniu. Działanie układu kierowniczego dałbym na podobnym poziomie. Co mi najbardziej przeszkadza w II (po lifcie - nie jeździłem przed FL) to jest pozycja za kierownicą - panel środkowy wchodzi mi w prawą nogę i nijak nie mogę tego ustawić żeby mi nie przeszkadzało. Co innego w I, tutaj dla mnie pozycja za kierownicą jest idealna, rzadko kiedy udaje mi się tak dobrze usadowić w fotelu kierownika. Resumując - dla mnie OI ale zdaje sobie sprawę, że trzeba iść do przodu więc z niecierpliwością czekam na OIII

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  RS
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2009
                                  • 10917
                                  • Fiat

                                  #17
                                  no o2 nie mam ,ale:

                                  plusy OI (tdi):
                                  - spalanie,
                                  - osiągi,
                                  - wszechstornnosc,
                                  - bezawaryjnosc


                                  minusy:
                                  - malo miejsca na tylnej kanapie (w OII jest wiecej)
                                  - zawieszenie proste konstukcyjnie (z golfa), ale faktycznie w zakretach szczegolnie niestabilne.

                                  Komentarz

                                  • ckwietniewski
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 59

                                    #18
                                    Dodam coś od siebie
                                    Użytkowane samochody:
                                    Octavia I 1,9 TDI, 2000r, 110km, później ok 140km (chip), w wersji L&K, przebieg pomiędzy 160-210 kkm.
                                    Octavia II 2,0 TDI, 2005r, 140km, teraz ok 180km (chip), tym razem elegance, przebieg 118-165kkm.
                                    W pewnym okresie jeździłem obiema skódkami więc mam niejakie porównanie.
                                    Osobiście nie słyszałem specjalnie dużej różnicy w hałasie silnika w wewnątrz auta.
                                    Wg mnie jedynka miała dużo lepsze heble choć może to zaleta nowych tarcz brembo.
                                    Ogólnie wydawała mi się taka zwinniejsza (mniejsza masa) ale pod kazdym względem osiągi jednak słabsze - to takie subiektywne odczucie.
                                    Kilka osób narzeka na światła w dwójce, ja się z tym nie zgodzę (w obu samochodach ksenony), w dwójce ksenonki świecą o wiele lepiej.
                                    Prowadzenie samochodu bez porównania dla II, sztywność karoserii w jedynce jest wg mnie tragiczna, miałem wrażenie jakby samochód na zakrętach się "skręcał".
                                    Wyciszenie odgłosów od zawieszenia po przesiadce na dwójkę to poezja.
                                    Dodam że z jedynki byłem w swoim czasie bardzo zadowolony (czasami może bardziej niż z dwójki, ale wymagania rosną ), i na zakończenie dodam że jedynka paliła 1-2l/100km mniej
                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • shado
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 5315
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez GrabaR
                                      OI 1.TDI 110 KM, a OII 105 tylko 5KM je dzieli a różnica jak rakieta i żółw - serio - ja nie wiem kto z tego samochodu takiego muła zrobił.
                                      ja jakoś tego nie odczuwam
                                      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                      Komentarz

                                      • czernobyl
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1276
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        jeśli chodzi o zwykłe halogenowe światła w o1 fl wobec o2 przed fl, to faktycznie O2 szału nie robi - na oko O2 z ori żarówkami świeci nieznacznie lepiej niż O1 z założonymi ge megalight +60%.
                                        porównanie O2 przed fl wobec np. fabii 1 to wielkie zwycięstwo fabii - F doświetla znacznie lepiej, zwłaszcza pobocza

                                        Komentarz

                                        • shado
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 5315
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Bo fabia nie ma tego odbłyśnika z przodu żarówki.
                                          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                          Komentarz

                                          • aro_40
                                            RS
                                            • 2007
                                            • 1529
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez ckwietniewski
                                            Kilka osób narzeka na światła w dwójce, ja się z tym nie zgodzę (w obu samochodach ksenony), w dwójce ksenonki świecą o wiele lepiej.
                                            nie porównuj ksenonków do zwykłych lampek. Wiadomo, że ksenonki dają lepiej
                                            załóż sobie standardowe reflektorki i zobaczymy co powiesz
                                            If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
                                            _______________________________________
                                            a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM

                                            Komentarz

                                            • ckwietniewski
                                              Drive
                                              • 2007
                                              • 59

                                              #23
                                              porównuje ksenony do ksenonów, a nie do zwykłych lampek

                                              Komentarz

                                              • PIETRO1973
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 240

                                                #24
                                                Zamieszczone przez czernobyl
                                                jeśli chodzi o zwykłe halogenowe światła w o1 fl wobec o2 przed fl, to faktycznie O2 szału nie robi - na oko O2 z ori żarówkami świeci nieznacznie lepiej niż O1 z założonymi ge megalight +60%.
                                                porównanie O2 przed fl wobec np. fabii 1 to wielkie zwycięstwo fabii - F doświetla znacznie lepiej, zwłaszcza pobocza
                                                Moze ja mam inne oczy, albo inne samochody, albo w Fabii jakies pasciaste zarowki, ale po przesiadce z Fabiozy 1 do O2 bylem zachwycony wlasnie doswietleniam poboczy.
                                                przed Virusem
                                                to wina ROGALA
                                                http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA

                                                Komentarz

                                                • pstryczek
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 10778
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez czernobyl
                                                  jeśli chodzi o zwykłe halogenowe światła w o1 fl wobec o2 przed fl, to faktycznie O2 szału nie robi - na oko O2 z ori żarówkami świeci nieznacznie lepiej niż O1 z założonymi ge megalight +60%.
                                                  porównanie O2 przed fl wobec np. fabii 1 to wielkie zwycięstwo fabii - F doświetla znacznie lepiej, zwłaszcza pobocza
                                                  O1 świeci lepiej na halogenach, z ksenonami to już nie wiem, nie porównywałem.
                                                  Marek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...