Rozumiem, ze OctavieI po faceliftingu sa lepsze? Sa lepsze pod jakim wzgledem? Silniki sa lepsze, zawieszenie, awaryjnosc czy co?
Czy dostane za 26k zl OctI po fc z klima, abs, air bag i wspomaganiem?
cena: 23.5 tys. zł
rocznik: 99
silnik: 1.9 TDi
przebieg: 108 tys. km
kolor: zielony metalic
opis: kombi, radioodtwarzacz, wspomaganie kierownicy, aluminiowe felgi, elektrycznie sterowane lusterka, elektryczne sterowanie szyb, alarm, centralny zamek z pilotem, 2 x airbag, kupiony w salonie, stan bdb, I wł.
ogłoszenie z Giełdy Samochodowej
[ Dodano: Pon 28 Lis, 05 23:16 ]
cena: 27 tys. zł
rocznik: 02
silnik: 1.6
przebieg: 94 tys. km
kolor: srebrny metalic
opis: radioodtwarzacz, wspomaganie kierownicy, alarm, centralny zamek z pilotem, udokum. przebieg, 2 x airbag, 2 kpl. kół, 100% bezwypadkowy, kupiony w polskim salonie
jeszcze jedno
[ Dodano: Pon 28 Lis, 05 23:19 ]
cena: 25.9 tys. zł
rocznik: 98
silnik: 1.9 TDi
przebieg: 160 tys. km
kolor: srebrny
opis: radioodtwarzacz, szyberdach, ABS, wspomaganie kierownicy, klima, elektrycznie sterowane lusterka, elektryczne sterowanie szyb, centralny zamek z pilotem, 2 x airbag, salonowy, ks. serwisowa, stan bdb
i jeszcze
cena: 25.9 tys. zł
rocznik: 00
silnik: 1.9TDI, 110 KM
kolor: srebrny metalic
opis: radioodtwarzacz, ABS, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, klima, aluminiowe felgi, 4 x el. ster. szyby, 2 x airbag, ks. serwisowa, immobiliser, salon - Polska, I właściciel
Pamietaj, ze z tego rocznika wnetrze nie jest juz zbyt nowoczesne.
hmmm. no nie wiem - ogólnie wnętrze O1 nie jest nowoczesne, ale 1999 powinno już mieć środek po tym pierwszym mini-liftingu. Nie należy też zapominać, iż w tamtych czasach VW jeszcze nie wciskał na siłę tanich rozwiązań, także jest spore prawdopodobieństwo, że spotkamy tam takie rzeczy jak regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, zamek w schowku, czy podłokietniki przód/tył i tym podobne przydatne pierdoły, o których często w nowych wersjach możemy zapomnieć...
Pozdrawiam,
Bartek
[ Dodano: Wto 29 Lis, 05 08:23 ]
Zamieszczone przez nacuna
Rozumiem, ze OctavieI po faceliftingu sa lepsze? Sa lepsze pod jakim wzgledem? Silniki sa lepsze, zawieszenie, awaryjnosc czy co?
Czy dostane za 26k zl OctI po fc z klima, abs, air bag i wspomaganiem?
są lepsze, bo są nowsze (dzięki czemu często mają mniejsze przebiegi). mają też więcej kombinacji wyposażeniowych (np. klimatronic w wielu wersjach). ale są też smutnym dowodem na to, że VW bardzo poważnie potraktował problem oszczędności na linii produkcyjnej...
...naprawdę strach teraz kupować auto z ogłoszeń. Już nie wiem, czy nie lepiej skorzystać np. z tego programu "Skoda Pewne Auto" http://skoda.pl/wiadomosci/wiadomosc.htm?1162 i spać spokojniej. Ja raczej bym tak zrobił, strasznie dużo przeszedłem po kupnie auta używanego, do tego stopnia dużo, że octe brałem już nową. Te parę kPLN więcej za auto sprawdzone może potem procentować. Raz - można mieć auto używane, ale z gwarancją, dwa - takie auto będzie nieco łatwiej potem odsprzedać, trzy - o ile się nie mylę do auta kupionego w tego typu programie można wsiadać i jechać, zamiast zaczynać po kupnie od wymiany rozrządu i innych rzeczy. Pomyśl o tym...
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Bardzo mi sie podoba pomysl "Skoda Pewne Auto". Dzieki za info w ogole.
Mam nadzieje, ze od nowego roku wiosną lub w lecie bedzie juz to funkcjonowac i bede mogl spokojnie kupic jakas fajna Octavie
Dolozyc troche i miec swiety spokoj itp. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.
W sierpniu kupiłem 1,9 TDI 90 koni,prosto z Niemiec i powiem Wam,że jak na 99 rok to jest ona nizle wyposażona(wszystko oprócz skóry)i jak na razie,a przejechałem 10 tysięcy jest ok.ma przejechane 180 tysięcy.
Jak widać autko jest sprowadzone z Francji, więc może na inne rynki była taka opcja przewidziana. Wypada sie tylko cieszyć że taki extras istnieje bo na prawdę się przydaje. Co prawda zawsze mniałem samochody kombi ale w hatchaku jest bardzo podobnie. Jeżdzę co jakiś czas ojca mercedesem i denerwuje mnie jak nie moge oczyścic sobie tylnej szyby z wody.
To prawda , wycieraczka się bardzo by przydała , ale diler szukał samochodu jakiego chce po całej polsce akurat znalazł co chciałem , gdybym chciał mieć taką samą z wycieraczką to musiałbym czekać z miesiąć :/
Ja tam bym wolal poczekac i cieszyc sie tylna wycieraczka
Ktory silnik jest mniej awaryjny itp 1.9TDI 90KM czy 110?
I na jakie wydatki powinnienem sie spodziewac majac silniczek 1.9TDI?
[quote="nacuna"]Ja tam bym wolal poczekac i cieszyc sie tylna wycieraczka
[quote]
a nie uważacie, że ta wycieraczka dobrze wygląda tylko w kombi ? ja prawdę mówiąc wolałbym jeździć z wielką ptasią kupą na dachu, niż z tym wynalazkiem z tyłu... wiem, że względy praktyczne są ważne, ale gdyby były najważniejsze, to wszyscy użytkownicy pragnący sporego, praktycznego auta jeździliby Multiplami, a tak nie jest - właśnie ze względu na estetykę...
Silniki 90 i 110 KM sa bardzo podobne, wiec i awaryjnosc jest podobna (i przy jako takim obchodzeniu się z silnikiem nie bedziesz mial problemów), jedynym elementem przemawiajacym na niekorzysc 110 KM i nowszych 90 KM (oznaczenie ALH) jest bardziej skomplikowana sprężarka, która jest oczywiscie wydajniejsza ale potencjalnie może przysporzyć nieco więcej problemów niz prosta sprężarka z silnika AGR (stare 90 KM).
Mozliwe wydatki przy TDI (z własnych doświadczeń, zakup 127kkm - teraz 211 kkm):
Wymiana rozrządu, u mnie co 60 kkm są wersje co 90 kkm ale tam jest odrobinke drożej (do 1000 pln)
Koło dwumasowe (padło gdzies w okolicach 170 kkm - 2000 pln)
Zawór recyrkulacji spalin, a za nim zaworek N75 i przepływomierz - pierwsze objawy koło 170 kkm (razem koło 900 pln)
Możesz się liczyc z koniecznością wymiany przegubów po jakichś 150 kkm (zależy jak kto jeździł), ale nie jest to jakaś bardzo droga sprawa (nie pamiętam dokładnie ale chyba w 500 pln mozna się zmieścić).
Zawieszenie w octavii nie jest konstrukcją zapewniającą doskonałe zachowanie samochodu, ale jest za to wzglednie trwałe i bardzo tanie (w porównaniu z innymi) w naprawie.
Z przodu wymienia się elementy metalowo-gumowe, a nie jak w innych autach całe wahacze. Komplet gum potrzebny do całkowitej odnowy zawieszenia kosztuje koło 300 pln. Do tego oczywiscie roboczna + ustawianie geometrii, najlepiej wszystko zrobić od razu.
Tylne zawieszenie jest bardzo trwałe.
Amortyzatory są bardzo rozpowszechnione przez co jest duzo zamienników i ceny nie sa zbyt wygórowane tu zalezy od firmy i modelu ale mozna się zmieścic spokojnie w 1000 zł za komplet razem z odbojami i lozyskami.
Ostatnio u siebie wymieniłem świece żarowe, w miedzy czasie też przedni i tylny uszczelniacz wału - części nie sa drogie, ale roboty dużo - pród został zauwazony i zrobiony w przy rozrządzie na 180 kkm a tył niestety wymagał dodatkowego wyjmowania skrzyni (przy 205 kkm) , bo przy wymianie koła zamachowego malutki wyciek nie został namierzony.
Poza tym jeszcze chyba dwa łozyska na kołach zdązyłem wymienić, tarcze z przodu, bebny, cylinderki z tyłu (ceny części umiarkowane, wybór duży).
Więcej napraw nie pamietam, uwazam, że jak na samochód z 99 roku z takim przebiegiem to znośnie.
1) Gdzies przeczytalem, ze 1.9TDI 90KM pali wiecej niz 110KM. Czy to prawda? Prosze Was o potrwierdzenie tej tezy.
2) Gdybym mial brac 110KM to z ktorym silnikiem ma wziac? Ktory jest mniej awaryjny?
AHF - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [148/303 ]
ASV - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [148/303 ]
3) Powiedzcie co oznaczaja te liczby? [148/303]?
[ Dodano: Nie 04 Gru, 05 22:54 ]
4) A moze jakas wersje silnikowa PD? Sa one lepsze od pozostalych?
1) Gdzies przeczytalem, ze 1.9TDI 90KM pali wiecej niz 110KM. Czy to prawda? Prosze Was o potrwierdzenie tej tezy.
Palą pi razy drzwi tyle samo.
Zamieszczone przez nacuna
2) Gdybym mial brac 110KM to z ktorym silnikiem ma wziac? Ktory jest mniej awaryjny?
AHF - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [148/303 ]
ASV - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [148/303 ]
Oba sa identyczne z wyjatkiem wtryskow (nie ma to wplywu na awaryjnosc) - bylo o tym xxx razy.
Zamieszczone przez nacuna
3) Powiedzcie co oznaczaja te liczby? [148/303]?
Sa to wartosci do jakich ten samochod mozna modyfikowac elektronicznie. Sa one podane lekko z czapki. W rzeczywistosci uzyskuje sie ok. 135KM/310NM.
Zamieszczone przez nacuna
4) A moze jakas wersje silnikowa PD? Sa one lepsze od pozostalych?
Maja nowoczesniejszy uklad wtryskowy. Jednak to bardzo zblizone silniki jesli chodzi o koszt eksploatacji, spalanie, awaryjnosc, itd. Z tym, ze 101PD jest tylko w wersji 4x4, a 130-ka byla oferowana bardzo krotko, wiec raczej ciezko bedzie taka upolowac - chyba, ze ma byc import.
Z hamulcami to prawda - 110-ka tarcze, a 90-ka bebny.
to jak Ty jeździsz :szeroki_usmiech u mnie latem z klimą +3 osoby dorosłe+ kilka dobrych toreb w bagażniku przy prędkości nie schodzącej 130 komputer wyniósł 5.4 to jest wyczyn
ja mialem w miescie spalanie 4,9 (zima , krotki odcinek drogi)
a na trasie wawa-sanok z kompletem 5osob plus bagaze w lato spala mi okolo 4,5l (z klima) 5,4 to mam po miescie jak stoje w korkach :diabelski_usmiech
SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Ostatni mój wyczyn to średnie spalanie z białki tatrzańskiej do wawy : 4,0 :diabelski_usmiech przy czym niewątpliwie średnią zaniżył odcinek Białka - Kraków gdzie średnia wyniosła 3,6 !!!!!! :diabelski_usmiech . Jechałem bez obciążenia, tylko ja sam :wink: , prędkość wahała się pomiędzy 90 a 100
BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
CR-V 2,2 i-ctdi
Perfectservice by Dobrygrześwawa
Komentarz