1.4 TSI jakie macie spalanie?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • malgosk
    Ambiente
    • 2009
    • 148

    Zamieszczone przez leszekmw
    Zamieszczone przez malgosk
    Ja podam swoją: dla mnie jest to jazda z wysoką średnią prędkością
    to też . ale ważniejsze jest w jakim czasie się do niej dochodzi , a co za tym idzie , średnia prędkość . co z tego ze udaje Ci się rozpędzić do 160 jak zajmuje to wieczność prawie w porównaniu do na przykład mojego auta które jest dużo mocniejsze od 1.4 i przede wszystkim ma 2 razy większy moment, a mówimy o jeździe na trasie gdzie ten moment ma ogromne znaczenie , jedziesz potem te 160 przez 20 sekund i już hamujesz lub odpuszczasz bo takie są warunki na drodze , gdy samochód z mocniejszym silnikiem już dawno ma te 160 .
    :twisted:
    Średnia prędkość, jak sama nazwa wskazuje, to prędkość uzyskana w jakimś przedziale czasowym. Więc jeśli rozpędzasz się do 160 przez 16 sek., a ktoś inny przez 20 sek., to średnie prędkości będą inne.....

    [ Dodano: Wto 05 Sty, 10 15:16 ]
    Zamieszczone przez bzyq_74
    Zamieszczone przez loru
    Zamieszczone przez Leniwiec
    Mój wniosek taki - albo nie umiemy jeździć :twisted:
    ha to tak jak ja , niby TDI takie oszczędne a 8,5l/100 mi wychodzi
    Loru to strasznie go pałujesz :diabelski_usmiech.

    Mój łyka jak w podpisie i do tego ma 144 kucyków.
    Jedżę jednak normalnie, płynne przyspieszenia, hamowanie na silniku.
    Jeśli tak jeździsz, to zgodzę z pierwszym stwierdzeniem... :diabelski_usmiech

    A tak na poważnie, to w ten sposób jeździłem, jak miałem Golfa 1.4 60 KM. Żeby się trochę szybciej potoczył, to musiałem go mocno cisnąć.
    Od kilku lat mam grubo powyżej 100 kucy pod maską i żadko się zdarza abym go (lub poprzedniego Peugeota) cisnął do więcej niż 4500 obr. A i tak pozwala mi to być jednym z szybszych kierowców na światłach i nie raz klnę na wozidła przed sobą (w szczególności na diesle, które mają strasznie krótką jedynkę).


    Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

    Komentarz

    • Leniwiec
      Rider
      • 2009
      • 624
      • Octavia IV (NX3)
      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

      Zamieszczone przez szkoda
      Zamieszczone przez Leniwiec
      dochodzę do wniosku, że w przypadku 1.4 TSI silnik silnikowi nierówny, i to z dość sporym rozstrzałem
      raczej pogódź się ze stwierdzeniem, że kierownik kierownikowi nierówny, mówię Ci :idea:
      To jakim cudem, przynajmniej czytając posty tutaj, ecodriverzy jak ich nazywam mają spalanie na poziomie 6l/100km jeżdżąc jednocześnie wg opisów dość szybko :?:
      Oprócz kierowcy musi tu być jeszcze kwestia mniejszego/większego spalania danego egzemplarza. Albo ściema ecodriverów :diabelski_usmiech
      Zamieszczone przez szkoda
      Zamieszczone przez Leniwiec
      Mój wniosek taki - albo nie umiemy jeździć
      a może znowu błąd, może właśnie umiesz jeździć i sprawia Ci to przyjemność a w dupie masz ekodrajwing?
      Jasne że jeżdżę tak jak sprawia mi przyjemność w danym momencie i na co pozwalają warunki na drodze. Po to emotka tam była :lol:
      Ale mimo wszystko choćby odruchowo patrzy się na wyniki innych i porównuje, tym bardziej że wcześniej jeździło się 2 litrowym dieslem i faktycznie była 6 z przodu przy identycznym stylu jazdy :P
      Inaczej ten topic czy motostat nie cieszyłby się taką popularnością :szeroki_usmiech
      Pozdro

      Komentarz

      • Yarek
        Elegance
        • 2005
        • 992

        Zamieszczone przez maxpaynemm
        Jak dla mnie to 7l w trasie to i tak ogromne spalanie jak dla silnika 1,4. Mój nissan 1.6 z 2000r. przy takich prędkościach palił max 5l.
        Nie chcę Cię urazić, ale jak czytam takie rzeczy, to nie wiem czy się śmiać, czy płakać... daj mi tego Nissana, to momentalnie udowodnię Ci, że MAX (jak napisałeś) spalanie Nissana 1.6 benzyny w trasie, przy niezbyt dużych prędkościach, to przynajmniej dwa razy tyle, czyli 10 litrów :wink:

        No chyba, że pomyliło Ci się słowo MAX ze słowem MIN, to wtedy wszystko się zgadza :szeroki_usmiech

        Zamieszczone przez szkoda
        ciesz się autem, niskim spalaniem i nie zmieniaj bo bedziesz na pewno niezadowolony, chociaż kto wie, czy w Twoim przypadku 1,8TSI nie zjarałby jakichś 4 litrów :idea: :wink:
        a 1.4 TSI pewnie zacząłby mu produkować benzynę :szeroki_usmiech

        Zamieszczone przez szkoda
        piramida napisał/a:
        Jezdząc takim 1.8 tsi po miescie to auto musi spalić min 10-11l

        z tego co obserwowałem to WYDAWAŁO mi się, że zejście do około 9L nie powinno być BARDZO problematyczne :shock: :kciukgora
        mi się udaje bez problemu
        . pzdr Jarek
        aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez rkb
          Miasto: strzały ze sprzegła z piskaczem, gaz w podłoge i zmiany biegów przy 5 k rpm najwczesniej (odcina mi po przekroczeniu 7), wymijanie wszystkiego co sie da i heble przed nastepnymi swiatlami.

          Trasa: jak najszybciej w granicach rozsadku, podjezdzanie pod zderzak, pierwsza lepsza okazja ostra redukcja but w podłoge i wyprzedzanie

          tak to chyba wyglada 8)
          8) no tylko bez tego strzelania ze sprzęgła i obroty trochę wcześniej się kończą

          Zamieszczone przez Marx
          u dzieci to sie nazywa ADHD...
          nie ADHD tylko frajda z jazdy

          Zamieszczone przez bzyq_74
          Loru to strasznie go pałujesz :diabelski_usmiech .

          Mój łyka jak w podpisie i do tego ma 144 kucyków.
          Jedżę jednak normalnie, płynne przyspieszenia, hamowanie na silniku.
          głównie warszawskie korki a jak już mam możliwość i motorek odpowiednio ciepły to często chcę nadgonić i korzystam z pełnego zakresu obrotów :diabelski_usmiech
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • malgosk
            Ambiente
            • 2009
            • 148

            Dzisiaj pozwoliłem sobie na szaleństwo:
            starałem się jechać 120-150 km/h, dużo wyprzedzań, ostre ruszanie ze świateł, itd... Średnia prędkość: 85 km/h, średnie spalanie na 115 km - 7,1 l, temperatura: -7 st. C, czas przejazdu około 1h 21 min.. Więc jak widzicie, można spalić znacznie więcej po prostu szybciej naciskając pedał gazu.

            Dodam, że wczoraj było zimniej, średnia prędkość na tej samej trasie 79 km/h, średnie spalanie 6,4 l, czas przejazdu około 1 h 27 min. prędkości trzymałem w przedziale 95 - 110 km/h

            Więc zysk czasowy 6 minut (ŻADEN), a strata finansowa 3 zł (x2 przejazdy dziennie x średnio 21 dni w miesiącu = 136 zł więcej na paliwko, przy śmiesznie niskim zysku czasu).


            Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              Zamieszczone przez malgosk
              Więc zysk czasowy 6 minut (ŻADEN)
              to w ogóle nie o to chodzi :szeroki_usmiech
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • _tm_
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2333
                • Superb III (3V3)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Zamieszczone przez malgosk
                Więc zysk czasowy 6 minut (ŻADEN)
                Ale za to przyjemność z jazdy większa.
                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                -------------------------------------------------------------------------
                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                Komentarz

                • Scirocco2
                  Classic
                  • 2009
                  • 37

                  Witam ,

                  Przeczytalem caly watek, i nie wiem co powiedziec , ciagle porownywanie 1.4 Tsi do diesli, a tutaj chyba nie o to chodzi.Wczesniej jezdzilem 1.9 Dci 120km i celowo kupilem teraz 1.4 Tsi bo mialem dosc diesla i jego krotkiego zakresu obrotow. Nie chce znowu wywolywac burzy on vs pb.

                  Moge tylko smialo powiedziec ze Vag`owi udal sie ten silnik, spalanie podobne mam jak w poprzednim dieslu ( ok.7 litrow w trasie, srednia nie mam komputera wiec napisze 400km srednio 4,5 godziny (bielskob-lublin), lub dosc czesto lublin-warszawa(zakret) w 1,5h) w miescie moze 1 litr wiecej niz diesel tak wiec tragedi nie ma a jezdzi sie duzo lepiej. Tak wiec Downsizing sie sprawdza osiagi mamy jak w 2 litrowym silniku wolnossacym a spalanie mniejsze. Jedyne minusy tego silnika to dosc dlugie rozgrzewanie i slabe hamowanie silnikiem(przeszkadza szczegolnie w gorach). Samochod ma w tej chwili 4kkm przebiegu.

                  Docierany byl w nastepujacy sposob , pierwsze 200km bardzo spokojnie, nastepnie 1000km jazda w zakresie 2500-4500obr i gaz do 3/4 i jak tylko mozliwe hamowanie silnikiem i redukcje. Natomiast nastepny 1000km 2500-4500 obr + pedal podloga przez 3-4 biegi do odcinki co jakis czas. Na poczatku spalanie troche szokowalo ale po 2000-2500 tys zauwazalnie spadlo ok . 2litry/100km


                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • lepicky
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 115
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Zamieszczone przez malgosk
                    Więc zysk czasowy 6 minut (ŻADEN), a strata finansowa 3 zł (x2 przejazdy dziennie x średnio 21 dni w miesiącu = 136 zł więcej na paliwko, przy śmiesznie niskim zysku czasu).
                    136 złotych w miesiącu to nie tak dużo, wrażenia z trasy niezapomniane :twisted:
                    Swoją drogą jak tak lubisz skrupulatnie wyliczać, to przy następnej wizycie w markecie, sprawdź swój rachunek i porównaj ceny na nim i na towarze na półkach. Myślę, że jak zrobisz małą rewolucję w BOK marketu to w skali miesiąca się uzbiera na to co "straciłeś" na przyjemną jazdę
                    Jest miło jak mało pali ale jeszcze milej jest wtedy gdy wszyscy zostali na światłach :szeroki_usmiech

                    [ Dodano: Wto 05 Sty, 10 23:43 ]
                    Zamieszczone przez Scirocco2
                    Na poczatku spalanie troche szokowalo ale po 2000-2500 tys zauwazalnie spadlo ok . 2litry/100km
                    masz profil w motostat?
                    *************

                    Tłumaczenia, kursy językowe i korepetycje j. angielski.

                    Rabat dla OCP

                    www.primusal.pl

                    [email protected]

                    *************

                    Komentarz

                    • shok
                      RS
                      • 2009
                      • 2070
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      Małe OT
                      Mój kolega ma seata 1.4 benzyne , a ja 2.0 Td. I wiecznie sie spieraliśmy ,ze jego benzyna za mało pali.W sumie tyle co mój diesel.Tak wiec gdzie tu sens posiadania diesla.
                      Jednak dziś wracaliśmy razem z pracy.Po 10km musiałem go wyprzedzić bo już sie nie dało.A jezdze normalnie - sokojnie.Stwierdzam ,ze dla jednych spokojnie znaczy wkrecac silnik na odpowiednie obroty i przy nacisnieciu nagle gazu auto przyspiesza.Dla innych spokojnie znaczy wbić wyżej bieg jak tylko sie da i jechać 90 na autostradzie. 8)
                      Powiedziałem już wiem dlaczego Ci tak mało pali-on na to "no jakbym jeżdził normalnie jak ty to by mi z 7-8 spalił". :roll:

                      Komentarz

                      • maciejk77
                        Drive
                        • 2007
                        • 88

                        moim skromnym zdaniem z tym nizszym spalaniem po kilku tys km to jakis absurd.
                        dziwnym trafem wyniki z przejazdow jak auto bylo nowe, a teraz sa identyczne lub porownywalne. nie zauwazam wiekszych roznic. wszystko to zalezy od ciezkosci nogi i warunkow na drodze. poprostu kolega nauczyl sie jezdzic i patrzec na wskazania komputera, a teraz 2l mniej
                        moge zrozumiec to ze 1.4tsi pali malo (no moze lepsze okreslenie mniej), szczegolnie jak czesto piszecie, ze przy ostrej i szalenczej jezdzie - trasa 7, miasto 10.
                        test bylby bardziej wiarygodny jakby bylo to auto testowe, np. bez limitow paliwa i innego wlasciciela
                        taki test mialem okazje przeprowadzic. pedal gazu byl caly czas w podlodze. nie mialem skrupulow szanowac auta (bo testowe, chyba do tego sluzy). skoro mialbyc opor to byl. spalanie bylo naprawde duzo wieksze. aczkolwiek porownuje tutaj 1.8tsi i wartosci byly w granicach 20l/100km. trasa zdecydowanie powyzej 10. takie porownanie jest miarodajne, bo jasne jest, ze jedzie sie na max.
                        pisalem chyba w tym watku o aucie sluzbowym, bo pali 13. a to tylko panda 1.2. jeden z kolegow stwierdzil, ze nie jezdze wolno bo nie moje. zgadza sie. teoretycznie moglem napisac, ze pali 8-9 ale wtedy to jest eco. porownujac je na trasie z 1.8tsi przy ekonomicznej jezdzie pali okolo 1l wiecej czyli ponad 6

                        pozdr
                        Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          Zamieszczone przez malgosk
                          leszekmw napisał/a:
                          malgosk napisał/a:
                          Ja podam swoją: dla mnie jest to jazda z wysoką średnią prędkością


                          to też . ale ważniejsze jest w jakim czasie się do niej dochodzi , a co za tym idzie , średnia prędkość . co z tego ze udaje Ci się rozpędzić do 160 jak zajmuje to wieczność prawie w porównaniu do na przykład mojego auta które jest dużo mocniejsze od 1.4 i przede wszystkim ma 2 razy większy moment, a mówimy o jeździe na trasie gdzie ten moment ma ogromne znaczenie , jedziesz potem te 160 przez 20 sekund i już hamujesz lub odpuszczasz bo takie są warunki na drodze , gdy samochód z mocniejszym silnikiem już dawno ma te 160 .
                          :twisted:


                          Średnia prędkość, jak sama nazwa wskazuje, to prędkość uzyskana w jakimś przedziale czasowym. Więc jeśli rozpędzasz się do 160 przez 16 sek., a ktoś inny przez 20 sek., to średnie prędkości będą inne.....
                          masz rację , zakręciłem się , ale każdy wie o co chodzi..


                          Zamieszczone przez maciejk77
                          1.8tsi i wartosci byly w granicach 20l/100km.
                          no i to jakieś w końcu dane miarodajne , choć faktycznie musiałes dawać na max , a tak znowu żaden z nas raczej nie jeździ.. . niemniej ta wartość już coś mówi.

                          w dodatku mam takie jeszcze spostrzeżenie jeżeli chodzi o diesla , przynajmniej mojego :wink: , że nie szkodzi mu na spalanie za bardzo szybka jazda , dynamiczna , ale tylko w trasie . po mieście średnio zakorkowanym jak lublin , przy w miarę spokojnej jeździe /nie ruszam jako pierwszy spod świateł / miedzy 8 a 8.8 litra komputerowo.
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • malgosk
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 148

                            Moment, moment! Pedał w podłodze, na autostradzie czy ekspresówce to głupota, bo poco! Tam się zapina szóstkę i można zasnąć. Natomiast na naszych polskich drogach ja osobiście mam często pedał w podłodze, przy wyprzedzaniu. I to nie dla przyjemności (bo to żadna przyjemoność, jak mój ukochany samochodzik wije się w konwulsjach, a potem łyka 1l oleju na 1 tyś km), tylko dla bezpieczeństwa.

                            Dodam kolejną obserwację. Dzisiaj jechałem znowu spokojnie (utrzymywałem prędkość w granicach 100 km/h), średnia prędkość 81 km/h, średnie spalanie 6,1 l. I fakt, operowałem dzisiaj gazem delikatnie, ale takie spalanie zawdzięczam głównie warunkom drogowym - mały ruch, mało wyprzedzań, stałem tylko na 3 światłach (a mam ich po drodze pewnie ze 25-30) i dlatego jest taki wynik. Mróz też nie wiele znaczy, bo było dzisiaj -10. Czas przejazdu około 1h 26 min.

                            Dla mnie odpowiedź jest prosta: diesel jest bardziej oszczędny, ale nie na tyle aby opłacało się za niego dopłacić te 6-7 tyś. zł. Za to benzyna jest dużo bardziej elastyczna i cichsza (dla mnie blak klekotania jest bezcenny). I nie porównujmy tu 1.9 TDI do 1.4 TSI, bo to żadne porównanie. 9,7 sek do 100 w 1.4 i 11,8 w 1.9 TDI. Chyba sobie koledzy humor poprawiacie naszym kosztem. :P

                            Ze wszystkich dostępnych diesli w Octaviach dopiero 2.0 by nas łyknął, jak chciał. Ale tu różnica cenowa jest już jak przepaść.


                            Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                            Komentarz

                            • maciejk77
                              Drive
                              • 2007
                              • 88

                              Zamieszczone przez leszekmw
                              no i to jakieś w końcu dane miarodajne , choć faktycznie musiałes dawać na max , a tak znowu żaden z nas raczej nie jeździ.. . niemniej ta wartość już coś mówi.
                              owszem, bo testowac trzeba umiec
                              jak sie cisnie, to palic benzynka bedzie bardzo duzo...
                              kazda ostra jazda ostrej nierowna

                              Zamieszczone przez leszekmw
                              w dodatku mam takie jeszcze spostrzeżenie jeżeli chodzi o diesla , przynajmniej mojego :wink: , że nie szkodzi mu na spalanie za bardzo szybka jazda , dynamiczna , ale tylko w trasie . po mieście średnio zakorkowanym jak lublin , przy w miarę spokojnej jeździe /nie ruszam jako pierwszy spod świateł / miedzy 8 a 8.8 litra komputerowo.
                              u mnie jest 11,12,13,14,15 ... i tez nie ruszam jako pierwszy.
                              diesel to diesel. takich wartosci benzyna nigdy nie osiagnie.

                              Zamieszczone przez malgosk
                              Moment, moment! Pedał w podłodze, na autostradzie czy ekspresówce to głupota, bo poco! Tam się zapina szóstkę i można zasnąć. Natomiast na naszych polskich drogach ja osobiście mam często pedał w podłodze, przy wyprzedzaniu. I to nie dla przyjemności (bo to żadna przyjemoność, jak mój ukochany samochodzik wije się w konwulsjach, a potem łyka 1l oleju na 1 tyś km), tylko dla bezpieczeństwa.
                              jak widac poprostu nie katujesz auta i patrzysz na spalanie wiec nie ma tutaj mowy o ostrej jezdzie. zwykle szybsze eco

                              Zamieszczone przez malgosk
                              Dodam kolejną obserwację. Dzisiaj jechałem znowu spokojnie (utrzymywałem prędkość w granicach 100 km/h), średnia prędkość 81 km/h, średnie spalanie 6,1 l. I fakt, operowałem dzisiaj gazem delikatnie, ale takie spalanie zawdzięczam głównie warunkom drogowym - mały ruch, mało wyprzedzań, stałem tylko na 3 światłach (a mam ich po drodze pewnie ze 25-30) i dlatego jest taki wynik. Mróz też nie wiele znaczy, bo było dzisiaj -10. Czas przejazdu około 1h 26 min.
                              przy takich predkosciach i sposobie jazdy mieszcze sie rowniez w granicach 6 i nie jest to nic szczegolnego. a diesel robi napewno 2l mniej

                              Zamieszczone przez malgosk
                              Dla mnie odpowiedź jest prosta: diesel jest bardziej oszczędny, ale nie na tyle aby opłacało się za niego dopłacić te 6-7 tyś. zł. Za to benzyna jest dużo bardziej elastyczna i cichsza (dla mnie blak klekotania jest bezcenny). I nie porównujmy tu 1.9 TDI do 1.4 TSI, bo to żadne porównanie. 9,7 sek do 100 w 1.4 i 11,8 w 1.9 TDI. Chyba sobie koledzy humor poprawiacie naszym kosztem.
                              czesto tak przyspieszasz czyli 9,7? obstawiam, ze przewaznie masz okolo 15.
                              kazdy ma rozne preferencje, a ta roznica w cenie nie jest wymiernikiem oplacalnosci.

                              Zamieszczone przez malgosk
                              Ze wszystkich dostępnych diesli w Octaviach dopiero 2.0 by nas łyknął, jak chciał. Ale tu różnica cenowa jest już jak przepaść.
                              oraz 1.9 po modzie
                              Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                              Komentarz

                              • Jac_ek
                                RS
                                • 2009
                                • 1733

                                Zamieszczone przez maciejk77
                                Zamieszczone przez malgosk

                                Ze wszystkich dostępnych diesli w Octaviach dopiero 2.0 by nas łyknął, jak chciał. Ale tu różnica cenowa jest już jak przepaść.
                                oraz 1.9 po modzie
                                po modzie to nie ma co patrzeć bo i 1.4TSI tez można wirusować,
                                zresztą nawet 126p można modzić;-)

                                1.4 -TSI potrafi spalić mało i potrafi spalić dużo,
                                ale dając większą satysfakcja z jazdy niż diesel.

                                Jak dla mnie 1.4 jest optymalnym silnikiem jeśli chodzi o statystycznego
                                kierowce, przebiegi do 20k rocznie, spokojna jazda z dozwolonymi
                                prędkościami - bez szaleństw.

                                1.4TSI nie powala przyspieszeniem (choć jest szybszy od wielu innych) ani ekonomia (bo potrafi też ładnie spalić - może to nie jest jeszcze wir w zbiorniku ale widać jak ubywa ;-)) - jest po prostu idealnym standardowym silnikiem.

                                Jeśli szuka ktoś super oszczędności to musi kupić sobie np Polo z 3 tłokowym dieslem, Spalanie poniżej 4l /100 km, jeśli ktoś szuka przyspieszeń i emocji to na pewno nie powinien kupować 1.4 TSI, jeśli zależy komuś na silniku w miarę uniwersalnym to 1.4TSI jest dla niego.






                                UWAGA: Satysfakcja również jak i dynamika jest subiektywna ;-) - więc ja bym tego nie ciągnął dalej.
                                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                Komentarz

                                • malgosk
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 148

                                  Zamieszczone przez maciejk77
                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                  no i to jakieś w końcu dane miarodajne , choć faktycznie musiałes dawać na max , a tak znowu żaden z nas raczej nie jeździ.. . niemniej ta wartość już coś mówi.
                                  oraz 1.9 po modzie
                                  Też mam zamiar zawirusować swojego A porównuję wersje standardowe.

                                  Co do przyśpieszania 9,7 - tak, wykorzystuję moc i moment obrotowy przy wyprzedzaniu, jak napisałem uważam szybkie wyprzedzenie za bezpieczną formę jazdy. I uwierz mi, mało kto mnie wyprzedza w gęstwinie TIR-ów i dostawczaków. A tacy, co to osiągają duże prędkości na prostych i potem się wloką za TIR-ami, niepozwalając się wyprzedzić, to mają w nomenklaturze CB radiowców ksywę: mistrz prostej.

                                  Dodam tyle: nie raz oberwałem od innych za ostre wyprzedzania i to właśnie jest dynamiczna jazda, a nie gnanie na złamanie karku z prędkością 140 km/h, i jeszcze w dodatku w terenie zabudowanym. To mnie właśnie złości w Polakach. Nie wykorzystujemy mocy samochodów do bezpiecznej jazdy, tylko do szaleństw. Ale chyba powinniśmy mieć świadomość tego, że samochód, to broń, która może odebrać życie.


                                  Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                  Komentarz

                                  • endrju
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 34

                                    Po przejechaniu 688 km wyliczylem sobie ze moja Octavia w trasie z dosc dynamiczna jazda (momentami 170km/h na trasie katowickiej) pali 6.9 litra Elegancko.

                                    Komentarz

                                    • maxpaynemm
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1764
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      [quote="AdamB"]
                                      Zamieszczone przez maxpaynemm
                                      Jak dla mnie to 7l w trasie to i tak ogromne spalanie jak dla silnika 1,4. Mój nissan 1.6 z 2000r. przy takich prędkościach palił max 5l. Na trasie Warszawa Kraków spalił mi 4,2/100km. W mieście żadko przekraczał 10l. Moim zdaniem to za dużo.... to jak spalanie w jeździe miejskiej latem
                                      Zamieszczone przez AdamB
                                      A jak długo jechałeś tą trasą Warszawa-Kraków ? :szeroki_usmiech
                                      Około 5,5h było dosyć luźno w końcu jechałem o 4 nad ranem praktycznie stała prędkość 110-120 bez tempomatów 8)


                                      Zamieszczone przez AdamB
                                      Zastanów się co piszesz. Swoją OII 1.9TDI będziesz miał problemy z uzyskaniem takiego (4.2) wyniku.
                                      Rok później ta sama trasa moja O2 4,7l/100 natomiast mój szwagier swoim Mondeo 2,0 2008r w dieslu spalił 5,3/100km - też bez tempomatów. Srednia prędkość 120. Były i odcinki na obwonicach po 160-170.

                                      I co w tym dziwnego.... ja nie usiłuje porównywać nieporównywalnego, ale jak starsze auto potrafi w normalnej jeździe uzyskać sporo mniejsze spalanie od nowej konstrukcji TSI to tylko współczuję właścicielowi

                                      Ja po zmianie z 1l silnika na Nissana 1,6 pżeżyłem szok ze względu na wzrost spalania.. po powrocie do Skody znowu zrobiło sie miło
                                      Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        Zamieszczone przez maxpaynemm
                                        ja nie usiłuje porównywać nieporównywalnego, ale jak starsze auto potrafi w normalnej jeździe uzyskać sporo mniejsze spalanie od nowej konstrukcji TSI to tylko współczuję właścicielowi
                                        ta sama moc i osiągi :?:

                                        [ Dodano: Sob 09 Sty, 10 07:55 ]
                                        Zamieszczone przez maxpaynemm
                                        w końcu jechałem o 4 nad ranem
                                        to wiele wyjaśnia
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Jac_ek
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1733

                                          Zamieszczone przez maxpaynemm
                                          ale jak starsze auto potrafi w normalnej jeździe uzyskać sporo mniejsze spalanie od nowej konstrukcji TSI to tylko współczuję właścicielowi
                                          Dzięki, twoje współczucie bardzo mi (i pewnie wielu innym właścicielom 1.4 TSI) pomoże w dojściu do siebie bo tych newsach. Jestem w nieustającym szoku :lol:

                                          Może nawet założymy kącik wzajemnego wsparcia właścicieli 1.4 TSI - o ile będziemy mieli odwagę spojrzeć sobie wszyscy głęboko w oczy :lol:

                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          ta sama moc i osiągi :?:
                                          nie czepiaj się - jeszcze nie ma 0.9 TSI żeby dało się porównać ;-)
                                          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                          Komentarz

                                          • malgosk
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 148

                                            Oj, kolega ma 1.9 TDI (większa pojemność), ale mocą i kulturą pracy silnika mu odjeżdżamy, więc za wszelką cenę chce udowodnić, że ma lepszy.

                                            Okey, masz lepszy.

                                            PS. ostatnio na tych śniegach wróciłem do ładnych wyników: 6,1 l.


                                            Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              ta "dyskusja" dotarła już chyba do punktu, do którego wcześniej dotarły jej podobne
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • winni77
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2183
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez _tm_
                                                Licznik nr 2 liczy dane z ostatnich 10000km, więc jeżeli liczysz sobie średnią z ostatniego tankowania i porównujesz z tym licznikiem (zakładając, że to nie jest Twoje pierwsze tankowanie) to wyniki mogą wyjść zupełnie od czapy.
                                                A dokładniej z 9999km lub 99 godzin i 59 minut. Czyli po tym drugim parametrze nastąpi wyzerowanie licznika, jako że ciężko osiągnąć średnią ponad 100km/h na dystansie 10kkm.
                                                Mój "Batmobil"

                                                Komentarz

                                                • maxpaynemm
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 1764
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  ta "dyskusja" dotarła już chyba do punktu, do którego wcześniej dotarły jej podobne
                                                  I Ty jedyny kolego szkoda dotarłeś do sedna sprawy.

                                                  Ehhh.... ja nie usiłuje nic porównywać..... tylko stwierdzam że takie spalanie jakie reprezentują te silniki do "dla mnie" porażka w oszczedności i TYLE... nie bądźcie żałośni. Jeśli jesteście zadowoleni ze swoich autek to super! Ja ze swojego tez jestem zadowolony w końcu nie ważne ile pali, ważne żeby nam dawał satysfakcję z jazdy. To tyle - Bez odbioru

                                                  Pozdrawiam
                                                  Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                                  Spalanie - Motostat.pl

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    podziękował :lol:
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...