ESP w OII FL jak smycz !!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abstinent
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4842
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    Zamieszczone przez Leniwiec
    podziewaj się

    BTW Działanie ESP to z tego co liznąłem temat, to nie tylko przychamowywanie odpowiednich kół, ale też duszenie silnika.
    Dokładnie tak jest, zresztą polecam artykuł :
    W AutoCentrum.pl wiemy wszystko o Twoim aucie. Od opinii i raportów spalania po listę jego typowych usterek i przypomnienie o wymianie oleju. Od zdjęć i filmów po prognozę usterek i dane techniczne. Od porad i testów po dyskusje na forach i w społeczności kierowców. Od cen nowych po oferty używanych. Zapraszamy!

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #27
      Zamieszczone przez Leniwiec
      Z tego co czytałem w różnych miejscach, to z ESP można łatwiej zaliczyć bączka niż się to niektórym wydaje - wystarczy dość mocne przyzwyczajenie do kontrowania poślizgów, ESP wtedy głupieje i kuku gotowe.
      to zależy od samego kierowcy i jego stylu jazdy.
      Zamieszczone przez Leniwiec
      A mnie całe lata z opresji ratowała nie raz odpowiednia kontra a nie elektronika
      mnie także dopóki nie kupiłem skody z ESP i właśnie jedną z zalet tego programu jest brak konieczności korygowania kursu samochodu w czasie poślizgu. jeśli chcę poświrowć, wyłączam ESP i jazda :szeroki_usmiech . to wszystko.
      Zamieszczone przez Leniwiec
      Przez pierwsze śniegowe dni trza się będzie pilnie uczyć z tym jeździć :diabelski_usmiech
      ja wręcz przeciwnie, nie mogę się doczekać śniegu :!: mokre liście szybko zniknęły z dróg pozostało czekanie na śnieg. nie ma się czego bać, to sama frajda przynajmniej dla mnie :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • Thundi
        L&K
        • 2005
        • 1157

        #28
        No więc ESP w Octavii wyłączyć całkiem się nie da, ale po "wyłączeniu" ESP wyłącza się również ASR.
        I o ile ESP nie muli (a jeśli już to naprawdę rzadko chyba że jeździsz jak byś pod maską miał 5-litrowego benzyniaka) to o tyle ASR może to robić ale raczej przy cięższych warunkach (ślisko) czy przy wariacjach (ostre ruszanie).

        Czy warto wyłączyć - raczej nie, chcesz poszaleć pojedź na parking i tam wyłącz i się pobaw, na drodze bym nie zalecał tym bardziej że on może uratować ci życie.
        O ortografie dba FF.
        Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
        http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
        Skoda Octavia & Audi A6

        Komentarz

        • rkb
          RS
          • 2008
          • 2152
          • Rapid Spaceback (NH1)
          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

          #29
          Nie mam ESP ale mam ASR, z wylaczonym lepiej sie zbiera ale dym z opon leci... :diabelski_usmiech :lol:
          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #30
            Zamieszczone przez rkb
            z wylaczonym lepiej sie zbiera ale dym z opon leci.
            chyba lepiej zbiera asfalt :szeroki_usmiech a z drugiej mańki, skoro opona traci przyczepność to jaki to ma wpływ na lepsze "zbieranie" :?:

            Komentarz

            • _tm_
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2333
              • Superb III (3V3)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #31
              Zamieszczone przez ufo
              Zamieszczone przez rkb
              z wylaczonym lepiej sie zbiera ale dym z opon leci.
              chyba lepiej zbiera asfalt :szeroki_usmiech a z drugiej mańki, skoro opona traci przyczepność to jaki to ma wpływ na lepsze "zbieranie" :?:
              Haczyk polega na tym, że bez ASR można utrzymywać obroty na granicy utraty przyczepności. Mając ASR włączony w takiej sytuacji układ ten od razu zdławi samochód i start będzie dużo gorszy.
              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
              -------------------------------------------------------------------------
              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

              Komentarz

              • Thundi
                L&K
                • 2005
                • 1157

                #32
                Zamieszczone przez ufo
                Zamieszczone przez rkb
                z wylaczonym lepiej sie zbiera ale dym z opon leci.
                chyba lepiej zbiera asfalt :szeroki_usmiech a z drugiej mańki, skoro opona traci przyczepność to jaki to ma wpływ na lepsze "zbieranie" :?:
                przyczyn jest kilka:
                1. Jeśli opona przerobi kilka obrotów w miejscu to się szybciej rozgrzeje a to powoduje lepsze trzymanie drogi później a więc lepsze przyśpieszenie - jest to wykorzystywane w przede wszystkim w sporcie ale na drogach też działa
                2. Kręcąc się w miejscu opona szybciej się zużywa ściera i część zostaje na asfalcie co też przyśpiesza start (te kawałki gumy działają jak klej)
                i inne.
                Z wyłączonym ASR'em wprawny kierowca ruszy szybciej niż z włączonym (słyszał ktoś żeby ASR był stosowany w sporcie (ABS'u czy ESR też się nie stosuje))
                Tyle że średniemu kierowcy ASR pomoże więc jak chcecie się pobawić to wyłączcie (będąc w bezpiecznych warunkach) a na drodze lepiej mieć włączone
                O ortografie dba FF.
                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                Skoda Octavia & Audi A6

                Komentarz

                • przemo9
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 228
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #33
                  _tm_ przepraszam ale gdzie Ty tak super świetnie startujesz :shock: :lol: ?? :shock: ?!?!?!?!
                  Używasz octavi do wyścigów na 1/4 mili???? 8)
                  Wydaje mi się, że gdyby mi zależało na takich detalach -czas ruszania z i bez asr/abs/esp - to kupiłbym sobie chyba jakieś stare subaru albo forda escorta RS albo kadeta z 180 KM...... :wink: :wink: :wink:
                  Patrząć na to jak "startuje" większość kierowców pod światłami (nie widać żeby wszyscy ruszali równocześnie razem :wink: - :evil: :evil: lepiej dojechać na zderzak stojącego z przodu i ruszyć dopiero jak on ruszy :twisted: :twisted: ) to takie dywagacje budzą we mnie jedynie pusty śmiech.
                  O II fl kombi elegance

                  Komentarz

                  • _tm_
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 2333
                    • Superb III (3V3)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez przemo9
                    _tm_ przepraszam ale gdzie Ty tak super świetnie startujesz :shock: :lol: ?? :shock: ?!?!?!?!
                    Używasz octavi do wyścigów na 1/4 mili???? 8)
                    Wydaje mi się, że gdyby mi zależało na takich detalach -czas ruszania z i bez asr/abs/esp - to kupiłbym sobie chyba jakieś stare subaru albo forda escorta RS albo kadeta z 180 KM...... :wink: :wink: :wink:
                    Patrząć na to jak "startuje" większość kierowców pod światłami (nie widać żeby wszyscy ruszali równocześnie razem :wink: - :evil: :evil: lepiej dojechać na zderzak stojącego z przodu i ruszyć dopiero jak on ruszy :twisted: :twisted: ) to takie dywagacje budzą we mnie jedynie pusty śmiech.
                    Nigdy się nie ścigałeś ze świateł z innym samochodem ? Myślisz, że po co ten wątek istnieje: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1649 ?
                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                    -------------------------------------------------------------------------
                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                    Komentarz

                    • kruchyboss
                      Drive
                      • 2008
                      • 69

                      #35
                      Kolego Thundi - pragne cie oswiecic ze w wyczynowym samochodzie jest uklad autostartu, ktory ma za zadanie dostosowac obroty do przydczepnosci ze wzgledu na potezny moment obrotowy ktorego normalnie nie opanujesz. Tam to jest dopiero elektroniki w wyczynowce. Co do zamulania: ewentualnie co moze spowolnic start jak koledzy pisali to ASR. Ale tylko wtedy jak ostro przegniesz z obrotami i tracisz przyczepnosc. Odzyskuje ja ASR bez kombinowania przez ciebie gazem. Ja to uwielbiam. Mam pelna kontrole trakcji u siebie i nie jęcze.
                      Filiżanka Cappucino

                      Komentarz

                      • Ćwiarteczka
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 605

                        #36
                        Zamieszczone przez przemo9
                        Używasz octavi do wyścigów na 1/4 mili???? 8)
                        To bardzo dobry samochód na 1/4 - poszukaj na forum, a będziesz wiedział dlaczego. :diabelski_usmiech
                        Superb 2 FL Combi 2,0 TDI CFBG


                        PerfectService by DGW

                        Komentarz

                        • Thundi
                          L&K
                          • 2005
                          • 1157

                          #37
                          Zamieszczone przez kruchyboss
                          Kolego Thundi - pragne cie oswiecic ze w wyczynowym samochodzie jest uklad autostartu, ktory ma za zadanie dostosowac obroty do przydczepnosci ze wzgledu na potezny moment obrotowy ktorego normalnie nie opanujesz. Tam to jest dopiero elektroniki w wyczynowce.
                          zależy w jakim sporcie
                          O ortografie dba FF.
                          Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                          http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                          Skoda Octavia & Audi A6

                          Komentarz

                          • markowski
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 224

                            #38
                            Skunik86,
                            z tym muleniem to ciekawa sprawa, sprawdzales to jakos czy tylko masz takie wrazenie ? przegon padline 60-100 ze stoperem w reku na trzecim biegu z wlaczonym i drugi raz z wylaczonym ESP/ASR i napisz jaka roznica
                            pozdrawiam
                            Markowski
                            OI AXR 06 185@377

                            Komentarz

                            • przemo9
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 228
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez _tm_
                              Zamieszczone przez przemo9
                              _tm_ przepraszam ale gdzie Ty tak super świetnie startujesz :shock: :lol: ?? :shock: ?!?!?!?!
                              Używasz octavi do wyścigów na 1/4 mili???? 8)
                              Wydaje mi się, że gdyby mi zależało na takich detalach -czas ruszania z i bez asr/abs/esp - to kupiłbym sobie chyba jakieś stare subaru albo forda escorta RS albo kadeta z 180 KM...... :wink: :wink: :wink:
                              Patrząć na to jak "startuje" większość kierowców pod światłami (nie widać żeby wszyscy ruszali równocześnie razem :wink: - :evil: :evil: lepiej dojechać na zderzak stojącego z przodu i ruszyć dopiero jak on ruszy :twisted: :twisted: ) to takie dywagacje budzą we mnie jedynie pusty śmiech.
                              Nigdy się nie ścigałeś ze świateł z innym samochodem ? Myślisz, że po co ten wątek istnieje: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1649 ?
                              Nie :evil:
                              Wyścigi to na torze..... :diabelski_usmiech
                              a ja nie mam licencji.... :P
                              może za dużo widziałem różnych rzeczy w pogotowiu ratunkowym :? , poza tym szkoda mi auta 8)
                              O II fl kombi elegance

                              Komentarz

                              • _tm_
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2333
                                • Superb III (3V3)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez przemo9
                                może za dużo widziałem różnych rzeczy w pogotowiu ratunkowym :? , poza tym szkoda mi auta 8)
                                Tego się można było spodziewać. Sprowadzasz temat do czarno-białych podziałów. Nie ma więc sensu w ogóle dyskutować. EOT.
                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                -------------------------------------------------------------------------
                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                Komentarz

                                • Psycho Dad
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 629

                                  #41
                                  A mi sie tylko przypomina przypadek uwalonej skrzyni biegów w 1.8 tsi ... i opinia że wskutek odłączenia esp doszło do nadmiernego ... w wyniku coś tam padło i z gwarancji dowidzenia.

                                  Do do mulenia ... to czasami mam wrażenie ze coś odcina zapłon ... ale widocznie dla mojego bezpieczeństwa
                                  Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                  Komentarz

                                  • Skunik86
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 67

                                    #42
                                    Zamieszczone przez markowski
                                    Skunik86,
                                    z tym muleniem to ciekawa sprawa, sprawdzales to jakos czy tylko masz takie wrazenie ? przegon padline 60-100 ze stoperem w reku na trzecim biegu z wlaczonym i drugi raz z wylaczonym ESP/ASR i napisz jaka roznica
                                    tak zrobie ! Dokładnie sledze wszystkie wasze wypowiedzi i widze że moje odczucia co do ESP potwierdzają sie w waszych opiniach.
                                    www.wmspotters.pl --- Autko WMSpotters

                                    Komentarz

                                    • Maciek_H
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 320

                                      #43
                                      Ja wyłączam ESP tylko zimą. Szczególnie na jakimś torze. Bez ESP znacznie spada "skuteczność" jazdy. Włączone ESP wręcz zachęca do robienia głupich rzeczy.
                                      Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
                                      ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
                                      http://www.termowizja.bielsko.pl/

                                      Komentarz

                                      • rkb
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2152
                                        • Rapid Spaceback (NH1)
                                        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                        #44
                                        Powiem wam ze to ASR dziala momentami beznadziejnie, bynajmniej w O1. Przykład: skrecone koła na lewoskret, troche wolnego czasu zeby wskoczyc zanim przejedzie auto z naprzeciwka. wciskasz gaz i co? robisz hopki zamiast dynamicznie przejechac bo ASR skutecznie odcina ci gaz i mozesz miec auto w boku....


                                        zato było dla mnie niezastapione w gorach przy czestym stawaniu i ruszaniu pod gorke
                                        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                        Komentarz

                                        • Thundi
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1157

                                          #45
                                          Zamieszczone przez rkb
                                          Powiem wam ze to ASR dziala momentami beznadziejnie, bynajmniej w O1. Przykład: skrecone koła na lewoskret, troche wolnego czasu zeby wskoczyc zanim przejedzie auto z naprzeciwka. wciskasz gaz i co? robisz hopki zamiast dynamicznie przejechac bo ASR skutecznie odcina ci gaz i mozesz miec auto w boku....
                                          Toteż dlatego masz przycisk i możesz wyłączyć.
                                          O ortografie dba FF.
                                          Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                          http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                          Skoda Octavia & Audi A6

                                          Komentarz

                                          • Skunik86
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 67

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Maciek_H
                                            Bez ESP znacznie spada "skuteczność" jazdy.
                                            zgadzam sie !
                                            www.wmspotters.pl --- Autko WMSpotters

                                            Komentarz

                                            • Yarek
                                              Elegance
                                              • 2005
                                              • 992

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Skunik86
                                              Czy Wy macie takie samo odczucie jak ja, że ESP w OII FL strasznie muli autko na trasie
                                              Jeśli ESP w Twoim aucie nie jest uszkodzone, to podczas spokojnej jazdy w trasie na przyczepnej nawierzchni nie ma wpływu na zachowanie auta.

                                              Zamieszczone przez momo
                                              Ostatnio pobawilem sie troche Octavia 1.6 Tdi i Yeti 1.8T, i w jednym i w drugim gdy bardzo mocno zaczynalo stawiac bokiem albo gdy sie odpusczalo gaz, slychac bylo terkotanie hamulcow mimo wylaczonego ESP
                                              A to nie był przypadkiem EDS?
                                              . pzdr Jarek
                                              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                              Komentarz

                                              • rezon
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 1894
                                                • Volvo
                                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Skunik86
                                                wydaje mi się że po wyłączeniu ESP komputer nie traci czasu na obliczenia
                                                diagnozę postawił generalnie rekin, ja tylko potwierdzę. Jeśli coś miałoby mulić to ASR bo tak działa, że muli silnik, aby koła nie zrywały przyczepności. ESP na podstawie prędkości kątowej i pomiaru skrętu kierownicy przyhamowuje jedno z tylnych kół, aby samochód jechał zgodnie z zadanym kierownicą torem jazdy. Na"białym asfalcie" działa super - przynajmniej u mnie jak ciągną wszystkie cztery koła.

                                                Komentarz

                                                • momo
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 17

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Yarek
                                                  A to nie był przypadkiem EDS?
                                                  Nie nie, u siebie w A3 mam tylko EDS i poznalbym. Ingerencje czulem w momencie odpuszczania gazu.
                                                  Czekamy rodzinnie na Octavie II Fl w kolorze 9J9J- "siara miś"

                                                  Komentarz

                                                  • Skunik86
                                                    Drive
                                                    • 2009
                                                    • 67

                                                    #50
                                                    Jeśli coś miałoby mulić to ASR bo tak działa, że muli silnik, aby koła nie zrywały przyczepności.
                                                    w takim razie źle się na początku wyraziłem mówiąc, że to wina ESP. Widze że jest to wina podsystemu ASR, i wydaje mi się że właśnie otrzymałem odpowiedz.
                                                    www.wmspotters.pl --- Autko WMSpotters

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...