Diesel czy Benzyna do OII FL Combi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Cliford
    Classic
    • 2010
    • 3

    Diesel czy Benzyna do OII FL Combi

    Bosmanek, ja z poprzednim autem jeździłam na Szosę Chełmińską
  • olsze
    Drive
    • 2009
    • 58

    #2
    Diesel czy Benzyna do OII FL Combi

    Słuchajcie wiem że było już kilka takich tematów ale powiem że nie rozwiały one do końca moich wątpliwości co do wyboru silnika. Swój wybór zawęziłem do 2.0 TDI 140KM, 1.8 TSI 160KM lecz jeszcze zastanawiałem się nad 1.4 TSI ale nie wiem czy to nie zamało na taką maszynę . Nie chcę nic słabszego bo lubię mieć w co przycisnąć :diabelski_usmiech . Chyba najlepszy byłby 2.0TDI ale nie wiem czy jest sens wkładać w ten silnik 10tyś. na starcie przy rocznym przebiegu ok 30tyś km. Chętny byłbym też na 1.8TSI ale boje się że będzie chlał 12 litrów benzynki ops: . Doradźcie mi proszę co mam wybrać i może wypowiedzielibyście się co do spalania tych silniczków szczególnie 1.8. Dodam że mam brać Octe II FL Elegance Kombi i mam nadzieję jeździć nią co najmniej 5 lat :lol: .
    Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
    W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg

    Komentarz

    • pkacz
      Ambiente
      • 2008
      • 214
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      30 tyś rocznie przez 5 lat... Ja bym brał diesela. Jeżdżąc nielekko, głównie po mieście (bo dojazdu Pruszków - Warszawa trasą nie nazywam ) i z DSG ja nie przekraczam zwykle 8 litrów/100 - zresztą tankowania masz w moim sigu. Trasa to zawsze znacznie niżej. Myślę, że 1.8TSI mocniej łupie po kieszeni na stacjach, choć nie wypowiadam się wiążąco bo nie mam W 2.0TDI przycisnąć jest co i łatwo może być więcej

      Komentarz

      • watchman
        Ambiente
        • 2009
        • 200

        #4
        Co do 1.8TSI. Kolega z biura powiedział że w cyklu miejskim w 12l się zmieścisz używając gazu jak emeryt W trasie nie wiem. Jeśli chodzi o 2.0TDI to przy 30tys. rocznie opłaca się zainwestować w ten motor. Ale pisałeś że lubisz przycisnąć więc albo oszczędnie albo radośnie :lol: przy swoim 1.9TDI nie przekraczając 140 mieszczę się w 5.5l.
        NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!

        Komentarz

        • olsze
          Drive
          • 2009
          • 58

          #5
          No właśnie jeśli 1.8 rzeczywiście pali 12 to różnica między 12 PB a 8 ON robi się duża ale i te 10 tysięcy co trzeba wwalić w diesla trochę mnie boli ops:
          Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
          W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg

          Komentarz

          • Big
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6389

            #6
            Przejedz sie jednym i potem drugim i wybierz co ci bardziej odpowiada. Tu i tak jednoznacznej odpowiedzi nie otrzymasz, a kolejna wolna pt. "diesel czy benzyna " nam tu nie potrzebna.
            Kazdy kupuje to co mu pasuje, wiec ty też tak zrób
            Czarny Elegance

            Komentarz

            • Mustafa
              Classic
              • 2009
              • 7

              #7
              Miałem podobny dylemat. 1.8TSI czy 2.0TDI

              Mój wybór padł na 2.0TDI DSG. (odbiór lada chwila tez Elegance, Combi z kratką)

              Przy podejmowaniu decyzji kierowałem sie:
              - przebiegiem ok 30 tyś rocznie
              - czestymi wyjazdy zagranicę (głownie szybka jazda autostradami, ponad 160km/h)
              - planowany długi okres eksploatacji, powyżej 5 lat.
              - łatwość późniejszej odsprzedaży
              - dotychczas używam benzyny i znam ból na stacjach.
              - a skrzynia DSG bo Wrocław i wszystko chyba wiadomo
              OCT FL II COMBI 2.0TDI DSG

              Komentarz

              • olsze
                Drive
                • 2009
                • 58

                #8
                Zamieszczone przez Big
                Tu i tak jednoznacznej odpowiedzi nie otrzymasz, a kolejna wolna pt. "diesel czy benzyna " nam tu nie potrzebna.
                Wiem że może i mój temat nie jest nikomu potrzebny ale w sumie on powinien być najbardziej pomocny autorowi czyli mi.
                A jeśli ten 1.8 tak dużo żre to może jednak 1.4 TSI z danych które podaje Skoda osiągi ma on podobne co 2.0TDI a jest dużo tańszy od 2.0 a powinien palić mniej niż 1.8. Ma Ktoś jakieś doświadczenia z 1.4 TSI co do spalania i osiągów ''odczuwalnych''.
                Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
                W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg

                Komentarz

                • bl
                  Rider
                  • 2009
                  • 389
                  • BMW
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez olsze
                  Wiem że może i mój temat nie jest nikomu potrzebny ale w sumie on powinien być najbardziej pomocny autorowi czyli mi.
                  A jeśli ten 1.8 tak dużo żre to może jednak 1.4 TSI z danych które podaje Skoda osiągi ma on podobne co 2.0TDI a jest dużo tańszy od 2.0 a powinien palić mniej niż 1.8. Ma Ktoś jakieś doświadczenia z 1.4 TSI co do spalania i osiągów ''odczuwalnych''
                  1,4tsi: silnik na dotarciu, ale:
                  - miasto 9 - 9,5l
                  - trasa 7 - 7,5l

                  Skrzynia manual, nadwozie hatchback

                  Komentarz

                  • Big
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6389

                    #10
                    Zamieszczone przez olsze
                    Ma Ktoś jakieś doświadczenia z 1.4 TSI co do spalania i osiągów ''odczuwalnych''.
                    Kolego NAPRAWDĘ to wszystko juz było !! Szukanie nie gryzie !!



                    Miłej lektury
                    Czarny Elegance

                    Komentarz

                    • blackrs
                      RS
                      • 2008
                      • 4826
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      a może 1.8 na gaz i bedziesz miał i oszczednie i mocno taki kompromis miedzi dieslem a benzyna tym bardziej ze z różnica benzyny i on różnie bywa a gaz ostatnio stabilnie trzyma cene poniżej 2 zł i mocno sie oplaca
                      BYŁA o1 rs
                      BYŁA o2 1.6
                      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                      Komentarz

                      • olsze
                        Drive
                        • 2009
                        • 58

                        #12
                        Zamieszczone przez blackrs
                        a może 1.8 na gaz i bedziesz miał i oszczednie i mocno taki kompromis miedzi dieslem a benzyna tym bardziej ze z różnica benzyny i on różnie bywa a gaz ostatnio stabilnie trzyma cene poniżej 2 zł i mocno sie oplaca
                        Nie wiem czy do tego silnika wskazane jest wstawianie gazu a pozatem słyszałem że taka instalacja z montażem kosztuje ponad 5tyś. i nie wiadomo po jakim czasie coś pierdzielnie w silniku :|

                        [ Dodano: Sro 21 Paź, 09 19:48 ]
                        Zamieszczone przez Big
                        Zamieszczone przez olsze
                        Ma Ktoś jakieś doświadczenia z 1.4 TSI co do spalania i osiągów ''odczuwalnych''.
                        Kolego NAPRAWDĘ to wszystko juz było !! Szukanie nie gryzie !!



                        Miłej lektury
                        Kolego dzięki za odpowiedź ale to wszystko czytałem już przed napisaniem tego tematu ale i tak nie rozwiało to moich rozterek :wink:
                        Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
                        W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg

                        Komentarz

                        • aniam111
                          Rider
                          • 2009
                          • 436

                          #13
                          Ja mam combi FL 1,8 TSI. Odebrana 2 tygosnie temu. Też zastanawiałam się nad TDI. Tylko u mnie koszty zakupu wpłynęły na decyzję. Ja robię autem 10-12 tyś rocznie.
                          W porównaniu podczas jazdy testowej 1,9tdi i 1,4tsi ( bo nigdzie nie było w pobliżu 1,8 ) zdecydowanie wybrałabym 1,4tsi. Moim zdaniem bardziej dynamiczny i dający lepszą frajdę z jazdy. Teraz porównójąc to z 1,8tsi to wogóle nie ma co porównywać. 1,8tsi jest super. Pomięczy 1,4 a 1,8 duża różnica podczas jazdy. Oczywiście na plus dla 1,8. Jeszcze jak zainwestujesz w DSG to już wogóle. Ja niestety nie mam.
                          Jedyny minus tego silnika to spalanie w mieście. W korkach jak odstoisz godzinę to musisz liczyć 12-13 litrów że pokaże komputer. W trasie jadąc dynamicznie ale rozważnie nawet i troszkę poniżej 7 litrów. Więc tutaj już nie boli tak bardzo.
                          2,0tdi u mnie nie wchodziło w grę ze względu na koszt zakupu.
                          AniaM
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                          O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                          Komentarz

                          • watchman
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 200

                            #14
                            Olsze.

                            My tu pierdu pierdu o spalaniu. Więc policz sobie miesięcznie ile wydasz na paliwo. I czy różnica w cenie auta przy tych wydatkach będzie opłacalna.
                            Po za tym koszty serwisu i ewentualnych napraw. Tu na plus benzyna. Umów się na jazdę próbną o ile jeszcze nie byłeś. No i przede wszystkim policz pieniądze
                            NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!

                            Komentarz

                            • aniam111
                              Rider
                              • 2009
                              • 436

                              #15
                              Dla mnie różnica była znacząca. Auto nie było brane w kredycie. ALe faktycznie najlepiej się przejechać i wybrać to w czym się lepiej czujesz. Ja czułam się lepiej w benzynie
                              AniaM
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                              O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                              Komentarz

                              • looker
                                RS
                                • 2008
                                • 1886
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                #16
                                Poza tym - nie zawsze wybieramy diesla z rachunku ekonomicznego - czasem po prostu bo lubimy klekot, moment... Olać roczne przebiegi i kupować co się lubi ! Trzeba mieć coś z życia :szeroki_usmiech
                                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                Komentarz

                                • grzes74
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 176
                                  • Rapid (NH3)

                                  #17
                                  Re: Diesel czy Benzyna do OII FL Combi

                                  Zamieszczone przez olsze
                                  Słuchajcie wiem że było już kilka takich tematów ale powiem że nie rozwiały one do końca moich wątpliwości co do wyboru silnika. Swój wybór zawęziłem do 2.0 TDI 140KM, 1.8 TSI 160KM lecz jeszcze zastanawiałem się nad 1.4 TSI ale nie wiem czy to nie zamało na taką maszynę . Nie chcę nic słabszego bo lubię mieć w co przycisnąć :diabelski_usmiech . Chyba najlepszy byłby 2.0TDI ale nie wiem czy jest sens wkładać w ten silnik 10tyś. na starcie przy rocznym przebiegu ok 30tyś km. Chętny byłbym też na 1.8TSI ale boje się że będzie chlał 12 litrów benzynki ops: . Doradźcie mi proszę co mam wybrać i może wypowiedzielibyście się co do spalania tych silniczków szczególnie 1.8. Dodam że mam brać Octe II FL Elegance Kombi i mam nadzieję jeździć nią co najmniej 5 lat :lol: .
                                  Jeśli bierzemy pod uwagę koszty paliwa to

                                  Deptanie najtańsze będzie w dieslu
                                  Najdroższe w 1.8

                                  Ale największa frajda to 1.8...

                                  1.4 to raczej nie do deptania.
                                  pozdrawiam
                                  Grzes
                                  polecam :

                                  www.octavia-forum.de
                                  www.skodacommunity.de
                                  www.briskoda.net........

                                  Komentarz

                                  • olsze
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 58

                                    #18
                                    Zamieszczone przez watchman
                                    Olsze.

                                    My tu pierdu pierdu o spalaniu. Więc policz sobie miesięcznie ile wydasz na paliwo. I czy różnica w cenie auta przy tych wydatkach będzie opłacalna.
                                    Po za tym koszty serwisu i ewentualnych napraw. Tu na plus benzyna. Umów się na jazdę próbną o ile jeszcze nie byłeś. No i przede wszystkim policz pieniądze
                                    Tutaj Masz rację bo ja liczyłem spalanie jakie podaje Skoda ale jeśli różnica spalania w mieście oscyluje w okolicach 4 litrów :| to chyba lepiej będzie wziąć dieselka :lol: . A na jazdę testową też się muszę wybrać może w piątek :wink:
                                    Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
                                    W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg

                                    Komentarz

                                    • rafik11
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 448

                                      #19
                                      ja miałem podobny dylemat i wybrałem 1,8 tsi z paru wzgledów
                                      1 roczny przebieg to ok 20-25kkm więc nie za dużo i zwrot zainwestowanej kasy w diesla dość długi
                                      2 małe przebiegi robione w mieście, wiadomo że ani silnki benzynowe ani diesele tego nie lubią ale benzyna jednak szybciej dojdzie do właściwej tem
                                      3wsród moich znajomych dość częste awariee silników diesla, głównie osprzęt i elektronika, choć może to przypadek
                                      4 i teraz chyba najważniejsze, z racji eksploatacji auta przez moją żonę boję się o turbinę a w 1,8 turbina jest chlodzona ciecza i dodatkowo ma elektryczną pompkę powodującą dalsze chłodzenie po wyłączeniu silnika. Oczywiście i tak to nie zwalnia z dbania o turbinę ale na pewno jej pomoże.
                                      5 i na koniec przejedź się jedym i drugim przyjemnośc z jazdy 1,8 bezcenna

                                      Komentarz

                                      • looker
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1886
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        #20
                                        grzes74, podaj silnik w podpisie.
                                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                        Komentarz

                                        • olsze
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 58

                                          #21
                                          Zamieszczone przez aniam111
                                          wybrać to w czym się lepiej czujesz. Ja czułam się lepiej w benzynie
                                          Niestety chyba ja też będę się lepiej czuł w benzynie bo lubię mieć w co depnąć a w 1.8 jest w co, ale klekocik też lubie :lol: musze sie poprostu nimi obydwoma przejechać

                                          [ Dodano: Sro 21 Paź, 09 21:34 ]
                                          Zamieszczone przez rafik11
                                          wsród moich znajomych dość częste awariee silników diesla, głównie osprzęt i elektronika, choć może to przypadek
                                          4 i teraz chyba najważniejsze, z racji eksploatacji auta przez moją żonę boję się o turbinę a w 1,8 turbina jest chlodzona ciecza i dodatkowo ma elektryczną pompkę powodującą dalsze chłodzenie po wyłączeniu silnika. Oczywiście i tak to nie zwalnia z dbania o turbinę ale na pewno jej pomoże.
                                          U mnie z tymi dwoma punktami też jest podobnie lecz najbardziej boje sie awarii w dieslu ops:
                                          Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
                                          W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            blackrs, A widziales LPG do TSI ?? Daj linka :twisted:


                                            Jazda probna nic nie powie. Jezdzilem TDI 170KM jezdze moim TDI 140+, jezdzilem starym 1.8T i nowym 1.8TSI - wszystkie te silniki jezdza podobnie. Kazdy z nich ma pewne plusy i minusy. Krotkosc ciagu dla TDI niweluje DSG, a to moje z programem nie jezdzi az tak tragicznie.

                                            Przy 30kkm, to wg mojego zuzycia paliwa moge przyjac smialo jest to koszt 8500zl, przy TSI ktore przy mojej jezdzie bedzie palic srednio 2l wiecej, wyjdzie ponad 13tys. A wiec rocznie jest to spokojnie roznica 4,5 tys, wiec troche ponad dwa lata i jestesmy do przodu, a jak mysle TDI sprzeda sie szybciej i w lepszej cenie niz TSI. Ale takich tematow jest juz wiele na forum i kazdy liczy jak chce :twisted:


                                            Ja tam duzo nie przejechalem, ale wszyscy mowia ze TDI sie psuja, a ja jeszcze NIC nie wymienialem, generalnie to po 100kkm nic nie padlo. Czekam jak zacznie sie sypac, bo wtedy bedzie duzo do roboty :roll:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Psycho Dad
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 629

                                              #23
                                              Przejechałem juz 8000 km
                                              Żadna średnia z tankowania nie przekroczyła 9l / 100km z kalkulatora ... z komputera max chyba 8,7

                                              jeśli stoisz dużo w korku i robisz krótkie odcinki do diesel wygra.
                                              Ale jeśli będziesz robił 50/50 trasa miasto to będzie znośnie.

                                              Jak będziesz robił jazdę testową ... przeciągnij 2 i 3 na prostej
                                              Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                              Komentarz

                                              • olsze
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 58

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Ja tam duzo nie przejechalem, ale wszyscy mowia ze TDI sie psuja, a ja jeszcze NIC nie wymienialem, generalnie to po 100kkm nic nie padlo.
                                                To jest zadowalająca wiadomość, tylko jak zacznie się sypać...

                                                [ Dodano: Sro 21 Paź, 09 22:06 ]
                                                Zamieszczone przez Psycho Dad
                                                Przejechałem juz 8000 km
                                                Żadna średnia z tankowania nie przekroczyła 9l / 100km z kalkulatora ... z komputera max chyba 8,7

                                                jeśli stoisz dużo w korku i robisz krótkie odcinki do diesel wygra.
                                                Ale jeśli będziesz robił 50/50 trasa miasto to będzie znośnie.

                                                Jak będziesz robił jazdę testową ... przeciągnij 2 i 3 na prostej
                                                Ja niestety mieszkam 3km od W-wy także u mnie to jest raczej 15/85 trasa miasto, i to chyba nie bedzie znośnie ops: ale coś za coś...
                                                Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
                                                W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg

                                                Komentarz

                                                • megon
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 303

                                                  #25
                                                  looker właśnie TSI ma charakterystykę diesla ale tak na spokojnie jeśli koledze się nie spieszy zaczekałbym do stycznia i zobaczył czy faktycznie diesel podrożeje o 25 groszy.

                                                  ja mam małego diesla i czekam na 1.8 TSI - znam dynamikę TDI ale po przejechaniu się 1.8 TSI miałem banana na buzi - cicho w środku, i ciągnie od dołu.


                                                  Jeśli miałbym kupować diesla to 1.9
                                                  Jeśli chciałbyś podwyższyć moc wirusem to bez DSG

                                                  Do wszystkiego trzeba dorosnąć - najlepiej zrób jazdę próbną oba autami.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...