Bosmanek, ja z poprzednim autem jeździłam na Szosę Chełmińską
Diesel czy Benzyna do OII FL Combi
Zwiń
X
-
Diesel czy Benzyna do OII FL Combi
Słuchajcie wiem że było już kilka takich tematów ale powiem że nie rozwiały one do końca moich wątpliwości co do wyboru silnika. Swój wybór zawęziłem do 2.0 TDI 140KM, 1.8 TSI 160KM lecz jeszcze zastanawiałem się nad 1.4 TSI ale nie wiem czy to nie zamało na taką maszynę. Nie chcę nic słabszego bo lubię mieć w co przycisnąć :diabelski_usmiech . Chyba najlepszy byłby 2.0TDI ale nie wiem czy jest sens wkładać w ten silnik 10tyś. na starcie przy rocznym przebiegu ok 30tyś km. Chętny byłbym też na 1.8TSI ale boje się że będzie chlał 12 litrów benzynki
ops: . Doradźcie mi proszę co mam wybrać i może wypowiedzielibyście się co do spalania tych silniczków szczególnie 1.8. Dodam że mam brać Octe II FL Elegance Kombi i mam nadzieję jeździć nią co najmniej 5 lat :lol: .
Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
-
-
30 tyś rocznie przez 5 lat... Ja bym brał diesela. Jeżdżąc nielekko, głównie po mieście (bo dojazdu Pruszków - Warszawa trasą nie nazywam) i z DSG ja nie przekraczam zwykle 8 litrów/100 - zresztą tankowania masz w moim sigu. Trasa to zawsze znacznie niżej. Myślę, że 1.8TSI mocniej łupie po kieszeni na stacjach, choć nie wypowiadam się wiążąco bo nie mam
W 2.0TDI przycisnąć jest co i łatwo może być więcej
Komentarz
-
-
Co do 1.8TSI. Kolega z biura powiedział że w cyklu miejskim w 12l się zmieścisz używając gazu jak emerytW trasie nie wiem. Jeśli chodzi o 2.0TDI to przy 30tys. rocznie opłaca się zainwestować w ten motor. Ale pisałeś że lubisz przycisnąć więc albo oszczędnie albo radośnie :lol: przy swoim 1.9TDI nie przekraczając 140 mieszczę się w 5.5l.
NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!
Komentarz
-
-
Miałem podobny dylemat. 1.8TSI czy 2.0TDI
Mój wybór padł na 2.0TDI DSG. (odbiór lada chwila tez Elegance, Combi z kratką)
Przy podejmowaniu decyzji kierowałem sie:
- przebiegiem ok 30 tyś rocznie
- czestymi wyjazdy zagranicę (głownie szybka jazda autostradami, ponad 160km/h)
- planowany długi okres eksploatacji, powyżej 5 lat.
- łatwość późniejszej odsprzedaży
- dotychczas używam benzyny i znam ból na stacjach.
- a skrzynia DSG bo Wrocław i wszystko chyba wiadomoOCT FL II COMBI 2.0TDI DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigTu i tak jednoznacznej odpowiedzi nie otrzymasz, a kolejna wolna pt. "diesel czy benzyna " nam tu nie potrzebna.
A jeśli ten 1.8 tak dużo żre to może jednak 1.4 TSI z danych które podaje Skoda osiągi ma on podobne co 2.0TDI a jest dużo tańszy od 2.0 a powinien palić mniej niż 1.8. Ma Ktoś jakieś doświadczenia z 1.4 TSI co do spalania i osiągów ''odczuwalnych''.Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez olszeWiem że może i mój temat nie jest nikomu potrzebny ale w sumie on powinien być najbardziej pomocny autorowi czyli mi.
A jeśli ten 1.8 tak dużo żre to może jednak 1.4 TSI z danych które podaje Skoda osiągi ma on podobne co 2.0TDI a jest dużo tańszy od 2.0 a powinien palić mniej niż 1.8. Ma Ktoś jakieś doświadczenia z 1.4 TSI co do spalania i osiągów ''odczuwalnych''
- miasto 9 - 9,5l
- trasa 7 - 7,5l
Skrzynia manual, nadwozie hatchback
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrsa może 1.8 na gaz i bedziesz miał i oszczednie i mocnotaki kompromis miedzi dieslem a benzyna tym bardziej ze z różnica benzyny i on różnie bywa a gaz ostatnio stabilnie trzyma cene poniżej 2 zł i mocno sie oplaca
i nie wiadomo po jakim czasie coś pierdzielnie w silniku :|
[ Dodano: Sro 21 Paź, 09 19:48 ]
Kolego dzięki za odpowiedź ale to wszystko czytałem już przed napisaniem tego tematu ale i tak nie rozwiało to moich rozterek :wink:Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
Komentarz
-
-
Ja mam combi FL 1,8 TSI. Odebrana 2 tygosnie temu. Też zastanawiałam się nad TDI. Tylko u mnie koszty zakupu wpłynęły na decyzję. Ja robię autem 10-12 tyś rocznie.
W porównaniu podczas jazdy testowej 1,9tdi i 1,4tsi ( bo nigdzie nie było w pobliżu 1,8 ) zdecydowanie wybrałabym 1,4tsi. Moim zdaniem bardziej dynamiczny i dający lepszą frajdę z jazdy. Teraz porównójąc to z 1,8tsi to wogóle nie ma co porównywać. 1,8tsi jest super. Pomięczy 1,4 a 1,8 duża różnica podczas jazdy. Oczywiście na plus dla 1,8. Jeszcze jak zainwestujesz w DSG to już wogóle. Ja niestety nie mam.
Jedyny minus tego silnika to spalanie w mieście. W korkach jak odstoisz godzinę to musisz liczyć 12-13 litrów że pokaże komputer. W trasie jadąc dynamicznie ale rozważnie nawet i troszkę poniżej 7 litrów. Więc tutaj już nie boli tak bardzo.
2,0tdi u mnie nie wchodziło w grę ze względu na koszt zakupu.AniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)
Komentarz
-
-
Olsze.
My tu pierdu pierdu o spalaniu. Więc policz sobie miesięcznie ile wydasz na paliwo. I czy różnica w cenie auta przy tych wydatkach będzie opłacalna.
Po za tym koszty serwisu i ewentualnych napraw. Tu na plus benzyna. Umów się na jazdę próbną o ile jeszcze nie byłeś. No i przede wszystkim policz pieniądzeNIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!
Komentarz
-
-
Dla mnie różnica była znacząca. Auto nie było brane w kredycie. ALe faktycznie najlepiej się przejechać i wybrać to w czym się lepiej czujesz. Ja czułam się lepiej w benzynieAniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)
Komentarz
-
-
Poza tym - nie zawsze wybieramy diesla z rachunku ekonomicznego - czasem po prostu bo lubimy klekot, moment... Olać roczne przebiegi i kupować co się lubi ! Trzeba mieć coś z życia :szeroki_usmiechOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Re: Diesel czy Benzyna do OII FL Combi
Zamieszczone przez olszeSłuchajcie wiem że było już kilka takich tematów ale powiem że nie rozwiały one do końca moich wątpliwości co do wyboru silnika. Swój wybór zawęziłem do 2.0 TDI 140KM, 1.8 TSI 160KM lecz jeszcze zastanawiałem się nad 1.4 TSI ale nie wiem czy to nie zamało na taką maszynę. Nie chcę nic słabszego bo lubię mieć w co przycisnąć :diabelski_usmiech . Chyba najlepszy byłby 2.0TDI ale nie wiem czy jest sens wkładać w ten silnik 10tyś. na starcie przy rocznym przebiegu ok 30tyś km. Chętny byłbym też na 1.8TSI ale boje się że będzie chlał 12 litrów benzynki
ops: . Doradźcie mi proszę co mam wybrać i może wypowiedzielibyście się co do spalania tych silniczków szczególnie 1.8. Dodam że mam brać Octe II FL Elegance Kombi i mam nadzieję jeździć nią co najmniej 5 lat :lol: .
Deptanie najtańsze będzie w dieslu
Najdroższe w 1.8
Ale największa frajda to 1.8...
1.4 to raczej nie do deptania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez watchmanOlsze.
My tu pierdu pierdu o spalaniu. Więc policz sobie miesięcznie ile wydasz na paliwo. I czy różnica w cenie auta przy tych wydatkach będzie opłacalna.
Po za tym koszty serwisu i ewentualnych napraw. Tu na plus benzyna. Umów się na jazdę próbną o ile jeszcze nie byłeś. No i przede wszystkim policz pieniądzeJest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
Komentarz
-
-
ja miałem podobny dylemat i wybrałem 1,8 tsi z paru wzgledów
1 roczny przebieg to ok 20-25kkm więc nie za dużo i zwrot zainwestowanej kasy w diesla dość długi
2 małe przebiegi robione w mieście, wiadomo że ani silnki benzynowe ani diesele tego nie lubią ale benzyna jednak szybciej dojdzie do właściwej tem
3wsród moich znajomych dość częste awariee silników diesla, głównie osprzęt i elektronika, choć może to przypadek
4 i teraz chyba najważniejsze, z racji eksploatacji auta przez moją żonę boję się o turbinę a w 1,8 turbina jest chlodzona ciecza i dodatkowo ma elektryczną pompkę powodującą dalsze chłodzenie po wyłączeniu silnika. Oczywiście i tak to nie zwalnia z dbania o turbinę ale na pewno jej pomoże.
5 i na koniec przejedź się jedym i drugim przyjemnośc z jazdy 1,8 bezcenna
Komentarz
-
-
grzes74, podaj silnik w podpisie.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aniam111wybrać to w czym się lepiej czujesz. Ja czułam się lepiej w benzynie
[ Dodano: Sro 21 Paź, 09 21:34 ]
Zamieszczone przez rafik11wsród moich znajomych dość częste awariee silników diesla, głównie osprzęt i elektronika, choć może to przypadek
4 i teraz chyba najważniejsze, z racji eksploatacji auta przez moją żonę boję się o turbinę a w 1,8 turbina jest chlodzona ciecza i dodatkowo ma elektryczną pompkę powodującą dalsze chłodzenie po wyłączeniu silnika. Oczywiście i tak to nie zwalnia z dbania o turbinę ale na pewno jej pomoże.ops:
Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
Komentarz
-
-
blackrs, A widziales LPG do TSI ?? Daj linka :twisted:
Jazda probna nic nie powie. Jezdzilem TDI 170KM jezdze moim TDI 140+, jezdzilem starym 1.8T i nowym 1.8TSI - wszystkie te silniki jezdza podobnie. Kazdy z nich ma pewne plusy i minusy. Krotkosc ciagu dla TDI niweluje DSG, a to moje z programem nie jezdzi az tak tragicznie.
Przy 30kkm, to wg mojego zuzycia paliwa moge przyjac smialo jest to koszt 8500zl, przy TSI ktore przy mojej jezdzie bedzie palic srednio 2l wiecej, wyjdzie ponad 13tys. A wiec rocznie jest to spokojnie roznica 4,5 tys, wiec troche ponad dwa lata i jestesmy do przodu, a jak mysle TDI sprzeda sie szybciej i w lepszej cenie niz TSI. Ale takich tematow jest juz wiele na forum i kazdy liczy jak chce :twisted:
Ja tam duzo nie przejechalem, ale wszyscy mowia ze TDI sie psuja, a ja jeszcze NIC nie wymienialem, generalnie to po 100kkm nic nie padlo. Czekam jak zacznie sie sypac, bo wtedy bedzie duzo do roboty :roll:
Komentarz
-
-
Przejechałem juz 8000 km
Żadna średnia z tankowania nie przekroczyła 9l / 100km z kalkulatora ... z komputera max chyba 8,7
jeśli stoisz dużo w korku i robisz krótkie odcinki do diesel wygra.
Ale jeśli będziesz robił 50/50 trasa miasto to będzie znośnie.
Jak będziesz robił jazdę testową ... przeciągnij 2 i 3 na prostejNie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftJa tam duzo nie przejechalem, ale wszyscy mowia ze TDI sie psuja, a ja jeszcze NIC nie wymienialem, generalnie to po 100kkm nic nie padlo.
[ Dodano: Sro 21 Paź, 09 22:06 ]
Zamieszczone przez Psycho DadPrzejechałem juz 8000 km
Żadna średnia z tankowania nie przekroczyła 9l / 100km z kalkulatora ... z komputera max chyba 8,7
jeśli stoisz dużo w korku i robisz krótkie odcinki do diesel wygra.
Ale jeśli będziesz robił 50/50 trasa miasto to będzie znośnie.
Jak będziesz robił jazdę testową ... przeciągnij 2 i 3 na prostejops: ale coś za coś...
Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
Komentarz
-
-
looker właśnie TSI ma charakterystykę diesla ale tak na spokojnie jeśli koledze się nie spieszy zaczekałbym do stycznia i zobaczył czy faktycznie diesel podrożeje o 25 groszy.
ja mam małego diesla i czekam na 1.8 TSI - znam dynamikę TDI ale po przejechaniu się 1.8 TSI miałem banana na buzi - cicho w środku, i ciągnie od dołu.
Jeśli miałbym kupować diesla to 1.9
Jeśli chciałbyś podwyższyć moc wirusem to bez DSG
Do wszystkiego trzeba dorosnąć - najlepiej zrób jazdę próbną oba autami.
Komentarz
-
Komentarz