[O2] Zmodyfikowane OCTAVIE TDI ( 200 - 300 KM )

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • j@ri
    Drive
    • 2010
    • 43

    [O2] Zmodyfikowane OCTAVIE TDI ( 200 - 300 KM )

    Tylko się nie zabij w tym zestawie.
  • Octavia2Limited
    Rider
    • 2009
    • 322

    #2
    [O2] Zmodyfikowane OCTAVIE TDI ( 200 - 300 KM )

    W związku z tym, iż przygotowuje się finansowo do rozpoczęcia modyfikacji w moim autku, chciałbym wysłuchać opinii od osób, które są po zmodyfikowaniu lub w trakcie modyfikowania swoich jednostek.

    PLANY:
    I etap ( 200-230 KM ) koniec/początek 2009/2010.
    II etap ( do 280 KM ) koniec 2010. ( jeżeli tylko będzie miał sens a asr nie zwariuje )

    Tuningiem będzie zajmował się Rogalotti
    ____________________________________________


    * Jakich modyfikacji dokonaliście ?
    * Jaki był kompleksowy koszt przeróbek ?

    * Czy przytrafiają się jakieś usterki ?
    * Na co trzeba zwraca szczególna uwagę ?
    * Czy żywotność części mechanicznych pogarsza się o 30,40% ?

    * Jak wrażenia z jazdy ?
    * Jak zachowuje się ASR ?
    * Jak wygląda spalanie paliwa / 100km ? szczególnie w mieście.

    * W jaki zestaw hamulcowy zainwestować ?
    * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
    * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

    Komentarz

    • boozee
      Rider
      • 2008
      • 347

      #3
      Octavia2Limited, Nasz klubowy Pan Mechanik DobryGrzesWawa napewno pomoze Ci rozwiazac wszystkie problemy.
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Ten pierwszy plan ma wykonany Palioza. Z tym drugim, to sadze ze zaczna sie problemy, ze sprzeglem, ktore bedzie trzeba zmienic na coz innego, no i to juz nie bedzie auto do jazdy na codzien, bo watpie ze znajdzie sie turbina ktora bedzie miala dol i gore, te lochy najczesciej nie maja wcale dolu :twisted: Jest opcja na zrobienie bi-turbo - takie cos chetnie bym zobaczyl.


        Co do hebli, to proponuje to co ma obecnie Superb 3.6, czyli tarcze 345mm przod (312mm to jest dobre tak w okolicach 200KM) i tyl 286mm albo wentylowana 310mm, z tym ze to jest z 4x4 wiec pewnie bedzie jakis problem. Nie sposob jest rozpedzic to auto trudniej wyhamować. Problemem sa tylko kola, bo o ile pod tarcze 312mm wystarcza 16" to juz pod te duze min. to 18"
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          to juz pod te duze min. to 18"
          widziałem pare dni temu u naszego kolegi 17" zdaje się w 3.6..chyba ze mnie wzrok pomylił...ale moge sprawdzić
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Problemem sa tylko kola, bo o ile pod tarcze 312mm wystarcza 16" to juz pod te duze min. to 18"
            do 345 mm wystarczają 17" - sprawdzone :diabelski_usmiech

            i zamiast kombinować z hamulcami z SuperB'a lub Scout'a to lepiej zapodać zestaw z Golfa R32 lub Audi S3
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • krz_p
              Ambiente
              • 2007
              • 164

              #7
              Nexus6 masz u siebie ten zestaw?
              zmieniałeś sam przód? czy tył też?
              Golf V GTI

              Komentarz

              • S3 CHRIS
                Elegance
                • 2006
                • 979
                • Octavia I (1U2)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #8
                poczytaj to forum napewno dużo się dowiesz :



                działy projekty i diesel
                ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Nexus6, A R32 jakie ma?? Nie wlasnie te 345mm ?? Wiec co to za roznica czy mamy to z S3, R32 czy Superba :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Octavia2Limited
                    PLANY:
                    I etap ( 200-230 KM ) koniec/początek 2009/2010.
                    II etap ( do 280 KM ) koniec 2010. ( jeżeli tylko będzie miał sens a asr nie zwariuje )

                    Tuningiem będzie zajmował się Rogalotti
                    to podjedź do niego i pogadaj.
                    Ad do I etap - to wymiana turbawki na większą i program
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • _tm_
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 2333
                      • Superb III (3V3)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Osiągnięcie 230KM nie będzie jakimś szczególnym problemem. Kwestia tylko kasy. Powyżej zaczną się problemy. W Polsce jest chyba tylko kilka małych (1.9, 2.0) TDI zmodyfikowanych na więcej niż 250KM. Powyżej tej granicy jest walka o każdy KM. DGW ma chyba ok. 280KM, ale tam zakres przeróbek był znaczny.
                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                      -------------------------------------------------------------------------
                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        O pierwszym etapie to nie ma co pisać bo będą potrzebne standardowe czynności
                        następnie możesz zrobić coś takiego http://mrmotors.pl/projekty.php?id=30
                        drugi etap zaś to już nie jest takie pitu pitu
                        Zamieszczone przez Octavia2Limited
                        * Jakich modyfikacji dokonaliście ?
                        nie wiem czy już są dostępne jakieś duże końcówki wtrysków do 16V
                        Mogę napisać to co u mnie jest zrobione w 2.0 8V
                        - obrobiona głowica (powiekszone kanału, wypolerowane, poportowane do kolektorów, szlifowane zaworu w odpowiedni sposób wraz z prowadnicami,
                        - zmieniony wałek rozrządu
                        - bardzo duże końcówki wtrysków
                        - troszkę udoskonalony rozrząd
                        - duża turbina (przy profesjonalnych modyfikacjach głowicy nie jest wcale powiedziane że stracisz "dół". U mnie jest podobnie jak na wykresie z tego projektu http://mrmotors.pl/projekty.php?id=16 tyle tylko że wartości mam jeszcze trochę wyższe.)
                        - wydech przelotowy 3"
                        - dolot od filtra do turbiny 85mm
                        - rurowy kolektor wydechowy (tym bym się nie zachwycał ponieważ nikt tego nie robi w sposób taki jak się to powinno robić, głównie chodzi o materiał)
                        - sprzęgło od Radzikowskiego
                        - do tego mus wskaźniki boost, egt, ciśnienie oleju i dobrze by mieć jeszcze temp. oleju
                        tu z kolei moje auto jakby ktoś nie wiedział http://mrmotors.pl/projekty.php?id=17
                        Zamieszczone przez Octavia2Limited
                        * Jaki był kompleksowy koszt przeróbek ?
                        Powinieneś się zamknąć w jakiś 20-25 tyś z robotą
                        Zamieszczone przez Octavia2Limited
                        * Czy przytrafiają się jakieś usterki ?
                        oczywiście, przy takich modyfikacjach może w każdej chwili wysrać się cokolwiek
                        Zamieszczone przez Octavia2Limited
                        * Czy żywotność części mechanicznych pogarsza się o 30,40% ?
                        tego nikt jeszcze nie zbadał o ile spada żywotność części ale nie sądzą żeby to było 30-40% skoro podwyższasz moc o 100% i moment niewiele mniej
                        Jeśli chodzi o mój motor to już były problemy z ciśnieniem oleju więc został zalany gęstszy olej. Oczywiście tylko zachowawczo ponieważ i tak po przejechaniu ok 50kkm co nastąpi już niedługo (teraz mam ok 35kkm na tym silniku) planuje wymianę panewek, pierścieni, prowadnic zaworowych wraz z uszczelnieniami, dogłębna weryfikację podzespołów silnika łącznie ze sprawdzeniem osiowości korbowodów.
                        Wtryskiwacze były już dwa razy kalibrowane. Raz wymieniany jeden.
                        Zapomniał bym o dwóch połamanych poduszkach od skrzyni.
                        To tylko silnik a nie piszę nic o skrzyni, zawieszeniu, półośkach, hamulcach itd.
                        Opony z przodu wytrzymały jeden sezon :roll:
                        Zamieszczone przez Octavia2Limited
                        * Na co trzeba zwraca szczególna uwagę ?
                        na wszystko. każde jęknięcie motoru nie tak jak trzeba musisz uważać za awarię jeśli nie chcesz na przykład dostać korbą w kolano
                        Wymiana oleju i filtrów 3 razy częściej niż zwykle
                        Zamieszczone przez Octavia2Limited
                        * Jak wrażenia z jazdy ?
                        napiszę Ci tak. Wyobraź sobie co czułbyś objeżdżając takie auta jak np Nissan Z370, Audi S5 :diabelski_usmiech
                        Zamieszczone przez Octavia2Limited
                        * Jak zachowuje się ASR ?
                        nie posiadam takiego czegoś na pokładzie ale niestety musiałem od początku nauczyć się tym autem jeździć. Po jakiś 3 miesiącach w miarę ogarniałem starty na suchym, teraz można powiedzieć że 80% startów na mokrym też mi wychodzi 8)
                        Zamieszczone przez Octavia2Limited
                        * Jak wygląda spalanie paliwa / 100km ? szczególnie w mieście.
                        a to jest najlepsza część wszystkiego
                        pod moją bardzo ciężką nogą spalanie oscyluje w granicach 7.5l/100km (v-power lub verva) lub dochodzi do 9 na paliwie z neste :P
                        najmniej spaliła 5.5l ale to w trasie i jechała nią moja konkubina :lol:
                        Zamieszczone przez Octavia2Limited
                        * W jaki zestaw hamulcowy zainwestować ?
                        nie ma co porównywać O1 do O2 ale na dzień dzisiejszy wystarcza mi to co mam tj.
                        przód
                        tarcza 288 zimmerman sport + klocek tarox numer 114 jeśli dobrze pamiętam
                        tył
                        tarcza 232 ori + klocek ferrodo ds performance
                        płyn
                        motul rbf 660
                        Nie jest to zestaw na tor ale do codziennej jazdy w zupełności wystarcza
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • _tm_
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 2333
                          • Superb III (3V3)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          Powinieneś się zamknąć w jakiś 20-25 tyś z robotą
                          Podejrzewam, że jest to koszt tylko modyfikacji silnika. Dodaj do tego jeszcze kilka tysięcy na zawieszenie (od 2000 w górę), hamulce (niech Ci Nexus poda koszt, ale myślę, że spokojnie powyżej 3000) i felgi (żeby te duże hamulce się zmieściły - dobre opony od 2000 w górę, felgi też od 2000 w górę), czyli wychodzi minimum kolejne 9000.
                          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                          -------------------------------------------------------------------------
                          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez _tm_
                            W Polsce jest chyba tylko kilka małych (1.9, 2.0) TDI zmodyfikowanych na więcej niż 250KM.
                            właśnie, jakby ktoś słyszał o mocniejszym 1.9tdi lub 2.0 tdi w Polsce to poproszę o info

                            [ Dodano: Pią 20 Lis, 09 00:06 ]
                            Zamieszczone przez _tm_
                            dobrygrzeswawa napisał/a:
                            Powinieneś się zamknąć w jakiś 20-25 tyś z robotą


                            Podejrzewam, że jest to koszt tylko modyfikacji silnika.
                            dokładnie tak i to licząc tak na sucho bez żadnych utrudnień
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • Nexus6
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4847
                              • Volkswagen

                              #15
                              Zamieszczone przez krz_p
                              Nexus6 masz u siebie ten zestaw?
                              zmieniałeś sam przód? czy tył też?
                              mam u siebie zestaw z S3 - przód i tył

                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Nexus6, A R32 jakie ma?? Nie wlasnie te 345mm ?? Wiec co to za roznica czy mamy to z S3, R32 czy Superba :diabelski_usmiech
                              przód może i ma taki sam, ale z tyłu raczej nie ma wentylowanych tarcz - ale tego nie wiem na pewno, R32 i S3 mają tył wentylowany
                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                              Komentarz

                              • Octavia2Limited
                                Rider
                                • 2009
                                • 322

                                #16
                                Dzięki za odpowiedzi. A szczególnie tobie DobryGrzesiu . W takim razie skupiam się na 200 - 230 KM. Powyżej jednak nie będę nic robił z wielu powodów. Pomyślę w przyszłym roku nad kupnem drugiego autka > AUDI S8 MTM (D2).

                                __________________________________________________ __________________________

                                W takim razie jakie hamulce i zawieszenie :? Będą koła 225/40/18 ' (8J, ET 43).

                                - jakie tarcze i klocki ? ciężko będzie dostać komplet od r32 lub s3
                                - czy zaciski też trzeba wymienić ?

                                - Eibach Pro System -30mm
                                czy
                                - Koni Sport 1130 -35mm

                                ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ? <> ?

                                [ Dodano: Sob 21 Lis, 09 00:06 ]
                                napiszę Ci tak. Wyobraź sobie co czułbyś objeżdżając takie auta jak np Nissan Z370, Audi S5 :diabelski_usmiech
                                Bardzo ciężko to sobie wyobrazić :? . Samochody cięższe, dysponujące znacznie większą mocą ( 330-355 KM) z mniejszą ilością niutonów. Ciekawe Ciekawe.

                                Pochwal się osiągami udało ci się zejść poniżej 5.5 s do 100km/h ?. Jaka max. prędkość ?
                                * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                                * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                                Komentarz

                                • KriSSo
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 285

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Octavia2Limited
                                  - Koni Sport 1130 -35mm
                                  Jeśli cena podobna to KONI . Ja jeżdżę na Eibachu, super to pracuje, ale mimo wszystko posiadanie regulacji siły tłumienia w KONI to spory atut .

                                  Komentarz

                                  • Octavia2Limited
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 322

                                    #18
                                    Koni tańsze o -300 zł (2.200 zł) . Dzięki za pomoc.
                                    * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                                    * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                                    Komentarz

                                    Pracuję...