Dziwnie odpalajaca zimna Octavia AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JanuszP
    Drive
    • 2005
    • 65

    Dziwnie odpalajaca zimna Octavia AGR

    Ja też tak mam , kontrolki mrygają,mrygają i się wys.... :diabelski_usmiech .W mrozy jeżdze innym autem, i octa jak postoi pare dni na zimnie to jest tak samo żle , trzeba dosłownie 5 min podładować i jest super.Dodam że na wakacjach zmieniałem akumulator , nówka.
    L&K
  • Radkow
    Rider
    • 2004
    • 299

    #2
    Dziwnie odpalajaca zimna Octavia AGR

    Dzis rano moja Octavia dziwnie zapalila.

    Kupilem jakis czas temu (okolo tygodnia) nowy akumulator, bo Octavka ledwo zapalala na zimnie i przez tydzien bylo ok.
    Dzis rano wyszedlem, na dworzu kolo -1 stopnia C.
    Wsiadam do autka, przekrecam kluczyk, czekam az swiece sie nagrzeja i zgasnie kontrolka i chce zapalic na co moj silnik zrobil trzy, cztery razy tak jakby mial juz zalapac, ale czegos brakowalo i w koncu zapalil, ale nie bylo to mile, zwlaszcza ze na starym zuzytym akumulatorze lepiej palil

    Cala sytuacja wygladala tak, jakby pradu mial duzo, ale cos jednak bylo nie tak.

    Samochod ma przejechane 170 tysiecy i swiece zarowe mam oryginaly, wiec zaczynam sie zastanawiac czy to moze nie wina ktorejs z nich, ale zadna kontrolka sie nie zapala podczas jazdy.

    Od czego zaczac sprawdzanie i co moze byc tego przyczyna??
    Pozdrawiam
    Radek

    Komentarz

    • Piotrus
      Rider
      • 2004
      • 524

      #3
      IMO działa Ci jedna, góra dwie świece i silnik załapuje tylko na te cylindry w których działają. Jak już chwilę pokręcisz to tłoki sprężą parę razy powietrze podgrzewając pozostałe cylindry i wtedy silnik łapie na wszystkie.
      Wcześniej było ciepło i świece nie były konieczne do rozruchu.
      Najłatwiej je sprawdzisz w ten sposób: ściągnij osłonę silnika, zdejmim przewód zasilający świece, weź kawałek przewodu i po kolei podłączaj każdą ze świec bezpośrednio pod + akumulatora. Jeśli świeca jest dobra to przy dotykaniu przewodem będzie się iskrzyć, jeśli jest spalona to iskier nie będzie. Jest jeszcze możliwość że pomimo iskrzenia to świeca ma zwarcie i też nie grzeje ale IMO ten prosty test powinien wystarczyć w zlokalizowaniu przepalonych :wink:
      Piotruś
      AGR(RIP) + ALH

      Komentarz

      • Radkow
        Rider
        • 2004
        • 299

        #4
        Ale czy nie powinna zapalac sie kontrolka bledu czu cos takiego??
        Pozdrawiam
        Radek

        Komentarz

        • Piotrus
          Rider
          • 2004
          • 524

          #5
          Nie, nic sie nie dzieje
          Sprawdz tak jak wczesniej napisalem i daj znac :wink:
          Piotruś
          AGR(RIP) + ALH

          Komentarz

          • pantol
            Elegance
            • 2004
            • 754

            #6
            To ja się podłączę do Twojego pytania, bo mam podobny problem. Rano, lub po dłuższym postoju (10h) przy temperaturze około zera auto dłużej kręci rozrusznikiem, a efekt jest taki, jakby nie miał przez 2 sekundy paliwa. Mam takie wrażenie, jakby paliwo się gdzieś cofało, a potem musi zostać "dotłoczone" i wtedy dopiero zaczyna zapalać.
            Auto ma przejechane około 48 kkm i nie zgłasza żadnych błędów pod VAG-iem.
            Ma ktoś pomysł co to może być, bo ASO jak zwykle błądzi gdzieś na orbicie .... i jeśli coś nie jest wysr..ne na 100% to znalezienie usterki jest rzeczą niemożliwą i graniczącą z magią. Niestety ..... :evil:
            Jarek "Vinci"

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Taka mala uwaga: jak bedziecie testowac te swiece, to polecam wziasc taki grubszy kabelek niz z przyslowiowych sluchawek bo tam plynie dosc duzy prad i przewod w ulamku sekundy zrobi sie czerwony :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Radkow
                Rider
                • 2004
                • 299

                #8
                W srode wstawiam auto do mechanika bo jeden drazek kierowniczy mi polecial i mechanik ma od razu sprawdzic swiece. Jak wymienie to dam znac czy cos sie poprawilo.

                [ Dodano: Czw 24 Lis, 05 08:16 ]
                Swiece sprawdzone i okazuje sie, ze to nie one. Wszystkie grzeja rowno.
                Teraz przypuszczenie padlo na filtr paliwa, ze moze z nim cos jest nie tak. W sobote sprawdzany i wymieniany bedzie filtr paliwa i zobaczymy co dalej bedzie. Bede zdawal relacje.
                Pozdrawiam
                Radek

                Komentarz

                • jarek_wt
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 154

                  #9
                  A to ja mam pytanie trochę z "innej beczki". Jak długo świece powinny być włączone ? Bo przy ostatnich przymrozkach rzędu -2 stopnie, świece się włączyły się na co najwyżej 1,5-2 sek, czy to aby nie krótko ?.
                  Co prawda silnik zapalał bez najmniejsego problemu - ale kto wie co będzie przy -10 ...

                  pozdrawiam
                  Jarecki
                  Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #10
                    ale kto wie co będzie przy -10
                    Przy -10C bedzie grzal dluzej.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      A mi chyba sie cos jednak wysypalo. Przy odpalaniu swiece, grzeja jakies 2sek przy +1'C przy -10'C jakies 10sek ale za kazdym razem silnik juz nie pali z pierwszego obrotu tylko chwile kreci a dodatkowo zaswiecaja sie same na ulamek sekundy ASR i ABS. Nie wiem czy to ma cos wspolnego ze spadkiem napiecia, czy jakims zawilgoceniem jakiegos czujnika czy co jeszcze. Swiece przez weekend sprawdze dla pewnosci i bedzie wiadomo czy szukac przycyzny gdzies czy nie.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Radkow
                        Rider
                        • 2004
                        • 299

                        #12
                        U mnie objaw dzwinego zapalania pojawil sie 2-3 dni po wymianie akumulatora, moze mam cos niezaprogramowane Czy zgodnie z instrukcja programuje sie jakos diesla po wymianie akumulatora??
                        Pozdrawiam
                        Radek

                        Komentarz

                        • Piotrus
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          Zamieszczone przez jarek_wt
                          A to ja mam pytanie trochę z "innej beczki". Jak długo świece powinny być włączone ? Bo przy ostatnich przymrozkach rzędu -2 stopnie, świece się włączyły się na co najwyżej 1,5-2 sek, czy to aby nie krótko ?.
                          Co prawda silnik zapalał bez najmniejsego problemu - ale kto wie co będzie przy -10 ...

                          pozdrawiam
                          To że zgasła lampka wcale nie musi oznaczać że świece przestały grzać, jest to tylko sygnał że można już odpalać
                          Skoro silnik zapalił bez problemu to nie masz czym się przejmować. :wink:

                          @Maicroft - skoro mignęły Ci kontrolki od ABS i ASR to faktycznie masz spadek napięcia.

                          @Radkow - nic takiego nie ma.
                          Piotruś
                          AGR(RIP) + ALH

                          Komentarz

                          • maniek TDI
                            Drive
                            • 2005
                            • 71

                            #14
                            zZ moją jest w ogóle coś nie tak,świece wszystkie działają(dzis sprawdzalem),a pali jak stary diesel i to niezależnie od temperatury,a co ciekawsze czasami odpala tak jak powinna na dodatek przy 6 stopniach mrozu.Może to immobileiser?

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              maniek TDI, Ktory silnik TDI, oznaczenie :?:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • maniek TDI
                                Drive
                                • 2005
                                • 71

                                #16
                                Witam.Niewiem jakie ma oznaczenie,ale jest 90-cio konny z 99 roku.Byłem dziś u gościa,który sprawdził octavkę na komputerze i elektrycznie wszystko jest ok,ale wyszło(co mnie bardzo zdziwiło),że mam sporo opózniony zapłon.Zobaczę rano jak zapali i oczywiście dam znać.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Chyba nie zaplon, a kat wtrysku :wink: Kiedy wymieniales pasek rozrzadu i czy po tej wymianie nie nastapilo pogorszenia odpalania z rana :?:

                                  Bo wiem, ze wiecej niz 180 tys z innego postu, wiec wlasnie wypadaloby zmienic, jesli nie byl jeszcze robiony
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • maniek TDI
                                    Drive
                                    • 2005
                                    • 71

                                    #18
                                    Cześć!Nareście jest wszystko w porządku,to był jednak za pózny zapłon.

                                    [ Dodano: Sro 30 Lis, 05 21:07 ]
                                    Sory!nie wyświetliło mi Twojej odpowiedzi Maicroft,tak określił to fachowiec.Pasek wymieniany był przy 150 tysiącach oraz wcześniej(co dziwne)po 60 tys.

                                    Komentarz

                                    • pantol
                                      Elegance
                                      • 2004
                                      • 754

                                      #19
                                      Zamieszczone przez maniek TDI
                                      Cześć!Nareście jest wszystko w porządku,to był jednak za pózny zapłon.
                                      Jesteś pewny, że chodzi o za późny zapłon, bo nie bardzo rozumiem. Może tak jak napisał Maicroft chodzi o kąt wtrysku lub cos podobnego?
                                      Jarek "Vinci"

                                      Komentarz

                                      • Radkow
                                        Rider
                                        • 2004
                                        • 299

                                        #20
                                        U mnie tak jak pisalem wczesniej swiece tez sa dobre, ale na zimnie srednio jak dla mnie zapala jak jesty cieplo, tak jak dzis rano, powyzej zera, to zapalil od reki, a jak jest troche chlodniej to tez niby zapala, ale nie jest to to czego sie po dieslu spodziewac mozna
                                        Pozdrawiam
                                        Radek

                                        Komentarz

                                        • Piotrus
                                          Rider
                                          • 2004
                                          • 524

                                          #21
                                          A kąt masz ok?
                                          Piotruś
                                          AGR(RIP) + ALH

                                          Komentarz

                                          • pantol
                                            Elegance
                                            • 2004
                                            • 754

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Piotrus
                                            A kąt masz ok?
                                            Mam pytanie, czy mozna VAG-iem jakos sprawdzic sobie samemu ten "magiczny" kąt??
                                            Jarek "Vinci"

                                            Komentarz

                                            • maniek TDI
                                              Drive
                                              • 2005
                                              • 71

                                              #23
                                              Prawdopodobnie,przy wymianie rozrządu minięto znak na kole i dlatego na komputerze pokazało krzywą poniżej tej prawidłowej,po przestawieniu nieznacznie koła krzywe pokryły się i pali normalnie.Oprócz tego w przewodzie paliwowym tuż za filtrem byl pęcherzyk powietrza,który teraz równiez zniknął po przejechaniu około 100 kilometrów.

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Pecherzyki w tych przewodach w zasadzie sa ciagle i to akurat najmniej temu wszystkiemu szkodzi :twisted: Z obserwacji w kilkuautach one sa tylko na wolnych obrotach, jak doda sie gazu problemu juz nie ma
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • maniek TDI
                                                  Drive
                                                  • 2005
                                                  • 71

                                                  #25
                                                  U mnie pęcherzk jest tylko wtedy(znowu się pojawił),gdy auto dłuzej postoi na mrozie,ma on gdzieś około 1cm,ale jak zapalę silnik ginie bez dodawania gazu.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...