Zamieszczone przez Tomek_dx
[O1] akumulator --> prostownik -->
Zwiń
X
-
problemy z nowym aku
zauważyłem, że dyskusja zboczyła na tematy poboczne, a nawet niektórzy dali upust swoim frustracjom docinając kolegom z forum.
Wazne jest to, że koddi niewątpliwie kupił akumulator rozładowany. Głodne kawałki sprzedawcy w stylu " ten akumulator tak ma są" bzdurami.
Handluję akumulatorami i prowadzę ich serwis od 14 lat i byłoby mi wstyd taką baterię dać klientowi do auta.
Doświadczenia fizyczne pokazują, że rozładowywanie akumulatora do poziomu poniżej 1,75V na ogniwo prowadzi do nieodwracalnych zmian w strukturze wewnętrznej (siarczanienie płyt). Pozostający długo akumulator w takim stanie posiada duzy opór wewnętrzny, przez co gorzej się ładuje. Charakterystycznym jest grzanie się akumulatora podczas ładowania.
Eksploatacja aku z takimi napięciami powoduje jego zniszczenie - spływ mas czynnych na skutek przeciążenia. Rozładowany akumulator posiada stanowczo mniejszy prąd rozruchowy.
Po odpaleniu auta na rozładowanej baterii dostaje ona ogromny prąd z alternatora (kilkadziesiąt A), co ją może zniszczyć.
Dlatego niskie napięcie nowego akumulatora jest takie niekorzystne.
Jeśli podniosło się i mozna teraz sprawdzić jaki jest jego prąd rozruchowy i miesci się on w normie, to wszystko OK.
Komentarz
-
-
ta da wrocilem .....
kolejny problem to taki ze mam seryjny alarm zamontowany w moim szkodniku i co ?
i przy zalaczaniu alarmu z kluczyka rygluja sie dzwi i powinny mignac kierunkowsazy.... ale tak nei jest nic sie nie mruga tylko rygluje......wczoraj np slyszalne bylo takie cykanie w kabinie cos podobnego do awaryjnych ale owiele ciszej .....
mial ktos moze podobny problem ? lub wie co to ?Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bubuDEb-bar01, co oznaczaja te dopiski: nad wode i do miasta?
"marine" i "taxi" to normalne akumulatory rozruchowe, ale odporne na głębokie rozładowania i niedoładowanie, są one dedykowane do żaglówek i motorówek lub taksowek -> częste odpalanie silnika, jazda na krótkich trasach, częste niedoładowanie, postój z wł. oswietleniem.
Komentarz
-
Komentarz